Huurkoop, goed idee?

15-05-2008 21:19 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een leuk huis gezien dat helaas boven mijn budget gaat, ben alleenstaand en mijn inkomen schiet net iets tekort. Nu wil het geval dat desbetreffende verkoper ook bereid is tot huurkoop. Wat dus in het kort betekend dat ik huur en daarme steeds een stukje afbetaal, totdat het huis helemaal van mij is. Geweldige kans want zo'n leuk huis zal anders nog enige jaren onbereikbaar zijn voor mij! Bovendien is het midden in de natuur, lekker rustig en er rijden nauwelijks auto's. Wat betekend dat mijn jongste dochter, autistisch, eindelijk eens buiten zou kunnen spelen zonder dat ik haar letterlijk overal moet volgen voor de zekerheid. De wijk waar ik nu woon zit vol met tuig, in mijn straat alleen al weet ik zo 3 dealers aan huis aan te wijzen....om over de junks die daardoor constant in de buurt zijn nog maar te zwijgen...



Kortom, het zou geweldig zijn! Oh ja, en dan heb ik eindelijk een bad! ;-)



Maar is het wel een goed idee? Heeft iemand er ervaring mee? Zijn er valkuilen en addertjes onder het gras waar ik mee uit moet kijken?

Moet ik het doen? (gewoon omdat ik polls zo leuk vind!)

Totaal aantal stemmen: 10

Neeeeeeeen!!! (30%)
Jaaaaaaaah!!! (20%)
Ik zou er nog over nadenken als ik jou was... (50%)
Alle reacties Link kopieren
Hi,

Ben op dit moment op zoek naar huurkoopwoningen. Ik googlede dit en stuitte op deze site. Zie dat jij (ElleMichelle) huurkoopwoningen kent (weliswaar 'forum' van 4 jaar geleden). Als deze in Amsterdam/ Zaandam en omstreken liggen hoor ik het graag.



quote:ElleMichelle schreef op 16 mei 2008 @ 19:01:

Ik weet nog wel wat woningen die men kwijt zou willen via huurkoop...

Wie heeft interesse?
Alle reacties Link kopieren
Beste Hajar/Ellenmichelle,



Ik ben ook op zoek naar een huurkoopwoning. Ben benieuwd of je nog iets weet in Amsterdam en of jij Hajar iets hebt kunnen vinden.

Hoor het graag van je.
Alle reacties Link kopieren
Ik mag hopen dat die woningen na acht en tweeënhalf jaar toch wel een keer verkocht zijn...
Alle reacties Link kopieren
Wie is er aansprakelijk voor het groot onderhoud ? Wie komt de toerit ophogen wanneer deze verzakt is ? Wie repareert het dak wanneer het lek is ? Wie repareert de verwarming wanneer deze stuk is ? Normaal gesproken is dit voor de huiseigenaar, dus de verhuurder. In dit geval zou ik het graag goed vast laten leggen.



Wie zorgt er voor een opstal verzekering ? Wie betaald de OZB en andere lasten welke voor een eigenaar anders liggen dan voor een huurder ?



Hoe is het gesteld met de isolering ? Is deze op orde of overal enkel glas ? In het laatste geval zal je rekening moeten houden met behoorlijke stookkosten. Misschien dat daar nog afspraken over te maken zijn voor je er in trekt, wanneer je er eenmaal in zit ben ik bang dat je niets meer voor elkaar krijgt.



Zorg ook dat je een huurcontract voor onbepaalde tijd krijgt, dan van je in ieder geval onder de huurbescherming en kan je er niet zo even op stel en sprong uitgezet worden wanneer er toevallig een andere belangstellende voor de woning is.





Sorry, zie nu pas dat er een eeuwenoud topic omhoog gehaald is.
bitje93 wijzigde dit bericht op 11-12-2014 13:34
Reden: zeer oud topic
% gewijzigd
Niet geschoten is altijd mis

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven