Skype - invitaties

30-11-2014 16:36 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Niet dat ik er op in ga maar ik vraag me het volgende af.



Ik skype veel en elke dag krijg ik invitaties van vreemden. Het zijn volgens de foto's ( er komt nooit een invitatie binnen zonder foto) altijd Amerikaanse militairen. Soms is de tekst algemeen ( standaard tekst), soms persoonlijk opgesteld, dwz niet naar mij maar zelf bedacht/orgineel ( letterlijk)



Ik skype privé en zakelijk, mijn skypenaam is een afgeleide van mijn Irlnaam en sekseneutraal, verder geen gegevens.



Wat ik me afvraag: zijn dat neppers, bijv Nigerianen met een volledig nepaccount of toch Amerikaanse soldaten die in den vreemde op zoek zijn naar contact?



Ik had vandaag weer 3 verzoeken, 3 mannen in uniform. Twee hadden de standaard posting, 1 had een eigen tekst ingevuld.

Nee, ik hoef geen contact maar ik vraag me oprecht af of dit de Nigeriaanse oplichtmaffia is of dat het echte accounts zijn van soldiers die contact willen.
Je bent zelf een theepot
Alle reacties Link kopieren
Google de naam (Caldwell toevallig?) en waarschijnlijk kom je op scam-alert-sites terecht, dus ja, de kans is supergroot dat het oplichters zijn.

Iemand die de naam Caldwell misbruikte probeerde ook contact met mij te maken, ik meteen de naam googlen en het alert gekopieerd en waarschijnlijk honderd keer naar hem toegestuurd. Nooit meer iets van gehoord
Leiolepis ngovantrii: mannetjes zijn ook niet nodig omdat de dames zichzelf klonen!
Alle reacties Link kopieren
Nigerianen
Je zou je nieuwsgierigheid kunnen bevredigen door er eens op in te gaan. Wat kan het je schaden? Bevalt het je niet dan klik je weg.
Tenzij het Caldwell is natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:Cateautje schreef op 30 november 2014 @ 16:44:

Tenzij het Caldwell is natuurlijk.Eigenlijk júist als het Caldwell is, dan wéét je dat het een scammer is (catfish). En dan timen hoe lang het duurt voor er om geld gevraagd wordt!
Leiolepis ngovantrii: mannetjes zijn ook niet nodig omdat de dames zichzelf klonen!
Alle reacties Link kopieren
Het speelt al jaren, ik heb een tijdje screendumps gemaakt, voor de fok. Nooit dezelfde namen en nooit dezelfde foto's.



En heee, ik wìl ook geen contact maar ik vraag het me gewoon af.



Wat Cateau schrijft heb ik vaak genoeg gedacht: ff checken door een antwoord te geven. Blocken kan immers altijd nog.

Maar toch vraag ik het me af. Googlen helpt niet nl. Ik krijg niet direkt een drama verhaal, alleen een uitnodiging.



Niet dat ik het wil maar het maakt op zich nog wel uit of je chat via skype of skypt met een lonely soldier of met een oplichter.
Je bent zelf een theepot
Alle reacties Link kopieren
Nou, bij die Caldwell zag ik als tweede link een Facebook-pagina van het Amerikaanse leger met de waarschuwing: ATTENTION: LT. GEN. WILLIAM B. CALDWELL IV DOES NOT USE SOCIAL MEDIA en nog een heel verhaal erachter, dus in mijn geval had ik in ieder geval geen bijster originele oplichter aan de andere kant van de lijn

De vierde link op Google had het over Romancescam en 2010, dus zijn naam wordt al minimaal vier jaar misbruikt.

Maar inderdaad, een beetje originele crimineel verzint een onvindbare naam, al heb je daar natuurlijk functionerende hersencellen voor nodig...
Leiolepis ngovantrii: mannetjes zijn ook niet nodig omdat de dames zichzelf klonen!
Alle reacties Link kopieren
Maw het zijn Nigerianen? Tssss wat dan voor al die foto's van Amerikaanse soldaten?

Dat meen ik serieus, die moeten daar toch ook van weten en van balen? Maar die waarschuwing lees je nergens vandaar dat ik denk dat het ook nog steeds lonely soldiers kunnen zijn op zoek naar contact.



Ik heb al die namen en foto's nog eens bekeken net ( ooit opgeslagen omdat de vraag me al tijden intrigeert): nooit dezelfde foto. Je baalt toch als soldaat als je foto zomaar wordt gebruikt
Je bent zelf een theepot
Alle reacties Link kopieren
Dr. Phil heeft er enkele uitzendingen over gedaan, zoals deze: https://www.youtube.com/watch?v=HCfYHzMEfzw waar een eenzame vrouw veel geld heeft opgestuurd naar ene Max Moose Advisor (jawel, Advisor als achternaam...). Op 06:40 zie je hoe ze geld opstuurt, op 14:09 kun je horen hoe 'geloofwaardig' het verhaal gemaakt kan worden dankzij het militaire verhaal waarna er een lijst komt van site waarop de oplichter de naam Moose/foto van militair Moose gebruikt (26 sites). Haar oplichter kwam overigens uit Ghana.

Vanaf 22:00 zie je hoe een vrouw op zoek gaat naar de oplichters achter de scams. Zij kwam uit in Nigeria.



Het misbruik van militaire namen en foto's in dit soort zaken is volgens mij gewoon erg handig, ze kunnen zeggen op geheime missies te zijn, ze kunnen 'gewond raken' en daardoor geld nodig hebben of niet kunnen reizen enzovoorts, erg makkelijk voor de smoezen.



Wat Dr. Phil in die uitzending ook deed, is googlen op de geschreven tekst en die tekst dus op verschillende sites tegenkomen. Ook in internetcafé's in Ghana en Nigeria kan men knippen en plakken.



Volgens mij kun je er eigenlijk wel vanuit gaan dat je echt hoogst zelden op deze manier gecontacteerd zult worden door een echte militair.

Heb je de namen die je hebt al eens gegoogled met het woordje 'scam' erachter, of 'catfish'?
Leiolepis ngovantrii: mannetjes zijn ook niet nodig omdat de dames zichzelf klonen!
Alle reacties Link kopieren
Die uitzending ken ik, uiterst toevallig want ik kijk zelden dr Phill.



Hemel, als het idd altijd Nigerianen zijn dan word je toch als Amerikaanse soldaat, waarvan de foto is gebruikt, ernstig misbruikt?



Dat vrouwen erin trappen is sneu maar als slachtoffer van de misbruik van je foto vind ik ook best wel wat
Je bent zelf een theepot
Alle reacties Link kopieren
De pech is dat er weinig aan te doen is, als foto's eenmaal op internet staan en mensen ze kunnen downloaden en opslaan, blijft de kans dat foto en/of naam misbruikt wordt.



Geldt overigens ook voor mooie vrouwen en mannen die misbruikt worden bij datingsites of Facebook-profielen. Bij mij op Facebook komen geregeld berichten voorbij (vooral bij groepen) waar leningen aangeboden worden, ik durf te wedden dat dat echt bijna altijd met fake-profielen met verzonnen namen en gejatte foto's gedaan wordt.



Ik heb net trouwens maar even twee van mijn meest gebruikte foto's gegoogled, maar gelukkig komen er alleen sites naar boven waar ik ze ook op geplaatst heb, fieuw
Leiolepis ngovantrii: mannetjes zijn ook niet nodig omdat de dames zichzelf klonen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven