Rondreis Noorwegen met een tent

01-12-2014 10:13 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Komende zomer (juni/juli) willen man en ik een rondreis maken door Noorwegen, het liefst met de tent. Ben me nu een beetje aan het orienteren op een mogelijke route, maar zie door de bomen het bos niet meer.

Ben dus benieuwd naar jullie persoonlijke ervaringen in Noorwegen, tips voor een mooie route (we willen 3 weken gaan), leuke plaatsen en campings die jullie aanraden.

We willen dus vooral kamperen, maar sluit bij wat minder weer ook niet uit dat we in een hut overnachten. Moet je die vooraf reserveren of kun je ook spontaan bij een camping aankloppen?

En qua route hoor ik wisselende verhalen. Sommigen bevelen je aan om bijvoorbeeld alleen het gebied tussen de zuidkust en Bergen te bezoeken, maar is het realistisch om ook een wat groter deel van Noorwegen te zien in 3 weken? Of wordt het dan jakkeren en jagen?



Bedankt alvast!
quote:reizigster2004 schreef op 03 december 2014 @ 11:26:

[...]





Wij hadden steeds hele basic hutjes op campings. Dus geen eigen wc en douche en eigenlijk alleen een houten blokhut met een stapelbed, een kookpitje, een tafel en twee stoelen en een jerrycan om water in te halen bij de kraan op de camping.



Je kunt ook luxere hutten huren, maar die zijn dan ook wel minstens 2x zo duur. Dit was trouwens de prijs in 2006, waarschijnlijk is het nu duurder.Verschilt trouwens ook enorm in welk gebied je zit qua prijzen (althans 5 jaar geleden) Zo kwamen wij ergens in het binnenland (doorreis) en daar zat een oude baas (met zijn echtgenote er al breiend naast :P) op de camping die 3 woorden duits en 4 woorden engels sprak. Wij wilde eigenlijk kamperen, dus wij proberen dat duidelijk te maken. Noemde hij op een gegeven moment een bedrag (erg laag voor noorse begrippen) vervolgens kwam hij met een sleutel aan, bleek dat we voor dat geld een hytte gehuurd hadden :P Sanitair was duidelijk allemaal zelf in elkaar getimmerd etc, maar ik had nog nooit zo'n schone camping gezien. De dame kwam elk uur even het sanitair inspecteren of het nog schoon was, zo schattig.
De mooiste manier om Oslo binnen te komen is via de fjord, echt prachtig om de stad vanaf het water tegen de bergen te zien liggen. Dat is voor ons de reden geweest om naar Oslo te varen, die prachtige fjord.
Alle reacties Link kopieren
quote:Miss.Speeseend schreef op 03 december 2014 @ 09:38:

Is Oslo een leuke stad, de moeite van omweg waard? En als ik vanaf de regio Bergen richting Oslo wil, wat zouden jullie me aanraden qua route daarheen?

Ik vond Oslo mooier dan Bergen. Maar dat had wellicht ook met het weer te maken. Ik geloof dat in Bergen de meeste regen van heel Noorwegen valt, en dus ook toen wij er waren.

Wij zijn vanaf Bergen naar het Sognefjord gereden en toen volgens mij via Laerdal naar Oslo. Op die route liggen hele mooie houten 'stavkirken', oude houten kerkjes. Wat mij betreft is deze route een aanrader!
quote:Ka32 schreef op 04 december 2014 @ 10:51:

[...]



Ik vond Oslo mooier dan Bergen. Maar dat had wellicht ook met het weer te maken. Ik geloof dat in Bergen de meeste regen van heel Noorwegen valt, en dus ook toen wij er waren.

Wij zijn vanaf Bergen naar het Sognefjord gereden en toen volgens mij via Laerdal naar Oslo. Op die route liggen hele mooie houten 'stavkirken', oude houten kerkjes. Wat mij betreft is deze route een aanrader!Gemiddeld zo'n 250 dagen per jaar neerslag.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu 3x in Bergen geweest in verschillende periodes en 3x stralend weer gehad.
Oslo is leuk, maar geen reden om naar Noorwegen te gaan. De rest van het land is fantastisch



Veel plezier daar

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven