Outlook: gekoppelde accounts ontkoppelen?

02-12-2014 13:13 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Okee, lastig verhaal om uit te leggen, maar hopelijk snapt iemand het en kan iemand me helpen:



Wij hebben 3 mailadressen, voorheen MSN/Hotmail.

Bij de overgang naar Outlook kregen we de optie om de mailadressen aan elkaar te koppelen.

Daarmee werd de mail van de 2 andere adressen (laten we zeggen mail2 en mail3) doorgestuurd naar 1 adres (mail1). So far so good. Handig wel. Alleen niet als je mails van mail2 of mail3 wil beantwoorden, want dat kan dan alleen vanuit mail1 met dus ook mail1 als afzender.



Het lijkt ons dus handiger om de mailboxen toch weer van elkaar los te koppelen.

Maar hoe doe ik dit, weet iemand dat? Want ik kan binnen Outlook nergens een linkje vinden.

En dan weet ik ook niet of het vanuit mail1 ontkoppeld moet worden of dat ik eerst moet inloggen op mail2/mail3 en het daar moet ontkoppelen.



Iemand?
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
Lijkt me dat je dat moet aanpassen in de opties/instellingen van mail2 en mail3. (Ik heb ook zoiets ingesteld, alleen dan met meerdere Gmail-accounts.)
Je komt er via het tandwieltje naast je naam (rechtsboven)

Dan Opties

Account beheren: Je email accounts.
Alle reacties Link kopieren
@Horenzienzwijgen; dat heb ik bij mail2 bekeken, maar daar vind ik niets terug.

Vreemd he?
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
Alle reacties Link kopieren
Het is net of je het bij de overgang naar Outlook kon koppelen, maar er is nergens iets terug te vinden waarmee je dat ongedaan kunt maken.
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
Ik heb er ooit ook eens eentje gekoppeld.

Met die kan ik alleen verzenden van uit mijn mail 1.

Als ik op het tandwieltje klik, ingelogd bij mail 1, en dan bij opties, email accounts,

staat daar het mailadres 2 gewoon tussen. (Ook je eventuele aliassen staan daar.) Die zou ik daar dan kunnen verwijderen. Die optie is aanwezig.



Als ik datzelfde doe, als ik ingelogd ben, bij mail2 staat daar verder niets onder de opties.

Dus het lijkt mij dat je in mail1 het tweede adres kunt verwijderen.
Alle reacties Link kopieren
gaat het hier om outlook of om outlook.com ?
Alle reacties Link kopieren
Om te ontkoppelen, ga naar je account beheren, postvak in koppelen vinkje weghalen klaar

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven