Angelsound, hartje niet horen

29-11-2014 14:44 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Heb via marktplaats de angelsound gekocht, ben nu 14,5e week zwanger..

Alleen heb ik net een uur lang gezocht naar het hartje maar nog steeds niet gevonden.

Vond wel mn eigen hartslag..



Heeft iemand tips??
Alle reacties Link kopieren
Heel langzaam over je buik bewegen, genoeg gel gebruiken en het apparaat wat harder zetten. In het begin is de ruis veel harder dan het geluid van het hartje.



En besef je dat je baby nog maar heel klein is en dat er een kans bestaat dat het nog een paar weken kan duren voor het lukt.
Geen uren meer zoeken, dat ding in de kast leggen en wat anders gaan doen.



Ik snap het nut ervan ook niet, je ziet al dat je jezelf er helemaal gek mee maakt.
Alle reacties Link kopieren
Ik kon toen ik zover was alleen het hartje helemaal beneden horen. In m'n lies zeg maar.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Ik zou even een paar weekjes wachten. Ik kon ook moeilijk een goede hartslag vinden zo vroeg nog en ik werd er gek van. Dus ik heb dat ding inderdaad terug gegeven aan degene van wie ik het geleend had. Ik heb in een later stadium wel nog eens geprobeerd en was het makkelijker te vinden, maar tegen die tijd voelde ik de kleine ook gewoon goed bewegen.



Bij mijn verloskundige mocht ik altijd bellen als ik behoefte had zijn hartje even te horen.
Alle reacties Link kopieren
Probeer het eens met olie? Massage olie of baby olie? Dat wil nog wel eens beter geleiden. En inderdaad, heel laag zoeken, net boven je schaambot. Niet te lang hoor, zo vroeg bewegen ze nog alle kanten op, dus kun je niets vinden, niet gekmaken en de Angelsound weer opbergen.
Alle reacties Link kopieren
Het is nog wel vroeg om het zelf te horen denk ik. Wat de anderen zeggen, zoek laag, bij je schaambot in de buurt en niet te lang. Je maakt jezelf helemaal gek als je het niet kunt vinden.
Alle reacties Link kopieren
Ik had een angelsound, heb hem weggedaan voor ik zwanger was van de tweede. Beste besluit ooit, werd er zo onzeker van.
Alle reacties Link kopieren
Niet zelf verloskundige gaan spelen. In de vuilnisbak met dat ding.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Mijn verloskundige wilde met 16 weken ook even naar het hartje luisteren. Het duurde haar 10 minuten, voor ze de juiste positie vond en wij het hartje konden horen. Ik was ondertussen natuurlijk helemaal ongerust, maar gelukkig vond ze 'm! Ik bedoel daarmee te zeggen dat zelfs een verloskundige, die er voor heeft gestudeerd, moeite kan hebben met het vinden van het geluid van het hartje. Je maakt je met zo'n ding dus onnodig gek.
Raising kids is a walk in the park. Jurassic Park.
Hier hetzelfde als daantje . Met die termijn lag ik te stressen omdat de verloskundige niet meteen het hartje vond. Na 10 minuten of zo vond ze hem pas. .. weg gooien dat ding. Het schijnt ook niet heel goed te zijn. Mijn verloskundige vertelde tenminste dat baby's reageren op de doptone, dus dat ze die niet te vaak en te lang gebruiken. .. in de kliko is mijn advies!
Alle reacties Link kopieren
Mijn vk raadde mij af om zo'n angelsound te gebruiken, omdat je er inderdaad gestresst van kan raken als je het hartje niet vindt. Verder gaf ze aan dat dagelijks uren gebruiken schadelijk kan zijn voor het kindje, dus dat je het moet beperken tot af en toe een paar minuten. Dus leg dat ding anders een weekje weg en probeer het dan nog eens vijf minuten.
Niet zo'n ding aanschaffen en dergelijke zaken overlaten aan de verloskundige. Op het moment dat je over 15 weken met dat ding constateert dat het hartje niet meer klopt kan zo'n apparaat daar ook niets meer aan veranderen. Dus steeds kijken of het allemaal nog goed is met zo'n ding is onzinnig.
Alle reacties Link kopieren
Waarom meteen weggooien? Als je er onrustig van wordt of er dagelijks uren mee bezig bent, ok, dan ben ik het daarmee eens. Maar ik heb hem bijvoorbeeld zodat mijn man ook af en toe eens kan luisteren, omdat hij bijna nooit mee kan naar de vk. En om het een beetje concreter te maken voor onze 3-jarige, die vindt het prachtig om zijn broertje te horen.



Ik gebruik hem trouwens hooguit 1 keer in de 3 weken en dan max 5 minuutjes.



Als je placenta aan de voorkant ligt, kan het volgens mij heel lang duren voor je de hartslag vindt met dat ding. Met deze termijn kun je hem misschien beter nog een poosje wegleggen.
Alle reacties Link kopieren
Lexie, ben ik met je eens, maar jij gaat er nuchter mee om. Er zullen veel vrouwen extreem nerveus van worden als ze het hartje een keer niet kunnen vinden. Dan schiet het z'n doel voorbij toch? Ik kreeg er de zenuwen van en heb hem daarom weggegeven. Hartje luisteren bij de vk vind ik goed genoeg. Maar zoals voor je man snap ik dat fijn is als hij t hartje ook kan horen.
Hier kon de vk het hartje bijna niet eens vinden rond 16 weken in mijn eerste zwangerschap. Ik ben alle zwangerschappen heel blij geweest met de angelsound ik bleef rustig en nuchter en als ik het hartje vond, kon ik er weer even tegen aan qua geruststelling. Wel zei mijn gynaecoloog dat je later in de zwangerschap moet oppassen dat je je niet vals laat geruststellen. Er zijn vrouwen geweest die minder bewoging voelde en zich lieten geruststellen door de doppler waardoor ze dus te laat aan de bel trokken want een hartslag zegt natuurlijk alleen dat de baby er nog is niet dat alles goed gaat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven