Avondeten: schalen of pannen?

24-11-2014 09:25 438 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als ik het avondeten maak, dan vind ik het belangrijk dat het eten goed is maar ook dat het leuk wordt opgedekt.

Dat betekent: de tafel netjes dekken (geen andere spullen meer op tafel), en het betekent ook dat ik het eten eerst in schalen doe en dan pas op tafel zet. Dus geen pannen van het fornuis naar de tafel.



Mijn man denkt hier anders over en vindt vooral het eerst in schalen doen overbodig. Dat betekent dat hij altijd de pannen zo op tafel zet. In het kader van 'pick your battles' laat ik dit verder voor wat het is en ga ik er niet over in discussie. Toch vind ik het jammer.



Ik vraag me soms wel af, ben ik anno 2014 erg traditioneel / omslachtig door het eten op te dienen in schalen in plaats van de pannen waarin het is gekookt? Of zijn er meer gezinnen waarin dit gebeurt?



Als we ergens anders eten, dan zie ik meestal ook schalen verschijnen in plaats van pannen (behalve natuurlijk wanneer iets uit de oven komt). Maar dat kan ook komen omdat mensen nu eenmaal wat meer hun best doen als er mensen blijven eten.
Piekeren is de verkeerde kant op fantaseren
Alle reacties Link kopieren
quote:Vera8 schreef op 27 november 2014 @ 11:33:

Vroeg me al even af hoe een topic over 'wel of geen schalen' ( wat me niet direct zou boeien) bijna 400 reacties kon opleveren. Nieuwsgierig geworden, toch maar even kijken.



Wow!Ja zo zie je maar dat de buitenkant ook niet alles is bij topics en bij mensen!
quote:Mundy schreef op 27 november 2014 @ 12:28:

Ja zo aso zijn wij nou eenmaal, net tokkies joh! Ik ben nog een slag erger, ook geen servies voor bijzondere gelegenheden, daarnaast allerlei borden en bestek, glazen en schaaltjes door elkaar en heel regelmatig flikker ik aardappels en groenten in 1 pan tegelijk. We eten wel altijd aan tafel en handen moeten ook worden gewassen, dat dan weer wel.
quote:Mundy schreef op 27 november 2014 @ 12:17:

Ik heb geen schalen, geen zondags servies, geen kerstservies, geen servetten...trieste bedoening bij ons hè







Sterkte Mundy, ik wist niet dat er in het welvarende Nederland nog gezinnen onder dergelijke omstandigheden moeten leven. Vreselijk!
Alle reacties Link kopieren
Hier ook zo hoor en ik geef er helegaar helemaal niks om.
Alle reacties Link kopieren
quote:duizendbloemen schreef op 27 november 2014 @ 12:51:

[...]





Sterkte Mundy, ik wist niet dat er in het welvarende Nederland nog gezinnen onder dergelijke omstandigheden moeten leven. Vreselijk!Ja, ik heb het er ook best moeilijk mee Maar ik durf er ook niet eerlijk voor uit te komen. Hier kan het anoniem, maar als de echte boze buitenwereld het zou weten...
Ik heb platte borden,vierkante borden,diepe borden en ontbijtbordjes maar overal maar een paar van dus geen enkel servies meer compleet.

Behalve mijn kerstservies
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ontbijtbordjes, platte borden en diepe borden, helemaal compleet! Ik voel mij weer rijk Soepkommen en vlaschaaltjes horen er dan weer niet bij, die hebben andere kleurtjes, anders wordt het ook zo saai
quote:Mundy schreef op 27 november 2014 @ 13:13:

[...]





Ja, ik heb het er ook best moeilijk mee Maar ik durf er ook niet eerlijk voor uit te komen. Hier kan het anoniem, maar als de echte boze buitenwereld het zou weten...

Hey zal ik een echt bedeltopic voor je openen?

Heb jij binnen no time ook een mooi kerst en zondags servies en met een beetje mazzel ook mooie damasten servetten met zilveren servetringen.
Alle reacties Link kopieren
Wauw, dat zou lief zijn diamond-gloss!!

Wat zullen ze dan opkijken met kerst
Alle reacties Link kopieren
quote:diamond-gloss schreef op 27 november 2014 @ 13:17:

[...]



Hey zal ik een echt bedeltopic voor je openen?

Heb jij binnen no time ook een mooi kerst en zondags servies en met een beetje mazzel ook mooie damasten servetten met zilveren servetringen. Goed plan, ik open wel een gironummer waar iedereen op kan storten.
You know how I know? Because I reeaally think so!
quote:MrsStanleyWalker schreef op 27 november 2014 @ 13:30:

[...]





Goed plan, ik open wel een gironummer waar iedereen op kan storten.Ik vond van de week nog een pakje aangebroken papieren kerstservetten van vorig jaar. Kan ik die ook doneren?
quote:MrsStanleyWalker schreef op 27 november 2014 @ 13:30:

[...]





Goed plan, ik open wel een gironummer waar iedereen op kan storten. wat ben je toch een warm mens MrsStanleyWalker!
quote:netniet schreef op 27 november 2014 @ 13:37:

[...]



Ik vond van de week nog een pakje aangebroken papieren kerstservetten van vorig jaar. Kan ik die ook doneren?



Doe maar niet, NetNiet. Dan krijgen we dat gedoe met inleverpunten, pakketten inpakken en verzenden. Echt zo old hat, dat.



Gewoon storten op dat nummer dat MrsStanleyWalker gaat regelen.



Als we genoeg ophalen kunnen er ook meer Forummers profiteren, want eigenlijk mag er natuurlijk niemand met Kerst aan een incompleet gedekte tafel aanschuiven.

Kan iemand die handig is met excel even een bestandje aanleggen vast en dat pb naar iedereen. Oh, en wie wil secretaris zijn van Stichting Servies voor iedereen? Jij DiamondGloss?
Alle reacties Link kopieren
Iedereen kan zijn bijdrage storten op giro 666. Ik zorg dat het terecht komt waar het nodig is.



*kucht*
You know how I know? Because I reeaally think so!
quote:MrsStanleyWalker schreef op 27 november 2014 @ 13:30:

[...]





Goed plan, ik open wel een gironummer waar iedereen op kan storten.

Wat ben je toch een lieverd.

Een echt giro 555 nummer speciaal voor Mundy.

Wat zal ze ontroerd zijn als ze het leest en die schat is al zo gevoelig.!
Vermeld het gironummer maar even in het speciaal voor mundy aangemaakt topic.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pantax schreef op 24 november 2014 @ 17:11:

Maar dan heb je toch maar een minimaal beetje? Ik heb altijd nauwelijks bakvet. Of doe ik iets niet goed?

Het lekkerst bak je dan ook in een flinke klont boter. Vlees lekker zout en peperen en je hebt dan ook jus.

Jus is niets anders dan bouillon van vet. Het vleesnat dat vrijkomt samen met de kruiden en de boter.



Hoe komt het dat je geen bakvet hebt? grill je alles?
Alle reacties Link kopieren
Oh meiden, hoe kan ik jullie ooit bedanken.....
quote:duizendbloemen schreef op 27 november 2014 @ 11:57:

@ Mieshka, , Amy Groskamp ten Have is aan jou ook niet besteed! En dat terwijl je ze dus wel hebt hè, die schalen.



Wie??? Die schalen, dat waren cadeau's. Maar het gaat voor mij meer om de inhoud als ik eet. De juiste verhoudingen koolhydraten, eiwitten en vetten. Niet te veel calorieen. Geen tarwe/gluten. Gezond. Als het dan enigszins smaakt, is dat natuurlijk een pre. Een plastic bak of bord voldoet voor mij prima. Ik ben verder ook niet huishoudelijk. Mijn vriend wist dat van te voren al.



Ik heb dus ook een jusboot of sauskom of beide die ik al helemaal nooit gebruik.
Alle reacties Link kopieren
quote:Janneke012345 schreef op 24 november 2014 @ 10:46:

[...]





Dit dus. Ik vind het ook gewoon prettiger, een mooi gedekte tafel. Ik vind het ook niet erg om er moeite voor te doen. Even iets van de pan in een schaal is een kleine moeite. Datzelfde geldt voor het afwassen van 2 schalen, dat is zo gebeurd.



Meteen in de keuken opscheppen zou ook kunnen, maar heeft als nadeel dat je te veel of te weinig opschept.



Maar goed ik snap ook wel dat niet iedereen de lat zo hoog legt voor alledaagse dingen.Tja, ik leg de lat dan niet hoog wat de tafel dekken betreft maar mijn lat ligt stukken hoger op kookgebied dan jouw lat blijkbaar. 2 schalen?? Groente en gekookte aardappels zeker. Laat me raden, de gedekte tafel is ter compensatie van gebrek aan kookkunst?
Alle reacties Link kopieren
quote:Janneke012345 schreef op 26 november 2014 @ 20:32:

[...]



Ik ga bijvoorbeeld niet lopen miepen over zijn nutteloze en veel te grote auto op batterijen die meer dan zijn jaarsalaris heeft gekost en ik weet vrij zeker dat de meeste vrouwen dat dan weer wel zouden doen.Besef je wel dat mannen bepaalde dingen compenseren met een grote auto? Zou daar maar eens over nadenken.
quote:nina1966 schreef op 27 november 2014 @ 15:10:

[...]



Besef je wel dat mannen bepaalde dingen compenseren met een grote auto? Zou daar maar eens over nadenken.Beter lezen Nina1966, daarvoor ging ie al naar de hoeren. Die auto was dus echt voor 't vervoer zesmaal. Zo'n elektrische auto is de moderne versie van de bordeelsluiper.
Alle reacties Link kopieren
quote:nina1966 schreef op 27 november 2014 @ 15:02:

[...]



Tja, ik leg de lat dan niet hoog wat de tafel dekken betreft maar mijn lat ligt stukken hoger op kookgebied dan jouw lat blijkbaar. 2 schalen?? Groente en gekookte aardappels zeker. Laat me raden, de gedekte tafel is ter compensatie van gebrek aan kookkunst?





Los van wat ik van de uitingen van TO vind, vind ik dit toch ook wel een heel kinderachtige reactie.

Dit is toch basisschool-pesterijtjes?
Ik kan trouwens best lekkere dingen maken met maar 1 (wok)pan of ovenschaal. Hey, een schaal die ik wel gebruik: de ovenschaal!
Alle reacties Link kopieren
quote:nina1966 schreef op 27 november 2014 @ 15:02:

[...]



Tja, ik leg de lat dan niet hoog wat de tafel dekken betreft maar mijn lat ligt stukken hoger op kookgebied dan jouw lat blijkbaar. 2 schalen?? Groente en gekookte aardappels zeker. Laat me raden, de gedekte tafel is ter compensatie van gebrek aan kookkunst?Nee, nee. Ze legt alleen de lat heel hoog voor alledaagse dingen.
You know how I know? Because I reeaally think so!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven