Een zeer vreemd gebouw in Polen...

02-11-2014 13:33 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zag een foto van een hotel waarvan ik eerst zou denken dat het een Photoshop-grapje is:







Maar het blijkt toch echt deze vorm te hebben. Het is een hotel met de naam Krzywy Domek. Het is in Sopot, in de buurt van Gdańsk. Zouden jullie in zo'n hotel willen overnachten?
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
o wat leuk! ja zeker dat ik daar zou gaan logeren, ik heb hem genoteerd! nog wel ff kijken bij de link van sabine of het wel een hotel is.



ik moest voor mijn werk de laatste jaren veel in Gdansk zijn, vlak bij Sopot. We verbleven elke keer in een mooi hotel in het centrum van Gdansk maar dit zou ik ook wel erg leuk vinden! voor als ik er weer een keertje heen ga, dank voor de tip!



overigens is Polen echt heel mooi. De grote steden (warsaw, gdanks etc) zijn opgeknapt met Europees geld. Echt prachtig, oude stijl behouden maar dan mooi gerestaureerd. De snelwegen zijn prima, gloedjenieuw aangelegd voor het voetbalkampioenschap (paar jaar geleden). Alleen als je in het binnenland komt dan zie je de armoede.
The past may be in tatters
But today is all that matters
Alle reacties Link kopieren
Heel leuk! Ik word meteen nieuwsgierig naar de binnenkant!
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
jammer… ik zie inderdaad ook geen hotel. maar wel leuk om er een keer heen te gaan!
The past may be in tatters
But today is all that matters
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 03-11-2014 00:28
Reden: spam
% gewijzigd
Wanneer heb je voor het laatst iets voor het eerst gedaan?
Alle reacties Link kopieren
Hmmmm weet je wel zeker dat het een hotel is? Als ik het google vind ik dingen over 'business center' en alsof het een soort mall is.
Wanneer heb je voor het laatst iets voor het eerst gedaan?
Alle reacties Link kopieren
Daar begin ik trouwens ook steeds meer aan te twijfelen, Cecilia. Het lijkt een winkelcentrum grenzend aan een autovrij winkelstraat: Bohaterów Monte Cassino. Hoe ik erbij kwam dat het een hotel was...? Ik zal - omdat het nu misleidend is - vragen het topictitel te veranderen.



https://www.google.nl/map ... C1JkxgT8TB6AvXFiA!2e0!3e5



(Adres is een Google Maps Streetview URL)
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
Leuk, maar ik krijg toch een beetje het gevoel alsof ik scheel kijk.



Overigens is het daar wel lastig om dingen in je vensterbank te zetten
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
Alle reacties Link kopieren
Wow, lijkt me hartstikke leuk. Heb alleen bij de foto het idee dat er iets met mijn ogen is



En inderdaad jammer dat zoveel mensen aangeven niet naar Polen te willen. Wij zijn er een paar jaar terug geweest en het is ons heel goed bevallen. Erg aardige mensen, die bijna allemaal Engels spreken, vooral de jeugd, want dat leren ze al op de lagere school. Dat is wel praktisch
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
leuk,maar ik heb ook wel een gebouwentik!
Alle reacties Link kopieren
Het hotel leek me meer iets voor een pretpark.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dreamer schreef op 04 november 2014 @ 11:23:

Wow, lijkt me hartstikke leuk. Heb alleen bij de foto het idee dat er iets met mijn ogen is

Zoals ik al zei, dacht ik dat iemand een geintje uitgehaald heeft met Photoshop, maar daar heb ik mij dus in vergist. Het gebouw ziet er echt zo uit.



quote:En inderdaad jammer dat zoveel mensen aangeven niet naar Polen te willen. Wij zijn er een paar jaar terug geweest en het is ons heel goed bevallen. Erg aardige mensen, die bijna allemaal Engels spreken, vooral de jeugd, want dat leren ze al op de lagere school. Dat is wel praktisch

Ik zou ook een keer naar Polen willen. Auschwitz zou mijn interesse hebben, en daarnaast Kraków (Krakau) en Warschau. Een kennis is daar een keer toe geweest en vond het erg mooi; hij raadde mij ook aan naar Kraków te gaan.



(Ik heb overigens de gewoonte om de plaatsen in hun taal te schrijven, behalve bij hoofdsteden, waar ik dan de Nederlandse naam gebruik. Ik schrijf daarom Kraków, niet Krakau).
World of Warcraft: Legion
Mooi!

Die van Bieb vind ik ook leuk trouwens :-)



En Polen wil ik nog wel een keer naartoe.
Alle reacties Link kopieren
quote:hans66 schreef op 02 november 2014 @ 19:08:

Nouschi: "Beetje Gaudi-achtig."



Hm... misschien is het van Gaudí, maar het is feitelijk gebaseerd op gebouwen in sprookjes van Szancer en Dahlberg.



Gaudi is een Spaanse architect die stierf in 1929, dus ik denk niet dat het een Gaudi is... Gaudi is bekend om zijn Moorse invloeden met veel kleurig mozaïek en golvende vormen geïnspireerd op de natuur.

Dit gebouw lijkt meer geïnspireerd op de architect Gehry (die leeft nog wel). Maar voor een echte Gehry is het wel een beetje tam... Dus gewoon een locale architect met fantasie?
Alle reacties Link kopieren
quote:iemandanders schreef op 19 november 2014 @ 23:00:

[...]



Dit gebouw lijkt meer geïnspireerd op de architect Gehry (die leeft nog wel). Maar voor een echte Gehry is het wel een beetje tam... Dus gewoon een locale architect met fantasie?De foto's in de link zijn cool!!
Ja, die gebouwen van Gehry zijn ook cool

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven