Ouders nemen kind zomaar mee

20-11-2014 10:23 216 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op donderdag werk ik, en past mijn moeder op mijn jongste.

Wij hebben de afspraak dat ze bij mij thuis blijft, zodat mijn jongste in haar eugen omgeving blijft.

Nu bel ik net, tijdens mijn koffiepauze, hoe het gaat.

Heeft mijn moeder mijn kindje mee genomen naar de stad. Ze is winkelen met mijn vader.

Mijn kindje zit in een wagen, terwijl ze dit helemaal niet gewend is, mijn kindje wordt altijd vervoerd in een draagdoek.



Ik vind dat mijn moeder dit had moeten zeggen tegen mij, alvorens te gaan. Ze had mij op de hoogte moeten stellen.

Ook vind ik het onprettig dat ze met mijn vader erbij op stap zijn, omdat zij roken 'n bijzijn van kinderen.

Bij mij thuis mag niet gerookt worden, daarom is daar dat probleem uit de lucht,



Ik voel mij erg onprettig hierbij. Ik zou graag naar huis gaan, maar kan niet zomaar weg van mijn werk.



Ik werk drie dagen, en mis mijn kindje heel erg. Ik kan echter ook niet stoppen, wegens financiële redenen.



Wat vinden jullie hiervan?
Heb niet het hele topic doorgelezen maar heet TO een partner op dit moment?



Indien nee: ik denk meteen te snappen waarom.
Alle reacties Link kopieren
Jezus wat een gezeur!! Wat is er erg aan dat je kindje in een kinderwagen ligt en lekker een wandelingetje buiten maakt? Lijkt me gezonder dan de hele dag binnen zitten! Dit heet nou loslaten. Ze had ook op de creche kunnen zijn waar ze veel minder persoonlijke aandacht kreeg en haar al helemaal niet in een draagdoek zouden doen.

Je stelt je aan en moet leren je kind los te laten op de momenten dat je er niet bent en erop te vertrouwen dat anderen ook goed voor haar zorgen en ze echt niks tekort komt. Anderen doen het anders, maar echt niet slechter. Waarschijnlijk zijn ze ook wat relaxter in de omgang met de baby dan jij als je er zo 'bovenop' zit.

Wees blij dat je ouders op willen passen!!
Je mag blij zijn dat je ouders (gratis!) voor je op willen passen. Moeten ze dan ook nog aan huis gekluisterd blijven zitten? Als ik jouw ouders was zou ik je het uit laten zoeken met je kinderopvang, dan ga je maar dik betalen voor iemand die het exact zo doet als jij wil.
Alle reacties Link kopieren
Zemelaar
Ja en?
Alle reacties Link kopieren
Kinderopvang (creche) doen het niet exact zoals jij wilt, want ze hebben een groep met kinderen en kunnen niet voor elk kind een heel ander programma hebben 'precies zoals thuis'.

Kinderen kunnen zich prima aanpassen en leren snel genoeg dat opa en oma het anders doen dan papa en mama. Daarbij neem ik aan dat als het kind ECHT alleen maar aan het huilen is in de wagen opa en oma er snel genoeg van krijgen en naar huis gaan. Die zijn ook pas tevreden als het kind tevreden is. Ik vind je overdreven voorzichtig, dat de baby niet met de auto naar een winkelcentrum zou mogen gaan. Als baby dat niet trekt merken ouders dat snel genoeg, ze hebben daarbij jou ook opgevoed en groot gebracht of twijfel je aan je opvoeding?
quote:lisbeth schreef op 20 november 2014 @ 10:29:

het zijn je ouders, het zijn geen vreemde. Mijn schoonouders letten al jaren op mijn kinderen. Op die dag zijn zij verantwoordelijk. Ik zou alleen maar blij zijn als ze wat leuks met mijn kind gingen doen. Ik ga ze echt niet voorschrijven wat ze moeten doen of juist niet doen.



+1

Zolang zoon op tijd zijn eten en drinken en slaapje kreeg, vond ik het prima! Dan maakte het mij echt niet uit of ze naar de speeltuin om de hoek, of naar een andere stad gaan om te winkelen.
Alle reacties Link kopieren
Het zou voor mij wel uitmaken wat voor types je ouders zijn. Ik zie soms in de stad mensen met een hard huilend kind toch uitgebreid kleren gaan passen oid, of zie kleine kinderen los op de voorstoel van de auto (of zelfs in de beenruimte daarvóór ), of kleintjes in een buggy met een zak chips of zo'n flesje mierzoet spul (hoe heet dat? Zo'n rood flesje met groene drinktuit?) waarbij mijn tanden al zeer gaan doen als ik het zie. Is dat allemaal niet aan de orde, en hebben ze een goed autostoeltje, dan zeg ik veel plezier.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Alle reacties Link kopieren
(Dit als reactie op 'ze hebben jou ook veilig groot gekregen, het zij je ouders' etc. Niet alle (groot)ouders zijn hetzelfde )
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Alle reacties Link kopieren
Ja tuurlijk, als je gewoon rare ouders hebt dan moet je ze zeker niet op laten passen. Er zijn natuurlijk genoeg rare ouders op de wereld die gekke dingen doen met kinderen. Maar dit klonk voor mij wat 'miereneukerig'.
Alle reacties Link kopieren
Het is fysiek gezien toch ook wel logisch dat oma een kind van 1 niet in een draagzak doet? Dat sommige mensen dragen fijn vinden tot een jaar of 3 is natuurlijk prima, maar ik geloof niet dat veel vrouwen van boven de 50 (ik neem voor het gemak maar even aan dat oma dat is) nog met een kind van 1 rond willen/kunnen sjouwen de hele dag.
Jeetje, ik dacht dat ik erg was. Ik ben achteraf zo blij met dat oma's willen oppassen. Had me van tevoren niet bedacht dat ik het zo moeilijk zou vinden om de controle uit handen te geven toen ik weer aan het werk ging. Bij oma's weet ik dat hij heel veel aandacht en liefde krijgt en ik laat ze verder ook gewoon. Ik krijg wel elke dag een fotootje of berichtje, dat vind ik niet zo gek. En we hebben ook een boekje waar ze dan inschrijven wat ze hebben gedaan of ik schrijf er van tevoren wat in, bijv. als hij een beetje verkouden is of iets nieuws kan. Een soort dagboek. Misschien is dat een idee als je moeder dat leuk vindt? Dan kun je het altijd achteraf lezen zonder zo te controleren.
Alle reacties Link kopieren
quote:streepjessokken schreef op 23 november 2014 @ 11:57:

Het zou voor mij wel uitmaken wat voor types je ouders zijn. Ik zie soms in de stad mensen met een hard huilend kind toch uitgebreid kleren gaan passen oid, of zie kleine kinderen los op de voorstoel van de auto (of zelfs in de beenruimte daarvóór ), of kleintjes in een buggy met een zak chips of zo'n flesje mierzoet spul (hoe heet dat? Zo'n rood flesje met groene drinktuit?) waarbij mijn tanden al zeer gaan doen als ik het zie. Is dat allemaal niet aan de orde, en hebben ze een goed autostoeltje, dan zeg ik veel plezier.Op het moment dat je je kind toe vertrouwd aan jouw ouders, dan moet je die ouders met je kind vertrouwen. Doe je dat niet, zoek je een andere oppas.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Het is allemaal alweer achter de rug hoor

Het was gewoon even wennen
Alle reacties Link kopieren
als ik mijn moeder kwaad zou vertellen dat ik het absurt vind dat ze even de stad in is en mijn kind niet in haar eigen omgeving heeft gelaten. Dan weet ik zeker dat mijn moeder begint te lachen en vraagt of ik serieus bent. Mocht ik serieus zijn dan zou mijn moeder zeggen dat ze dan niet meer op wilt passen en ik het maar verder uit moet zoeken!



Hoe is jouw band met je ouders? de band met je man? ik las net ook je andere topic over dat jij je kind zo mist, wat absoluut normaal is! Maar er zit wel een limiet aan. Maar als ik jou was zou ik toch eens jouw zorgen over jouw kind gaan bespreken met je huisarts om een doorverwijzing te krijgen naar een therapeut. Je bent wilt overal controle over hebben, want zoals ik jou hoor ben jij alleen goed voor jouw kind. Krijgt jouw man ook wel eens op zijn donder als hij iets 'verkeerds' doet in de opvoeding of in de omgang met jouw kind. Moet jouw man ook toestemming vragen om met zijn kind naar het centrum te gaan?



Wees dankbaar dat je ouders op willen passen en ongeplande of geplande uitjes maken. Laat je aan het einde van de verrassen. Probeer niet constant te bellen, maar bouw dit af! bijvoorbeeld van 3 dagen naar 1 dag in de week. Geloof mij, wees blij dat je kind bij je ouders kan onderbrengen, want een kdv is ook niet alles. Nu heeft jouw kind 1 op 1 aandacht, kan ze principe getroost worden om het moment dat ze start met huilen, hoeft ze niet te wachten op andere kindjes, ligt ze niet wakker op de slaap kamer omdat er een ander kindje aan het huilen is, word ze denk ik veel geknuffeld en is er complete aandacht alleen voor haar en als laatste ziet ze meer van de wereld dan op een kdv. Want geloof mij een kdv kan niet bieden wat jou ouders bieden, ik werk zelf op een kdv en ik merk gewoon al dat leuks wat je wilt doen met de kinderen is vaak gewoon niet haalbaar. Er is er altijd wel één die een moppert of een slechte dag heeft, er is altijd wel één die meer aandacht vraagt dan de ander en een kdv kan echt niet aan eventuele wensen van jou kunnen voldoen. Laat los, wees dankbaar, zie het als een gezamelijk opvoeding, gun je kind de wereld en vooral heb vertrouwen in de andere die voor jouw kind zorgen. Voor hun is jouw kind net zoveel waard als dat het voor jou is!
Alle reacties Link kopieren
quote:anoniemex schreef op 23 november 2014 @ 22:20:

Het is allemaal alweer achter de rug hoor

Het was gewoon even wennenDat blijkt anders niet uit je nieuwe topic.
Lijkt me heerlijk voor je kindje en moeder om samen op stap te gaan.

Ook alleen maar goed dat je moeder je kindje mee neemt, lekker onder de mensen en wennen aan geluiden.



T is wat met die moeders, ze "mogen" al oppassen en dan gaan ze ook nog zomaar op stap, naja zeg

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven