Gezondheid alle pijlers

Koolhydraatarm dieet-ervaringen

29-11-2014 22:28 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Ik wil een paar kilootjes kwijt en kwam na wat speurwerk uit op een koolhydraatarm dieet. Ik zie dat het vaak wordt gedaan door diabetespatienten. Ik ben zelf geen diabetespatient en wil eigenlijk een kilo of 7 afvallen, ik vroeg me af of het dieet hier ook voor geschikt is?



Iemand ervaringen? Hoe was het vol te houden? Wat deed het met je? Voelde je je nog fit? Heb je goede tips voor recepten of kookboeken?



Ervaringen zijn welkom! Bedankt alvast!
Wat versta jij precies onder een koolhydraatarm dieet?
Echt koolhydraatarm werkt voor mij trouwens niet. Koolhydraten minderen wel. Afvallen doe ik er niet echt door omdat ik een stuk minder beweging krijg dan vroeger, maar ik voel me er wel lekker bij.
Alle reacties Link kopieren
OP komt me erg bekend voor. Nee, ik ben niet bekend met koolhydraatarm, ik ben gek op koolhydraten.
Medsssss kom er maar in:)
Alle reacties Link kopieren
Waarom niet gewoon gezonder eten en beweging erbij?
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Ervaring met Weet hoe je eet. Werkt als een tiet zolang je je eraan houdt.



Koolhydraatbeperkt is geschikt voor mensen met diabetes, maar lees dit even:.

http://www.diabetesfonds.nl/artikel/afv ... t-diabetes





Meds is nog op haar werk. Of ze zit in de kroeg.
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren
Ik beweeg genoeg, sport momenteel 3x per week en verder nog een dagelijks fietstochtje naar het station. Meer is op dit moment ook niet haalbaar. Ik wilde niet gaan diëten, maar raakte door een kennis op de hoogte. Deze kennis had behoorlijk overgewicht en is dankzij een koolhydraatarm dieet 30 kg afgevallen. Na wat opzoeken op internet ben toch benieuwd of dit voor mij zou werken voor een paar kilo. Helemaal koolhydraatloos hoeft van mij niet, maar inderdaad wel minderen. En ik kan me voorstellen dat recepten/boeken hierbij kunnen helpen
Daar heb je geen boeken voor nodig. Verander de verhoudingen op je bord gewoon!
Alle reacties Link kopieren
Hou eens bij in een app (bv my fitness pal) Wat je de hele dag eet. Zo krijg je inzicht in wat je binnenkrijgt en welke voedingsstoffen je eventueel te veel of te weinig binnenkrijgt. Dan hoef je helemaal niet koolhydraatarm te eten.....
Find people who will make you better (M. Obama)
Als koolhydraatarm je aantrekt dan betekent dat dat je geen problemen hebt met biefstukken en omeletten en dan moet je het doen. Van het grootste belang is dat je lekker vindt wat je eet want dan hoef je niet al te erg te lijden.
Ik viel er overigens niet van af omdat ik het te lekker vond. Ik at 's morgens 's middags en 's avonds een hele gegrilde kip (en meer) omdat ik echt dacht dat je onbeperkt daarvan mocht eten



Ik was toen nog jong en simpel.



Maar alles wat je teveel eet wordt gewoon omgezet in lichaamsvet.
Tegenwoordig hoef ik niet meer af te vallen. Ik hoor steeds meer geluiden om te heen dat drie à vijf kilo meer me niet zou misstaan. Ik ben het nog aan het bestuderen.

Dan moet ik nieuwe broeken kopen en dat zie ik eigenlijk niet zitten.
quote:blommit schreef op 30 november 2014 @ 00:06:

Tegenwoordig hoef ik niet meer af te vallen. Ik hoor steeds meer geluiden om te heen dat drie à vijf kilo meer me niet zou misstaan. Ik ben het nog aan het bestuderen.

Dan moet ik nieuwe broeken kopen en dat zie ik eigenlijk niet zitten.Dat is vaak ook afgunst. Tenzij je echt ondergewicht hebt. Maar mensen zijn vaak jaloers als je slank(er) bent. Want dan steken ze zelf slecht af naast jou. Als jij dan wat vetrollen hebt, denken ze dat ze niets aan hun eigen vetrollen hoeven te doen. Dus zeker niet gaan aankomen n.a.v. opmerkingen van anderen!
Ik viel er enorm van af. van een hele kip per dag voor mij alleen. Maar verder niks he.
En ja, ik was toen ook jong(er) en dom(mer)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gezorgd dat ik na mijn lunch geen brood, pasta, aardappels of rijst meer at. Verder héél veel groenten, mager vlees en ook overdag gezond eten (fruit, noten enz). Ik viel af en voelde me er heerlijk bij. Ga even de knop omzetten en ermee verder.



Oh voor de duidelijkheid: bij het ontbijt en de lunch dus wel koolhydraten. Volkoren boterhammen met zaden ed. Tussendoor ook weleens een lekkere volkoren cracker.



En streng heb ik nooit gedaan, het moet wel leuk en lekker blijven.
Alle reacties Link kopieren
Beter kun je je voedingspatroon aanpassen dan te gaan dieten. Dus kijk naar wat je nu eet en drinkt en vervang dit voor een gezondere variant. Je houdt dan een voedignspatroon over wat je de rest van je leven kunt volhouden.
quote:Mieshka schreef op 30 november 2014 @ 01:15:

[...]





Dat is vaak ook afgunst. Tenzij je echt ondergewicht hebt. Maar mensen zijn vaak jaloers als je slank(er) bent. Want dan steken ze zelf slecht af naast jou. Als jij dan wat vetrollen hebt, denken ze dat ze niets aan hun eigen vetrollen hoeven te doen. Dus zeker niet gaan aankomen n.a.v. opmerkingen van anderen!

Ik weet het eigenlijk niet omdat bij mij het vet ongelijk verdeeld zit. Dus eigenlijk begrijp ik wel waar de kritiek vandaan komt. Ik ben plaatselijk echt te dun.



Eigenlijk zou ik er vijf kilo aan moeten eten en daarna liposuctie laten doen op de te dikke delen, maar ik houd niet zo van operaties. Bovendien wordt je vel uitgerekt als je plaatselijk te dik wordt dus dat moet dan worden ingenomen. Echt een operatie dan, en ik weet nu al dat ik dit nooit zal doen.
Alle reacties Link kopieren
Koolhydraatarm is geen dieet, maar een manier van eten. En het is helemaal niet moeilijk.

Bij je avondeten laat je de aardappels/rijst/pasta weg of ne neemt een heeeel klein beetje. En dan wat meer groente of een zoete aardappel erbij.

Thaise curry met kip en een heleboel verschillende (roerbak)groenten is heel lekker en makkelijk bijvoorbeeld.



Ontbijt met kwark of yoghurt met een beetje fruit en/of noten, of een smoothie.

En lunch met een ei en rauwkost of kaas en noten en tomaten of zoiets.



Je went er zo aan en ik voel me er beter bij.

Ik eet alleen in het weekend af en toe een broodje of een stukje taart.
Alle reacties Link kopieren
Ik eet koolhydraatarm en 10 kg eraf. Ik daal nog steeds. Ik eet alles behalve pasta en aardappelen en brood en alles puur dus geen pakjes en zakjes. Ik eet 1x pd een koolhydraatarme boterham. Verder lees ik etiketten. Er zit veel verschil in blik tomatenpuree bv.

ik ga gerust uit eten en kies wat ik lekker vind maar laat de friet staan en vraag extra salade. Ik eet geen light omdat het vet vaak vervangen wordt door suikers en dus meer koolhydraten. Ik gebruik om te bakken ontgeurde kokosolie.

Deze manier van eten bevalt me super. Geen snoep en vreet buien meer gehad, kilos vliegen eraf.

in de loop der jaren zijn de koolhydraten in produkten verdubbeld en ondanks alle light en vetvrij produkten worden we steeds dikker. Gewoon normale porties nemen, pure produkten eten en minder zetmelen kom je al een heel eind. Geen vermoeidheid meer en geen bloedsuikerdippen meer. Mijn bloeddruk is ook gedaald.
Alle reacties Link kopieren
Ik eet precies zoals Somana.

13 kilo eraf en nu al een jaar op een gezond stabiel gewicht. En ik voel me goed, helder, minder dips en fiets nog net zo hard naar mijn werk als voorheen.
..popcorn?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven