gescheiden en kind heeft er last van!

11-12-2014 07:42 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn ex en ik zijn al 4 jaar uit elkaar inmiddels hebben we beide een nieuwe relatie en beide ook een kind dus hij heeft 2 broertjes. Ik merk dat me zoontje van bijna 6 er nu erg veel last van heeft.

Hij is al een aantal dagen om kleine dingen gelijk in tranen en zegt dat hij liever bij papa wil wonen.

Ik snap t best bij papa hoeft hij niet naar school en doen ze alleen maar leuke dingen gaan naar attractie park zwemmen en dat soort dingen vind het zelf een beetje omloop gedrag!

Als ik vraag wat er is als hij weer in tranen is zegt hij dat hij het niet weet.

Ik kan er zelf wel om huilen ben even ten einde raad!

Hij gaat om de week naar zijn vader is het verstandig om daar iets langer de tijd tussen te laten of juist niet? Het is een heel gevoelig mannetje die moeilijk tegen het heen en weer gesleep kan en moeilijk tegen veranderingen kan.

Heb het idee dat hem het allemaal een beetje teveel word.
Alle reacties Link kopieren
Gaan jullie onbewust toch anders met hem om dan met de andere 2 "eigen" kinderen?



Hoe is de relatie met jouw vriend, hoe ziet je kind hem?
Nou, dit ontkracht maar weer het fabeltje waarmee je hier op het forum om de oren wordt geslagen dat jonge kinderen zoooooo ontzettend flexibel in deze situatie.

Arm kind, en dan wil moeders ook nog dat vaders hem nog minder gaat zien... Allebei weer een happy new family gevormd, en deze kleine jongeman bungelt er lekker tussenin.
Alle reacties Link kopieren
quote:MrsStanleyWalker schreef op 11 december 2014 @ 09:39:

Vreemde conclusie trek je, dan vader nog maar minder zien. Arm kind, twee ouders die met een ander gezin happy family zitten te spelen en hij hoort nergens meer bij. Of is het de bedoeling dat ie met jouw nieuwe gezin happy family gaat zitten spelen, omdat je wil dat ie zijn vader nog minder ziet?



Ga dichter bij elkaar wonen en verdeel de tijd aan de hand van wat je zoon wenst. Je zoon heeft zijn kerngezin niet meer en zal hiermee moeten leren leven, zijn vader nog minder zien, maakt het gemis alleen maar groter. Snap niet dat je dat je kind ook nog eens aan wil doen, bovenop de scheiding. Arm kind.+100
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
quote:MrsStanleyWalker schreef op 11 december 2014 @ 09:39:

Vreemde conclusie trek je, dan vader nog maar minder zien. Arm kind, twee ouders die met een ander gezin happy family zitten te spelen en hij hoort nergens meer bij. Of is het de bedoeling dat ie met jouw nieuwe gezin happy family gaat zitten spelen, omdat je wil dat ie zijn vader nog minder ziet?



Ga dichter bij elkaar wonen en verdeel de tijd aan de hand van wat je zoon wenst. Je zoon heeft zijn kerngezin niet meer en zal hiermee moeten leren leven, zijn vader nog minder zien, maakt het gemis alleen maar groter. Snap niet dat je dat je kind ook nog eens aan wil doen, bovenop de scheiding. Arm kind.

Dat en dan aan beide kanten ook meteen een nieuw kind en zien dat die wel de hele dag papa en mama om zich heen hebben. Dan voel je je afgedankt.....

Je schrijft het ook alsof het een wonder is. Maar gescheiden ouders is al heftig, en dan ook nog in 4 jaar tijd twee nieuwe partners en baby's moeten verwerken, het kind is 6 en heeft 2 stabiele jaren gehad (alhoewel, in aanloop naar een scheiding is dat misschien ook niet geweldig geweest?) en krijgt sindsdien alleen maar heftige zaken te verwerken. Pa en ma weten niet hoe snel ze opnieuw vadertje en moedertje moeten gaan spelen en zo'n gup moet het allemaal maar even verstouwen zonder dat hij enige invloed of stem in het geheel heeft.



Ga er maar aan staan.
En hij kan moeilijk tegen veranderingen zeg je? Dus je vond scheiden, nieuwe relatie en nieuwe baby best een goed plan?
Waarom in een tweede relatie ook meteen weer aan kinderen beginnen, terwijl je eerste relatie met kind is gestrand? Ik begrijp dat niet, een nieuwe relatie? Oke, dat is nog tot daar aan toe, maar ook weer kinderen? Waarom? Stel je het geluk van je kind dan wel boven dat van jezelf, vraag ik me oprecht af.
Alle reacties Link kopieren
Wat naar dat je kind zoveel verdriet heeft!

Ik zou hem wat extra aandacht geven en zijn vader vragen dat ook te doen. het is ook niet makkelijk voor hem.
Het is zoals het is
Alle reacties Link kopieren
quote:Thordis2.0 schreef op 11 december 2014 @ 10:26:

En hij kan moeilijk tegen veranderingen zeg je? Dus je vond scheiden, nieuwe relatie en nieuwe baby best een goed plan?Ja, ik vraag me af wat je onder veranderingen verstaat als je zijn leven nu als stabiel beschouwd?
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
Alle reacties Link kopieren
TO afbranden op het feit dat zij na haar scheiding overnieuw is begonnen helpt ook niet. Dat is een vrij normaal gegeven. Dat het oudste kind een kind van de rekening kan worden moeten beide ouders bij stil staan.



Ik begrijp de (menselijke) gedachte van TO wel. Het is nooit fijn om te horen dat je kind het leuker vind bij de andere ouder. En de meest natuurlijke gedachte is dan om de ander op de achtergrond te houden, want je kind vind je niet zo leuk als de ander. Het is een kwestie van omdenken voor TO. En de reden zoeken waarom kind het leuker vind bij papa dan bij haar.
Wie zonder zonde is gooie de eerste steen
Alle reacties Link kopieren
quote:Ik snap t best bij papa hoeft hij niet naar school en doen ze alleen maar leuke dingen gaan naar attractie park zwemmen en dat soort dingen vind het zelf een beetje omloop gedrag!



Nou, dit zegt het wel zo'n beetje: Ze vindt het zelf een beetje omkoopgedrag! van papa's zijde. Daarom mist ie papa, daar wordt ie omgekocht.



TO mist een empathie-gen vermoed ik. Ze kan zich totaal niet inleven in de belevingswereld van haar zoon. Ik moet bij dit soort verhalen altijd denken aan een gesprek wat ik ooit met een stagiaire hierover had. Zij had als kind het gevoel dat vader en moeder allebei een nieuw gezin hadden en dat zij overbodig was, nergens bij hoorde en er beter niet meer had kunnen zijn, want zonder haar kon iedereen lekker verder met hun leven. Die uitjes en al die tralala konden haar gestolen worden, ze wilde gewoon ook ergens bij horen.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
quote:MrsStanleyWalker schreef op 11 december 2014 @ 11:50:

[...]



Zij had als kind het gevoel dat vader en moeder allebei een nieuw gezin hadden en dat zij overbodig was, nergens bij hoorde en er beter niet meer had kunnen zijn, want zonder haar kon iedereen lekker verder met hun leven. Die uitjes en al die tralala konden haar gestolen worden, ze wilde gewoon ook ergens bij horen.



Zou best kunnen dat dit ook het geval is bij het kind van to.

In dat geval zal kind meer bij papa laten zijn niet helpen. Denkt kind helemaal zie je weldat mama van mij af wil. Dan test kind gewoon uit en wil als antwoord op de mededeling dat hij bij papa wil wonen gewoon horen maar mama wil je helemasl niet kwijt. Papa kan dan ook benadrukken dat hij het heel jammer vindt dat zoon niet vaker bij hem kan zijn.
Zo zielig voor zo'n klein kindje. Waarom denken scheidende ouders toch altijd dat ze voor hun eigen geluk moeten kiezen en dat hun kind flexibel moet zijn?

Als je na de scheiding echt het beste wil voor je kind, zorg je dat je kinderen in hun huis kunnen blijven en ga je lekker zelf met tassen slepen tussen 2 huishoudens door. Dan kun je zelf ervaren hoe 'fijn het is om je op 2 plekken thuis te voelen'.



Zijn beide ouders en hun kinderen hebben allebei één eigen plek en hij heeft nergens een eigen plek. Overal voelt hij zich teveel. Nogal wiedes dat het arme kind daar last van heeft. Ik snap best dat to denkt dat ze de papa van oudste maar even uit moet schakelen. Dan heeft het kind nog maar één eigen plek. En dat gruwelijke geknaag en gemis, dat zit alleen maar in zijn hoofd.



Zo verdrietig. Echt zo intens verdrietig dit. Hoe kun je je kinderen een scheiding aandoen? En er dan vervolgens verbaast over zijn dat ze het niet trekken?
Alle reacties Link kopieren
quote:Katherina schreef op 11 december 2014 @ 12:28:

Z



Zijn beide ouders en hun kinderen hebben allebei één eigen plek en hij heeft nergens een eigen plek. Overal voelt hij zich teveel. Nogal wiedes dat het arme kind daar last van heeft. Ik snap best dat to denkt dat ze de papa van oudste maar even uit moet schakelen. ?



Je kan er ook voor zorgen dat je kind in geval van scheiding 2 eigen plekken heeft en zich op 2 plekken thuis voelt

Mijn zoon ervaart het wel zo. Draait mee in 2 gezinnen en is nergens teveel.



VInd het trouwens wel een ernstig snelle conclusie om te zeggen dat zoon van TO zich overal te veel voelt, dat lees ik niet uit haar OP
Wie wind zaait zal storm oogsten
Alle reacties Link kopieren
quote:Katherina schreef op 11 december 2014 @ 12:28:



Als je na de scheiding echt het beste wil voor je kind, zorg je dat je kinderen in hun huis kunnen blijven en ga je lekker zelf met tassen slepen tussen 2 huishoudens door. Dan kun je zelf ervaren hoe 'fijn het is om je op 2 plekken thuis te voelen'.







Hebben mijn ex en ik gedaan toen mijn ex partner nog geen andere woning had gevonden.

Het is inderdaad het beste voor kind maar werkt niet meer zodra er andere partners in het spel komen en eventueel nieuwe kinderen. En tja, dat gebeurt meestal wel, in ieder geval nieuwe partners
Wie wind zaait zal storm oogsten
Alle reacties Link kopieren
quote:sugarmiss schreef op 11 december 2014 @ 12:04:

[...]





Zou best kunnen dat dit ook het geval is bij het kind van to.

In dat geval zal kind meer bij papa laten zijn niet helpen. Denkt kind helemaal zie je weldat mama van mij af wil. Dan test kind gewoon uit en wil als antwoord op de mededeling dat hij bij papa wil wonen gewoon horen maar mama wil je helemasl niet kwijt. Papa kan dan ook benadrukken dat hij het heel jammer vindt dat zoon niet vaker bij hem kan zijn.Kinderen testen en manipuleren hun ouders echt veel minder dan andersom. Dit kind zit echt zijn moeder niet uit te testen, dit kind heeft gewoon veel verdriet en terecht. Ik heb geen idee hoe ze deze zelfgecreeërde ellende moeten oplossen om de eerste leg het gevoel te geven dat ie wel meeteld en erbij hoort. Ik denk dat ze dat beter aan deskundigen kunnen voorleggen dan aan een forum.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat hij hem écht mist. Wat heb je nou voor een relatie met iemand die je maar ééns in de twee weken een weekendje mag mee maken. Ik begrijp zulke mannen ook nooit. Hoe kun je nu verklaren naar je eerste kind waarom je hem eerst zo graag wilde 'hebben' en dat nu er nieuwe opvulling is (kind nr 2 + vriendin) je genoegen neemt met eens per twee weken. Wat ken je elkaar dan nog.
Hoe komt het dat jullie geen co-ouderschap hebben?
Alle reacties Link kopieren
Nog even een andere reactie. Hoe gaat het op school met je zoon? Heeft hij het naar zijn zin? Vriendjes? Leert hij makkelijk? Relatie met de leerkracht?



Het zou best kunnen dat hij last heeft van de scheiding, dat heeft elk kind. Maar misschien speelt er nu wel iets anders, bijvoorbeeld op school of in de buurt, waardoor hij liever bij zijn vader wil zijn. Daar hoeft hij immers niet naar school.
Alle reacties Link kopieren
Hai Mellanie, wat akelig dat je kind zo verdrietig is. En als je 5 bent is het ook heel lastig om al die emoties te verwoorden. Hij geeft wel duidelijk aan dat hij zijn vader mist en dat kan ik me voorstellen als hij hem zo weinig ziet.



Mijn kinderen zien hun vader ook maar een weekend om de week en ex ziet het niet zitten om ze meer te hebben. Hoe is dat bij jullie? Zou ex met je zoontje kunnen eten op woensdag bijv als co-ouderschap niet mogelijk is? Echt even met z'n 2en?



Vooral mijn jongste (9) mist vader heel erg. Helaas gaat ex dus niet in op verzoeken van de kinderen om daar mee te mogen zijn.

Dingen die ik dus heb gedaan:

- in dezelfde buurt gaan wonen (kinderen kunnen zo naar hun vader toelopen)

- gespaard voor een ipad; nu facetimen ze zelf hem een paar keer in de week (ze kunnen zo ook zelf besluiten wanneer ze contact zoeken, vinden ze heel fijn)

- Jongste heeft de KIES training gedaan op school en ik heb net met jongste besloten om toch ook een kinderpsycholoog of een integratief kindertherapeut in te schakelen zodat er een onpartijdige 3e is waar jongste tegen aan kan praten.



Mss heb je wat aan de tips?
Alle reacties Link kopieren
Zielig voor het ventje hoor. Maar ik denk inderdaad ook dat eens in de 2 weken bij papa te weinig is voor welk kind dan ook. Je zou in zo een geval dicht bij elkaar moeten wonen, zodat b.v papa kind van school haalt, zwemles brengt enz. Gewoon echt aanwezig zijn in het leven van kind.

Snap dat niet hoor koekske, was je ex in de tijd dat je samen was ook zo naar de kinderen toe, of is dat na de scheiding gekomen dat hij ze niet vaker wil zien?
Het is wel een aanname dat ex van TO zijn kind niet vaker wil zien. Misschien wilde hij dat wel maar TO niet. Dat weten wij niet natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Waar is TO? Je post komt op mij over alsof jij zelf stiekem liever hebt dat je zoon zijn vader minder ziet? Trek je het je persoonlijk aan dat hij zijn vader meer wil zien? Logisch toch! Hij is super jong en mist hem waarschijnlijk heel erg. Ik denk dat het jou allemaal teveel wordt en waarom noem je het omloopgedrag? Alsof hij moet kiezen tussen jullie en als hij naar zijn vader wil hij een overloper is??
Alle reacties Link kopieren
quote:pinkyandthebrain schreef op 11 december 2014 @ 16:26:

Waar is TO? Je post komt op mij over alsof jij zelf stiekem liever hebt dat je zoon zijn vader minder ziet? Trek je het je persoonlijk aan dat hij zijn vader meer wil zien? Logisch toch! Hij is super jong en mist hem waarschijnlijk heel erg. Ik denk dat het jou allemaal teveel wordt en waarom noem je het omloopgedrag? Alsof hij moet kiezen tussen jullie en als hij naar zijn vader wil hij een overloper is??Dat zal een typfout zijn, ze bedoelt waarschijnlijk omkoopgedrag. Maar zeker weten doen we het niet, ze laat zich niet meer zien hier.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
Je kind mist z'n vader, dus dan overweeg je om hem nog minder naar zijn vader toe te laten gaan? Ik neem aan dat hij normaal gesproken eens in de twee weken van vrijdag-maandag bij z'n vader is? Is het mogelijk dat hij bijvoorbeeld de andere week op vrijdagmiddag naar z'n vader toegaat? Dan ziet hij hem vaker.



En als je denkt dat het omkoopgedrag is.. Het lijkt me logisch dat als je ex z'n zoon eindelijk weer eens ziet, hij leuke dingen met hem gaat doen. Bovendien is het dan weekend: logisch dat je leuke dingen doet! Kun jij niet ook wat vaker leuke dingen met je zoon gaan doen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven