ik wil niet dáár via Google gevonden worden...

01-12-2014 15:00 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Waar 'dáár' precies is, laat ik even in het midden



Als men mijn naam intypt in Google, is de vierde of vijfde hit een link waar ik liever niet mee geassocieerd word. Ik heb zelf mijn gegevens daar niet ingevuld, en denk aan een rancuneuze ex. Ik heb de site al gemaild of ze mijn gegevens daar af willen halen, maar geen reactie. Wat kan ik nu doen? Ik kan niet bewijzen dat ik mij niet zelf heb aangemeld, dus ik denk dat ik daar al snel vastloopt... Het is niet zo dat potentiële werkgevers me er om af zouden wijzen (mag ik hopen), maar ik vind het gewoon onprettig.
That's a fine looking high horse
Alle reacties Link kopieren
Staat er een telefoonnummer op de site?

Dan bellen.
Alle reacties Link kopieren
Weet je zeker dat jij het bent en niet iemand met dezelfde naam? Staat je foto erbij?



Ik dacht altijd een vrij unieke naam te hebben, totdat we google kregen. Niet erg, het schijnt dat ik een goede tijd neerzet bij de 7 heuvelenloop of zoiets. Staat mooi op m'n CV



en anders.. denk je dat je vaak gegoogled wordt?
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Dreigen met juridische stappen en/of het zoeken van de publiciteit (kassa, ombudsman, opgelicht) wanneer men je gegevens niet weghaalt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Dit zou je via Google zelf moeten kunnen doen, even zoeken op Google Forget Me.
Alle reacties Link kopieren
quote:nephthys schreef op 01 december 2014 @ 15:04:

Dit zou je via Google zelf moeten kunnen doen, even zoeken op Google Forget Me.Mja behalve als de site keer op keer wordt geindexeerd, dan kom je iedere keer weer terug.
Alle reacties Link kopieren
De site heeft geen telefoonnummer, en ja, ik weet zeker dat ik het ben. Of nou ja, in feite ben ik het niet, want ik heb het er niet zelf op gezet, maar het is mijn naam en mijn foto. Ik ben er uiteraard heilig van overtuigd dat ik meerdere malen per dag gegoogeld word door al mijn fans en groupies! Nee, ik wil het gewoon weg hebben voor het geval iemand me wél ooit googelt. Een vroegere vriendin had een emailadres, aangemaakt toen ze 12 was, dat ze altijd persoonlijk gebruikte. Op een gegeven moment kreeg ze een emailadres via school, dus dat emailadres gebruikte ze altijd, en dat oude emailadres gebruikte ze voor privedingen. Ik kan me nog goed herinneren dat we ons in wilden schrijven voor onze vervolgopleiding en zij haar emailadres op wilde geven. Dat kon natuurlijk niet haar schoolmail zijn, want die zou vervallen zodra ze haar diploma had gehaald. Nou, zie maar eens zonder blikken of blozen op te geven dat je graag gemaild wilt worden op sweet_poesjuh@... zoiets pijnlijks hoop ik dus te voorkomen door deze link weg te laten halen voor ik ga solliciteren en ik zie hoe mijn potentiele werkgever probeert zijn lachen in te houden als hij me ziet



Anyway, via de link van nephthys lijkt het te lukken! dankjewel!
That's a fine looking high horse
Alle reacties Link kopieren
Dit invullen https://support.google.co ... r_eudpa?product=websearch



Je gegevens blijven nog wel op die site staan, maar jouw naam komt niet meer naar voren op Google.
Alle reacties Link kopieren
Sommige
Alle reacties Link kopieren
Je kunt je naam bij Google laten verwijderen uit de indexering voor die website. Je naam staat dan nog steeds op die site, maar die site wordt niet meer gevonden als iemand bij Google zoekt op jouw naam.

Als er via een andere zoekmachine naar jouw naam wordt gezocht, wordt die site nog steeds wel gevonden. Je naam staat ook gewoon nog op die website.

Het beste kun je toch contact opnemen met de beheerders van die site, en aangeven dat er misbruik gemaakt wordt van jouw gegevens.



Als de website een .nl-domein heeft, kun je op www.sidn.nl opzoeken wie de eigenaar of beheerder van dat domein is, vaak met een e-mailadres erbij. Misschien kun je langs die weg iets bereiken.
Ik moet helemaal niks!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben helemaal niet nieuwsgierig hoor, maar wat voor soort site is het? Een flauwe vragenlijst op bijvoorbeeld CU2, of moet ik aan een sexy datingprofiel denken?

Verder geen tips, alleen nieuwsgierigheid xD
Alle reacties Link kopieren
Oh leuk juist zo'n oud mail adres. Ik heb die van mij al zo lang. Mijn twee idolen samen. En ik gebruik hem nog steeds. Al is nergens te lezen dat het bij mij hoort, hoort het zo bij mij. Men weet dat ook gewoon. 'Naar je 'grote-idool-naam' mail?'



Ik houd hem in ere.



Hopelijk lukt het to!
Alle reacties Link kopieren
Google forget me werkt, ik heb er ook gebruik van gemaakt. Een onbekende had een pagina gemaakt op een site, over mij met foto's van mij en mijn echte voor enachternaam. En die kwam op google afbeeldingen meteen naar boven als ik mijn eigrn naam googelde. Tip: af en toe je eigrn naam googelen. De sitebestaat nog wel maar mijn foto komt niet meer omhoog bij google. Ik heb nog steeds geen idee wie die site heeft gemaakt. Ik moest wel een beetje liegen, je moet een reden opgevrn en mijn situatie stond er niet bij. Ik hrb gezegd dat ik zelf een account ergens had waar ik het wactwoord van vergeten was. Je kon niet kiezen voor dat iemand anders je foto op internet had gezet zonder toestemming.
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben volgens Google een basisschooljuf in Zuid-Holland en mijn zoon van 12 is een 50-jarige fire chief in Nebraska.

Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
quote:apestaartje30 schreef op 02 december 2014 @ 13:53:

Oh leuk juist zo'n oud mail adres. Ik heb die van mij al zo lang. Mijn twee idolen samen. En ik gebruik hem nog steeds. Al is nergens te lezen dat het bij mij hoort, hoort het zo bij mij. Men weet dat ook gewoon. 'Naar je 'grote-idool-naam' mail?'



Ik houd hem in ere.



Hopelijk lukt het to!Ben en Jerry ?
óu sont les neiges d'antan

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven