Geld & Recht alle pijlers

Wie kan mij helpen

23-11-2014 23:56 149 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik verwacht binnen nu en 3 weken me eerste kindje.

Maar nu is mijn probleem:

Ik woon zelf bij me moeder maar omdat me zus ook weer thuis is komen wonen is er nu geen plek in huis voor mij en me kindje.

We kunnen wel bij me vriend intrekken maar het volgende probleem is:

Ik zelf heb op het moment bijstand uitkering en me vriend heeft een vaste baan.

Zodra ik bij me vriend intrek stopt mijn bijstand uitkering.

Maar mijn vriend heeft maar een inkomen van ¤1200 p/m en is al voor zich zelf alleen ¤1000 p/m kwijt aan vaste lasten.

Dus zoals jullie dan kunnen zien houden we dan maar ¤200 euro over om voor ons kindje te kunnen zorgen en voor mijn rekeningen nog te kunnen betalen.



Mijn vraag is nu: is er misschien iets dat we toch samen kunnen gaan wonen maar dat we financieel ergens meer kunnen krijgen of hebben we nog ergens recht op?



Hoop dat jullie het verhaal een beetje begrijpen.



Alsvast bedankt

groetjes

Sabrina
quote:Annapalona schreef op 27 november 2014 @ 09:52:

[...]





Morning after pil?Die helpt niet meer als je 37 weken zwanger bent .
Alle reacties Link kopieren
Zwangerschap is geen reden tot ontslag. Vreemd verhaal.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:sabrinaernst schreef op 27 november 2014 @ 09:54:

[...]





Hebben we al gedaan.

650 -> huur

350 -> cz, verzekering, g/w/l

150 -> mijn cz

100 -> afbetaling van mijn schoolgeld

200 -> boodschappen p/m (50 per week)Ja okee. Maar het was toch niet je bedoeling dat je vriend jou en je kind tot in eeuwen der eeuwen gaat onderhouden, hoop ik?
quote:Lady-Voldemort schreef op 27 november 2014 @ 09:54:

[...]





Die helpt niet meer als je 37 weken zwanger bent .Nee maar wel na dat het condoom scheurde. Daar hadden we het over.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lady-Voldemort schreef op 27 november 2014 @ 09:54:

[...]





Die helpt niet meer als je 37 weken zwanger bent .Dat zegt ook niemand. Die had ze moeten pakken de ochtend na het gescheurde-condoom-incident.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:pejeka schreef op 27 november 2014 @ 09:57:

[...]





Dat zegt ook niemand. Die had ze moeten pakken de ochtend na het gescheurde-condoom-incident.Ja, dat is waar. Maar wat heeft het nu nog voor zin dan om dat steeds maar weer te roepen? Dat kind komt er nou eenmaal en Sabrina moet in de benen.
quote:Lady-Voldemort schreef op 27 november 2014 @ 09:59:

[...]





Ja, dat is waar. Maar wat heeft het nu nog voor zin dan om dat steeds maar weer te roepen? Dat kind komt er nou eenmaal en Sabrina moet in de benen.En dat is ook waar.
quote:Lady-Voldemort schreef op 27 november 2014 @ 09:59:

[...]





Ja, dat is waar. Maar wat heeft het nu nog voor zin dan om dat steeds maar weer te roepen? Dat kind komt er nou eenmaal en Sabrina moet in de benen.



Maar ze verwacht binnen 3 weken een baby. Lijkt me dat ze zich daar nu op moet concentreren en bij haar vriend in moet trekken.



Daarna, TO, moet je zo snel mogelijk een baan zoeken. Of weer terug naar school gaan (en daarnaast een bijbaan zoeken). Dat moet echt wel mogelijk zijn. Voor nu zou je even uit kunnen zoeken op welke toeslagen jullie recht hebben: huur- en zorgtoeslag? Kinderbijslag krijg je straks ook. Maar zorg ervoor dat je niet afhankelijk wordt van die toeslagen!
quote:Bloes schreef op 27 november 2014 @ 10:02:

[...]





Maar ze verwacht binnen 3 weken een baby. Lijkt me dat ze zich daar nu op moet concentreren en bij haar vriend in moet trekken.



Voor dit moment wel ja.
quote:Fame schreef op 27 november 2014 @ 09:55:

Zwangerschap is geen reden tot ontslag. Vreemd verhaal.Als het een uitzendbaantje was kan het best waar zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:Bloes schreef op 27 november 2014 @ 10:02:

[...]





Maar ze verwacht binnen 3 weken een baby. Lijkt me dat ze zich daar nu op moet concentreren en bij haar vriend in moet trekken.



Daarna, TO, moet je zo snel mogelijk een baan zoeken. Of weer terug naar school gaan (en daarnaast een bijbaan zoeken). Dat moet echt wel mogelijk zijn. Voor nu zou je even uit kunnen zoeken op welke toeslagen jullie recht hebben: huur- en zorgtoeslag? Kinderbijslag krijg je straks ook. Maar zorg ervoor dat je niet afhankelijk wordt van die toeslagen!pas maar op straks krijg je op je duvel omdat je to op de toeslagen wijst die de belastingbetaler allemaal moet betalen.
Alle reacties Link kopieren
Kijk een paar afleveringen van 'dubbeltje op zijn kant', maak aantekeningen. Want het plaatje van nu is meer dan 1200 euro.



Overzicht: heb je het programma op internet van dozk al bekeken, rekent namelijk ook de jaarlijkse lasten en baten mee.

Heb je bij de belastingdienst al gekeken of en welke toeslagen van toepassing zullen zijn.

Minder uitgaven en meer inkomsten is het streven.

Ik vraag me af hoeveel uur per week je werkt voor 300 euro, en hoe ver het was op de fiets.

Praat met de instantie waar je je schoolgeld aflost, om te zien of je uitstel kunt krijgen, of zwangerschapsverlof.



Ik zou je bijna adviseren je aan te melden bij Annemarie hoe heet ze, van het dubbeltje. Ze zoekt bijstandsmoeders, om ze eruit te krijgen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lady-Voldemort schreef op 27 november 2014 @ 09:59:

[...]





Ja, dat is waar. Maar wat heeft het nu nog voor zin dan om dat steeds maar weer te roepen? Dat kind komt er nou eenmaal en Sabrina moet in de benen.



Omdat ik gewoonweg wel eens zat wordt van al die meiden die hun hersens niet gebruiken en de rekening daarvan steeds maar weer bij de maatschappij neerleggen of proberen te leggen?



Natuurlijk moet er nu iets gedaan worden. Maar ik zou zo graag zien dat die meiden nou eindelijk ook eens een keer gewoon verantwoording voor hun eigen daden en gedrag zouden nemen in plaats van iedere kritiek af te doen met "ja maar" en dan met één of ander kulargument te komen waarom het toch voorál hun eigen schuld niet is dat ze nu in de situatie zitten waarin ze zitten.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:ronniemitchel schreef op 27 november 2014 @ 10:07:

[...]



pas maar op straks krijg je op je duvel omdat je to op de toeslagen wijst die de belastingbetaler allemaal moet betalen. Gelukkig zei ik er ook bij dat toeslagen niet bedoeld zijn om afhankelijk van te zijn. In het geval van TO kan het alleen een overbrugging zijn tussen de tijd dat ze haar kindje krijgt en dat ze een baan gevonden heeft. Want ik geloof dat TO echt wel voldoende in haar mars heeft om een opleiding te doen en een baan te zoeken (en vinden). En dat moet ze dus ook echt doen! Niet in deze situatie blijven zitten, dat heeft echt geen zin. Maar haar situatie is op dit moment best schrijnend. Omdat haar zus ook zwanger is, is er voor haar geen plaats meer in huis. Het lijkt het kerstverhaal wel.
Alle reacties Link kopieren
quote:Madderijn schreef op 27 november 2014 @ 10:08:

Kijk een paar afleveringen van 'dubbeltje op zijn kant', maak aantekeningen. Want het plaatje van nu is meer dan 1200 euro.



Overzicht: heb je het programma op internet van dozk al bekeken, rekent namelijk ook de jaarlijkse lasten en baten mee.

Heb je bij de belastingdienst al gekeken of en welke toeslagen van toepassing zullen zijn.

Minder uitgaven en meer inkomsten is het streven.

Ik vraag me af hoeveel uur per week je werkt voor 300 euro, en hoe ver het was op de fiets.

Praat met de instantie waar je je schoolgeld aflost, om te zien of je uitstel kunt krijgen, of zwangerschapsverlof.



Ik zou je bijna adviseren je aan te melden bij Annemarie hoe heet ze, van het dubbeltje. Ze zoekt bijstandsmoeders, om ze eruit te krijgen.Annemarie is wel de laatste waar ze zich bij moet aanmelden, ze kan beter kijken of er in haar gemeente budgetcoach via maatschappelijk werk of Humantitas is en daar aan adviezen vragen ( is gratis) .
Alle reacties Link kopieren
quote:Bloes schreef op 27 november 2014 @ 10:13:

[...]





Gelukkig zei ik er ook bij dat toeslagen niet bedoeld zijn om afhankelijk van te zijn. In het geval van TO kan het alleen een overbrugging zijn tussen de tijd dat ze haar kindje krijgt en dat ze een baan gevonden heeft. Want ik geloof dat TO echt wel voldoende in haar mars heeft om een opleiding te doen en een baan te zoeken (en vinden). En dat moet ze dus ook echt doen! Niet in deze situatie blijven zitten, dat heeft echt geen zin. Maar haar situatie is op dit moment best schrijnend. Omdat haar zus ook zwanger is, is er voor haar geen plaats meer in huis. Het lijkt het kerstverhaal wel.Ik weet het maar ik dacht pas maar op, je weet het he er zijn altijd mensen die er over praten alsof ze het uit eigen beurs moeten betalen
quote:ronniemitchel schreef op 27 november 2014 @ 10:24:

[...]



Ik weet het maar ik dacht pas maar op, je weet het he er zijn altijd mensen die er over praten alsof ze het uit eigen beurs moeten betalen Ik weet het. Ik waag me heel bewust in het hol van de leeuw.
Alle reacties Link kopieren
quote:Bloes schreef op 27 november 2014 @ 10:25:

[...]





Ik weet het. Ik waag me heel bewust in het hol van de leeuw. oei oei
Maar toch snap ik dat ze weg moet vanwege zwangere zus nog steeds niet. Hoeveel ruimte nemen twee babietjes nou helemaal in. Plus het spaart kosten, want TO en zus kunnen veel spulletjes samen delen.

En dan weet ik dat er nu een verhaal uit de oude doos, verteld door een oude doos, komt, maar toch...

Mijn ouders hebben in de eerste jaren van hun huwelijk bij hun ouders ingewoond. Op een slaapkamer met mij en later ook met broertje erbij.



Ik zou zeggen krijg het kindje nou eerst eens, ga dan rustig kijken welke toeslagen er voor jullie zijn, ga die aanvragen. Kijk naar de vaste lasten van vriend en ga daarin schrappen zoveel je kunt om je kosten omlaag te brengen. Maak een overzicht van je maandelijkse inkomen inclusief toeslagen, je maandelijkse vaste lasten, huishoudelijke uitgave en stel budgetten voor alles in.

Ga pas samenwonen als je dat op orde hebt.



Maar geef jezelf nu even de rust om je baby gezond op de wereld te zetten.
quote:duizendbloemen schreef op 27 november 2014 @ 10:29:

Maar toch snap ik dat ze weg moet vanwege zwangere zus nog steeds niet. Hoeveel ruimte nemen twee babietjes nou helemaal in.Ik ook niet. Plus: zus is 20 weken zwanger en TO 37 weken. Beetje wrang dat degene die het eerst een baby verwacht (binnen 3 weken!) dan niet meer in het huis kan blijven.
quote:Bloes schreef op 27 november 2014 @ 10:34:

[...]





Ik ook niet. Plus: zus is 20 weken zwanger en TO 37 weken. Beetje wrang dat degene die het eerst een baby verwacht (binnen 3 weken!) dan niet meer in het huis kan blijven.

Misschien omdat zus niemand heeft en to gewoon een vriend met een huis waar ze kan gaan wonen?

Maar dat wil to niet want dan is ze haar uitkering kwijt.
quote:diamond-gloss schreef op 27 november 2014 @ 10:55:

[...]



Misschien omdat zus niemand heeft en to gewoon een vriend met een huis waar ze kan gaan wonen?

Maar dat wil to niet want dan is ze haar uitkering kwijt.



Dat zou kunnen.



Nou, hup TO, in de benen! Van stilzitten is nog nooit iemand beter geworden.
Maar, als zus pas twintig weken is, dan hebben zo toch een week of 17 na de bevalling van TO, voordat die baby komt.

Dat is toch ruim voldoende tijd voor TO en vriend om alles te gaan regelen qua toeslagen?

En als dat niet kan dan zoekt de vriend van TO toch een bijbaan totdat TO weer aan het werk kan.



En over zulke lage bedragen hebben we het niet eens, als je toeslagen optelt bij inkomen vriend, overbodige zaken als uitgaan, onnodige aankopen, dure mobieltjes, abonnementen ed gewoon schrapt.

TO is zwanger, niet gehandicapt! Over een paar maanden kan ze gewoon werken en dan is er meer inkomen.
Alle reacties Link kopieren
quote:ronniemitchel schreef op 27 november 2014 @ 10:24:

[...]



Ik weet het maar ik dacht pas maar op, je weet het he er zijn altijd mensen die er over praten alsof ze het uit eigen beurs moeten betalen Euh... ik weet het niet hoor. Maar netto belastingbetalers betalen dat indirect ook uit eigen beurs. Niet dat deze mensen minder hoeven te betalen als deze jongedame geen hulp krijgt, maar toch. Het moet wel betaald worden.
Ben je nou helemaal gek?
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 27 november 2014 @ 10:09:

Omdat ik gewoonweg wel eens zat wordt van al die meiden die hun hersens niet gebruiken en de rekening daarvan steeds maar weer bij de maatschappij neerleggen of proberen te leggen?



Natuurlijk moet er nu iets gedaan worden. Maar ik zou zo graag zien dat die meiden nou eindelijk ook eens een keer gewoon verantwoording voor hun eigen daden en gedrag zouden nemen in plaats van iedere kritiek af te doen met "ja maar" en dan met één of ander kulargument te komen waarom het toch voorál hun eigen schuld niet is dat ze nu in de situatie zitten waarin ze zitten.Er zijn heel veel mensen in Nederland die niet de verantwoordelijkheid nemen voor hun leven. Maar in Nederland hoeft dat ook niet. In Nederland wordt je hoe dan ook geholpen, wat voor puinhoop je er ook van gemaakt hebt. Mensen weten dat en maken daar ge(mis)bruik van. En geef ze eens ongelijk. Waarom zou je al die moeite doen als je het je ook zo in je schoot geworpen kunt krijgen. De keuze is dan niet zo moeilijk meer.
Ben je nou helemaal gek?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven