Mama behandelt kinderen niet hetzelfde

04-12-2014 16:22 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben oma van twee kinderen. Een meisje van 4 en een jongen van 2

Mijn schoondochter gaat dikwijls winkelen met mijn kleindochter en koopt dan steeds een stuk speelgoed voor haar. Fijn zullen jullie zeggen maar het probleem is dat moeder en dochter thuiskomen met al dan niet grote pakken speelgoed voor de kleindochter en niets bij hebben voor de kleinzoon.

Mijn zoon heeft zijn vrouw al dikwijls gezegd dat zoiets niet kan! Maar ze blijft volharden in de 'boosheid'.

Kleinzoon ziet zijn zus constant met ander speelgoed spelen en hij krijgt dan helemaal niets van zijn moeder.

Volgens mijn schoondochter beseft haar 2 jarige zoon niet dat hij niets krijgt.

Ik wil mijn schoondochter absoluut niet afvallen want het is een lieve en fijne vrouw maar ik vind wel dat ze hier serieus verkeerd redeneert.

Het doet me gewoon verdriet dan mijn kleinzoontje moet toekijken hoe zijn zus door mama verwent wordt en hij er met lege handen bij staat.

Wat denken jullie?
quote:minnimouse schreef op 05 december 2014 @ 14:51:

Tja, ik denk dat je als moeder zijnde toch wel op moet passen met dit soort dingen. Ik weet nog wel dat mijn zus vroeger veel vaker een cadeau kreeg van mijn opa en oma, dat heb je als kind zijnde heus wel door en dat is niet leuk.Ach, teleurstellingen horen erbij. Leer je van!
Alle reacties Link kopieren
quote:vikki schreef op 05 december 2014 @ 17:24:

[...]





Ach, teleurstellingen horen erbij. Leer je van!Wat een ontzettend intriest figuur ben jij. Ben je nou zoooo ontzettend beledigd in het andere topic dat je hier je gelijk wilt komen halen? We hebben een andere mening, dat kan en dat mag. Hele kinderachtige reactie van je.
quote:artesia schreef op 04 december 2014 @ 23:00:

[...]





100% goed verwoord!

Schoondochter is geen makkelijke vrouw omdat ze in haar jeugd een prinsessenleven heeft

gehad en het nu met veel minder moet doen. Bovendien heeft ze een zeer stresserende baan en veel verantwoordelijkheid. Ze is daar dit alles gefrustreerd en wil de schone schijn ophouden naar de buitenwereld. Haar dochter heeft nu de rol van prinsesje en wordt als dusdanig ook zo behandeld. Ze houdt uiteraard ook van haar zoontje en is overbeschermend naar beide kinderen toe.

Kortom, schoondochter heeft een zuiders temperament, denkt dikwijls in vakjes en dat is niet altijd makkelijk om met zo iemand om te gaan omdat spontaniteit en laiser faire niet in haar woordenboek staan.

En mijn zoon kan niets met vrienden bespreken aldaar omdat ze er simpelweg geen vrienden hebben wegens veelvuldig verhuizen.En in de openingspost was het nog een lieve en fijne vrouw.
quote:vikki schreef op 05 december 2014 @ 17:24:

[...]





Ach, teleurstellingen horen erbij. Leer je van!Ooooo wat een kleuter ben jij.
quote:Star schreef op 05 december 2014 @ 18:06:

[...]





Ooooo wat een kleuter ben jij.







Welnee, doe niet zo triest!
Alle reacties Link kopieren
quote:Star schreef op 05 december 2014 @ 17:42:

[...]





En in de openingspost was het nog een lieve en fijne vrouw.

Dat is ze ook maar ze kan zich niet aanpassen aan het leven van gewone mensen.

Ze komt uit een behoorlijk rijke familie uit de hogere klasse uit het midden oosten en heeft het moeilijk om mevrouw doorsnee te zijn.

Ze is tot haar 30ste een prinsessenleven gewoon geweest en wil haar dochter hetzelfde leven geven als hetgene zij heeft gehad. Kortom , haar focus ligt vooral op haar dochter en wat de mensen wel zeggen of denken over haar. Ze begrijpt niet dat mijn zoon het moeilijk heeft met het feit dat ze hun dochter tot een kopie van zichzelf wil kneden, en dat met veeeeeeeeeeeeeeel minder geld, en voorbij gaat aan het gegeven dat ze ook een zoontje heeft dat ook recht heeft op iets extra's van mama.
Alle reacties Link kopieren
quote:Aureel schreef op 05 december 2014 @ 15:57:

[...]





Allemensen, wat een oordelen inderdaad.



Je beseft wel dat het jouw gekleurde bril is waarmee je dit alles bekijkt, he?Ik geef mijn oordeel naar aanleidng van hetgeen mijn zoon vertelt.
quote:artesia schreef op 05 december 2014 @ 19:23:

[...]





Ik geef mijn oordeel naar aanleidng van hetgeen mijn zoon vertelt.Ja dat zal best, maar je vult wel veel in. Maar goed, bemoei je er vooral lekker tegenaan. Want dat is kennelijk het enige dat je wil horen.
Alle reacties Link kopieren
quote:artesia schreef op 05 december 2014 @ 19:23:

[...]





Ik geef mijn oordeel naar aanleidng van hetgeen mijn zoon vertelt.



Vooral doen, héél objectief zo blijkt. En heel constructief ook. Zo los je écht dingen op, door zo vreselijk ongenuanceerd over anderen te denken.



Hij is wel met haar getrouwd; waarom eigenlijk?
Alle reacties Link kopieren
quote:Honeymoonquiz schreef op 05 december 2014 @ 19:27:

[...]



Ja dat zal best, maar je vult wel veel in. Maar goed, bemoei je er vooral lekker tegenaan. Want dat is kennelijk het enige dat je wil horen.Nou, precies. Uiteindelijk zal ze op haar knieën voor je gaan liggen en zeggen dat je gelijk hebt hoor, sure!
quote:artesia schreef op 05 december 2014 @ 19:22:

[...]



Dat is ze ook maar ze kan zich niet aanpassen aan het leven van gewone mensen.

Ze komt uit een behoorlijk rijke familie uit de hogere klasse uit het midden oosten en heeft het moeilijk om mevrouw doorsnee te zijn.

Ze is tot haar 30ste een prinsessenleven gewoon geweest en wil haar dochter hetzelfde leven geven als hetgene zij heeft gehad. Kortom , haar focus ligt vooral op haar dochter en wat de mensen wel zeggen of denken over haar. Ze begrijpt niet dat mijn zoon het moeilijk heeft met het feit dat ze hun dochter tot een kopie van zichzelf wil kneden, en dat met veeeeeeeeeeeeeeel minder geld, en voorbij gaat aan het gegeven dat ze ook een zoontje heeft dat ook recht heeft op iets extra's van mama.



Toch is je zoon degene die met haar getrouwd is EN kinderen met haar wou. Dus zo is het ook je zoon die dit op moet lossen.



Nu gaf ik in een eerdere reactie redenen waarom ik denk dat het voor beide kinderen schadelijk kan zijn als een van de twee erg voor word getrokken. Kun je daar wat mee? Kan je zoon dat bespreekbaar maken met zijn vrouw? Kan je zoon ook niet duidelijk maken aan je vrouw, dat het niet fijn is voor kinderen als een ouder een duidelijke voorkeur voor een ander kind heeft? Vooral omdat het in deze situatie bijna aanmoedigt dat je man meer gaat doen met zijn zoon, om te compenseren voor zijn vrouw, waardoor dochter weer minder aandacht van vader krijgt en zo wordt het pas echt een ellendige situatie.



Geef je zoon handvatten om dit bespreekbaar te maken met zijn vrouw, maar houd je oordelen achterwege. Dan zouden ze er samen toch uit moeten komen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven