Geld & Recht alle pijlers

MP, wat nu te doen?

28-11-2014 09:08 64 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,



Wat ik nu toch mee maak op marktplaats....

Ik heb van de week een item verkocht op marktplaats voor 30 euro,

mevrouw wilde het opgestuurd hebben. Dus zo gezegd, zo gedaan.

Word ik gisteren gemaild dat ze nog niks ontvangen heeft, nu heb ik dit in 6 jaar nog nooit meegemaakt, dus ik een nette mail terug gestuurd, waarin ik voorstelde om vandaag nog even af te wachten en ik anders het bedrag terug zou betalen en ik mijn verlies zou nemen.

Krijg ik een mail terug dat ik een oplichter ben, dat ze mijn gegevens wel even achterhaalt, dan haar man politie agent is, dat ze mij dit weekend met haar vrienden op komt zoeken, bla bla bla...

De ene bedreiging na de andere (en ze zijn niet mis), terwijl ik dit gewoon netjes wilde oplossen.

Ik voel me hier dus helemaal niet prettig bij, heb 2 kleine kinderen, zwanger van de derde en zit nu helemaal in de stress.



Wat moet ik hier nu mee?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het echt rot voor je zeg... Pakje verstuurd, geld teruggestort, naar de politie geweest... wat heb je er een werk aan gehad en dan houd je er zo'n rotgevoel aan over. Doodeng eigenlijk, dat mensen zo ver gaan. Dat geld heeft ze weer terug en grote kans dat je pakketje ook wel is binnengekomen. Dit is iemand die heeft gebluft en beet heeft. En omdat het zo makkelijk ging denkt ze zeker met wat extra bedreiging er nog meer uit te kunnen slepen? Afschuwelijk... ik heb met je te doen!
laat je niet gek maken, gewoon negeren verder, wat jou betreft is het afgehandeld, ze komt je heus niet op zoeken voor 30 euro, ze heeft je gewoon proberen bang te maken zodat je het geld zou terugstorten, en het is haar helaas gelukt.
quote:mymaitai schreef op 28 november 2014 @ 13:48:

Zij zegt dat ze makkelijk aan mijn gegevens kan komen, ik weet het echt niet.





Als je bij het plaatsen van de betreffende advertentie het vinkje hebt laten staan, dan kan ze een idee hebben van waar je ongeveer woont.

(dacht zelf ook eens hier in de wijk iets op te kunnen halen uit straat X, toen ik adres van de koper kreeg, bleek het de erachter gelegen straat Y te zijn)

Als je dat vinkje hebt weggehaald voor je de advertentie plaatste dan lijkt de kans mij klein dat ze het weet.



Wat hebben ze bij de politie gezegd te gaan doen?





TO, als je nog advertenties op MP hebt staan, dan is het misschien verstandig om die voorlopig er even vanaf te halen.
Alle reacties Link kopieren
Werk zelf op de debiteurenafdeling van een bedrijf en op de bankafschriften (Rabo) staan bij ons vaak de adresgegevens van de klanten erbij... Wellicht dat dit alleen bij zakelijk is. Jij hebt nu een overboeking naar haar gedaan, dus het zou kunnen zijn dat ze je gegevens heeft gekregen.
haar adres komt niet op de koper zijn afschrift te staan, het zijn tenslotte twee verschillende banken. dus daar hoef je echt niet bang voor te zijn.

en een adres via je bank achterhalen van de betaler/ontvanger is ook ontzettend moeilijk. daar gaan sowieso een aantal weken overheen. daarbij ben jij niet degene die fout zit, dus ook wat dat betreft hef je niet bang te zijn.



maar met jouw naam en woonplaats (als de juiste op MP staat) kom je natuurlijk wel wat verder.

toch denk ik dat je niet bang hoeft te zijn dat ze aan je deur komen.

je zal je er nog wel een tijdje naar onder voelen, maar dat gaat weg.





(en minimouse, doe is niet zo stom met dat ze hysterisch zou zijn. jij bent zeker nog nooit bereigd of ben je zelf de stoere chick..)
Alle reacties Link kopieren
Ach TO toch



Ik heb met je te doen.

Goed dat je aangifte hebt gedaan. Ik snap best dat je een beetje bang bent hoor. Ik zou ook schrikken van de bedreigingen.

Vooral als ze dan ook nog doorgaan nadat jij zo netjes het geld hebt terug gestort.

Wat een idioot zeg.

Die heeft nu waarschijnlijk een pakje en het geld rerug en hoopt nu dat jij nog meer in de bedreigingen gaat trappen en nog eens geld overmaakt.



Goed dat de politie op de hoogte is hopelijk doen ze er iets mee.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Alle reacties Link kopieren
Wat lullig TO. Persoonlijk denk ik dat dit soort type te stom om rond te lopen is. Laat staan dat ze weten een IP-adres te achterhalen en daadwerkelijk daarmee iets gedaan krijgen. Ik bedoel "Me man is politie"... Dat valt in dezelfde categorie als "Ik ben avvokaat"*

De hoeveelheid mails geeft toch al aan dat het geval geen zinvolle dagbesteding heeft. Wellicht stelt het jou gerust om dat adres van haar eens door google streetview te halen. Als dat zo'n prachtwijk is kun je er nog een mailtje tegenaan gooien dat je haar wel tegemoet ziet als ze genoeg geld voor benzine heeft gespaard. En daarna blokkeren.

Ze zal wel niet voor niets niet binnen een straal van 50 km binnen haar eigen woonplaats een overeenkomst afsluiten.



*spellingswijze bewust fout
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Ik haal adressen altijd door Google, en naar shabby uitziende wijken stuur ik niets meer op. Ik heb 2x iets soortgelijks meegemaakt, zelfs iemand aan de deur gehad die boos was....
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook flauw om TO nu te beschuldigen van dom gedrag of te zeggen dat ze zich wel heel snel bang laat maken.

Zoals Madame Qetesh zegt, je bent een lief mens, je wilde dit in alle netheid oplossen. En zelfs nadat je je aanbod deed van terugbetalen bleef ze schelden...



Ik kan mij echt voorstellen dat je geschrokken bent. Het is bedreigen, pure intimidatie en mogelijk spelen de hormonen ook nog een rol.



Ik vind het echt sneu voor je, ik hoop dat je je snel weer wat geruster gaat voelen
I can explain it to you, but I can't understand it for you
Alle reacties Link kopieren
quote:minnimouse schreef op 28 november 2014 @ 13:49:

[...]





En jij gelooft dat? Sorry, maar ik vind je echt enorm hysterisch reageren. Prima dat je aangifte hebt gedaan als jou dat geruststelt maar laat je toch niet zo makkelijk bang maken, zeg!Ik vind dat jij normaal moet reageren er is niks hysterisch aan
Alle reacties Link kopieren
quote:winnie2000 schreef op 29 november 2014 @ 10:40:

[...]



Ik vind dat jij normaal moet reageren er is niks hysterisch aanIK vind het hysterisch. Dat is een mening. Kun je het mee eens zijn of niet.
TO, heb je nog mail van tuthola ontvangen?
Alle reacties Link kopieren
quote:spectral schreef op 29 november 2014 @ 10:28:

Ik haal adressen altijd door Google, en naar shabby uitziende wijken stuur ik niets meer op. Ik heb 2x iets soortgelijks meegemaakt, zelfs iemand aan de deur gehad die boos was....



Een wijk zegt niks over de mensen. Als postbezorger in zowel "tokkie" wijken als grote villa wijken geweest.

In de villa wijk waren sommige asocialer dan in de "tokkie wijk".

Daar werd ik tenminste altijd vrolijk begroet door zowat iedereen. In de villa wijk was dit echt niet het geval.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Alle reacties Link kopieren
quote:MadameQetesh schreef op 30 november 2014 @ 17:32:

[...]





Een wijk zegt niks over de mensen. Als postbezorger in zowel "tokkie" wijken als grote villa wijken geweest.

In de villa wijk waren sommige asocialer dan in de "tokkie wijk".

Daar werd ik tenminste altijd vrolijk begroet door zowat iedereen. In de villa wijk was dit echt niet het geval.De buurman van m'n ouders is Hellsangels en zegt ook altijd hallo...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven