Geld & Recht alle pijlers

Zo veel financiele ellende om me heen

03-12-2014 06:56 965 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hebben jullie dat ook? Dat het lijkt of iedereen in de schulden/ schuldsanering zit?

Ik woon in een huurwijk met eensgezinswoningen. Huisuitzettingen/ afgesloten wat electra en gas, klagende buren dat ze niet meer rondkomen...

Ook vriendinnen, die niet in deze buurt wonen redden het niet meer.



Ik heb zelf net iets meer dan het minimum ( wat eerder ongunstig is, omdat ik daardoor regelingen voor de minima mis loop), maar kom wel rond. Boek geen vakanties, koop geen nieuwe inboedels ( wat ik veel van me mensen die klagen wel zie doen... niet zo slim, lijkt me).



Is dit tekenend voor hoe het in Nl gesteld is, of is dit een uitzondering???
Alle reacties Link kopieren
quote:dalphin schreef op 10 december 2014 @ 13:35:

[...]



Heb je de gesprekken dan mee zitten luisteren in het rokershok, dat je zo goed weet waar het over gaat?Hoog opgeleide, niet rokende werknemers kunnen vast allemaal liplezen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 10 december 2014 @ 13:40:

[...]





Hoog opgeleide, niet rokende werknemers kunnen vast allemaal liplezen.Dit vervelen zich allemaal de vogelgriep met zo'n simpel baantje en die sla.
quote:Louise70 schreef op 10 december 2014 @ 12:14:

[...]





Mmm, bij PostNl werken mensen uit verschillende lagen der bevolking... Van VMBO tot Universitair niveau... Jij gaat ervan uit dat ik laagopgeleid ben... Dat ben ik dus niet.. Ik observeer, denk na, observeer langdurig en trek een conclusie..Hier bestaat postbode, sorteercentrum het uit gemeente banen, ( werken voor je uitkering)
Alle reacties Link kopieren
quote:dalphin schreef op 10 december 2014 @ 14:36:

[...]



Hier bestaat postbode, sorteercentrum het uit gemeente banen, ( werken voor je uitkering)

Hier is de verplichting een maand lang 40 uur per week candybars inpakken. Reiskosten worden niet vergoed dus je mag fijn betalen om te "mogen" werken.

Mijn bovenbuurman moest een half jaar lang werkervaring opdoen als congierge op een middelbare school. Ieder half jaar een nieuwe "bijstandstrekker" om werkervaring op te doen.

Ik ben blij dat dat niet op de school van mijn kinderen is want die gebruiken de congierge ook als vertrouwenspersoon en ik weet zeker dat ze ieder half jaar een nieuwe niet zouden vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
dubbel
Alle reacties Link kopieren
quote:dalphin schreef op 10 december 2014 @ 14:36:

[...]



Hier bestaat postbode, sorteercentrum het uit gemeente banen, ( werken voor je uitkering)De rest van het minimumloon wat boven het bedrag van de uitkering valt gaat naar de gemeente,terwijl de werkenden zelf recht op dat geld hebben ze werken daar ook voor.
quote:granny71 schreef op 10 december 2014 @ 14:43:

[...]



Hier is de verplichting een maand lang 40 uur per week candybars inpakken.

Mijn bovenbuurman moest een half jaar lang werkervaring opdoen als congierge op een middelbare school. Ieder half jaar een nieuwe "bijstandstrekker" om werkervaring op te doen.

Ik ben blij dat dat niet op de school van mijn kinderen is want die gebruiken de congierge ook als vertrouwenspersoon en ik weet zeker dat ze ieder half jaar een nieuwe niet zouden vertrouwen.Nadat ze vast met opheffen van alle melkertbanen de vaste congierge er uit hadden gezet, lossen ze het op deze manier op.
Alle reacties Link kopieren
quote:dalphin schreef op 10 december 2014 @ 14:46:

[...]





Nadat ze vast met opheffen van alle melkertbanen de vaste congierge er uit hadden gezet, lossen ze het op deze manier op.

Klopt.

Heb ook een melkertbaan gehad.

Nadat dat afgeschaft is, wordt die functie nu opgevuld door (aangewezen) vrijwilligers terwijl het toch echt de bedoeling was dat je na 2.5 jaar via Melkert vast is dienst zou komen.

Ik geloof dat geen enkel bedrijf zich aan die verplichting gehouden heeft maar wel profiteren van goedkope (deels door de belastingbetalers betaalde) arbeidskrachten.



Ik zie ook steeds meer vacatures waarin vrijwilligers gezocht worden voor functies die jaren geleden nog gewoon betaald waren.
quote:granny71 schreef op 10 december 2014 @ 15:03:

[...]



Klopt.

Heb ook een melkertbaan gehad.

Nadat dat afgeschaft is, wordt die functie nu opgevuld door (aangewezen) vrijwilligers terwijl het toch echt de bedoeling was dat je na 2.5 jaar via Melkert vast is dienst zou komen.

Ik geloof dat geen enkel bedrijf zich aan die verplichting gehouden heeft maar wel profiteren van goedkope (deels door de belastingbetalers betaalde) arbeidskrachten.



Ik zie ook steeds meer vacatures waarin vrijwilligers gezocht worden voor functies die jaren geleden nog gewoon betaald waren.Of stagiairs. Het valt mij op dat heel veel banen (in het werk dat ik o.a. zoek) ineens stageplaatsen zijn geworden.
Alle reacties Link kopieren
[quote]Louise70 schreef op 10 december 2014 @ 12:04:

Nee, collega's zijn of zwartkijkers, die veel willen maar niet kunnen of de positivos, die tevreden zijn met wat ze hebben....[/quote



Ik zou jouw collega niet willen zijn
If you don,t like whats,s being said,change the conversation
Alle reacties Link kopieren
Klopt meivogel.

Maar die stagiaires moeten wel als volwaardige kracht meedraaien.

Banen verdwijnen of worden opgevuld met stagiaires en vrijwilligers.

En dan vinden ze het vreemd dat er steeds minder werk is en er steeds minder besteed wordt.
Alle reacties Link kopieren
quote:cavalier schreef op 10 december 2014 @ 18:07:

[quote]Louise70 schreef op 10 december 2014 @ 12:04:

Nee, collega's zijn of zwartkijkers, die veel willen maar niet kunnen of de positivos, die tevreden zijn met wat ze hebben....[/quote



Ik zou jouw collega niet willen zijnHoezo? Val jij in de categorie zwartkijker?
Alle reacties Link kopieren
quote:Louise70 schreef op 10 december 2014 @ 11:36:

[...]





Mijn wandelschoenen waren 49 euro! Van de ANWB in de opruiming, meer dan 50 procent afgesprijsd.. Als je niet van wandelen houd, de gemeente geeft fikste kortingen op de sportschool! Ik sport voor 16.45 per maand....... Dat zijn 3 pakjes sigaretten! Outfit: Broek van een vriendin gekregen, tshirt was 9 euro en schoenen 39 euro.. misschien moeilijk voor te stellen voor jou, maar er zijn genoeg mensen voor wie die 49 euro gewoon heel veel geld is en die geen 16,45 per maand over hebben om naar de sportschool te gaan!

En jouw gemeente zal misschien korting geven, de mijne doet dat dus niet.

En verder, ik rook al niet, dus daar hou ik echt geen geld aan over
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
quote:rosanna08 schreef op 11 december 2014 @ 09:27:

[...]



misschien moeilijk voor te stellen voor jou, maar er zijn genoeg mensen voor wie die 49 euro gewoon heel veel geld is en die geen 16,45 per maand over hebben om naar de sportschool te gaan!

En jouw gemeente zal misschien korting geven, de mijne doet dat dus niet.

En verder, ik rook al niet, dus daar hou ik echt geen geld aan over Voor iemand die hoog opgeleid is , valt het me op dat ze dat niet begrijpt Rosanna
Alle reacties Link kopieren
Ah joh, door zo de aandacht te vestigen op roken hoeft Louise niet verder te kijken. Dat maakt haar wereldje wel zo makkelijk, niet realistisch dat niet.



Maar Louise, hoe zou jij het vinden als iemand jou zou be- of veroordelen op het feit dat jij parttime werkt en gedeeltelijk een uitkering krijgt? Even voor de duidelijkheid, ik heb daar zelf geen commentaar op, maar ik vraag me af of je het ook nog zo "fantastisch" doet (zoals je zelf zegt) wanneer die uitkering wegvalt.
Cum non tum age

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven