Reactie- en bugtopic nieuwe forum

29-10-2014 14:32 2766 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,



Zoals jullie zien is het forum in een geheel nieuw jasje gestoken. Aan de hand van jullie feedback van eerder dit jaar zijn we hard aan de slag gegaan om het forum te verbeteren.

De overzichtspagina is een stuk overzichtelijker geworden en ook nieuw is het overzicht van je persoonlijke topics, reacties en favorieten als je ingelogd bent.

We horen graag wat jullie vinden.



In dit topic kun je terecht met alles wat jullie van het vernieuwde VIVA-forum vinden.

Werkt er iets tóch nog niet helemaal optimaal óf vind je een bepaalde aanpassing juist te gek? Deel het met ons!





met vriendelijke groet,



Moderatorteam Viva





edit: Zouden jullie bij bugs willen vermelden of dit geldt voor mobiel, tablet of pc/laptop en met welke browser jullie forummen? Wij kunnen dan sneller dkingen doorgeven aan de TD







Veelvoorkomende vragen of problemen:



- linkjes maken werkt niet goed >>>>> opgelost

- niet iedereen blijft ingelogd > deels opgelost, maar we doen nog analyses om dit te verbeteren.

- te hoge belasting/ accu bij gebruik mobiele forum deels opgelost, maar we doen nog analyses om dit te verbeteren.

- avatars geanonimiseerde forummers blijven online zichtbaar deels opgelost

- linkjes naar afbeeldingen werken niet altijd deels opgelost, maar we doen nog analyses om dit te verbeteren.

- teksten verdwijnen soms achter toetsenbord deels opgelost, maar we doen nog analyses om dit te verbeteren.

- bij scrollen ontstaat er soms een zwabbereffect deels opgelost, maar we doen nog analyses om dit te verbeteren.

- geen melding bij ontvangst pb > staat op to-do lijst

- voorkeuren instellen werkt niet goed> werkt wel op pc, nog niet op mobiel en tablet. Wordt nog aan gewerkt! >>>> opgelost

- de optie om een linkje een andere naam te geven (dus bijvoorbeeld 'klik hier' in plaats van de link) werkt niet meer. opgelost

- cursief duidelijker ten opzichte van de gewone letter

- zoekfunctie werkt niet goed

- beeld verspringt bij het laden van grote reclames

- snelkoppeling iPhone opent niet in safari, maar in een onbekende browser

- er kan geen reactie bij de blogs worden gepost

- de blokjesaanduiding grijs/zwart werkt niet optimaal

- advertenties lopen over de tekst heen

- postings van na 18 november zijn voor sommigen niet terug te vinden

- smiley-icoontje zorgt ervoor dat een post gelijk geplaatst wordt

- verschil in aantal postings/tijd tussen actieve en nieuwe topiclijst

- favorieten instellen werkt niet opgelost

- link naar posting werkt niet goed op iPad en Windowssmartphone



Layoutklachten



- advertenties met hele grote stukken wit over alle pagina's heen, waardoor de helft niet kan worden gelezen of aangeklikt.

- bij het plaatsen van een reactie de optie om je bericht eerst te bekijken voor je hem plaatst.

- bij lange topictitels vallen de laatste letters over de naam van de topicopener in de lijsten nieuwe en actieve topics > staat op to-do lijst

- roodpaarse V-tje wazig door lage resolutie > staat op to-do lijst

- OP alleen op de eerste pagina bij mobiele site > Gaan we naar kijken

- mobiele site vraagt teveel data en trekt de batterij snel leeg > Gaan we naar kijken.

- geen verschil tussen OP en reacties > Staat op to-do lijst

- op de mobiele versie is niet te zien hoeveel pagina's een topic heeft en op welke pagina je je bevindt > Staat op to-do lijst

- de mogelijkheid terug om bij heel veel pagina’s aan te kunnen geven dat je naar een bepaalde pagina kunt, dus pijl veranderen in die mogelijkheid > staat op to-do lijst

- app terug (zie ook http://www.viva.nl/app/ ) > We gaan kijken of dit mogelijk is. Zodra hier meer duidelijkheid over is laten we het weten.

- letters zijn te klein bij de link 'naar beneden'

- paginanummers boven het reactieschermpje

- graag de knop ‘mijn laatste’ terug > Deze functie staat nu op de homepage, maar we gaan kijken of we de oude vorm kunnen herstellen.

- je kunt niet gelijk door naar een andere pijler vanuit een topic, je moet eerst terug naar forum >> opgelost via pijltje achter pijler naam binnen topic

- graag de mogelijkheid om zelf topics te blocken op de overzichtspagina > fgcolor=#f01111]Is een functionaliteit die we nu niet ondersteunen, maar we gaan de mogelijkheden uitzoeken.[/fgcolor]

- in de topiclijst staat alleen de forummer die als laatste heeft gereageerd, niet de TO > verschilt bij type device, we moesten keuzen maken omdat niet alles op een klein scherm past. Nemen we echt wel mee in de evaluatie van design later dit jaar.

- graag lijst met actieve topics rechts terug > staat standaard op home, maar we gaan kijken of we deze standaard onderaan de pagina kunnen laten tonen.
Als ik op mijn Nokia lumia windows phone op de Terug naar boven-knop druk kom ik halverwege de pagina en kan ik alsnog een kilometer omhoog scrollen.
Alle reacties Link kopieren
quote:himalaya schreef op 26 november 2014 @ 07:36:

We zijn nu bijna een maand verder sinds de lancering van het nieuwe forum. Is de garantie van het gemaakte forum al verlopen, en gebeurt er niets meer met de lijst in de op?



Kan de communitymanager een keer hier langskomen om een update te geven, in plaats van een juniormod (hoe aardig ook) die alles iedere keer moet doorgeven maar verder niks kan en mag en hoort?



quote:- te hoge belasting/ accu bij gebruik mobiele forum

deels opgelost, maar we doen nog analyses om dit te verbeteren.



Analyses om het te verbeteren. Okeeeee....



Kan de communitymanager uitleggen wanneer de analyse afgerond is (het wordt constant door de gebruikers aangegeven en herhaald hier, is dat niet analyse genoeg?) en er daadwerkelijk iets gedáán gaat worden?!Sorry juun maar mag ik me hier toch bij aansluiten, dit duurt toch veel te lang allemaal... Tijdslijnen wanneer welke actie uitgevoerd gaat worden zouden bijzonder fijn zijn. Het blijft zo bij vage toezeggingen, zou bijna zeggen "pappen en nathouden"
Alle reacties Link kopieren
quote:himalaya schreef op 26 november 2014 @ 17:52:

[...]





Ja. en het is rete-irritant, ook al omdat ik dingen aan het lezen ben omdat ik denk dat het het laatste bericht is, en dan floept hij weer een stuk naar beneden en dan weer omhoog (of omgekeerd) en blijk je opeens een heel ander bericht te lezen.





Lijkt me inderdaad irritant! 😳

Ik forum zelf eigenlijk bijna alleen mobiel en zou het ook vervelend vinden!

Heb je de laatste iOs update gedaan?

Die zorgt er blijkbaar voor dat safari sneller zou worden..
Gebeurd er nog wat aan dat automatisch uitloggen? Want daar word ik nu simpel van. Vaak reageer ik niet omdat ik eerst weer opnieuw moet inloggen.
Mods er zijn al enkele weken geen bugs opgelost, gaat dit nog wel gebeuren??
quote:newimprovedkitty schreef op 27 november 2014 @ 08:04:

Gebeurd er nog wat aan dat automatisch uitloggen? Want daar word ik nu simpel van. Vaak reageer ik niet omdat ik eerst weer opnieuw moet inloggen.



Heb al 3x gehad dat ik een hele lap tekst had getikt, op posten druk en de melding krijg dat ik eerst moest inloggen. In de tussentijd niet op mijn mobiel geforumd dus daar kan het niet aan liggen. Gevolg mijn posting weg. Meestal denk ik dan 'laat maar' omdat ik dan geen zin heb om alles weer opnieuw te typen. Strontvervelend!!!



En het aller aller domste is dat zodra ik op die inlog pagina kom, mijn gebruikersnaam en wachtwoord al staan ingevuld. Hoef dan alleen nog maar op het knopje te drukken. Dan denk ik "LAAT ME DAN INGELOGD ALS JULLIE HET TOCH AL WETEN WIE IK BEN !#$!$!!#$%@@"
quote:vandale schreef op 26 november 2014 @ 14:13:

Ik heb iets leuks bedacht!

Kunnen jullie het vakje met het aantal reacties niet rood kleuren als TO gereageerd heeft? Ik ga nu steeds voor niets, moeizaam, naar de nieuwste reactie, is het meestal iets als "is TO nog teruggekomen?".Goed idee!
Ik heb het idee dat de Juuns ons wel snappen maar dat het Sanoma geen ene biet kan schelen. We houden het zelf in stand. Doordat we hier nog komen, halen zij hun advertentiedoelen en weetikwat, en zal het ze volgens mij aan hun anus oxyderen dat er van die forumdieren zijn die hier lopen te klagen. Das hetzelfde principe als de mededeling "NS zet bussen in" terwijl de werkelijkheid is dat die pas worden besteld als een vertraging langer dan x tijd aanhoudt. Vaak is het pappen/nathouden tot de dienstregeling weer op gang komt. Dus noem me de grootste criticaster van de wereld maar ik geloof er na een maand geen ene zak meer van dat hier de boel beetje lekker draaiend krijgen nog enige vorm van prio heeft. Het enige wat gaat helpen is dit forum massaal boycotten pas dan gaan ze het voelen. Maar intussen laveren we met zijn allen om de talloze bugs heen en blijven we posten en forummen. Dus eigenlijk doen we het dus zelf.
Alle reacties Link kopieren
Ik forum niet meer mobiel zonder wifi, en met mij vele anderen.

De advertenties scroll ik als een dolle voorbij, ik weet nog steeds niet waar die bananenbladeren voor zijn.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Mobiel forummen doe ik ook niet meer. Veel te duur!
quote:GrumpyCat1983 schreef op 27 november 2014 @ 12:08:



En het aller aller domste is dat zodra ik op die inlog pagina kom, mijn gebruikersnaam en wachtwoord al staan ingevuld. Hoef dan alleen nog maar op het knopje te drukken. Dan denk ik "LAAT ME DAN INGELOGD ALS JULLIE HET TOCH AL WETEN WIE IK BEN !#$!$!!#$%@@"Daar sluit ik me bij aan.
Alle reacties Link kopieren
Nysyleen reclame is niet weg te klikken.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
quote:JuniorModeratorViva schreef op 24 november 2014 @ 22:20:

[...]





Beste Prada,



Ik heb geen idee, ik zal het doorgeven



met vriendelijke groet,





Junior



edit: bedoel je dat ze niet in het rijtje op de overzichtspagina komen te staan of niet in het lijstje onder je profielpoppetje?



Ik heb hetzelfde probleem met favorieten. Er komt wel een sterretje voor het topic te staan, maar vervolgens verdwijnt het topic gewoon uit de lijst op de overzichtspagina. En hij komt ook niet in het lijstje met favorieten te staan (onder poppetje en dan favorieten). Dus eigenlijk is het favoriet maken van een topic gewoon totaal zinloos op dit moment.



Ik zou graag op de overzichtspagina een apart lijstje hebben met mijn favoriete topics, zodat ik meteen kan zien of er nieuwe reacties zijn gekomen.

Vooral omdat 'mijn laatste' ook is verdwenen en er nu met het nieuwe forum dus geen enkele mogelijkheid is om snel naar je laatste reacties/topics te gaan.
Niemand van viva die hier nog naar om gaat kijken hoor..
Alle reacties Link kopieren
Beste viva-mensen,



Meermalen heb ik inmiddels een topic opgeslagen onder 'favorieten'. Kijk ik vervolgens onder 'favorieten', dan staat daar steeds dat er nog geen opgeslagen topics zijn. Doe ik iets verkeerd?
Alle reacties Link kopieren
quote:GrumpyCat1983 schreef op 27 november 2014 @ 12:08:

[...]





Heb al 3x gehad dat ik een hele lap tekst had getikt, op posten druk en de melding krijg dat ik eerst moest inloggen. In de tussentijd niet op mijn mobiel geforumd dus daar kan het niet aan liggen. Gevolg mijn posting weg. Meestal denk ik dan 'laat maar' omdat ik dan geen zin heb om alles weer opnieuw te typen. Strontvervelend!!!



En het aller aller domste is dat zodra ik op die inlog pagina kom, mijn gebruikersnaam en wachtwoord al staan ingevuld. Hoef dan alleen nog maar op het knopje te drukken. Dan denk ik "LAAT ME DAN INGELOGD ALS JULLIE HET TOCH AL WETEN WIE IK BEN !#$!$!!#$%@@"Is ook heel irritant! Maar om het ietsje minder irritant te maken: als je op het pijltje naar links klikt in je browserbalk (pagina terug) dan staat je post er nog. In chrome tenminste wel!
Alle reacties Link kopieren
Oh, ik kan nog steeds mijn voorkeuren niet instellen trouwens. Zó moeilijk moet dat toch niet zijn?
Alle reacties Link kopieren
quote:kitty20 schreef op 28 november 2014 @ 19:46:

Beste viva-mensen,



Meermalen heb ik inmiddels een topic opgeslagen onder 'favorieten'. Kijk ik vervolgens onder 'favorieten', dan staat daar steeds dat er nog geen opgeslagen topics zijn. Doe ik iets verkeerd?Hetzelfde hier. Ook al eerder gemeld. Ik denk dat bugs helemaal geen prioriteit heeft.
En ik ontdekte iets, bitterder dan de dood: de vrouw, die een valstrik is en wier hart een net is en wier handen boeien zijn.
Wake up and smell the coffee mensen, wij zijn alleen interessant als melkkoe.



Dit leuke stukje vond ik ergens online. Ik doe effe gezellig vetgedrukt een stukje onderaan onder de aandacht brengen want ziehier DAT is waar dit forum voor Sanoma kennerlijk om draait.

Ik citeer:



--------------------------------------------------------------------

Het Vivaforum is geen Facebook of LinkedIn, diensten van nu die eisen dat je met je echte naam inlogt. Dat is de trend op internet. Real name policies voorkomen scheldpartijen en doodsbedreigingen, en adverteerders vinden het ook wel fijn om te weten wie ze voor zich hebben.



Maar voor het Vivaforum geldt dat niet, weet community manager Lotte. Na zo veel jaar intieme ervaringen verzamelen kan het forum niet meer zonder anonimiteit. Lotte weet van iemand die haar baan verloor na een scheldpartij op het forum. De vrouw werd herkend door een collega.



Zelf kent ze van veel forummers wel de echte namen, door hun e-mailadressen. „Ik zou, in theorie, in een straal van 5 kilometer rond mijn huis bij iemand kunnen aanbellen, en zeggen: jouw vrouw gaat al jaren vreemd.” Nee, natuurlijk doet ze dat niet, het is juist haar werk om de privacy te bewaken.



Lotte wil zelf haar achternaam ook liever niet in de krant – „ik wil het mensen niet makkelijk maken me te vinden”. Modereren is gevoelig werk. Ze volgt twee voorgangers op die overspannen raakten. Eerder al waren de vrijwilligers, de ‘angels’, opgestapt na ruzies en stalking.



Lotte heeft vijf betaalde moderatoren in dienst. Het is hun taak, naast sfeer bewaken, de echte wereld en de Vivawereld gescheiden te houden. Als mensen te veel blootgeven, stuurt Lotte een bericht. Namen van kinderen haalt ze weg. Slechts één keer belde ze de politie, toen het uit de hand leek te lopen met een jonge forumster met een eetstoornis. Na de dood van een bekende forummer stuurde Lotte een condoleancemail, maar naar de begrafenis ging ze niet.



Sanoma kán de boel omgooien en voor- en achternaam eisen. Dat voorkomt ongetwijfeld een hoop gedoe. Maar Sanoma heeft redenen genoeg om het forum in deze vorm in de lucht te houden. „We hebben goud in handen”, zegt hoofdredacteur Bendermacher. De hoeveelheid topics maakt Viva ultiem vindbaar via Google. Op het forum kan de redactie van Viva verhalen vinden voor het tijdschrift, de advertenties en betaalde topics compenseren deels de krimpende oplage van het blad. Sanoma kan er informatie verzamelen voor adverteerders – allemaal commerciële belangen waar de forummers zich nauwelijks druk om lijken te maken.



Zij maken zich liever druk om elkaar. Ook al kennen ze elkaar niet.
Alle reacties Link kopieren
Je bent mosterd die al een week staat.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Haha ik kan niet alles in de gaten houden he. Afijn. Blijft lollig dat wij ze daar van inspiratie zitten te voorzien. En dat we hopen dat hier bugs melden ooit gaat helpen.
Alle reacties Link kopieren
quote:GrumpyCat1983 schreef op 27 november 2014 @ 12:08:

[...]



En het aller aller domste is dat zodra ik op die inlog pagina kom, mijn gebruikersnaam en wachtwoord al staan ingevuld. Hoef dan alleen nog maar op het knopje te drukken. Dan denk ik "LAAT ME DAN INGELOGD ALS JULLIE HET TOCH AL WETEN WIE IK BEN !#$!$!!#$%@@"1 tot 2 x keer per dag uitgelogd worden is niet grappig.
Alle reacties Link kopieren
quote:Op het forum kan de redactie van Viva verhalen vinden voor het tijdschrift, de advertenties en betaalde topics compenseren deels de krimpende oplage van het blad.Betaalde topics? Zeker ook weer een bug dat ik die niet heb?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:ketller schreef op 28 november 2014 @ 18:05:

Niemand van viva die hier nog naar om gaat kijken hoor..
Alle reacties Link kopieren
Sinds een paar dagen moet ik telkens opnieuw inloggen als ik mijn laptop opstart.

Ik blijf dus niet ingelogd, ondanks dat ik de IP-vergrendeling uit zet.

Een nieuwe bug? Want eerder had ik dit probleem niet.



Overigens, ik ben het wel eens met de anderen die hier aangeven dat het véél te lang duurt voor alle problemen zijn opgelost.

Inmiddels is het ook alweer een week geleden sinds de laatste OP-update.

Ik krijg het idee dat, net als bij de vorige layout, er één of andere knutselaar achter de schermen als parttimer is ingehuurd.

De wijze waarop dit wordt opgepakt is zo ontzettend onprofessioneel, maar ja, het mag Sanoma natuurlijk niet te veel kosten.

Wat eigenlijk ook weer stom is, aangezien dit wellicht één van de populairste fora is die we in NL hebben.



Misschien is het aan 'jullie zijde' anders, maar bovenstaande is wel hoe het op mij, de forummer overkomt.
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven