Etenslucht in huis in winter

10-12-2014 10:59 37 berichten
Woon bijna 3 jaar in dit huis en het stoort me regelmatig dat de etensluchten zo lang blijven hangen. Ik heb een open keuken met een niet mechanische afzuigkap die op het ventilatiesysteem is aangesloten. Als ik eten ga koken moet ik dus in de woonkamer de ventilatie op maximaal zetten. De etenslucht van gisteravond van kruiden en kip hangt nog steeds beneden in kamer en keuken. Hoe doen jullie dat?
quote:doornroosje9 schreef op 10 december 2014 @ 12:43:

[...]



Zo eentje heb ik dus ook en ik heb de indruk dat die niet zo goed werken als eentje met vervangbare filter. Het enige dat helpt bij mij is het raam helemaal openzetten.Dat idee begin ik ook te krijgen, hoewel ik stoom er wel in zie verdwijnen. Ik had denk ik toch liever 1 met motor gehad met aparte afvoer naar buiten. Ik vind het waardeloos. Als ik eten in snelkookpan heb ontlucht ik het expres al buiten anders blijft bijvoorbeeld de lucht van boerenkool 2 dagen hangen.
quote:doornroosje9 schreef op 10 december 2014 @ 12:43:

[...]



Zo eentje heb ik dus ook en ik heb de indruk dat die niet zo goed werken als eentje met vervangbare filter. Het enige dat helpt bij mij is het raam helemaal openzetten.Hier ook! Nooit gedacht dat het aan het type afzuigkap zou kunnen liggen.
Alle reacties Link kopieren
quote:netniet schreef op 10 december 2014 @ 12:51:

[...]



Dat idee begin ik ook te krijgen, hoewel ik stoom er wel in zie verdwijnen. Ik had denk ik toch liever 1 met motor gehad met aparte afvoer naar buiten. Ik vind het waardeloos. Als ik eten in snelkookpan heb ontlucht ik het expres al buiten anders blijft bijvoorbeeld de lucht van boerenkool 2 dagen hangen.Ik zie de stoom er ook in verdwijnen, maar toch blijft het heel sterk ruiken naar eten. Ook nieuwbouw hier. Als de keuken ooit aan vervanging toe is, komt hier zeker eentje met vervangbare filter.
Life is short. Eat dessert first.
Zoek anders even de gebruiksaanwijzing van het ding.

Misschien dat je bij adviezen voor de installatie op ideeën komt als je alles naloopt. Je weet maar nooit. Ik had etenslucht van de buren in huis. Dat zat in een klein kastje.

Iedere dag even open zetten en die gore lucht was er uit of minder.

Maar misschien zijn de buren anders gaan kopen. Schooltijden zijn ondertussen anders geworden. Frituurlucht hecht zich overal aan en houdt kookluchtjes langer vast. Veel mensen doen dat ook in hun tuin of met de deuren open. Die buren dus ook. Zat ik er mee.



Verder veel succes.
quote:doornroosje9 schreef op 10 december 2014 @ 12:55:

[...]



Ik zie de stoom er ook in verdwijnen, maar toch blijft het heel sterk ruiken naar eten. Ook nieuwbouw hier. Als de keuken ooit aan vervanging toe is, komt hier zeker eentje met vervangbare filter.Nieuwe keuken, dat wil ik al jaren! Maar ja, zal er voorlopig wel niet van komen.
quote:duizendbloemen schreef op 10 december 2014 @ 13:07:

[...]





Nieuwe keuken, dat wil ik al jaren! Maar ja, zal er voorlopig wel niet van komen. Sommige mensen kopen een nieuwe keuken met allerlei foefjes en hebben dan uiteindelijk geen geld om daar lekker uitgebreid in te koken. Dan heb ik toch liever een oude keuken.
Alle reacties Link kopieren
Zodra je het aan koken bent, steek een kaars aan. Een brandende kaars trekt alle nare geurtjes weg.
quote:netniet schreef op 10 december 2014 @ 13:11:

[...]



Sommige mensen kopen een nieuwe keuken met allerlei foefjes en hebben dan uiteindelijk geen geld om daar lekker uitgebreid in te koken. Dan heb ik toch liever een oude keuken.Ik ken een stel dat een super-de-luxe keuken heeft laten zetten, met alles erop en eraan. Was maar één dingetje: ze kunnen geen van beiden koken en doen dat ook nooit.
Alle reacties Link kopieren
quote:fiona32 schreef op 10 december 2014 @ 13:13:

Zodra je het aan koken bent, steek een kaars aan. Een brandende kaars trekt alle nare geurtjes weg.Klopt. Ik heb ook een kaars in de keuken, niet echt voor de geurtjes maar ik vind het wel gezellig, als het tegen geurtjes helpt is dat mooi meegenomen. Nooit erg in gehad eigenlijk.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
quote:duizendbloemen schreef op 10 december 2014 @ 13:15:

[...]





Ik ken een stel dat een super-de-luxe keuken heeft laten zetten, met alles erop en eraan. Was maar één dingetje: ze kunnen geen van beiden koken en doen dat ook nooit. In sommige landen vind je in appartementen niet eens meer een keuken, hooguit een magnetron, wastafeltje, mini aanrecht, een koffiemachine en een enorme koel/vries combinatie voor de magnetronmaaltijden.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
quote:duizendbloemen schreef op 10 december 2014 @ 13:07:

[...]





Nieuwe keuken, dat wil ik al jaren! Maar ja, zal er voorlopig wel niet van komen. Hier ook niet
quote:bootje_op_de_golven schreef op 10 december 2014 @ 14:02:

[...]



Hier ook niet Bootje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven