Apple tv 3

09-11-2014 09:20 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heeft iemand verstand van een apple tv 3 , ik wil namelijk een apple tv cadeau doen voor een verjaardag maar heb een paar vragen

Kun je hem gelijk gebruiken als die besteld is ?

Zijn alle films zo te downloaden zonder bijkomende kosten?

Hoe moet je de films downloaden?

En worden de films opgeslagen op het apple tv 3 kastje , of moet daarvoor een losse harde schijf bij gekocht worden?
Alle reacties Link kopieren
Het is een heel handig apparaatje die je wel moet installeren maar dat is enkele minuten werk. Je koppelt 'm met een HDMI kabel aan je televisie (die van de Action volstaat, duurder mag maar is geldverspilling). Films kun je huren in de itunes store. Of je kunt films die je zelf hebt gedownload vanuit iTunes naar je Apple TV streamen. In dat geval staan je films dus op je computer. De Apple TV zelf heeft geen opslag (vroeger wel).



Films die je hebt gedownload op je computer moet je ook nog omzetten met een gratis programma genaamd HANDBRAKE. Pas dan kun je ze in je iTunes zetten.



Het lijkt misschien veel gedoe, maar als je het een paar keer doet is het zo gepiept.



Je kunt trouwens ook al je muziek vanuit Itunes naar je stereo streamen als je dat zou willen.



Ik heb in ieder geval al m'n dvd's en cd's de deur uit gedaan sinds ik Apple TV heb.
Alle reacties Link kopieren
Het is een heel handig apparaatje en het is het ideale huwelijk als je een ipad of iPhone hebt.



Naast iTunes films en muziek kan je alles streamen wat je op je iPhone en ipad doet. Zonder vertraging.

Je kan YouTube bekijken en Netflix bekijken, werkt allemaal heel snel en goed.



Wat terecht hierboven vermeld wordt is dat hij zonder HDMI kabel komt. Tip ook is dat je hem het beste bedraad kan aansluiten Ipv op WiFi. Telefoon en tablet 'zuigt' al genoeg WiFi op.
In for the cause....
Alle reacties Link kopieren
quote:Mystics_Magic schreef op 10 november 2014 @ 15:53:

Het is een heel handig apparaatje en het is het ideale huwelijk als je een ipad of iPhone hebt.



Naast iTunes films en muziek kan je alles streamen wat je op je iPhone en ipad doet. Zonder vertraging.

Je kan YouTube bekijken en Netflix bekijken, werkt allemaal heel snel en goed.



Wat terecht hierboven vermeld wordt is dat hij zonder HDMI kabel komt. Tip ook is dat je hem het beste bedraad kan aansluiten Ipv op WiFi. Telefoon en tablet 'zuigt' al genoeg WiFi op.





Bedankt voor de uitleg, maar met itunes moet je films downloaden maar die moet je dan toch betalen?

Ik koop de apple tv om gratis films te kijken
Alle reacties Link kopieren
quote:ninaxdejong schreef op 10 november 2014 @ 16:24:

[...]





Bedankt voor de uitleg, maar met itunes moet je films downloaden maar die moet je dan toch betalen?

Ik koop de apple tv om gratis films te kijken



Dat klopt, dat kan ook, dan heb je wel iTunes nodig, daar moeten de films in de bibliotheek worden toegevoegd.

Eenmaal geïmporteerd kan je het afspelen, lees streamen, vanaf de computer waar iTunes op staat.



Apple tv heeft geen eigen opslag, dat is de 'pijnpunt'. Je kan alternatieven overwegen, die media op kan slaan, via externe harddisk oid.
In for the cause....
Alle reacties Link kopieren
Ja, wat Mystics_Magic zegt



Zie het meer als een soort doorgever van data. Je bent dus, als je gratis films wilt kijken, nog steeds aangewezen op illegale downloads die je daarna vanaf je laptop naar je Apple TV streamt.
Alle reacties Link kopieren
heb gisteren 29/11/2014 apple tv gekocht. Gebruik op IMac XBMC om films te streamen op de Mac. Dat gaat uitstekend. Nu wil ik via Airplay op beeldscherm van de TV streamen. Het beeld gaat prima, maar zowel op de Mac als de Tv komt er dan geen geluid. Wie weet een oplossing.
appeltje voor de dorst
Alle reacties Link kopieren
Heb je met Apple tv wel geluid op je tv? Zonder het gestream dus.
In for the cause....
Alle reacties Link kopieren
Ik heb apple tv nu twee jaar maar weet nog steeds niet waar ik mijn films naar toe moet downloaden. Telkens als ik een film koop heb ik geen idee waar ze blijven, ik download ze nooit maar kan ze wel kijken. Blijven de aangekochte films dan ergens 'zweven' tussen itunes en mijn apple cloud account ofzo, dat is toch niet een onbeperkte opslag?



Overigens werkt het kastje prima, films, radio, aan/ uit geweldig
i've got places to go
Alle reacties Link kopieren
Deze aankopen zitten in de cloud als het ware.

Je kan ze BV ook downloaden op je computer via iTunes. Als je de titel zoekt in de store zal je een wolkje-symbool zien.



Je kan dit ook downloaden op je iPhone of iPad.
In for the cause....
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me het volgende af; ik downloadde wel eens films, maar ook een link met ondertiteling. Kan ik die ook samen streamen naar de Apple tv, om het vervolgens tegelijkertijd te bekijken?
Alle reacties Link kopieren
Dan is de optie Beamer denk ik iets voor jou. (kost wel ¤¤) KLIK KLIK



Binnen iTunes is dat niet mogelijk, tenzij de ondertiteling al in de film zit. (het is mij niet gelukt maar wel door die Beamer-app)
In for the cause....
Alle reacties Link kopieren
Bedankt Mystics_Magic!
Alle reacties Link kopieren
quote:ohboy schreef op 09 november 2014 @ 09:34:

Het is een heel handig apparaatje die je wel moet installeren maar dat is enkele minuten werk. Je koppelt 'm met een HDMI kabel aan je televisie (die van de Action volstaat, duurder mag maar is geldverspilling). Films kun je huren in de itunes store. Of je kunt films die je zelf hebt gedownload vanuit iTunes naar je Apple TV streamen. In dat geval staan je films dus op je computer. De Apple TV zelf heeft geen opslag (vroeger wel).



Films die je hebt gedownload op je computer moet je ook nog omzetten met een gratis programma genaamd HANDBRAKE. Pas dan kun je ze in je iTunes zetten.



Het lijkt misschien veel gedoe, maar als je het een paar keer doet is het zo gepiept.



Je kunt trouwens ook al je muziek vanuit Itunes naar je stereo streamen als je dat zou willen.



Ik heb in ieder geval al m'n dvd's en cd's de deur uit gedaan sinds ik Apple TV heb.Ik hoef niets te converteren met Handbrake hoor. Ik gooi alles wat ik download zo in iTunes en speel het af (eerst delete ik het op m'n computer, aangezien ik anders m'n Macbook snel vol heb staan :P )

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven