Slapende lust, liefde en seks, oorzaken/gevolgen.

02-09-2010 12:08 1771 berichten
Alle reacties Link kopieren
De insteek van dit topic is een serieuze variant van het minnaartopic: filosoferen over oorzaken en gevolgen van desinteresse en sleur in de seks binnen je relatie. Accepteren, aan werken en/of een sv, welke oplossing ook. En waarom. En met respect voor ieders keuzes, oplossingen en overwegingen!



Dit topic is dus bedoeld voor mensen die hiermee te maken hebben,over twijfelen, zelf een minnaar/minnares hebben of op het punt staan vreemd te gaan. Of hun partner is vreemdgegaan of een (seks)relatie is begonnen met een ander. Of diegenen die hierin geinteresseerd zijn.



Niet bedoeld voor discussies en oordelen of het moreel verantwoord is om vreemd te gaan en niet voor andere veroordelende reacties. Daar zijn andere topics over.



Mogelijke gevolgen zijn dat je vroeg of laat op zoek gaat of bent gerold in gelijkgestemde seks buiten je relatie, wat kan uitgroeien tot meer gevoelens, worstelingen met verliefdheid/liefde/seks. En veel frustratie, verdriet, jezelf of elkaar tekort doen.



Ik heb gemerkt dat er genoeg mensen zijn die worstelen met dit soort vraagstukken en waarom ze dit gebeurd is, waarom ze hebben gekozen voor bijv vreemdgaan en daar niet makkelijk met familie en vrienden over kunnen praten.



Sommigen hebben behoefte hun ervaringen te delen, herkenning te vinden en te zien hoe anderen hiermee omgaan.



Waarschuwing vooraf: het zullen diepgaander en dus langere reacties zijn dan luchtige oneliners! Het is dus echt alleen bedoeld voor wie dat interessant vindt.
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
upje..
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
En dan is het niet eens een 7....



Maarrrr, ik als man was om een andere reden (positief) op het Viva forum aan het kijken en toen las ik deze titel....

Dat intrigeerde mij en ik ben bij het begin begonnen... Het mooie van dit Forum is, dat ik als man ook lees waar vrouwen mee worstelen, wat ze denken, of hoe ze bepaalde dingen zien, en ik leer daar toch behoorlijk van, jullie worstelen potjandorie vaak over dezelfde dingen als wij mannen (nee, laat ik dat niet zeggen, in ieder geval zoals ik, van mannen heb ik ook al geen verstand).



En dit klinkt nu behoorlijk generaliserend ('waar vrouwen'), maar dat is absoluut niet zo bedoeld!

Hierbij zie ik ook de enorme verschillen qua opvattingen en denkwijzen tussen vrouwen, als ook dat tussen mannen én vrouwen... en ook tussen mannen onderling.



Maar wat ik echt mooi vind om te lezen is dat niet alles zo zwart en wit (meer) is, er zijn zoveel grijze gebieden. Maar het belangrijkste wat ik lees is dat er hier veel mensen zijn die keihard vechten voor hun relatie, of in ieder geval voor zichzelf, om jezelf te durven blijven.

Zelf had ik het gevoel als ik de laatste jaren om mij heen keek dat iedereen wel erg gemakkelijk een relatie op gaf, maar nu lees ik gelukkig dat er veel meer mensen worstelen met al deze moeilijke- en zo niet rationele gevoelens, maar wel heel erg menselijke...

Zóveel over wat partners elkaar gunnen of (niet) begrijpen van elkaar en ook het respect hebben, of in ieder geval open staan om te luisteren naar de ander... al doet het nog zo een pijn (maar dat diegene waarvan jij zoveel houdt dit durf uit te spreken).



Mooi om te lezen, maar het maakt het ook zo duidelijk, dat zeker mensen die intens in het leven staan en ook nog integere warme seksuele wezens zijn én trouw aan zichzelf proberen te zijn, toch vaak een gevecht met zichzelf moeten leveren....



Maar toch lees ik door dit topic dat het mogelijk is dat een man en vrouw op een mooie manier samen door het leven kunnen gaan... en, nee, niet zonder slag of stoot, zeker niet, maar juist door 'het gevecht' aan te gaan en niet zomaar op te geven er juist een dieper iets kan ontstaan. En, ja, dan blijkt zij behoefte te hebben aan heftiger seks, of BDSM, of juist niet... Of hij heeft Bi gevoelens. Het belangrijkste is zoals ik het voel dat je dat dan in ieder geval weet van je partner, en dan kan je constructief proberen er iets aan te doen, zij of hij geeft zich enorm bloot om dit te durven zeggen.



Zelf zat én zit ik ook met een boel gevoelens en vragen, en vroeger praatte ik er nooit over, maar dankzij deze 'discussies' zoals ze hier gevoerd worden, probeer ik het bespreekbaar te maken.

En guess what? het meest frustrerende wat ik nu merk is dat als ik iets bespreekbaar probeer te maken waar ik huizenhoog tegenop keek (tegen vrouwen als ook tegen mannen) er heel vaak op een manier wordt gereageerd die ik niet had verwacht, ik verwachtte onbegrip en ruzie, maar integendeel, vaak begrip en een luisterend oor...



En alsnog weet je nooit hoe het verder gaat lopen, maar het voelt fijn dat je (ik) onderdeel mag uitmaken van de gevoelswereld van je partner, al is die nog zo verward of chaotisch.



Pfff, ik merk dat ik blijf typen, maar daar stop ik nu mee, het is vrijdagavond en heb een frisse neus nodig.



Fijne avond iedereen!
Alle reacties Link kopieren
M_aajkel: leuk dat dit topic na jaren toch nog waarde heeft voor iemand. En idd dat er mensen zijn die er heel graag uit willen komen met hun huidige partner en de relatie verbreken of vreemdgaan echt als allerlaatste redmiddel beschouwen. Als ze alles al geprobeerd hebben is het vroeg genoeg.



Het is eigenlijk zaak om frustratie niet zo hoog (en langdurig) te laten oplopen.

Er is een point of no return, namelijk. Dan is het beeld wat je van elkaar hebt zo bepalend geworden dat je niet meer kan geloven dat er nog iets aan gedaan kan worden, dat je dat gevoel voor elkaar niet meer terug kan krijgen. Dan zijn patronen vaste overtuigingen geworden. En dan helpt het niet meer om je er bewust van te worden. Hoe ontwikkeld we ook zijn, dat brein kan zo'n sterke Pavlov opgebouwd hebben, dat dat hardnekkig is.



Maar ook na jaren hebben mensen eea nog weten te keren. Dat is hoopgevend. Ik denk niet dat je het moet zien als daarvoor moeten vechten. Het is eigenlijk bizar dat het zo "vechten" moet zijn is om iets wat eigenlijk leuk zou moeten zijn, opwindend, iets om naar uit te kijken. Dat het zo beladen is geworden dat het moeizaam en lastig is om weer naar "leuk" te gaan samen.. Je kan eigenlijk beter spreken van enthousiasmeren, stimuleren, in beweging te krijgen, ipv te bekijken als "een probleem, waaraan gewerkt moet worden". "Moeten" en "werken" maakt iets er niet aantrekkelijker op om te gaan doen. Net zoiets als "ik moet eigenlijk naar de sportschool".



Een speelse benadering kan nog als het niet zo vastgelopen is. Hoe meer het echt een probleem is (en dat is het ook als 1 van 2en het helemaal af laat weten en ook niet erkent, maar liever onder het tapijt veegt), hoe meer lading. Dan mag je imo de monogamie-afspraken opnieuw bekijken. Want dat betekent niet meer dan exclusief met je partner doen. Maar als er niks te doen valt, is dat geen monogamie meer, he.



Hoe ben jij bij dit onderwerp beland? Heb je hier zelf ook mee te maken?
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_250969 wijzigde dit bericht op 04-09-2015 01:27
Reden: Toch maar liever niet openbaar
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Leuk dat dit topic nog gevonden wordt soms



Ik heb je per pb geantwoord.

Succes iig!
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
TVP
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
upje voor iemand
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
Ah, gevonden! Wel een immens topic zeg. Nu geen tijd, maar ga dit op mijn gemak eens een paar avondjes rustig doornemen.
.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees heel veel herkenbare dingen hier.

Ik kan het goed projecteren op mijn situatie. Het maakt het alleen wel lastiger om mijn keuze te maken.
Disguised myself
Alle reacties Link kopieren
Ik heb je nog even geantwoord,Suzy.
Alle reacties Link kopieren
Ik jou ook.
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het topic nooit helemaal goed gelezen,maar erg interssant.Suzy.Soms kan herstel naar een operatie toch nog van pas komen,haha.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil dit topic graag meevolgen, alleen heb ik op dit moment geen tijd om alles terug te lezen. Wil ik later gaan doen.
Honesty is better than sugar coated lies.
Alle reacties Link kopieren
quote:Schuldige schreef op 04 februari 2016 @ 14:35:

Ik wil dit topic graag meevolgen, alleen heb ik op dit moment geen tijd om alles terug te lezen. Wil ik later gaan doen.



Sorry, Schuldige, maar die nick van jou..



Succes met lezen tzt, staan best wat interessante dingen in dit boekwerk, die nog steeds actueel zijn, ik heb zelf ook geen tijd om het terug te lezen, maar doe er je voordeel mee!
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
quote:Suzy65 schreef op 04 februari 2016 @ 14:46:

[...]





Sorry, Schuldige, maar die nick van jou..

Waarom moet je daarom lachen?
Honesty is better than sugar coated lies.
Alle reacties Link kopieren
Nou, in relatie tot dit onderwerp.. (ooit gestart als zelfstandige zijtak van het minnaartopic)

Dat je hier op het forum al bij voorbaat door het leven wil als schuldige, is opmerkelijk..
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Interessant topic, teveel om alles te lezen, maar al veel herkenning! Ik snap mensen die vreemdgaan of voor een minnaar gaan steeds beter..

Bij mij is de aantrekkingskracht naar mijn man helemaal weg, seks gebeurt op zijn initiatief en vaker niet dan wel.. Eens per 3-4 weken ofzo..

De belangrijkste reden is dat mijn man niet respecteert wat ik wel en niet lekker vind, dit heb ik 1000-en keren aangegeven, maar hij doet er niets mee (hij is autist, dus hij snapt/begrijpt het waarschijnlijk ook echt niet).. Daarbij wil ik dit niet steeds aan moeten geven, ik wil gewoon een man die wél weet wat ie doet.

Ook is er nog eens het probleem dat hij ontzettend snel klaarkomt, ik ben nog niet opgewarmd en hij is al klaar.. Of hij moet inhouden om het tegen te houden en dan warm ik niet eens op. Er is al zoveel teleurstelling hierdoor geweest.. Dan had ik écht zin en was hij al snel klaar, sorry sorry, maar het was dan wel over/klaar..



Al met al hebben we het verder nog best goed, we doen leuke dingen, hebben geen kinderen, dus kunnen gaan en staan waar we willen.. Doen beide waar we zin in hebben, zowel samen als apart van elkaar. Dus het is nog te goed om uit elkaar te gaan, maar ik denk er wel steeds vaker serieus over om die goede seks dan buiten de deur te zoeken.
Alle reacties Link kopieren
Ponnie: er is nog een heel gebeuren vóór de daad, besteedt hij geen moeite daaraan?

Aan jou, bedoel ik?

Is het alleen maar of in no time neuken, en alweer voorbij terwijl jij nog warm moet lopen?



Heb je weleens niét afgewacht tot hij toenadering zocht, en zelf bijv dmv fantasie al helemaal in de stemming en dan hém verleiden?

Dus dat jij die voorsprong eens hebt?



Mannen kunnen idd haastig zijn als ze zelf opgewonden zijn, kon je dan niet iets zeggen op plagerige toon van "uh uh uh, rustig aan jij, he, wacht jij nog maar even, jij mag nog niet, ik wil dat je dit of dat.. " ?

Heeft hij nooit gehoord van voorafjes, voorspel, beetje met jóu spelen?



Zo zonde van al dat soort misverstanden, autistisch of niet, misschien eerst uitspellen: "ikke eerst! En beetje uitstellen kan voor jou geen kwaad, schatje".

En bij niet luisteren een graag of niet van maken: "óf we doen het nu eens zoals ik dat graag wil, of ik doe niet meer mee: dit is iets voor samen en dat betekent OOK voor mij! Als je niet luistert stop ik ermee.

En ook uitleggen dat vrijwel álle vrouwen iha meer opwarmtijd nodig hebben, dan bijna vanuit het niks erop duiken.



Misschien luistert hij wél als je hem voor het blok zet: zó heb ik er geen zin meer in en dan zoek ik iemand die niét in zijn eentje zijn zelfbevrediging op mij uitleeft.

(en dit soort dingen niet terplekke tijdens de seks, maar op een ander tijdstip bespreken).
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Juist in dat voorspel heb ik al 1000-en keren aangegeven wat ik wel en niet lekker vind.. Doet hij niets mee.. Dus nee, voorspel word ik ook niet meer warm van. Ik heb al zo vaak aangegeven dat ik het anders wil en ook hoe. Doet hij niets mee.. Niet alleen in bed, ook buiten bed moet ik 1000-en keren hetzelfde vragen/zeggen. Het lijkt er gewoon echt niet in te zitten..
Tvp
Alle reacties Link kopieren
quote:Ponnie83 schreef op 04 februari 2016 @ 20:07:

Juist in dat voorspel heb ik al 1000-en keren aangegeven wat ik wel en niet lekker vind.. Doet hij niets mee.. Dus nee, voorspel word ik ook niet meer warm van. Ik heb al zo vaak aangegeven dat ik het anders wil en ook hoe. Doet hij niets mee.. Niet alleen in bed, ook buiten bed moet ik 1000-en keren hetzelfde vragen/zeggen. Het lijkt er gewoon echt niet in te zitten..



Hij kwam er ook duizenden keren mee weg he?

In de zin van dat er nooit een consequentie aan zat.



Ik heb geen verstand van autisme en welke mate dat is, of erbij hoort, maar ergens dacht ik dat die juist graag een gebruiksaanwijzing hebben, zodat ze weten wat er verwacht wordt en het helder is wat ze moeten doen om het goed te doen.

(iha dan, he, als houvast, in omgangsregels enz, zodat ze weten waar ze aan toe zijn als ze dat zelf niet kunnen aanvoelen).



Lastig, hoor, als er ook geen enkel zicht is dat daar nog verandering in komt!





Fijn wel dat het op andere gebieden nog steeds klikt en je op die manier jullie band kunnen behouden.

Hoe lang zijn jullie al bij elkaar?

Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 2,5 jaar een minnaar gehad en geweldige sex mee. Heb het vorig jaar wel stop gezet omdat ik er zoveel waarde aan hechtte dat het de relatie met mijn man niet ten goede kwam. We hebben een jaar relatietherapie gehad en ook gewerkt aan onze intimiteit. Hoewel we beiden ons best doen kan het in de verste verte niet tippen aan de sex die ik met mijn minnaar had. Man kan hier ook niks aan veranderen. Minnaar is besneden en vind ik super fijn en aantrekkelijk ( ook voor orale seks) hij is groot geschapen in tegenstelling tot mijn man. Hij is gespierd en onbehaard in tegenstelling tot mijn man. Ik vind uiterlijk van minnaar aantrekkelijker maar ook de manier waarop hij naar me kijkt en dingen tegen me zegt. Man doet dat ook maar er gebeurd dan helaas niks met me. Ik mis minnaar nog steeds en moet mezelf echt tegen houden geen contact met hem op te nemen.
Tvp.
quote:whatamess schreef op 07 februari 2016 @ 19:59:

Ik heb 2,5 jaar een minnaar gehad en geweldige sex mee. Heb het vorig jaar wel stop gezet omdat ik er zoveel waarde aan hechtte dat het de relatie met mijn man niet ten goede kwam. We hebben een jaar relatietherapie gehad en ook gewerkt aan onze intimiteit. Hoewel we beiden ons best doen kan het in de verste verte niet tippen aan de sex die ik met mijn minnaar had. Man kan hier ook niks aan veranderen. Minnaar is besneden en vind ik super fijn en aantrekkelijk ( ook voor orale seks) hij is groot geschapen in tegenstelling tot mijn man. Hij is gespierd en onbehaard in tegenstelling tot mijn man. Ik vind uiterlijk van minnaar aantrekkelijker maar ook de manier waarop hij naar me kijkt en dingen tegen me zegt. Man doet dat ook maar er gebeurd dan helaas niks met me. Ik mis minnaar nog steeds en moet mezelf echt tegen houden geen contact met hem op te nemen.denk je dat als je contact opneemt hij gelijk klaar staat om weer met je te neuken of is hij misschien ook verder gegaan inmiddels. zou ook kunnen.
Alle reacties Link kopieren
Coralie, ik denk dat het nóg moeilijker wordt om te weten hoe opwindend het ook kan zijn, 2,5 jaar te proeven daarvan en daarna weer te moeten missen.



Mensen zeggen vaak: stop die moeite en aandacht in eigen relatie thuis, maar zo werkt het idd helaas niet altijd in seksuele aantrekking terugkrijgen. Dat wordt door meer dingen bepaald, niet alleen uiterlijke, maar ook de wisselwerking, sfeertje enz.

Als je man dezelfde spannende dingen zegt, wéét je dat daar andere seks op volgt dan als minnaar hetzelfde zegt.



Je legt onbewust toch "Pavlovjes" in je brein aan en dat kun je hooguit beinvloeden met nieuwe positieve ervaringen met je man.

Maar hoe, als je dat niet geweldig víndt?

Jezelf rationeel toespreken dat je dat hoort te voelen voor je man, werkt zo niet, als je dat niet voelt.

"werken" aan intimiteit klinkt ook meer als een opgave dan dat het leuk, spannend en opwindend is.

(zeker als in je achterhoofd speelt dat het minnaar zo vanzelf ging).



Heb je het wel verteld aan je man, van die minnaar?
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven