Wat is jouw favoriete warme chocolademelk?

01-12-2014 22:06 67 berichten
Aangezien we in een andere topic erg afdwalen dacht ik dat een apart topic wel handig is



Het is weer koud buiten dus het is weer tijd voor warme chocolade melk

Ik drink het zelf trouwens ook hartje zomer als ik daar zin in heb



Wat is jouw favorite chocolademelk en eventueel je succes recept?

Nesquick?

Chocomel opwarmen in de magnetron/pannetje?

Droste/ Blooker cacao met suiker en melk?

Nestle Hot Chocolate poeder met water?

Benco instant choco

Chocomel pads voor in de senseo (die zijn er volgens mij niet meer)

Witte chocolademelk?



En drink je die dan altijd met slagroom, extra cacao, kaneel, marshmallows of gewoon kaal?



Ik zelf heb de paar opties die ik noemde allemaal een keer getest behalve de Benco. Ik vind Nesquick, chocomel opwarmen, met cacao en suiker het lekkerst. De senseo pads vond ik te waterig. Ik vind het op waterbasis sowieso niet zo lekker behalve die van Nestle.
Alle reacties Link kopieren
Cacao met suiker en een scheutje melk roeren en daarna kokende melk erop, die je drie keer hebt laten opkomen.



Wel erbij blijven, voor je het weet heb je een smerig fornuis.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
quote:ingelke_kepringelke schreef op 01 december 2014 @ 23:04:

Mijn favoriete warme chocolademelk is die als je na een lange, koude wandeling besneeuw aankomt bij een cafétje, je brillenglazen beslaan, je gaat zitten aan een tafeltje waar een kaarsje op staat waar je je handen aan warmt. En dan een heerlijke grote mok warme chocolademelk met véél verse slagroom erop...........



Sorry, is niet geheel ontopic, maar ik kon me niet beheersen Precies hier dacht ik aan. En dat dan die cafébaas vraagt of ik er een scheutje Amelands Nobel doorheen wil hebben.
Ik moet helemaal niks!
Alle reacties Link kopieren
quote:Snoesje666 schreef op 02 december 2014 @ 00:10:

Cacao met suiker en een scheutje melk roeren en daarna kokende melk erop, die je drie keer hebt laten opkomen.



Wel erbij blijven, voor je het weet heb je een smerig fornuis.Waarom 3 keer opkoken?
Op mijn werk serveren we de bio Tony Chocolony. Die is fakking lekker. Daarop wat kleine marshmellows, dan verse slagroom erop. Heerlijk
Alle reacties Link kopieren
Alle soorten van Sir Hans Sloane http://www.sirhanssloane.com/Drinking-C ... s/1817.htm zijn mijn all time favourites, naast het zelf maken met cacao, suiker en melk.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
quote:Desperate_Housewive schreef op 01 december 2014 @ 22:37:

NYC : ik koop ze in Duitsland, die pads. Hier nergens te koop volgens mij. En als het Hema-apparaat gewoon senseo-pads aan kan, past dit ook. Het is een pad met melkkorrels en een los zakje poeder dat je in de mok moet gooien.Oh, dan zal ik de volgende keer eens kijken. Was er gister nog, maar niet op gelet.
Zelfgemaakt met cacao en warme melk.



mét een snufje gemberpoeder voor wat extra warmte en pit. Heerlijk!
Ik maak zelf chocolate spoons .



En heel af en toe, als het laat is en ik onderweg ben en het koud is haal ik bij de Starbucks een warme chocola. Soms de signature, soms de caramel...
https://www.youtube.com/watch?v=_hop_iee4XI



(poedersuiker is overigens niet nodig)
Alle reacties Link kopieren
quote:ingelke_kepringelke schreef op 01 december 2014 @ 23:04:

Mijn favoriete warme chocolademelk is die als je na een lange, koude wandeling besneeuw aankomt bij een cafétje, je brillenglazen beslaan, je gaat zitten aan een tafeltje waar een kaarsje op staat waar je je handen aan warmt. En dan een heerlijke grote mok warme chocolademelk met véél verse slagroom erop...........



Sorry, is niet geheel ontopic, maar ik kon me niet beheersen



Jahaaaaaa precies



De originele Chocomel in het gele pak vind ik ook erg lekker zowel koud als opgewarmd. Koud vind ik trouwens de volle het allerlekkerst. En zoals iemand al zei: bij warme chocomel een beetje kaneelpoeder! Meestal drink ik hem zonder slagroom, heel af en toe mag ik van mezelf wat slagroom, niet te vaak. Heb ook wel eens zo'n pot van Buijsman waar je kokend water bij moet doen.
Alle reacties Link kopieren
Droste cacao (alle andere cacaomerken vind ik stúkken minder), suiker, beetje vanillesuiker, beetje kaneel.

Papje maken. Ik houd van een straf bakkie.



Melk koken, opschenken, roeren, klaar!



Evt een scheutje ongeklopte slagroom.
Alle reacties Link kopieren
Mint hot chocolate van Whittard (engels merk). 200 ml melk rustig opwarmen, op 3-4 flinke theelepels poeder: heerlijk!

Smaakt naar vloeibare After Eight.
WTF?
De enige echte (voormalig Nutricia) opwarmen en slagroom er op.
quote:abusu schreef op 02 december 2014 @ 17:18:

Mint hot chocolate van Whittard (engels merk). 200 ml melk rustig opwarmen, op 3-4 flinke theelepels poeder: heerlijk!

Smaakt naar vloeibare After Eight.Dat klinkt idd lekker! Dat is volgens mij wel typisch 'n smaak die het in Engelse landen goed doet. In NZ/OZ zie je ook veel meer die combinatie in ijsjes en als bros (Nestle Aero) wat ik erg lekker vind. Ze zouden dat in NL ook op de markt moeten brengen.
Alle reacties Link kopieren
Chocolade smelten in hete melk, dat vind ik het lekkerst! En ik haat 'chocolademelk' op waterbasis. Ik kan echt boos worden als ik dat in een horecagelegenheid krijg. Voel me dan zo genaaid!
Alle reacties Link kopieren
Chocolademelk vind ik het lekkerst van gewone cacao, eerst tot een papje roeren met een beetje suiker en warme melk (ik word wel misselijk van de stank van warme melk), dan melk bijgieten, een keer opkoken, dan wordt ze iets dikker en uitschenken boven een mok waar een scheutje rum inzit, afdekken met slagroom.
verba volant, scripta manent.
Warme melk opwarmen met cacao en extra pure chocolade. Mmm!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven