Ruimen jullie de keuken op, direct na het eten?

26-11-2014 19:09 90 berichten
Alle reacties Link kopieren
In het kader van "pannen-" en "schalen"mensen waar we pagina's over vol schrijven, de keuken...



Ik (schalenmens ) wil na het eten de keuken opgeruimd en schoon hebben voordat we iets anders gaan doen.

Mijn man vind dit onzin en laat de vaat makkelijk tot de volgende ochtend staan.



Ik ben benieuwd, ben ik ook hierin de uitzondering?
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
Tijdens het koken begin ik al met de afwas en na het eten.

Wanneer er visite is dan was ik daarna af of de visite moet aanbieden mee te helpen.
Alle reacties Link kopieren
Na het eten ruim ik direct de boel op. Hekel aan als mijn hele aanrecht vol staat met vuile vaat. De boel spoelen we om en dan gaat het de vaatwasser in,Ook s'avonds laat ik de kopjes en glazen niet staan op de salon tafel.
Alle reacties Link kopieren
quote:Superhuisvrouw schreef op 27 november 2014 @ 14:30:

Na het eten ruim ik direct de boel op. Hekel aan als mijn hele aanrecht vol staat met vuile vaat. De boel spoelen we om en dan gaat het de vaatwasser in,Ook s'avonds laat ik de kopjes en glazen niet staan op de salon tafel.



Sja, met zo'n nick kun je ook niets anders neerzetten, bij zo'n vraag, natuurlijk



bij mij blijft regelmatig wat staan op het aanrecht. Als ik vrij ben, ruim ik liever 's morgens op. 's Avonds ben ik er ook vaak te moe voor en als ik toch aan 't koffiezetten ofzoiets ben, kan ik net zo goed de keuken even opruimen.
Later is nu
Het lijkt me zo heerlijk om na het eten nog uren dingen te kunnen doen!

Wij zijn altijd laat thuis, dan moet dochter gauw naar bed. Tegen de tijd dat we eten hebben is het 21u of later, dus na het eten is het opruimen (moet wel, we hebben een kat) en slapen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dreamer schreef op 27 november 2014 @ 14:46:

[...]





Sja, met zo'n nick kun je ook niets anders neerzetten, bij zo'n vraag, natuurlijk



bij mij blijft regelmatig wat staan op het aanrecht. Als ik vrij ben, ruim ik liever 's morgens op. 's Avonds ben ik er ook vaak te moe voor en als ik toch aan 't koffiezetten ofzoiets ben, kan ik net zo goed de keuken even opruimen.Knap dat je dat kunt. Ik sta na een feestje o.i.d. met liefde en plezier nog een uur in de keuken om alles af te wassen en op te ruimen, ook in het holst van de nacht, liever dan 's morgens wakker worden en in een keuken terechtkomen die nog helemaal overhoop staat met aanrechten vol met vuile glazen en borden en schalen enz. Daar word ik heel erg niet vrolijk van.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Blijkbaar past mijn probleem hier.

Ik moet mijn keukenblok nog schoonmaken en de afwas nog doen.

Ik heb zoooo geen zin.

Ik moet het wel doen..anders kom ik morgen in tijdnood.

Ik zie der al de hele dag als een berg tegenop.

En maar schuiven..en maar schuiven.

Ik ga wat leuks zoeken op spotify en beginnen...

Voordat het dadelijk nachtwerk wordt..

Diepe zucht.
Alle reacties Link kopieren
Als ik de volgende dag vrij ben, blijft het staan. Dinsdag dus alleen.

Vrijdag en zaterdag eten we bijna altijd buiten de deur of doen we makkelijk en ruimen de kinderen alles op.

Sowieso moeten die de tafel afruimen en de borden en pannen leegmaken.

Dan zet ik het alleen op mijn manier, de vaatwasser in.

Man zit op de bank en zapt. Ja, echt.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij staat zelfs de ontbijtboel nog op het aanrecht.
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 28 november 2014 @ 15:06:

[...]





Knap dat je dat kunt. Ik sta na een feestje o.i.d. met liefde en plezier nog een uur in de keuken om alles af te wassen en op te ruimen, ook in het holst van de nacht, liever dan 's morgens wakker worden en in een keuken terechtkomen die nog helemaal overhoop staat met aanrechten vol met vuile glazen en borden en schalen enz. Daar word ik heel erg niet vrolijk van.Ik doe dat altijd 's ochtends. Gen probleem. Als 's nachts de laatste feestgangers weg zijn, plof ik in bed, zonder ook nog maar een vinger uit te steken in het huishouden. Vaak is het ook niet meer nodig, omdat mijn man de nachtbraker van ons tweeën is en het al heeft gedaan
Ik heb het schurft aan zooi op het aanrecht. Maar helaas ook het schurft aan afwassen (partner ook), er past hier geen vaatwasser in huis, dus dat botst wel eens

Momenteel staat er enkel een voerbakje van de kat op het aanrecht en sinds ik bij partner woon zijn er geen beschimmelde pannen hier meer in huis geweest, en terecht IMHO.
De borden, bestek en glazen gaan hier de vaatwas in direct na 't eten.

Dan steken we overigens ook alles van "overdag" erin.

De potten en pannen gaan met de hand (ik vind ze er vreselijk uitkomen in de vaatwasser). Om de paar dagen - meestal overdag. Heb er genoeg om 2 à 3 dagen toe te komen.

Het aanrecht, het vuur en de tafel doen we wel gelijk na 't eten.
Alle reacties Link kopieren
Ik moet wel meteen opruimen, anders doet de kat het voor me (die lust werkelijk alles).
Alle reacties Link kopieren
Ja, voor ik opschep maak ik het aanrecht netjes. Kruiden enz terug in de kast.

Na het eten afwassen, met de hand. Terwijl ik afwas maak ik thee voor mijn man en mezelf, als de afwas staat uittelekken in het afdruiprek maak ik de kookplaat schoon, ruim dan de schone spullen op, aanrecht schoon en zitten!



Als we later op de avond nog wat eten zet ik die borden en glazen van de thee en ander drinken in de spoelbak. Je kijkt van buiten zo mijn keuken in en vind zo'n rommelig aanrecht zo smoezelig staan. Daarom zet ik dingen die ik niet gelijk afwas in de spoelbak.
quote:Magdalan schreef op 28 november 2014 @ 22:02:

Ik heb het schurft aan zooi op het aanrecht. Maar helaas ook het schurft aan afwassen (partner ook), er past hier geen vaatwasser in huis, dus dat botst wel eens

Momenteel staat er enkel een voerbakje van de kat op het aanrecht en sinds ik bij partner woon zijn er geen beschimmelde pannen hier meer in huis geweest, en terecht IMHO.Een voerbakje van de kat op het aanrecht gadverdamme zeg..
Tijdens het koken ruim ik de keuken al op. De pannen gaan op tafel en die laten we even staan. Na het eten drinken we eerst koffie of thee. Dan gaan onze dochters naar bed en als ik aan het voorlezen ben ruimt mijn man de rest op en maakt het gasfornuis en het aanrecht schoon.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven