Zwanger van drieling

18-05-2014 22:39 734 berichten
Alle reacties Link kopieren
Pff, moeilijk verhaal. Ben er 2 weken geleden achter gekomen weer zwanger te zijn. We hebben al 2 dochters van 3 en 10 maanden.



Vrijdag echo gehad en toen we een knipperend lichtje zagen waren we blij en waren wat aan het kletsen. Zegt de echoscopiste opeens: we zijn nog niet klaar er is nog een! En nog eentje, maar die is gestopt met groeien. Alsof het de normaalste zaak van de wereld was.

Daarna nog wat extra testjes gehad en doorverwijzing naar de gyneacoloog. Daar kan ik morgen terecht voor een uitgebreidere echo.

De echoscopiste kon niet vertellen wat ons te wachten staat. Blijft het levensloze vruchtje in mijn baarmoeder of gaan ze het eruit halen?

Onze wereld staat op zijn kop en we proberen er zo rustig mogelijk onder te blijven maar het is niet makkelijk.



Iemand anders (ongeveer) hetzelfde meegemaakt? Ben nu trouwens 7.5 weken.
Ben ook benieuwd
Alle reacties Link kopieren
Het gaat nog steeds redelijk goed hier. een van de meisjes ontwikkelt zich wat minder goed. Waardoor dat komt weten we nog niet. De andere 2 gaan boven verwachting goed en komen als het goed is de dag voor kerst thuis. Heel misschien de andere ook maar ik denk zelf van niet. Vind het heel moeilijk maar beter wat langer in het ziekenhuis met goede controle dan dat ze naar huis mag en dan weer terug naar het ziekenhuis moet. Het is allemaal wel een geregel dat steeds op en neer naar het ziekenhuis en de zorg voor onze 1e en 2e dochter. 2e dochter snapt er ook nog helemaal niks van, zal wel een schok zijn straks al die babies in huis.



We hebben gezellig sinterklaas gevierd maar voor man en mij voelde het toch een beetje leeg. Ze zijn in ieder geval goed verwend en er zaten ook nog pakjes voor de babies in de zak die ze mochten geven. Oudste dochter vond ze wat ondankbaar geloof ik want ze zeiden niks haha.
Oh wat fijn dat het (redelijk) goed gaat. Kinderen ontwikkelen zich

nu eenmaal niet in hetzelfde tempo en je hebt nu denk ik wel de neiging

om ze gaan vergelijken.

Het zal voor je jongste inderdaad wel raar zijn als ze thuiskomen, het zegt

haar waarschijnlijk nu nog niet zoveel.

Fijn dat je even tijd genomen hebt om ons bij te praten,

heel veel geluk met z'n allen!
Leuk even een berichtje, zal een hele drukke zijn als ze thuis komen. Hopelijk is alles in orde met nummer 3.

Leuk om je berichtjes te lezen.
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat er in ieder geval 2 voor de kerst thuis zijn. Duimen voor dochter 3.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Moeilijk hoor, twee dochters die het heel goed doen en een waar nog zo'n zorgen om zijn. En dan al zo lang heen en weer naar het ziekenhuis, terwijl er ook nog twee meisjes thuis zijn. Wat een kraamtijd, trek je het nog? Hebben jullie genoeg hulp. Ik hoop heel erg dat ze alle drie snel thuis zullen zijn.
Alle reacties Link kopieren
Fijn om te lezen dat het zo goed gaat.
Alle reacties Link kopieren
Fijn om te lezen dat 2 meiden heel goed gaan! Wat bedoel je met dat een meisje zich niet zo goed ontwikkelt? In groei? Of qua ademhaling of veel dipjes? Ze kunnen zomaar ineens een spurt maken. Ik hoop het voor jullie.

Hoe oud zijn ze nu?

Knap dat jullie nog sinterklaas hebben gevierd. Met 2 kleine kinderen is dat ook wel nodig natuurlijk, maar jullie zijn nog niet compleet.



Mijn aanbod om wat leuke (nieuwe) prematuurkleertjes op te sturen staat nog steeds.
Procrastinate now and panic later.
Goed om te horen dat het goed gaat met jou en de meiden. En petje af dat jullie tussen alle drukte door nog 'even' Sinterklaas hebben gevierd met de oudste twee.

Ik duim met je mee dat het kleinste meisje een spurt gaat maken qua ontwikkeling en ook lekker met haar zussen mee naar huis mag. Je wilt ze het liefst bij elkaar houden. Gevoelsmatig, maar ook praktisch (want met twee kleintjes en twee 'groten' thuis én op en neer naar het ziekenhuis gaan, wordt het wel erg veel).

Hoe gaat het met kolven? Wil je thuis live gaan voeden? Of blijf je het zo doen zodat anderen ook flesjes kunnen geven?



Lief dat je wat van je laat weten. Zet hem op en houd jezelf in de gaten.
Hoi. Hoe gaat het eigenlijk met jullie? Dacht er ineens aan. Zijn de meisjes al thuis en gaat het allemaal wat? Hoe is het met de baby die het wat minder deed?
Ik lees nu pas dat jullie drie meisjes geboren zijn, gefeliciteerd!!!



Mijn goede vriendin heeft een drieling gekregen terwijl ze ook al twee kinderen had, ze zijn nu tieners maar doen het over het algemeen vrij goed. Alledrie enige leer-en concentratieproblemen maar verder kerngezond! Er zullen hele zware tijden aanbreken maar ook hele mooie, zeker als ze wat ouder en zelfstandiger zijn. Vergeet tussendoor niet te genieten en ook aan jezelf te denken.



Ik wens jullie alle geluk van de wereld toe, ik hoop vooral dat al jullie meisjes gezond en gelukkig mogen opgroeien zonder noemenswaardige problemen.
Alle reacties Link kopieren
Fijn te horen dat 2 meisjes binnenkort al naar huis mogen.

Die 3e heeft misschien iets meer tijd nodig, maar komt er vanzelf aan toe.



Wat een enorme omschakeling moet dit zijn voor jullie en je oudste kinderen.

Ontzettend knap hoe jullie je daar doorheen slaan.



Een hele fijn en vooral gezonde kerst toegewenst voor jullie 7.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Alle reacties Link kopieren
Hebben jullie een Facebook pagina?



Er is op FB een Nederlands stel met een pasgeboren drieling en twee oudere dochters. Als jij het niet bent, dan is het wel leuk om even op de te zoeken.

Zal even kijken hoe de pagina heet.
Alle reacties Link kopieren
Heb het even opgezocht, gaat zelfs over een vierling:



Vier keer zoveel geluk, zo heet deze Facebook pagina.
Alle reacties Link kopieren
Maandag horen we in het ziekenhuis wat het plan is, of ze snel naar huis mogen komen. Ze doen het alledrie eigenlijk harstikke goed nu. Meisje drie liep wat achter maar gaat nu veel beter. De dokters waren bang dat ze een kleine bloeding in de hersenen gehad heeft maar dat is gelukkig niet zo. Het is een heel verschil met toen ze net geboren waren, op foto's kun je goed zien dat ze goed gegroeid zijn.

Hopelijk dus een rustige kerrst met iedereen thuis, dat heen en weer gereis breekt wel op.

Ik blijf kolven, heb een goede productie. Ik denk dat live voeden te moeilijk gaat worden, ook voor onze oudste dochters. Die schieten er soms toch een beetje bij in.

Zusenzoo, ik ken die facebook ja, heb zelf geen facebook meer.

We krijgen wel veel kadootjes van bedrijven ook, maar ik heb het zelf nergens gemeld.
Wat fijn dat het zo goed gaat ook met het derde meisje. En wie weet zijn ze thuis met kerst. Dan begint het, het zal een hele klus zijn. Ben benieuwd hoe dat gaat met die 3 kleintjes. Lijkt mij id geen doen om 3 zelf te voeden, ben je de hele dag aan het voeden, met de fles kun je ze in ieder geval even uitbesteden, dat iemand anders ze de fles geeft. Zal voor de oudsten een hele verandering zijn. Maar echt fijn dat het allemaal goed is gekomen met de meisjes. Hopelijk kerst met z'n allen. Leuk dat je even een berichtje schrijft. Ik dacht ineens hoe zou het met Politiehier zijn
Wat fijn dat het zo goed gaat met alle drie! Ik hoop dat ze snel naar huis mogen! Lekker dat dat het kolven goed loopt en dat jullie dochters daar het zo goed op doen! Ik hoop heel erg dat jullie ze met kerst lekker thuis mogen hebben en dat er dan wat meer rust komt.
Alle reacties Link kopieren
Ik zal voor jullie duimen, dat ze met kerst lekker thuis zijn, dat zou een mooi cadeautje zijn.



Hele fijne dagen gewenst!
Alle reacties Link kopieren
Fijn te horen Politiehier dat het goed gaat. Ook super fijn natuurlijk dat meisje 3 gezond is!



Hopelijk mogen jullie naar huis voor de kerst, het zal wel druk worden dan. Hebben jullie hulp als je straks thuis bent met het drietal?
Alle reacties Link kopieren
Ik ga voor jullie duimen dat de artsen morgen goed nieuws brengen!
Procrastinate now and panic later.
Heel fijne feestdagen met z'n allen!

Wat fijn toch dat ze het alle drie goed doen.

Probeer ook goed voor jezelf te zorgen, flesjes

geven met (afgekolfde) melk lijkt me noodzakelijk,

zelf voeden red je niet. Liefs!
Alle reacties Link kopieren
quote:cesium24 schreef op 21 december 2014 @ 19:36:

Heel fijne feestdagen met z'n allen!

Wat fijn toch dat ze het alle drie goed doen.

Probeer ook goed voor jezelf te zorgen, flesjes

geven met (afgekolfde) melk lijkt me noodzakelijk,

zelf voeden red je niet. Liefs!



Hoezo? En kolven en dan de afgekolfde melk uit een fles geven kost meer tijd. To, als je borstvoeding wil geven, maar je denkt dat dat niet lukt vanwege het prematuur zijn, dan zou ik advies en begeleiding vragen aan een lactatiekundige. Als je flesvoeding of een comnbinatie wil geven is dat natuurlijk ook goed, daar heb ik geen mening over.

Ik las laatst een interview over borstvoeding aan een drieling. Zal eens kijken of ik dat kan vinden.



Ik hoop dat jullie met kerst lekker thuis zijn!
Alle reacties Link kopieren
meerdere artikelen over borstvoeding aan een drieling



Mocht je interesse hebben. In het Engels dat wel. En geen oudere kinderen, volgens mij.
Alle reacties Link kopieren
Ze komen niet thuis voor kerst. Waarschijnlijk wel voor nieuwjaar. Niet leuk maar de doktoren willen alles helemaal goed hebben voordat ze het ziekenhuis verlaten.

Ik blijf kolven en ga niet live voeden. Mijn oudste 2 dochters waren totale flesweigeraars en dat ging toen omdat het kon, maar als ik er aan terugdenk was het heel zwaar. Eerlijk gezegd lijkt me dat echt een nachtmerrie als ik 3 flesweigeraars zou hebben. Mijn man vindt het ook fijner om gelijk vanaf dat ze thuis komen flesjes te kunnen geven. Heeft hij bij de oudste 2 nooit gedaan.
Jammer, maar van de andere kant komen jullie die paar dagen

ook nog wel door. Dan weet je zeker dat het ook echt verantwoord

is als ze naar huis mogen. Liefs!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven