Slaapkamer opofferen voor badkamer?

29-11-2014 22:27 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb in mijn huis op de bovenverdieping nu 4 slaapkamers en een kleine badkamer. Mijn 2 kinderen en ik gebruiken daarvan 3 kamers, de vierde is nu een soort rommelzolder.



Ik wil graag mijn badkamer verbouwen en het advies van de badkamerman is om daar de vierde kamer voor te gebruiken. Wat vinden jullie? De moeite waard om een kamer voor op te offeren? Waardevermeerdering van mijn huis vanwege grote luxe badkamer of juist vermindering vanwege een slaapkamer minder?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het ooit gedaan, van een 4e klein kamertje de badkamer gemaakt



Voor mijn idee waardevermeerdering, maar daar gaat het mij niet om. Ik geniet al jaren van een ruime badkamer.

dat is toch veel belangrijker dan waarde vermeerdering of vermindering?



Ik snap dat nooit zo, dat dat het belangrijkste is..
Alle reacties Link kopieren
Waardevermeerdering is een sprookje. Mijn huis is, na een nieuwe keuken en nieuw badkamer, echt niet in waarde gestegen. De oude keuken had zijn beste tijd gehad, verkopen met oude keuken zou een waardeverMINdering zijn, met nieuw keuken is de totale waarde min of meer gelijkblijvend gezien de huidige situatie op de huizenmarkt, voor de badkamer idem. Een kamer opofferen voor een badkamer, als je die kamer toch niet gebruikt is het een optie maar je woont niet in de badkamer, die hoeft geen toonzaal te zijn, wel praktisch.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Een extra slaapkamer zorgt voor waardevermeerdering.



Een huis met een kleine doucheruimte is minder waarddan een huis met een mooie badkamer.



Als je het bekijkt uit het oogpunt van waardevermeerdering of vermindering denk ik dat het een het ander opheft en dat je huis niet meer of minder waard wordt.



Je moet dus gewoon voor je zelf beslissen wat je liever hebt en extra kamer of een mooie badkamer.
Alle reacties Link kopieren
Ben je van plan om binnen afzienbare tijd te verhuizen?

Omdat je praat over waardevermeer/mindering.

Toen wij op zoek waren naar een nieuw huis gaven we aan op funda dat we 4+ kamers wilden. Jouw huis zou dan dus niet in onze lijst voorkomen.

Voor jezelf is een mooie ruime badkamerwellicht erg fijn.
Because when you stop and look around this life is pretty amazing.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind een mooie badkamer belangrijker dan een extra kamer die ik -en jij dus ook- toch niet zou gebruik. Ik heb zelf een kamer opgeofferd voor een enorme inloopkast. Heb me geen moment afgevraagd wat dat met de waarde van ons huis zou doen. Ik wilde dit, als jij je badkamer groot wil gewoon doen.
Op zaterdag help ik tamme dieren weer het beest in zichzelf te vinden.
Alle reacties Link kopieren
Bestaat de nieuwe badkamer uit de oude badkamer en de slaapkamer of alleen uit de slaapkamer? Want in het laatste geval is je oude badkamer dan toch weer de extra kamer?
Alle reacties Link kopieren
Bij ons een mini slaapkamertje opgeofferd voor een heerlijke badkamer. Nou was het bij ons waardevermeerdering omdat de oude badkamer beneden zat. Hebben nu dus een badkamer boven en een hele grote bijkeuken beneden. Overigens was dat kamertje ook wel zo klein dat een normaal eenpersoons bed er toch niet in ging passen, zowel in de lengte als de breedte niet.

Hoe groot is de kans dat je de kamer toch nodig gaat hebben, is het een praktische kamer? Kun je bijvoorbeeld van de oude badkamer een handige kast maken waar een hoop spullen in kunnen ter compensatie van je rommelkamer?
Niet zo zeuren joh. Vogels, die hebben pas last van katers!
Hier is de mini slaapkamer badkamer geworden. Oude badkamer is washok (wasmachine stond in losse schuur achterin tuin) Vervolgens hebben wij de nok van het huis verhoogd om de missende slaapkamer weer terug te krijgen (we gaan hem echter wel splitsen in twee kleinere kamers op een manier waarop de tussenmuur evt weer redelijk makkelijk weg te halen is indien nodig)



Vraag me af of het in jou geval wel waardevermeerdering is eigenlijk, als ik heel eerlijk ben.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het huis 2 jaar geleden gekocht, dus zal er nog minimaal 5 jaar blijven wonen om in ieder geval de kosten er uit te kunnen halen.



Ik ben 2 jaar geleden gescheiden en heb jonge kinderen, dus samenwonen met een een eventuele nieuwe partner zie ik mezelf nog niet zo snel doen.



De badkamer is echt te klein om er een slaapkamer van te kunnen maken, dus dat zal dan een opslagruimte of kast worden.



Als laatste is mijn hoofdreden om te willen verbouwen dat ik echt heel graag een ligbad wil. Heb ik in mijn vorige huis ook gehad en zit er zeker wekelijks in. Voor mij echt een plek om tot rust te komen dus. Maar ben ook reëel dat je een huis courant moet houden voor eventuele verkoop.
Nu dient slaapkamer 4 meer als bergplaats. Ik zou kijken of er dan wel nog ergens "bergruimte" is.

Een zolder, een kelder, een bijkeuken, ... ofzo waar je de spullen die nu op kamer 4 staan kwijt kan.



Veel hangt ook af wat je dromen zijn in en met 't huis.

Zie je jezelf daar over 20 jaar nog wonen, dan zou ik gaan voor de grote badkamer.

Wil je echter over 5 jaar alweer terug verhuizen, dan zou ik het zo laten, want inderdaad ... sommige mensen zoeken echt wel een huis met 4 slaapkamers.
Alle reacties Link kopieren
als het om een ligbad gaat, kan je die niet op je slaapkamer zetten los?
Alle reacties Link kopieren
En een deel van de slaapkamer naast je badkamer opofferen is ook geen optie?
Lijkt me dat je niet gaat verbouwen om je huis te gaan verkopen, maar omdat je je eigen woongenot wil vergroten.

Je woont met 3 personen in dat huis, dus hebt genoeg aan 3 slaapkamers. De 4e kamer kan dus mooi 'n grote luxe badkamer worden. Trek je 'm dan bij de huidige badkamer of laat je die kleine badkamer in stand voor je 2 kinderen?
Ik zou het zeker wel doen. Wij hebben hier huizen afgewezen vanwege veel te kleine badkamers (en niet de ruimte/mogelijkheid tot verbouwen.) Drie slaapkamers op de eerste verdieping zou ik voldoende vinden.
Alle reacties Link kopieren
quote:salome4 schreef op 29 november 2014 @ 23:43:

. Maar ben ook reëel dat je een huis courant moet houden voor eventuele verkoop.



Ik blijf dat niet snappen hoor, pas hoorde ik van iemand die wilde graag een auto in een felle kleur maar koos toch maar zwart wat ze minder mooi vond, om bij eventuele inruil meer terug te krijgen



Ik ken een stel dat dolgraag een dieprode keuken wilde, maar voor veilig wit koos voor een eventuele verkoop van het huis. We zijn nu 12 jaar verder en ze wonen er nog steeds....



Mensen kies toch eens een keer voor wat je zelf mooi of leuk vind en geniet daarvan, ipv altijd maar op safe te spelen en steeds te denken : Stel je voor dat.......
Snap dat ook niet. Als je nu al rekening houdt met 'n potentiele verkoop dan ga ik er vanuit dat je daar dus niet naar je zin woont en dan kun je wellicht beter 'n huis naar je zin in 'n omgeving naar je zin zoeken dan eerst 'n dure verbouwing laten doen en dan alsnog verhuizen, omdat 'n luxe badkamer andere mindere punten waardoor je nu niet volkomen tevreden bent met je huis niet kunnen wegnemen.
Alle reacties Link kopieren
Meteen doen..... het gaat om het comfort nu....... wat over x jaar is weet niemand! Wij hebben een hele grote badkamer, en een kleine ( voor de kinderen) en dat is echt comfort.....
Alle reacties Link kopieren
Mijn plan was inderdaad eerst om een stuk van de slaapkamer bij de badkamer te trekken. Helaas zit er een dragende muur tussen en zijn de plafonds al vrij laag. Als er dus een stalen balk en een koof gemaakt moeten worden, wordt het veel te laag, ik denk zo'n 1,90 m.



Als het zo loopt kan ik prima de rest van mijn leven in dit huis blijven, maar ik ben 40 en hoop toch nog een partner tegen te komen om te gaan samenwonen.



Ook kan ik nu mijn droom van vrijstaand boerderijtje nu niet betalen, maar ms over 10 jaar wel. Dus nee, het is niet mijn absolute droomhuis, maar voor nu het beste wat ik kan doen.



Mijn slaapkamers zijn trouwens van prima grootte, maar ook weer niet zo groot dat er een vrijstaand bad bij kan.
Dan lekker laten verbouwen! Lijkt me persoonlijk dat een huis met 'n luxe badkamer meer waard is dan met 'n slaapkamer extra. Bovendien is het huis op die manier juist interessant voor iedereen behalve voor extreem grote gezinnen. Maar als single, koppel en met 1 of zelfs 2 kinderen kan 't en juist met kinderen lijkt me 'n extra badkamer fijn. Dan kun je de kleine voor de kinderen houden en de grote voor jezelf. Zou 'm zelfs bij de masterbedroom trekken met 'n tussendeur en de deur naar de hal/gang dichtmaken.
Bovendien is je huis dan ook interessanter voor als je een partner tegenkomt waarmee je samen zou willen wonen. Als je dat in 'n huis van jou doet, loop jij namelijk geen risico wanneer de relatie weer over is.
Alle reacties Link kopieren
I know, Elnino. Been there, done that. 😉

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven