Gezondheid alle pijlers

Als je narcose niet werkt

30-11-2014 17:13 58 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik hoorde laatst op de radio over n man die aan z'n hart geopereerd werdt,de spier verslappen werkte wel maar de narcose niet!Hij probeerde uit alle macht te bewegen maar dit lukte niet en toen ging t mes er in!Op n gegeven moment zag de chirurg geloof ik dat z'n bloeddruk wel erg hoog was en is ie gestopt.Later bleek dat de injectienaald los was en dat het dus niet in hem was gekomen maar er lag n doek overheen!Zo horor dit!Heeft iemand hier wel ns zoiets mee gemaakt?Ik niet,ben ook pas 1 keer onder narcose geweest en dat ging goed!
Mijn tante heeft het als kind gehad toen haar amandelen geknipt werden. Is een traumatische ervaring geweest en ze werd niet eens geloofd, tot ze letterlijk het gesprek uit de ok kon herhalen.
Alle reacties Link kopieren
quote:fluim schreef op 01 december 2014 @ 11:52:

heb even het eea gelezen, maar je droomt niet tijdens narcose.



wel als je een roesje hebt gekregen met dormicum ofzo



Klopt, maar op dat moment besef je dat niet echt.

En als je wakker wordt denk je toch dat je gedroomd hebt.
Alle reacties Link kopieren
Niet goed verdoofd bij een keizersnee...



Heb ik in april j.l. ook meegemaakt. Normaal verdoven ze spinaal, maar bij mij kon dat niet (bloedverdunners) en kreeg ik een epiduraal (of was het nou precies andersom?) Was een pijnlijke ervaring. Anesthesisten stonden wel naast me met lachgas maar dat wilde ik pertinent niet hebben. Ik mocht mijn kindje niet direct bij me hebben, dus wilde haar wel uit mijn buik zien komen. Op dat moment heb ik alleen steeds gedacht 'dit duurt maar even, een vaginale bevalling is ook pijnlijk!' Dat hielp wel. Maar nogmaals, het was erg pijnlijk!
anoniem_159048 wijzigde dit bericht op 01-12-2014 22:09
Reden: verkeerde quote gebruikt
% gewijzigd
Dat een ruggenprik niet goed werkt (of helemaal niet werkt) komt wel vaker voor vertelde ze mij. Ik heb het ook meegemaakt, maar ik had een geluk dat het voor een gewone operatie was en ze dus weer gewoon opnieuw konden beginnen, toen ik heel hard au riep. Ik kan me voorstellen dat dat bij een (spoed)keizersnede vaak geen optie is. Het lijkt mij een zeer pijnlijke ervaring.
Alle reacties Link kopieren
Ben trouwens altijd snel weer bij kennis als ik volledige narcose heb gehad. Al 2 keer op de OK wakker geworden. Laatste keer was na een hele zware operatie. Ik had mijn ogen nog dicht en hoorde de artsen praten. Eerste wat ik zei was "Dus ik leef nog?" Zei de anesthesist "Dat had ik je toch beloofd?!" En ik weet niet wat me bezielde, maar zei toen "Oh, wat ben je toch een poepie!"



Zowel de vaatchirurg als de anesthesist kwamen (los van elkaar) op de IC nog vertellen dat ze dat zo'n komische en lieve opmerking vonden...



Heb al wel vaker gehoord dat mensen wakker waren omdat de narcose niet goed werkte. Maar de kans dat het je gebeurt is echt klein. Je hebt meer kans om de staatsloterij te winnen. En hoe vaak is je dat al overkomen?

Voor de mensen die ook snel wakker zijn na een operatie: geef het bij een evt. volgende operatie van te voren aan. Dan kunnen ze er rekening mee houden. Heb ik nu ook gedaan, operatie volgende week (icd) En nee... ben niet bang geworden door dit topic!
Alle reacties Link kopieren
@anky, bij mij was een deel wel verdoofd, maar het diepere of hogere gedeelte dus niet. De anesthesist gaf dit 2 minuten van te voren aan. En ze gaven ook aan dat ze lachgas konden geven. Stond bij mij een erg groot team bij, dus ik had er wel vertrouwen in. Het stomme was wel dat ik dacht dat de ergste pijn over was toen onze dochter geboren was. Maar juist het hechten van alle lagen (en voor mijn gevoel waren dat er echt heel veel) was pijnlijk. Behalve de huid, die was wel goed verdoofd.
weet je dat wel zeker, met die staatsloterij. volgens mij zijn er op dit topic meer mensen die niet goed verdoofd zijn geweest. of heb je het over een prijs van 7.50
Alle reacties Link kopieren
@fluim, bij wijze van spreken dan he. En ik bedoelde de mensen die echt wakker zijn omdat de (volledig bedoelde) narcose niet werkt. Niet bij een plaatselijke verdoving, want volgens mij komt dat heel erg vaak voor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven