Het grote kleine problemen topic van de nerds onder ons!

15-06-2011 20:28 2151 berichten
Welkom *knipt lintje door* in ons grote kleine problemen topic!



Dit topic is speciaal in het leven geroepen voor kleine, snel te fixen problemen!



Heeft je laptop kuren en wil ie niet meer opstarten?



Probeer je al dagen om je webcam te installeren maar krijg je het maar niet voor elkaar?



Ben je je o zo belangrijke bestanden kwijt omdat je dacht dat backuppen zoooo 1998 was?



Begint je hardeschijf te roggelen?



Heb je eindelijk een draadloze router die heel erg goed is volgens de meneer in de winkel maar krijg je hem niet aan de praat?



Kortom, wij, de niet licht-verdragende, neurotische, contactgestoorde nerds, lossen het voor je op!



En dan is het nu tijd voor de kleine lettertjes, de adders onder het gras, etc, etc... Ja, want we zien er misschien achterlijk uit, maar dat zijn we niet!



Er zijn een paar belangrijke stappen in de wereld van computers die je gedaan moet hebben zodat ons en jouw leven makkelijker wordt. Ja, het vooroordeel klopt, wij zijn inderdaad arrogant.















Zo, heb je dat allemaal gedaan en heeft het je probleem niet opgelost? Dan helpen wij je graag!



Alle reacties Link kopieren Quote
quote:sawyer schreef op 27 november 2014 @ 15:47:

@mystic-magic:

probleem is dat de algoritmen die vaak gebruikt worden voor encryptiemethoden geschreven zijn door de nsa, inclusief backdoors. ook niet helemaal 100% veilig dus.



Klopt, maar dan zou je atoomgeheimen moeten bewaren als je hier ook jezelf voor moet indekken.

Kom je weer terug bij de: Op internet ben je nooit anoniem.
In for the cause....
Alle reacties Link kopieren Quote
daar heb je ook gelijk in. beveiliging/privacy is ook voor een deel een persoonlijke (of zakelijke) afweging.
Alle reacties Link kopieren Quote
Sowieso, gevoelige informatie moet je niet willen verbinden met het internet, zoals je eerder aangaf volgens mij.
In for the cause....
Gemak dient de mens dus dat gaat sowieso wel gebeuren. Je hebt er ook zelf geen invloed op wat jouw zorgverzekeraar, uitzendbureau, etc, etc wel of niet met internet verbindt.



Dat gedoe over die apps vond ik wel grappig want er werd bijvoorbeeld geklaagd dat je BSN zomaar op straat kon komen te liggen. Nou weet ik toevallig dat je als ZZP-er door de belastingdienst wordt 'gedwongen' om je BSN als BTW-nummer te gebruiken. En als je via internet onderneemt moet je die ook nog eens op je website zetten, waar contactgegevens ook weer verplicht zijn. Je naam is trouwens ook zo terug te vinden in het handelsregister. Dus ja, waar hebben we het eigenlijk over?
quote:Mystics_Magic schreef op 27 november 2014 @ 09:42:

@stone



Dit kan helaas meerdere oorzaken hebben (virus, malware, iets wat niet correct is geinstalleerd)



Lukt het je om in Veilige Modus op te starten?

- Herstart de computer met de Shift-toets ingedrukt.

- Klik in het scherm wat nu verschijnt op de optie “Zie geavanceerde herstelopties“

- Klik hierna op de optie “Problemen oplossen“

- Klik vervolgens op de optie “geavanceerde opties“

- Klik nu op de optie “Opstartinstellingen“

- Kies voor Veilige Modus inschakelen

- Klik nu op de knop “Opnieuw opstarten“

(Dit kan misschien iets anders er uit zien maar komt op het zelfde neer)



Kan je hier wel inloggen? Zo ja, dan zou ik op dat punt een virusscan laten uitvoeren.Helaas....... Het lukt me al niet om in de veilige modus in te loggen. Ik krijg al niet het scherm met de door jou genoemde optie te zien
Alle reacties Link kopieren Quote
@Stone



Kan je wel de machine opstarten tot het inlogscherm?
In for the cause....
Als ik jou was zou ik even een handige computerreparateur in je omgeving zoeken. Het zou van alles kunnen zijn, van corrupt geheugen tot een vaste schijf die het begint te begeven of inderdaad malware dat een systeembestand heeft overschreven tot... zeg het maar. Als je dan alleen dit probleem verhelpt (door bijvoorbeeld alleen logonui.exe te vervangen) en die eventuele malware dan aanwezig blijft ben je nog steeds niet echt geholpen.
Ja ik kan opstarten tot het inlogscherm.

Ik ben er ook bang voor dat ik het iemand met expertise moet overlaten...
Als je het toch zelf wil proberen, het is lastiger geworden in Win 8 om de reparatie opties e.d. te laden. Kijk eens op deze pagina: http://www.howtogeek.com/ ... n-windows-8-the-easy-way/ Daar staat duidelijke uitleg over hoe je dit toch voor elkaar kan krijgen.



En lukt het je allemaal toch niet, doe dan inderdaad niet te moeilijk en vraag een whizzkid (m/v) uit je kennissenkring of breng hem even weg naar een reparatieshop. Dat hoeft echt geen kapitalen te kosten gelukkig.
Alle reacties Link kopieren Quote
Inderdaad wat Pimpampum zegt.

Het kan zoveel oorzaken hebben. Windows 8 heeft een repairtool ingebakken zitten, alleen moet je hem wel kunnen bereiken.
In for the cause....
Alle reacties Link kopieren Quote
quote:stone schreef op 28 november 2014 @ 11:42:

Ja ik kan opstarten tot het inlogscherm.

Ik ben er ook bang voor dat ik het iemand met expertise moet overlaten...

logonui.exe is een uitvoerend bestand wat ervoor zorgt dat je loginscherm tevoorschijnkomt. deze lijkt corrupt te zijn omdat hij een fout aangeeft.



opstarten in dos-modus/commandline-modus/text-only (ik weet niet hoe dat onder windows 8 heet, gebruik zelf geen windows meer), zodat de grafische schil niet gebruikt wordt, en dan kun je dat bestand vervangen met een gezonde versie.



werkt dat niet, dan zul je een herstelactie uit moeten voeren met een back-up.



(edit: quote aangepast. fijn die nieuwe layout, met knoppen onder reacties)
Alle reacties Link kopieren Quote
Dat is dus in Windows 8 weg gehaald ivm snellere opstarttijd. Je hebt 200 milliseconden om op F8 te drukken.

Onhaalbaar...



Je moet zien op te starten tot het inlogscherm. Daarna shifttoets indrukken en houden en dan in dat scherm de computer opnieuw opstarten.



Of opstarten met de shifttoets (volgens Microsoft maar dat is mij nog niet gelukt haha)

Helaas



Lastig ook...
In for the cause....
Met de shift toets moet je ook S O S in Morse seinen. Bij het opstarten dan wel.

Dan doet ie het bij mij wel.

Zelfs iets dat er op lijkt.

Maar dat lukt inderdaad als het traag genoeg is.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben een nerd en heb een skype account en vanavond niks beters te doen dus als het niet lukt dan kun je skypen met de piepdemuis helpdesk voor al je problemen

75/pm (wachtijden kunnen oplopen tot 15 minuten niet goed geen geld terug alle rechten liggen bij piepdemuis. Voor een extra consult reken ik 50 cent per minuut inclusief belkosten)
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik wou eerst een piepdemuis account aanmaken,maar zo dadelijk heeft niemand de piepdemuis helpdesk nodig... Dus dan maar mijn oude account pipsskype007
Nou, ben vandaag naar de winkel teruggegaan met de laptop. Probleem is de harde schijf. Laptop wordt teruggestuurd naar leverancier en reparatie valt gelukkig nog onder de garantie . Duurt helaas wel 2-4 welen voor ie terug is...

Bedankt voor jullie advies!
Ik heb via mijn mobiel een SMS ontvangen met zo'n nepbericht dat ik een enorme prijs heb gewonnen. Afzender +447946733800 en claimdeskeu2014@gmail.com



Weet iemand waar ik dit kan melden als ongewenst contact? En het stop te zetten. Er staat ook een lotnummer bij, maar ik heb alleen loten met prijzen in Nederland. Ik heb ook niets gekocht en weet zo niet waar het van is.

Ik heb gisteren wel een site bekeken via dit forum..... Maar kan ook een site zijn die ik ergens heb aangeklikt per ongeluk. Bij het zoeken kwam google ook met bovenstaand nummer op landcode. Heel behulpzaam, maar ik heb toch echt opgegeven dat ik niet gevolgd wil worden.



Heeft iemand een idee hoe ik er achter kan komen waar dit vandaan komt. Ik gebruik op dat nummer helemaal geen mobiel internet.

Alvast bedankt voor eventuele betrouwbare mogelijkheden.



Dit is wat KPN heeft: http://kpnmobile.custhelp ... e/a_id/690#Ongewenste_sms

https://www.bel-me-niet.nl/ Alleen dit is een bericht uit GB en een ander land. Weet iemand misschien hoe het dan kan?



Een paar jaar geleden werd ik ook steeds weer gebeld door een nummer uit Frankrijk. Geen idee waar dat vandaan kwam.

Ik vraag het hier vanwege een vreemde melding die ik tijdens het gebruik hier kreeg. Dat heb ik al een keer eerder gehad.

Tussen de verzending en de ontvangst zit ook meer dan een 1,5 uur verschil.

Misschien hebben meer mensen het hier gehad en dan zou het beter traceerbaar zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb een iPod Touch en sinds gisteren een iPad. De iPod Touch wil ik aan iemand geven en dus wissen. Is het mogelijk om al mijn oude berichten (die in iMessage) van mijn iPod op mijn iPad te krijgen? Via de Cloud gaat het volgens mij niet en ik heb geen Mac.



Bedankt voor het lezen!
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi



Ik heb problemen met mijn printer, als het goed is zou hij draadloos via de wifi moeten kunnen printen. Maar hij doet het niet.



Eerst deed hij het nog wel als je vlak voor het printen de printer aan zetten, maar nu doet hij dat zelfs niet meer. En de laptop geeft aan dat er geen wifi verbinding is terwijl het lampje van de wifi wel brand op de printer.



Kunnen jullie iets met deze informatie? Of is het te vaag omschreven?
Alle reacties Link kopieren Quote
Je laptop maakt geen verbinding met de wifi?
Je bent zelf een theepot
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn laptop heeft wel wifi, en mijn printer ook. Daarom vind ik het ook zo raar dat hij het niet doet. Het enige wat ik zie staan op mijn laptop is document staat in de wachtrij om geprint te worden
Alle reacties Link kopieren Quote
Dus laptop en printer zien elkaar niet?



Heeft laptop de up to date drivers voor de printer?





Google eens op het probleem met naam laptop, daarna met naam printer.
Je bent zelf een theepot
Alle reacties Link kopieren Quote
Dank je ga ik doen, misschien dat ik kan achterhalen waarom ze elkaar niet zien.



Bedankt
Alle reacties Link kopieren Quote
quote:orangesss schreef op 23 december 2014 @ 14:45:

Ik heb een iPod Touch en sinds gisteren een iPad. De iPod Touch wil ik aan iemand geven en dus wissen. Is het mogelijk om al mijn oude berichten (die in iMessage) van mijn iPod op mijn iPad te krijgen? Via de Cloud gaat het volgens mij niet en ik heb geen Mac.



Bedankt voor het lezen!ik vermoed via itunes back-up maken van je ipod en die vervolgens terugzetten op je ipad.
Alle reacties Link kopieren Quote
quote:SeptemberGirl schreef op 15 juni 2011 @ 20:43:

[img]http://www.avbrand.com/pub/incomingcall.jpg[/img]



Hallo, ik vroeg mij af waarom iTunes het meest stomme programma is wat er bestaat. En hoe het kan dat wanneer ik liedjes verwijder in Finder, die liedjes nog wel blij en eikelig in de iTunes-bibliotheek staan te wezen *grijpt Xion bij schouders en schudt 'm door elkaar* tell me how, goddamnit!!Spelen de eikeligen zich nog wel af? Anders is het gewoon een lijstje.
Ezel ..

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven