Geld & Recht alle pijlers

Strafport post.nl

09-12-2014 15:37 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zonet ontving ik een kaart van post.nl dat ik strafport moet betalen voor een te laag gefrankeerde brief die ik ontvangen heb volgens hen. Ten eerste weet ik niet over welke brief dit gaat, en ten tweede vind ik het erg vreemd dat ik als ontvanger moet opdraaien voor andermans fout. Kan ik die kaart gewoon bij het oud papier stoppen en hoor ik er dan ooit nog wat van? Of krijg ik straks een incassobureau achter me aan?
Alle reacties Link kopieren
quote:ketller schreef op 09 december 2014 @ 17:52:

Makkelijke oplossing voor post.nl: geen post meer versturen die onvoldoende gefrankeerd is.

De verstuurder let beter op (anders heeft hij pech), de ontvanger krijgt geen naheffing en postnl hoeft geen dingen te verzenden die iedereen gelijk bij het oud papier gooit..



En dan krijg je dus van die mensen die gaan zeuren dat hun post niet over komt. ( het ligt altijd aan postNL nooit aan de mensen. Uit mijn ervaring kan ik zeggen dat dit niet waar is, het ligt vaker aan de mensen.).



Dus er zal dan toch iets van een bericht moeten komen. Of een kaartje dat je kunt bij betalen en dat het dan pas bezorgd wordt. Maar dat is ook weer een gedoe.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Ik ben toch echt niet zo naïef om te denken dat de prijsverhogingen, keer op keer, door mensen komen die niet genoeg frankeren.



En nu weer 69 cent? Post.nl is de beste reclame voor DHL en de andere concurrenten.
Alle reacties Link kopieren
Uiteraard niet alleen nee. Maar het speelt wel mee.

Het gebeurd namelijk echt heel erg vaak.

Of er zit een zegeltje van boodschappen op. Alsof we dat niet zagen bij het sorteren.



Pakket post stuur ik ook met DHL.

PostNL is gewoon duur.

Het zou ook mooi zijn als er een nationale concurent zou komen, dan werden de prijzen wel weer lager voor brievenbuspost.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Alle reacties Link kopieren
quote:lilyofthevalley schreef op 09 december 2014 @ 18:38:

Ik ben toch echt niet zo naïef om te denken dat de prijsverhogingen, keer op keer, door mensen komen die niet genoeg frankeren.



En nu weer 69 cent? Post.nl is de beste reclame voor DHL en de andere concurrenten.Nee, die prijsverhogingen zullen best niet het gevolg zijn van de vele ongefrankeerde post. Ik denk zelfs dat het totale aantal keren dat post niet gefrankeerd is in absolute zin is afgenomen, omdat er veel minder post wordt verzonden dan vroeger. Voor pakketten geldt dit niet, maar ik kan me zo indenken dat de kosten voor Post.nl ook gestegen zijn. Minder post te bezorgen, maar een postbode die vroeger op een ochtend 300 brieven te bezorgen had in een wijk en nu nog maar 100, heeft nu ineens ook niet 66 % minder tijd nodig.
Broeva!!! Haro!!!
Misschien dat de postbode minder brieven te bezorgen heeft, maar aan de andere kant: het aantal postpakketten is enorm toegenomen. Een postzegel op een brief kost 64 cent, een pakketje 6,95. Tel uit je winst.
Toch vreemd dat Postnl zegt de prijzen te moeten verhogen omdat mensen minder post versturen maar dat de winst enorm gestegen is. De prijs van een postzegel is bijna verdubbeld de afgelopen 5 jaar, echt belachelijk. Een pakket kost bijna 7 euro dat is gewoon niet leuk meer en ik vind het vervelend om steeds naar een DHL punt/ Kiala te moeten.
Ik zou wel eerst nagaan wie de afzender is van de brief voordat je het weggooit. Misschien is het een kaart om je te informeren dat een familielid/vriend/kennis gaat trouwen of dat er een kind is geboren van een familielid/vriend/kennis of is het andere post met informatie die je belangrijk zou kunnen vinden. Bij het versturen van veel kaarten gebeurt het soms dat er een kaart tussendoor glipt waar geen postzegel op geplakt is.
quote:chocolatechip schreef op 09 december 2014 @ 19:54:

Toch vreemd dat Postnl zegt de prijzen te moeten verhogen omdat mensen minder post versturen maar dat de winst enorm gestegen is. De prijs van een postzegel is bijna verdubbeld de afgelopen 5 jaar, echt belachelijk. Een pakket kost bijna 7 euro dat is gewoon niet leuk meer en ik vind het vervelend om steeds naar een DHL punt/ Kiala te moeten.Precies. En hoe ze de afgelopen jaren met hun postbodes zijn omgegaan, walgelijk.
quote:clemance schreef op 09 december 2014 @ 19:14:

Misschien dat de postbode minder brieven te bezorgen heeft, maar aan de andere kant: het aantal postpakketten is enorm toegenomen. Een postzegel op een brief kost 64 cent, een pakketje 6,95. Tel uit je winst.



Daarom hebben ze de brievenbezorging en de pakketdienst toch ook juist gescheiden? Vinden de aandeelhouders fijn.



In 2011: http://www.belegger.nl/nieuws/107170/po ... leven.html

Analist Axel Funhoff van ING is echter positief over de vooruitzichten van PostNL. ,,De daling van het postvolume gaat afnemen. Binnen drie jaar is het ergste achter de rug. Tegen die tijd heb je het bovendien over een bedrijf dat de salariskosten helemaal heeft geflexibiliseerd, waardoor het makkelijker wordt om nieuwe dalingen op te vangen.''



Jah, dat zien we... not.
Alle reacties Link kopieren
quote:lilyofthevalley schreef op 09 december 2014 @ 20:03:

[...]





Precies. En hoe ze de afgelopen jaren met hun postbodes zijn omgegaan, walgelijk.



Dit kan ik beamen ja.

Gelukkig maakten het werk an sich en mijn collega's veel goed.



Brievenbuspost en pakket is idd gescheiden.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Ik ben dan nieuwsgierig: voor de mensen die het verzoek tot betalen weggooien.... Jullie zouden het ok vinden als postNL het retour stuurt naar de afzender (of indien niet bekend vernietigd)? Ik ben blij dat ik de post toch toegestuurd krijg.



Uitzonderingen als bakstenen uitgezonderd natuurlijk....
Alle reacties Link kopieren
Indien niet bekend wordt de post open gemaakt door speciaal bevoegde mensen in Den Haag. Zij proberen dan alsnog de afzender of ontvanger te vinden.

Dit gebeurd bv bij post dat niet bezorgd kan worden door verkeerde postcodes, niet bestaannd adres, retour afz maar geen afzender op de envelop.



Dus het wordt niet vernietigd.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
quote:MadameQetesh schreef op 09 december 2014 @ 21:01:

Indien niet bekend wordt de post open gemaakt door speciaal bevoegde mensen in Den Haag. Zij proberen dan alsnog de afzender of ontvanger te vinden.

Dit gebeurd bv bij post dat niet bezorgd kan worden door verkeerde postcodes, niet bestaannd adres, retour afz maar geen afzender op de envelop.



Dus het wordt niet vernietigd.



Dat begrijp ik, wanneer een gewoon stuk niet bezorgd kan worden.



Maar wat als er onvoldoende is gefrankeerd? Dan moet PostNL een speciaal team inzetten?



Ik zie het speciale team als en service voor idd foutieve postcode/retour afzender oid.
Alle reacties Link kopieren
Voor wat betreft brieven ben ik er bekend mee.

Ben wel benieuwd wat ze in het volgende geval doen.

Dochters meldden mij vanavond bij thuiskomst, dat post.nl aan de deur was met een pakketje van miniinthebox. Maar liefst ¤18,-- strafport voor verzending.



Het gekke is dat je dit altijd al bij het afrekenen online moet betalen.



Dochters hebben wijselijk niets betaald.



Ben benieuwd wat er morgen gezegd gaat worden en of ik mijn (dik betaalde) bestelling wem overhandigd krijg.
Alle reacties Link kopieren
Bellanita dat ligt niet aan PostNL.

Dat zijn inklaringskosten van de Douane.

Die krijg je als je voor ¤22 of meer in het buitenland besteld. Heb je pech dat de Douane jou pakketje eruit pikt en blijkt dat het meer dan ¤22 is dan kan je dus die kosten erbij krijgen.



Staat op de site van miniinthebox aangegeven. Helaas erg onduidelijk hoor ik vaker.

Mini in the box is gewoon exact wat op ebay staat, alleen ietsjepietje duurder.



Klagen dus bij de Douane of miniinthebox. Niet bij PostNL.



Je bestelling krijg je alleen bij betaling van die inklaringskosten. Anders niet.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Alle reacties Link kopieren
quote:bummer schreef op 09 december 2014 @ 21:14:

[...]





Dat begrijp ik, wanneer een gewoon stuk niet bezorgd kan worden.



Maar wat als er onvoldoende is gefrankeerd? Dan moet PostNL een speciaal team inzetten?



Ik zie het speciale team als en service voor idd foutieve postcode/retour afzender oid.



Bij onvoldoene frankeren wordt er gewoon bezorgd. En krijg je strafporto.

Het was mijn reactie op jou vraag of mensen het dan ok zouden vinden als het niet verstuurd zou worden maar vernietigd.

Post wordt niet vernietigd.

Was misschien wat onduidelijk.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sylphide75 schreef op 09 december 2014 @ 16:00:

Oké, en bedankt dames. Die gaat dus de papierbak in. Zelf let ik er altijd op dat ik voldoende frankeer, dat laat ik altijd doen op het postkantoor. Wat ook belachelijk is, is dat je nu geen postzegel meer per stuk kunt kopen. Dat moet per 10. Leve email, ik verstuur nog maar heel weinig.Koffie koop je toch ook niet per korrel ,dat gaat ook per half pond. En daar hoor je ook niemand over En bovendien als je een postzegel per stuk koopt dan wordt de prijs toch ook weer duurder. Of vind jij het dan niet erg om 20'cent meer te betalen.
Alle reacties Link kopieren
Dankje MadameQ....

Dit was mij niet duidelijk.

Ga er rekening mee houden...
Alle reacties Link kopieren
quote:bellanita schreef op 10 december 2014 @ 15:54:

Dankje MadameQ....

Dit was mij niet duidelijk.

Ga er rekening mee houden...



Graag gedaan. Voordat die arme postbezorger je boosheid over zich heen krijgt



Ik zou het wel aangeven bij mini. Misschien doen ze er wat mee. Er zijn veel mensen die opeens die kosten hadden omdat het slecht aangegeven zou worden ( vriendin had het ook).
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven