Psas

17-10-2014 23:56 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iemand op dit Forum ervaring met Psas en hoe ga je er mee om? Pas zelf de diagnose gekregen.

Vraag niet om stomme reacties, enkel om ervaringen van mensen die het ook hebben, wil er graag over praten.
Alle reacties Link kopieren
@Bugs Amerika is nogal ver weg, ligt niet naast de deur. Neen de verzekering betaald dat niet terug, helaas.

Ik heb er ook Dystrofie bij, maar stel je eens voor als een vrouw gewoon staat klaar te komen als je het over vlees hebt?

Mijn angst is dan dat veel mannen denken, ze wil me en dat vind ik eng en dat belemmerd me.

Ben in overleg met de huisarts om mijn rug zenuw te laten door snijden.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen tips en goddank geen ervaring. Heb er wel eens iets over gezien en het lijkt me naast oncomfortabel, vooral een eenzaam syndroom. Weinig over bekend ook. Dus ik wil je eigenlijk alleen succes wensen en ik hoop dat er een doorbraak komt in onderzoek naar psas, wat je geen vermogen gaat kosten.
Eigenlijk, ben ik een enorme burgertrut!!
Alle reacties Link kopieren
Zo ver is Amerika op zich niet, als je 's ochtends vertrekt ben je er 's middags al. Maar de kosten kunnen idd een wel een serieus probleem zijn, hangt er vanaf hoe lang de behandeling daar duurt.



Weet je wat die arts in België heeft gedaan om mensen te helpen? Was dat ook een zenuw doorsnijden? Weet je wat er die zenuw allemaal aanstuurt, dus wat er allemaal gaat uitvallen als ze die doorsnijden? Doorsnijden lijkt mij wel definitief en risicovol. Natuurlijk wil je zsm van je aandoening af, maar je problemen moeten er niet groter van worden.

Mijn moeder heeft een hernia-operatie gehad toen ze 27 was en daar hebben ze per ongeluk een zenuw doorgesneden. Sindsdien loopt ze moeilijk.



Maar je zult er met je huisarts vast goed over praten. Neemt hij je klachten serieus?
Snel internet vraagt niet per se om een snelle mening
Lieve Tina,



Wat een ontzettend rotprobleem heb jij zeg, dat zoiets je hele leven kan beheersen is verschrikkelijk. Ik kan je niet met de psas zelf helpen, maar ik wil je wel adviseren om je gedachten over angsten buitenshuis te bespreken met je huisarts en je door te laten sturen.



Hoe erg die psas ook is, als je alleen maar de hele dag thuis gaat zitten om wat anderen ervan denken dan is het al helemaal rot. Aan de gedachten, angsten en hoe je ermee omgaat is wel wat te doen!



Veel sterkte, ik hoop dat er ook iets voor de psas zelf gevonden wordt en je niet van die invaliderende ingrepen hoeft te ondergaan.
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Er was een keer op TLC een documentaire over je probleem. Er was een jonge vrouw die ook erg dit probleem had.

Volgens mij was ze terecht gekomen bij een neuroloog. En die gaf haar een bepaalde hormoon.

Misschien kan je het vinden door te googlen.



Ik wens je strekte. Houd vol, je zal een oplossing krijgen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Poesje123 schreef op 14 november 2014 @ 11:58:

Hoi Tina,

Hoe lang had je die klachten al en waren ze er ineens?

Kan het zijn dat je de klachten hebt gekregen na een stressvolle periode?

Ik heb sinds kort ook een opgewonden gevoel, maar ik kom niet klaar. Ik ben echter ook nog nooit door seks klaargekomen.

Ik ga volgende week naar de huisarts als de klachten blijven aanhouden.

Sterkte!



Hey poesje123,

hoe het nu met je? Ik heb het ook; regs, niet de orgasmes, maar een constant aanwezig zenuwachtig kloppend gevoel. Verder veel blaas en darmklachten. Ik las je post en ben benieuwd.
Express yourself. Dont repress yourself
Alle reacties Link kopieren
Jeetje wat lijkt me dit vreselijk voor je.

Ik heb inmiddels veel minder klachten en ga er dan ook vanuit dat ik geen PSAS heb.

Maar bij mij kwam het dus echt door een overgevoelige blaas, veroorzaakt door stress. Ik loop nu bij een bekkenfysiotherapeut en merk nu hoe snel er (ongewenste) spanning kan komen te staan op je blaas en die staat in verbinding met allemaal spieren en zenuwen in je schaamstreek en dat is ook weer gelinkt aan je onderrug.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven