Mode & Beauty alle pijlers

Dagje naar een wellness

02-12-2014 16:03 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Morgen is het zo ver. Ik ga voor het eerst naar de Zw@luwhoeve en ben zeer benieuwd. Wel eens eerder naar sauna's geweest. Maar nog nooit naar een groter complex. Hoe is het jullie bevallen?
Alle reacties Link kopieren
De zwaluwhoeve is een verschrikking. Het wordt niet voor niets de Swaffelhoeve genoemd. Gruwelijk druk en een apart slag 'volk' wat er komt. Ik vind grotere complexen erg leuk. Fort Beemster, Bussloo is wel oke, en de Veluwse Bron ook. Maar ook dus naar de Zwaluwhoeve geweest. Als het mijn eerste keer was geweest had ik volkomen afgekicked op dat soort complexen.



Het lijkt meer op een massaal pretpark dan een oord waar je voor je rust naar toe gaat. Ze laten veel te veel mensen binnen en soms zijn er zelfs wachtrijen. Het is nergens rustig en overal een kabaal van door elkaar kakelend volk. In het bubbelbad dreven wolken haren. Te druk en onvriendelijk personeel. Sorry, maar ik kan er niets moois van maken van die hele Zwaluwhoeve.
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn ook een keer naar Zwaluwhoeve geweest in de winter. Toen lag er sneeuw. Op een gegeven moment begon er buiten een sneeuwballen gevecht. Iedereen poedeltje naakt sneeuwballen gooien, voornamelijk kerels. Dat was wel erg grappig gezicht.



Verder vond ik de sauna's niet echt super warm 70/80 graden, maar al met al een heerlijk dagje gehad. Geniet ervan!
Ik hoor ook erg slechte verhalen over de zwaluwhoeve.. zou niet mijn eerste keus zijn..
Alle reacties Link kopieren
adorabull, oei dat klinkt alsof het totaal niet mijn ding is. Ben nu helemaal nieuwsgierig haha.



gatekeeper, bedankt voor je bericht. Denk dat het hoe dan ook een leuk dagje en nachtje wordt. Ligt niet in de buurt bij ons dus we slapen een nachtje in de buurt.
Ik ben ook niet zo'n fan van de zwaluwhoeve.



Voor mij is een dagje sauna om te relaxen en daar kom je in mijn ogen niet aan toe bij de massale zwaluwhoeve.



Net als adorabull vind ik bv fort beemster veel mooier. Thermen in Almere ook (ben ff de naam kwijt, iets met la mer oid).

En verder kleine lokale sauna's.



Ik hoop dat je er toch van kan genieten en als je het niets vind, bedenk dan dat het best weleens aan de locatie kan liggen en probeer nog eens een ander voordat je wellness afschrijft!



Neem een flesje water mee en wat te lezen, ontspan en geniet ervan .
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook echt geen fan van de zwaluwhoeve... Ik ben iemand die ook zeker nog wel eens besluit om alleen naar een wellness te gaan..



ik vond het erg.. ja.. oud allemaal ofzo. dingen waren kapot, oud en vies. Het was druk. het lunch/diner buffet was zeer matig tot slecht. koud eten. bij elkaar geraapt zooitje.

sauna's niet echt warm. maar het hoogtepunt vond ik toch wel dat een deel van de kleedruimte zich bevind in zicht van de balie waar je binnenkomt zogezegd. en dan was het ook nog eens verschrikkelijk druk.



Vind zelf Elysium prettigers, schoner, meer up to date. goede mix tussen binnen en buiten en lekker eten. Wel echt belachelijk druk... maar het heeft meer mijn voorkeur.



Centre du lac is ook een aanrader overigens.
Alle reacties Link kopieren
Hier helaas ook geen goede ervaringen met de Zwaluwhoeve.

De laatste keer had ik kortingsbonnen, dus onder het mom 'het is gratis dus niets verloren als het weer tegenvalt', ging ik er heen met een vriendin. Om een lang verhaal kort te maken: we hebben er rondgelopen, overal bomvol*, thee gedronken, weer rondgelopen, nog steeds overal bomvol, geluncht, rondgelopen en toen zijn we maar weer vertrokken. Geen sauna of water gezien. We hebben beiden besloten dat we nooit meer naar de Zwaluwhoeve gaan.



*) Bomvol als in: mensen die met hun billen tegen elkaar aan zitten in de sauna





Maar TO, ik ben wel benieuwd hoe het jou bevalt, want de tent is een tijdje geleden van eigenaar veranderd.

(valt nu onder een groep waar ook Elysium, Veluwse Bron, Spa Sense en SpaPuur in zitten)

Dus wellicht hebben ze het 'onbeperkt toegang'-beleid aangepast en is er iets ten voordele veranderd.

Laat je ervaring dus vooral even horen!
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
Alle reacties Link kopieren
Centre du lac idd. Zwaluwhoeve nooit meer...Ik ging de Finse in die buiten stond, doen we de deur open, worden we door 80 paar ogen aangekeken...En dan hutjemutje in stilte " genieten "...

Buffet was 10 x niks. Het was veel en veel te druk.
Alle reacties Link kopieren
Laatst ben ik voor het eerst in de Zwaluwhoeve geweest. De negatieve berichten vooraf deden me twijfelen. Maar eigenlijk is het me best goed bevallen (op het eten na). Het was ook vrij rustig die dag. Geluk gehad dus, als ik het zo lees.

De Zwaluwhoeve staat niet in mijn top 3. Maar een verschrikking? Zo heb ik het (gelukkig) niet ervaren.

Ik hoop jij ook niet morgen
Het is als een van der Valkrestaurant onder de welnesscentra.

Ranzig en plat volk.

Maar wel vermakelijk om eenmalig te bekijken.
Alle reacties Link kopieren
Ik verbaas me over alle negatieve reacties..ik vond het er best leuk!

Ik ga graag naar sauna's toe en idd je moet er niet naar toe gaan ala je voor het eerst gaat..ik vond alleen de zitjes buiten vies want die zaten onder de vogelstront..het is er idd vaak druk maar toen ik er was juist helemaal niet!

En ik ben geen apart volk!
Ik denk dat al die mensen die ik daar heb gespot denken dat ze geen apart volk zijn
Alle reacties Link kopieren
Meiden ik ben ondertussen super nieuwsgierig geworden wat ik er morgen van ga vinden. Ik heb via vakantieveilingen entreekaarten. En wilde er altijd al eens heen. Ben wel in De Woudfenne in Friesland geweest en De sauna van Egmond. Maar zijn toch wel wat kleiner.



Bil aan bil in de sauna zitten prefereer ik zeer zeker niet. Dus dat ga ik ook echt niet doen. Zou idd wel fijn zijn als ze een vol is vol beleid handhaven (ondertussen).



Leuk om zoveel (verschillende) reacties te lezen.
Haha de Swaffelhoeve



Ik vond de Zwaluwhoeve ook echt niks. Zou er nooit meer naartoe gaan. Zelf vind ik Sauna Drome in Putten de mooiste, vooral met mooi weer.



Maar goed, je gaat al, dus je hebt daar allemaal niks aan. Misschien vind jij het wel heel leuk! Velen zouden er wel van houden, gezien de drukte. Veel plezier! Ben benieuwd hoe je het vond.
Alle reacties Link kopieren
Misschien dat het meevalt op een doordeweekse dag, die niet in de vakantieperiode valt.

Ik ben er jaren terug ooit geweest. Heb een uur en een kwartier in de rij moeten staan! Dan begint je relaxdag al lekker en ik vond het echt véél te groot en massaal. Kregen een plattegrond mee en zou anders ook echt verdwaald zijn. Nee, doe mij maar een kleinere, knusse sauna.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt er wel heel erg veel sauna's, dat is leuk, maar het was toen ik er was ook ontzettend druk. Bil aan bil in de sauna. Het (lunch en diner) buffet zou ik je echt afraden, daar heb ik toch wel buikpijn van gehad . Misschien lag dat aan mij, maar echt lekker is het ook niet.



Ik kan me zo voorstellen dat de drukte op een woensdag buiten de vakanties heel erg meevalt, dus laat je verrassen en geniet ervan. Zoals je ziet, zijn de meningen verdeeld.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn enkele weken terug geweest omdat mijn vriend mij wilde verrassen en daarom goedkope kaartjes voor de Zwaluwhoeve had gekocht. Ik was er eens geweest en was daar niet positief over, dus ik keek er niet echt naar uit. Het is mij echter alles meegevallen. Het was rustig (doordeweekse dag buiten vakantieperiode) en we zaten daardoor regelmatig samen in een sauna of bubbelbad.

Het eten is matig van kwaliteit en het personeel is niet erg vriendelijk, maar de sauna's zelf waren prima. Ook veel schoner dan de vorige keer dat ik er was.
Alle reacties Link kopieren
quote:maribos schreef op 02 december 2014 @ 16:43:

Ik ga graag naar sauna's toe en idd je moet er niet naar toe gaan ala je voor het eerst gaat..Juist als je al bij andere saunacomplexen bent geweest zou ik niet naar de Zwaluwhoeve gaan, want dat valt dan hoogstwaarschijnlijk tegen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
We zijn woensdag de hele dag in de Zwaluwhoeve geweest. Was erg lekker en super om eens mee te maken. Begrijp echter wel wat jullie bedoelen hoor. Beetje ook de massagproductie. Wij hadden het geluk dat het voor hun redelijk rustig was en voor ons dus druk genoeg. Hebben zelfs alleen in een aantal sauna's gezeten en in jaccuzi.



Er zijn idd wel groeperingen mensen waarin ik jullie beschrijving herkende. Gelukkig was dit een klein deel ;)



Echt groot minpunt voor mij was dat er wel wat plattegronden mogen opgehangen worden. Zodat je alles kunt vinden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven