Pijn na 2e punctie

01-12-2014 10:35 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteren mijn tweede punctie gehad. De eerste keer afgelopen september vond ik erg meevallen. Vond de verdovingsspuitjes nog het vervelendst eigenlijk. Toen had ik 6 eicellen.



Deze keer een hogere dosis puregon gebruikt en 11 follikels. Ik vond juist het verdovingsspuitje erg meevallen maar de punctie zelf erg pijnlijk. Maar gelukkig een mooie opbrengst van 12 eicellen. Morgen hoor ik hoeveel er bevrucht zijn en hopelijk kunnen er 2 teruggeplaatst worden.



Maar ik vind mijn buik nog erg gevoelig. Meer ook dan vorige keer. Niet zo erg dat ik nu nog paracetamol moet nemen maar ik zie het bijvoorbeeld nog niet zitten om op de fiets te stappen (geen auto).



Herkennen jullie dat, dat de tweede punctie pijnlijker is dan de eerste?
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond de eerste punctie een eitje en de tweede (meer follikels aangeprikt) ook pijnlijker. Ik heb nog zeker een halve week een pijnlijke buik gehad en voorzichtig moeten opstaan en omdraaien 's nachts. Daarna werd het vanzelf minder.
Alle reacties Link kopieren
.
Het kan gewoon pijnlijke blijven voor een tijdje. Ze hebben zitten rommelen in je buik natuurlijk. Het ligt ook een beetje aan hoe vaak ze de naald moeten draaien en verplaatsen.

Bij mij was het tot 2 keer(6 en 25 eitjes) toe beste te doen, maar mijn arts heeft de naald na het door steken van de vaginawand en de eierstok bijna niet hoeven bewegen behalve heen en weer.



Gewoon wat rustiger aan doen de komende dagen.



Fijn om te horen dat jullie inmiddels met poging 2 zijn begonnen. Ik hoop dat deze slaagt.
Alle reacties Link kopieren
Thanks, leoni. Zag net pas je krabbel. Al een tijdje niet geweest. Straks terugplaatsing van 2 verse embryo's! Hopen dat er dit keer wel een blijft plakken.



Hoe gaat het met jouw zwangerschap?
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Ik hoop voor jullie dat deze blijft zitten voor zo'n 8 mnd. Plan de komende weken leuke dingen in zodat je wat afleiding heb.



Hier gaat het goed. Ik heb namelijk tot nu toe een fijner zwangerschap dan vorige keer. Heb de laatste week wel veel last zeer pijnlijke buikpijnen wat met mijn historie(vroegtijdige weeën) best eng is. Gynaecoloog denkt dat het een blaasontsteking is, dus even de kweek afwachten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven