Welke slowcooker/crock pot?

21-09-2013 13:09 117 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zie op pinterest en kookblogs recepten gemaakt in de crockpot en aangezien in nog cadeaubonnen heb waar ik iets leuks voor kan kopen dacht ik misschien is zo'n ding wel iets.

Wie heeft er een en hoe bevalt het? Of is het weer een apparaat wat maar af en toe uit de kast komt? Ik weet dat je er soepen in kan maken maar wat nog meer?



Onze frietpan is ook aan vervanging toe en man had het over de actyfry,is dat iets?

( zelf frituur ik bijna nooit maar ik moest het van hem hier vragen:-))
Alle reacties Link kopieren
Je kan vlees ook eerst even aanbraden en dan in de crockpot met de saus doen,doe ik met suddervlees ook altijd.



Ik heb nog niet echt een succes recept,ben zelf ook nog een beetje zoekende.

Hachee en rendang zijn in elk geval goed gelukt maar ook bbq chicken uit de crockpot (kipfilet in de crockpot met een saus van ketchup,bruine suiker etc) en dat in wraps. Zo ook wel eens Mexicaans rundvlees gemaakt.

Oh en een keer een carrotcake.



Ik kijk vaak op pinterest voor inspiratie en recepten.
Alle reacties Link kopieren
Gebruiken jullie de crockpot nog steeds?

Vriend roept al een tijdje dat hij er één wil, maar ik ben bang dat het ding na een paar keer gebruiken weer gaat staan verstoffen in onze toch al hele kleine keuken. Twijfel, twijfel, twijfel.
Alle reacties Link kopieren
ik heb er gister sala lime chicken in gemaakt en hij staat nu aan met pompeon curry, dus ja ik gebruik hem nog veel, ook doordeweeks.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hem gisteren gebruikt voor de viva(m)eet (zie dat topic) en nu zit er een kippensoep in voor straks.



Gebruik hem denk ik 1x per 2 weken. Maak dan wel vrij veel dus we kunnen er meer keren van eten.
Alle reacties Link kopieren
Dank voor jullie snelle reacties.

Dan ga ik mij er toch weer wat in verdiepen.
Maar zijn deze pannen niet hartstikke duur in verbruik. Ik zie dat lindahe deze http://www.kookpunt.nl/cr ... 57-liter/nl/product/3075/ heeft gekocht maar kost ruim 200 watt aan vermogen. Best duur koken dan toch?
Je doet net of jij de rekening moet betalen.
Wat is dat nou voor stom antwoord.



Ik stel een vraag/maak een opmerking over deze pan. Misschien dat iemand kan vertellen of het mee valt, qua tijd o.i.d. Ach weet je laat ook maar. Ben het zo zat soms dat je van dit soort antwoorden of opmerkingen krijgt.
Een stom antwoord? Een antwoord wat jij niet wilt horen.



Ik zit niet naast mijn elecrameter als ik een pan aanzet. Ik kies er voor om af en toe op deze manier te koken, die stroomrekening zie ik later wel.
Wat een gelul. Jij had mijn vraag niet hoeven beantwoorden. Zeker niet op deze manier.



Een: ja celine 'het is wat duurder in verbruik maar het gemak ervan is voor mij belangrijker dan de energierekening' , had wat aardiger geweest en was mijn vraag beantwoord geweest.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees vaak een slowcook facebook en zij zeggen dat 8 uur slowcook gelijk staat aan 1 uur oven.
That's a fine looking high horse, what you got in the stable!
Hahaha vervelend, als je zo teleurgesteld wordt in het leven. Als anderen niet precies zo doen of reageren als jij in gedachten had.
Alle reacties Link kopieren
Kip, wat zie je er toch lekker kerstig uit! Ik hoop niet dat je op het menu staat.
That's a fine looking high horse, what you got in the stable!
Hoi dames, ik ben ook op zoek naar een crockpot en hoop op wat suggesties of advies.

Er zijn er 3 waar ik interesse in heb. Ik vind het wel handig als de binnenpan op het gas en op een elektrisch fornuis gebruikt kan worden. Mijn zus heeft een elektrische kookplaat, ik kook op gas vandaar beide opties. De crockpan hoeft niet groot te zijn, max 2 personen want wij ( en onze partners) zijn geen grote eters.



Verder lees ik wat tegenstrijdige verhalen op internet want is het nu wel of niet mogelijk om vlees te braden in deze pannen? Ik ben al een aantal filmpjes tegengekomen waar in een groot stuk vlees met een beetje olie, zo de crockpot in gaat, terwijl een ander dat weer juist afraad. Vandaar dat als dit afgeraden wordt ( obv jullie ervaring) ik het liefst een binnenpan wil dat ook op gas en eventueel een elektrisch fornuis gebruikt kan worden.

Wat is jullie ervaring, ben ik nog iets vergeten, waar moet ik nog meer op letten en welke pan raden jullie mij aan?
In deze 3 pannen heb ik interesse omdat ze niet te groot zijn, op 1 na. Ik las net ook ergens dat je elke keramieke binnenpan op het fornuis kan zetten, mits je er een beschermplaat onder zet. Is dat ook zo?



En nog een laatste vraag, stel dat ik middelste pan neem omdat de binnenpan van deze ws als enige ook te gebruiken is op het fornuis, maakt het dan nog iets uit qua bereidingstijd, smaak of iets dergelijks omdat er hooguit voor 2 personen gekookt wordt, meestal zelfs alleen voor mezelf omdat mijn man vaak van huis is vanwege zijn werk. Ik kan me voorstellen dat de smaak of het intrekken van de kruiden minder is doordat de pan te groot is.



http://www.fonq.nl/produc ... cooker-2-4-l-cr5025/52713





De duurste, deze kan wel op fornuis maar is eigenlijk te groot:



http://www.fonq.nl/produc ... ooker-4-7-l-cr7500/52714/





http://www.pannenstore.be ... ct-naar-productinformatie



Alvast bedankt voor jullie tips en adviezen.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Diana,

Hier varierend van 2 tot 8 personen. Ik denk dat het niet handig is om voor 1 persoon de slowcooker te gebruiken. Juist omdat de bereidingstijd lang is kies ik voor gerechten die anders ook lang op moeten staan en waar ik dan weer geen tijd voor heb. Of het is dan voor veel personen of voor meerdere dagen of voor de diepvries. Gisteren rendang gemaakt. Met zijn 2en van gegeten en de rest vries ik in. Laatst kip masala (roti). Met zijn 4en van gegeten en de volgende dag de 2 die eerder niet thuis waren.

Ik heb voor de middelste gekozen. Voor een deel vanwege het formaat masr ook omdat ik deze het mooist vond. Bij mij staat hij altijd in het zicht.

Je kunt de pan direct op het vuur plaatsen. Maar ik heb het vlees in de wok aangebakken.

Ik heb lang getwijfeld maar het gebrek aan tijd om bepaalde gerechten te maken heeft me over de streep getrokken. Op deze zit geen timer maar ik vind dat geen probleem.
"Geef me de moed om te veranderen wat ik kan veranderen. Geef me de wijsheid om te accepteren wat ik niet kan veranderen. Geef me het inzicht om het verschil tussen beide te zien” – Reinhold Niebuhr
Hoi Marin, de middelste lijkt mij ook de meest praktische.

Maar nu heb ik er nog een gevonden, en deze kan ook op het fornuis. En deze is volgens mij ook niet te klein voor mij:



http://www.kookpunt.nl/cr ... 5-liter/nl/product/11405/





Lijkt wel veel op de pan uit de onderste link uit mijn vorige bericht, het is gewoon dezelfde zie ik nu , terwijl daar staat dat de pan niet op het fornuis mag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven