wat moet er in het vluchtkoffertje?

07-12-2014 22:09 20 berichten
Zoals de titel al zegt, wat moet er allemaal in..? Hoor allemaal verschillende dingen en op de lijst gekregen van de VK staat zelfs op dat ik pampers mee moet nemen??



Wat is nou echt belangrijk???
Pampers hebben ze echt wel op de kraamafdeling. Gewoon: kleren baby, kleren voor jou, toilettasje, fototoestel, badjas o.i.d., iets te drinken en eten (pakjes appelsap en liga bijvoorbeeld, mocht je trek krijgen tijdens de bevalling).
Slippers (voor het douchen), wat te lezen, iPod, verschoning, kleding baby, maxicosi.
Maxicosi zou ik los meenemen, anders wordt het wel een heule grote koffer
Alle reacties Link kopieren
ehhh...ik zag ditzelfde onderwerp net ook al van iemand anders voorbij komen..misschien handiger om daar eerst even te kijken?
quote:marg81 schreef op 07 december 2014 @ 22:21:

ehhh...ik zag ditzelfde onderwerp net ook al van iemand anders voorbij komen..misschien handiger om daar eerst even te kijken?Oh echt, heb je een link??
Alle reacties Link kopieren
http://forum.viva.nl/foru ... ling/list_messages/249003
quote:Honeymoonquiz schreef op 07 december 2014 @ 22:11:

Pampers hebben ze echt wel op de kraamafdeling. Gewoon: kleren baby, kleren voor jou, toilettasje, fototoestel, badjas o.i.d., iets te drinken en eten (pakjes appelsap en liga bijvoorbeeld, mocht je trek krijgen tijdens de bevalling).In Nederland wel! In België niet! Mijn vriendin moest ze zelf meenemen.
Alle reacties Link kopieren
Iets lekkers: een mars of spekkies ofzo. Dextro energie of druivensuikersnoepjes

Ik had mijn badjas mee. Dat was erg fijn!

Warme sokken.

Een fatsoenlijk vest of shirt. Ik sta op alle foto's met een afzichtelijk nachthemd.

Ipad of boek oid voor je vriend. 90% van zo'n bevalling is dodelijk saai.

Een lekker shampootje en douchegel. Na de bevalling voelde ik me alsof ik een auto-ongeluk had gehad. Dan is douchen met fijn schuim echt heerlijk.

Lippenbalsem

Elastiekjes voor je haar.

Zorg dat je voldoende ruimte hebt op je iphone/ipad/camera. Zo lullig als je een filmpje wil maken en je hebt geen opslag ruimte.

Opladers

Een dekentje voor de baby voor in de maxicosie

Leuke kleertjes ( ik had 50 en 56 bij me)



Met een beetje geluk mag je al na een paar uur weer naar huis met een prachtig kindje. Succes!!
Alle reacties Link kopieren
Denk ook aan iets fatsoenlijks te eten voor papa! Op zijn minst wat Evergreens of zo. Die staat toch een paar uur naast je bed, zonder weg te kunnen en zonder goed op zichzelf te letten (en terecht ).

(Mijn vader denkt nog altijd dat er dáárom af en toe een man flauwvalt tijdens de bevalling, en niet omdat ze geen bloed kunnen zien.)
Neem 2 setjes kleding mee, zoon pieste romper nr 1 al onder tijdens de controle van de kinderarts vlak na de bevalling.



Bij mij begonnen ze te zeuren over het net onderbroekje, dat ik er daar niet nog 1 van kreeg. Gezeik en ze zitten rot. Ik droeg boxers van man :-), die zaten wel lekker.
quote:Lariba schreef op 07 december 2014 @ 22:56:

Denk ook aan iets fatsoenlijks te eten voor papa! Op zijn minst wat Evergreens of zo. Die staat toch een paar uur naast je bed, zonder weg te kunnen en zonder goed op zichzelf te letten (en terecht ).

(Mijn vader denkt nog altijd dat er dáárom af en toe een man flauwvalt tijdens de bevalling, en niet omdat ze geen bloed kunnen zien.)Best sneu. Lopen wij die mannen er al eeuwen lang van te beschuldigen dat ze mietjes zijn, hebben ze gewoon honger.
quote:sandt2.0 schreef op 07 december 2014 @ 22:50:

[...]





In Nederland wel! In België niet! Mijn vriendin moest ze zelf meenemen.Echt? Dat wist ik niet.
Alle reacties Link kopieren
Zeg tegen je man dat hij een eigen overlevingspakket samenstelt. Hij kan het beste inschatten wat hij prettig zal vinden als hij een tijd in het ziekenhuis door moet brengen, en dan kun jij je richten op je eigen koffer.



Kleding waarin je wilt bevallen. Los, luchtig en niet te warm. Beetje flatteus is wel fijn voor de foto's

Luchtige kleding voor na de bevalling. Het is bloody warm in een ziekenhuis. Wederom, hou rekening met foto's.

Een makkelijke broek en trui om over set twee aan te trekken als je het ziekenhuis mag verlaten.

Twee sets kleding voor de baby.

Extra fijne doucheprodukten. Heeeerlijk om goed te kunnen poedelen na een bevalling. Verder je normale toiletprodukten.

Je kunt luiers meenemen, maar in het ziekenhuis hebben ze echt alles wat je nodig hebt. Ook de multimaandverbanden enzo.

Je telefoon en evt tablet. Ik moest een paar uur langer blijven ivm controles van baby, en vond het leuk om alvast een fotootje van baby rond te kunnen sturen en te mailen met mijn zus en vriendinnen.

Camera. Maak van te voren met je man afspraken over wat je graag op de foto zou willen en vooral ook wat niet.....





*en als mensen vinden dat ik teveel rekening hou met foto's....ik heb hele lieve foto's van de eerste momenten, die echter niet geschikt zijn voor anderen dan mijzelf en mijn man. Best jammer.
Dank jullie wel voor de tips dames!
quote:patchouli_ schreef op 07 december 2014 @ 23:51:

Zeg tegen je man dat hij een eigen overlevingspakket samenstelt. Hij kan het beste inschatten wat hij prettig zal vinden als hij een tijd in het ziekenhuis door moet brengen, en dan kun jij je richten op je eigen koffer.



Kleding waarin je wilt bevallen. Los, luchtig en niet te warm. Beetje flatteus is wel fijn voor de foto's

Luchtige kleding voor na de bevalling. Het is bloody warm in een ziekenhuis. Wederom, hou rekening met foto's.

Een makkelijke broek en trui om over set twee aan te trekken als je het ziekenhuis mag verlaten.

Twee sets kleding voor de baby.

Extra fijne doucheprodukten. Heeeerlijk om goed te kunnen poedelen na een bevalling. Verder je normale toiletprodukten.

Je kunt luiers meenemen, maar in het ziekenhuis hebben ze echt alles wat je nodig hebt. Ook de multimaandverbanden enzo.

Je telefoon en evt tablet. Ik moest een paar uur langer blijven ivm controles van baby, en vond het leuk om alvast een fotootje van baby rond te kunnen sturen en te mailen met mijn zus en vriendinnen.

Camera. Maak van te voren met je man afspraken over wat je graag op de foto zou willen en vooral ook wat niet.....





*en als mensen vinden dat ik teveel rekening hou met foto's....ik heb hele lieve foto's van de eerste momenten, die echter niet geschikt zijn voor anderen dan mijzelf en mijn man. Best jammer.Helemaal mee eens hoor! Ik heb mijn man de foto's van een vriendin laten zien en verteld dat ik ook zulke foto's wilde. Vriendinnen van mij hebben vervolgens wel eens met een geintje gevraagd of Sandtman misschien hun bevalling kon komen vastleggen. Ik had, van drie bevallingen, misschien maar één of twee foto's die niet geschikt waren voor in het mapje!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou in ieder geval genoeg setjes kleren en rompers meenemen voor de baby. Wij moesten 2 dagen blijven en hebben uiteindelijk nog een rompertje van het ziekenhuis geleend. En extra ondergoed/sokken voor vriend, schoonmoeder heeft dat uiteindelijk meegenomen van ons huis want vriend bleef slapen en is niet weggeweest. (wilde ons niet alleen laten )
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu ook een portomonnee erin gedaan met kleingeld. Reuze handig, is gebleken.... Bij de oudste had ik geen kleingeld bij me en vroeg de (waarnemend) VK mij onderweg in de auto naar het zkh (ik moest persweeen weg zuchten, zkh vanwege niet vorderende uitdrijving) of ik misschien een 2 euro muntstuk bij de hand (!) had voor een rolstoel Bij de tweede had ik was losse euro's in de tas gedaan, helaas niet genoeg voor man om ook nog een bakje koffie uit het automaat te halen Dus nu bij de derde doen we het anders, ik heb 15-20 euro aan contant/munten.



Ik vond een (leeg) flesje water ook super handig, ik had beide keren een weeen storm en dan is het handig om uit een flesje te kunnen drinken ipv een glas met rietje



Voldoende kleding voor de baby desnoods in zowel maat 50 als 56 (oudste was vrij klein en verzoop echt in maat 56 ) Ik vond het erg handig om een hemd bij me te hebben, dan heb heb je toch iets aan (ik had het super warm) is flatteus op evt foto's en handig als je kindje op je borst wordt gelegd.



Ik heb er nog een tijdschrift in gedaan voor man.



Daarnaast is het handig om man te vertellen waar evt aanvulling te vinden is voor het geval je moet blijven. Beetje lullig als hij met kleine stringetjes aan komt zetten, daar past je kraamverband niet echt in
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook makeupremover meenemen! Ik had heel leuk makeup bij me, maar na een zware bevalling en een nacht in het ziekenhuis zat mijn makeup overal en om daar overheen nieuwe makeup te smeren nadat je lekker schoon gedoucht bent is ook niet heel prettig... en misschien een haarband of elastiekje voor in je haar? Is heel makkelijk als je geen zin/tijd hebt om je haar te doen maar toch niet een grote ragebol op de foto wil hebben ;) En ik zou inderdaad eigen grote onderbroeken meenemen waar de enorme kraamverbanden inpassen.

En vergeet niet je man te vertellen dat hij niet alle druivensuiker op moet eten (had ik het nodig was het op!!!!)
Alle reacties Link kopieren
Destijds had ik twee 'koffertjes' klaar staan. Eentje met meerdere pyjama's, badjas, slippers, kleding en toiletspullen. Voor het geval ik langer zou moeten blijven, dan kon man gewoon dat koffertje halen. Voor de bevalling: oud nachthemd, 'representatieve' lichtgewicht kimono, degelijk ondergoed met het oog op kraamverband, losse kleding, slofsokken, labello, kledingsetjes baby in 50 en 56, iPod, dextro, elastiekjes en kam, toilettafel met vakantiemini's en een beurs met kleingeld. Man had de maxicosi met trappelzak en een cameratas met daarin veel snacks en een extra accu, mobiel.
Nee heb je, ja kun je krijgen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven