Vanwaar die kakkerhaat?

10-12-2014 15:09 915 berichten
Alle reacties Link kopieren
Waar komt die kakkerhaat vandaan? Ik heb vrienden uit het gooi, ik draag polo's, ik heb een rijke vader, heb een eigen bedrijf, ik rijd een dure auto, ik vind status belangrijk, etc, ... Met andere woorden: ik ben een kakker (maar echt niet overdreven arrogant!) en zie dit niet als iets negatiefs. In het gooi en in duurdere wijken in mijn dorp kijken mensen niet vreemd op, maar kom ik in een normale buurt of langs huurhuizen dan is dit wel een ander verhaal. Ik word aangekeken alsof ze op me kunnen schieten. Van waar die haat? Blijkbaar mag je tegenwoordig niet meer veel geld hebben?
quote:DorothyParker schreef op 11 december 2014 @ 22:13:

[...]

Louboutins, pffff. Is echt voor het plebs. Ik draag enkel Jimmy Choo's.

Heb jij ook schoenen van Stuart Weitzman? Ik heb deze.

Ze kosten 2 miljoen maar van good old Stu mocht ik ze meenemen voor 1,5 miljoen.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Nette man, heb je wel een bordeaux rode broek? Zonder bordeaux rode broek kan je je echt niet als kakker profileren hoor.
quote:Summerdance schreef op 11 december 2014 @ 22:18:

[...]

Wat ordinairrrrr...

Ja sorry hoor Door, maar JC associeer ik altijd een beetje met Carrie uit SATC, en dat kan in ons soort kringen echt niet

Net even opgezocht. Alsof die Carrie dat kan betalen. Maar dat jij die serie kent, laat me wel even twijfelen aan jouw "familie-wapenschild".

I don't care what is written about me so long as it isn't true.
Dorothy, wat is dat dan voor serie?
rzm, ik ben het niet met je eens dat "nieuw geld" hier per definitie mee te koop wil lopen. Ik denk dat diegene die het wel doen ergens een diepgeworteld minderwaardigheidsgevoel hebben.
quote:charlottew88 schreef op 11 december 2014 @ 22:23:

[...]

Heb jij ook schoenen van Stuart Weitzman? Ik heb deze.

[img]http://www.fashionlady.in/wp-content/up ... itzman.jpg[/img]

Ze kosten 2 miljoen maar van good old Stu mocht ik ze meenemen voor 1,5 miljoen.

Sorry hoor, darling, vind ze er echt goedkoop uitzien. Jou negeer ik dus vanaf nu. Stel je voor dat slechte smaak besmettelijk is.

*ik mis echt een talk-to-the-hand smiley*
quote:NYC schreef op 11 december 2014 @ 22:28:

Dorothy, wat is dat dan voor serie?Sex and the city?
quote:NYC schreef op 11 december 2014 @ 22:20:

Kun je voorkomen dat je kind later een kakker wordt of heb je daar sowieso niet voor te vrezen als je er als ouder zijnde zelf geen bent?

Of dat ie 72.000 euro voor een auto gaat neertellen als hij 23 is? Dreigen met onterfen, dat zal ze leren!
quote:DorothyParker schreef op 11 december 2014 @ 22:31:

[...]

Sorry hoor, darling, vind ze er echt goedkoop uitzien. Jou negeer ik dus vanaf nu. Stel je voor dat slechte smaak besmettelijk is.

*ik mis echt een talk-to-the-hand smiley*Zoals jij al eerder opmerkte geen smaak is ook een smaak, ik geef het eerlijk toe.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
quote:DorothyParker schreef op 11 december 2014 @ 22:32:

[...]

Sex and the city?Oh ja, logisch ook.
quote:netniet schreef op 11 december 2014 @ 22:32:

[...]

Dreigen met onterfen, dat zal ze leren!Da's idd een optie. Hij moet niet al zo vermogend (willen) zijn als ie nog zo jong is. Gewoon beginnen op een kamertje van 5 m2 en reizen met ov, iedere avond pasta met rode saus eten en de keuken, douche en toilet delen met een stuk of wat medestudenten. Zoals iedereen (de meesten) dat doen.
quote:charlottew88 schreef op 11 december 2014 @ 22:35:

[...]

Zoals jij al eerder opmerkte geen smaak is ook een smaak, ik geef het eerlijk toe.

Was mijn vriend die dat zei . Is maar een zelfstandig ondernemer. Zou hem niet serieus nemen.

Na nog een stukje te hebben teruggelezen kom ik tot het volgende; NM is een vrij laag opgeleide jongeman die lijdt aan een geweldig minderwaardigheidscomplex, misschien is hij heel klein en heeft hij daarom behoefte aan materiële zaken om zijn mannelijkheid te onderstrepen maar daar zijn vrouwen, op een enkele golddigger na, niet van onder de indruk.
verba volant, scripta manent.
quote:Netteman schreef op 11 december 2014 @ 20:58:

[...]

Dit is denk ik een typisch mannelijk iets, zeker bij de mannen die auto's als hobby hebben.

Oh, ik ben anders een vrouw, maar heb ook mijn auto als hobby!

Uiteraard ken ik wel meer zelfstandig ondernemers.

Nee toch!? Ik ook! Lul toch niet zo stom joh. Wat is een 'zelfstandig ondernemer' dan? Dat is ook de bakker op de hoek hoor!

Als ik kijk naar de vrouwen, dan zie je inderdaad dat zij een auto rijden waarbij je aan de buitenkant niet kunt zien dat het een luxe auto is, maar dan vaak wel de meest luxe uitvoering rijden.

Nee, het is nog veel erger. Die wijven rijden allemaal in van die 4x4 asobakken, die ze dan op een onbewaakt moment in je portier parkeren. Geen enkel verstand van omvang, vermogen en massa die ze bij zich hebben. Logisch wat ze zitten de hele dag in de nagelstudio en hebben werkelijk geen flauw idee wat werken is, anders dan natuurlijk in hun eigen net nieuw opgezette onlineshop voor trendy tweedehands kinderkleding of iets anders semi-charitatiefs. De daadwerkelijke werkzaamheden dienen natuurlijk wel te worden uitgevoerd door een of andere loonslaaf op het kantoor van de zelfstandige ondernemer annex echtgenoot. Let ook op het woord semi.

Ik merk dat vrouwen meer waarde hechten aan nieuwe meubels, luxe reizen, etc. Als ik kijk naar de mannen dan zie je dat zij toch meer belang hechten aan het merklogo

Jaja, dat krijgt je met die primaten. De mop van de olifant en de muis in het ravijn gaat nog altijd op: als je een grote lul hebt, heb je geen Mercedes nodig.

en het liefst ook nog wat achter het logo komt (lees: hoe groter hoe beter). Aangezien auto's dus ook mijn hobby is

Ah, je houdt van sleutelen?

hecht ik ook waarde aan het logo en rijd ik (van mijn eigen centen, zonder lening, nieuw gekocht) een BMW 330d GT.

Proleet. Een 3-serie maar?

Voor als de vraag nog zou komen welke auto ik dan wel niet rijd is die vraag bij deze dus al beantwoord. Wat ervan denken dat ik zo'n auto rijd interesseert me vrij weinig.

Da's ook zo'n kenmerk van proleten. Ze rijden niet IN een auto, maar 'een auto'. Dat is ze namelijk geleerd door de dealer van het betere merk en klinkt lekker luxe.

Kreun....

Stel nou dat dit topic serieus is. Stel, stel, stel. Wat maakt dan dat je in vredesnaam nergens bedenkt dat het misschien wel begrijpelijk is dat anderen een hekel aan kakkers hebben? Dat volkomen weltfremd zijn over de rest van de wereld is wel het grootste kenmerk van jouw soort. Mogelijk zou ik ook in een BMW gaan rijden als ik daar de poen voor had. Mooie auto, absoluut! Maar dat komt omdat mijn broer er vroeger aan sleutelde, en ik het mooie auto's vind. Dat heeft niets te maken met een zo groot mogelijk merk op mijn grill willen. Daarnaast zou je eens een keer kunnen overwegen de Zeeman binnen te lopen. Prima kleding daar over het algemeen! Waarom draag je dat niet een keer? Of maak eens een praatje met de schoonmaker/bouwvakker/chauffeur. En vraag eens hoe het echt moet die man/vrouw gaat.

Alles wat teveel eenheidsworst is en 'bij de groep willen horen' acht ik verwerpelijk. Omdat de mens daarmee de zelfdenkzaamheid verliest.

En dat is de reden waarom een BMW/Audi een mooie auto is, maar de kakker deze helaas het imago heeft gegeven 'van'.

Hier sta ik, ik kan niet anders (zonder legpuzzels)
Ik vind NM eigenlijk gewoon alleen maar sneu

Meer woorden wil ik er eigenlijk niet aan vuil maken

Wat niet wegneemt dat ik het een leuk topic vind
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:NYC schreef op 11 december 2014 @ 20:11:

[...]

Maar vind/vond je dat moeilijk dan? Of ging het om dingen die je eigenlijk ook wel graag had willen hebben/willen krijgen? Misschien dat daar nog een verschil in zit?Het is moeilijk als je beseft hoe mensen over je denken, dingen waarvan je weet dat ze niet waar zijn. Die pony dat vond ik trouwens wel heel erg, dat dat niet gebeurde, want dat was echt héél belangrijk voor mij. Elk verlanglijstje van sinterklaas, elke verjaardag, heb ik als kind om die pony gevraagd, tot ruim in mijn tienertijd. Maar mijn moeder gaf om andere dingen en was bang voor paarden en zij bepaalde dat het niet ging gebeuren. `we kunnen het niet betalen` zei ze. Maar dat was niet eerlijk. Ik wist wel beter. Mijn pa was wel eerlijk. Die zei `we hebben het er niet voor over`.
quote:NYC schreef op 11 december 2014 @ 20:25:

Wat ik mij wel afvraag: waarom toch zo vaak dure auto's als je heel veel geld hebt? Niet dat dat beter of slechter is dan een nieuwe kast, reis, televisie etc. etc. maar echt heel vaak lees of hoor je toch dat iemand die veel geld heeft dan graag voor een dure auto gaat.

Nu snap ik wel een beetje 't gemak van een nieuwere, duurdere auto hoor, maar ik hoop toch echt niet dat iemand ooit zou kunnen zien/interpreteren aan de hand van je auto(merk/type) dat je wel heel erg vermogend zou zijn. Mocht ik ooit echt heel erg vermogend zijn dan zou mijn voorkeur uitgaan naar een auto die alles heeft qua luxe en extra's maar waarvan je dat van de buitenkant nooit zou zeggen.

Da´s gewoon een dingetje. Ik zelf mag heel graag kijken naar mooie dingen, hoewel ik ze niet altijd hoef te bezitten. Zo kijk ik ook graag naar mooie vrouwen, en die wil ik dus helemaal niet! Ik kijk graag naar mooie mannen, huizen, motoren, paarden, natuur, en auto´s. Als ik het gemakkelijk kon betalen, moest er een jaguar komen. Dat is de tik die ik van mijn pa mee heb gekregen. En dan liefst een e type of een xjs. Vind ik gewoon mooi. Maar zo´n auto past niet echt bij mij.

ik ben een rauwdouwer met honden en paarden, leef op het platteland. Een defender zou veel beter bij mij passen. Vind ik trouwens ook een erg mooie auto. Juist om zijn soberheid. Maar een auto heeft bij mij nooit genoeg prioriteit om daar zoveel geld aan uit te geven. Dan gaat het toch een hoop dingen die eerder prioriteit hebben denk ik.
quote:Summerdance schreef op 11 december 2014 @ 23:13:

Ik vind NM eigenlijk gewoon alleen maar sneu

Meer woorden wil ik er eigenlijk niet aan vuil maken

Wat niet wegneemt dat ik het een leuk topic vind Vind het een ongelofelijk leuk topic . Vooral die zin van "zelfstandig ondernemer" en "hogere status"
quote:iones schreef op 11 december 2014 @ 23:17:

[...]

Da´s gewoon een dingetje. Ik zelf mag heel graag kijken naar mooie dingen, hoewel ik ze niet altijd hoef te bezitten. Zo kijk ik ook graag naar mooie vrouwen, en die wil ik dus helemaal niet! Ik kijk graag naar mooie mannen, huizen, motoren, paarden, natuur, en auto´s. Als ik het gemakkelijk kon betalen, moest er een jaguar komen. Dat is de tik die ik van mijn pa mee heb gekregen. En dan liefst een e type of een xjs. Vind ik gewoon mooi. Maar zo´n auto past niet echt bij mij.

ik ben een rauwdouwer met honden en paarden, leef op het platteland. Een defender zou veel beter bij mij passen. Vind ik trouwens ook een erg mooie auto. Juist om zijn soberheid. Maar een auto heeft bij mij nooit genoeg prioriteit om daar zoveel geld aan uit te geven. Dan gaat het toch een hoop dingen die eerder prioriteit hebben denk ik.*zoekt eigenlijk nog een koper voor een jaguar *
quote:caramba2 schreef op 11 december 2014 @ 20:34:

[...]

Ik vind het ook best Nederlands dat er dan altijd een praatje bij moet komen van 'wat ik er voor moet doen, wat ik er voor moet laten, wat ik niet heb'. Waarom moet dat erbij?

Je krijgt daarmee echt niet meer sympathie bij de man zonder Jaguar, met brommer, waarvan jij niet wist wat die er voor moest doen (voor die brommer), er voor moest laten (ja, voor die brommer) of wat hij niet heb (ook geen vakanties en ook geen Jaguar, alleen die oude brommer)..

Mijn pa praatte daar niet over. Hoefde ook niet, want mensen praten zo over je achter je rug om. Je kunt je niet verdedigen. Ons pa dacht er ook niet aan om dat te doen, die kon dat heel gemakkelijk naast zich neerleggen. Daar was hij heel goed in. En daarin was hij ook heel rationeel. En het is ook niet dat je op zoek bent naar sympathie, daar gaat het niet om.

In dit topic is het niet dat mensen sympathie zouden moeten hebben. Het is alleen maar de vraag waarom ze antipathie zouden verdienen. Mijn pa verdiende geen antipathie, maar op basis van zijn inkomen kreeg hij dat wel van een hoop mensen. Mensen die hem niet goed kenden en verder van hem afstonden, maar ook mensen die dichterbij stonden en die eigenlijk beter hadden moeten weten.

quote:caramba2 schreef op 11 december 2014 @ 20:34:

[...]

Doordat je met dat toch min of meer zielige praatje sympathie wil krijgen voor die Jaguar en ook verwacht dat je het krijgt, want ach wij hebben de Jaguar wel voor de deur maar kunnen er niet mee op vakantie.... door dat je dus verwachtingen schept die echt niet vervuld gaan worden door de man met de brommer (juichend op de hoek van de straat "kijk deze meneer, ze-ven-tig uren werkt hij, ja, voor de Jaguar. daar ben ik met mijn vijf-tig uren voor de oude brommer niets bij, hulde aan de man met de Jaguar").

Dus nee, je krijgt die sympathie niet en gaat daardoor al sneller zo'n "kakkerhaat" ervaren.

Beter koop je gewoon die Jaguar, rijd je er in. Niet gaan zitten treuren dat je niet op vakantie moet, of gewoon een Volvo nemen en wel op vakantie gaan. Zeventig uren werken is ook een eigen keuze. Gewoon doen, niet zeuren. En je niks aantrekken van wat anderen vinden.

Je veronderstelt nu iets wat niet is.

Mijn pa praatte er niet over, en ik had op dat moment het besef nog niet. Bepaalde dingen ga je pas zien en herkennen als je ouder wordt. En dan valt alles op z´n plaats.
Wat deze jongeman ook nog niet heeft begrepen is, dat het ontzettend banaal en burgerlijk is om over geld te praten.
verba volant, scripta manent.
quote:DorothyParker schreef op 11 december 2014 @ 23:24:

[...]

*zoekt eigenlijk nog een koper voor een jaguar *

Heb de centen nie. Rij in een renault clio estate.

Dat estate is ook speciaal voor de honden. Die moeten er achter ruim in kunnen passen.
*zwaar offtopic*

Iones, hij gaat weg voor 6000 euro of minder (dacht ik). Staan amper kilometers op.

Zeg het maar omdat ik je zag posten dat je er graag een zou hebben.

Wat vind je eigenlijk zo mooi aan een jaguar? Vind dat echt een lelijke auto
quote:NYC schreef op 11 december 2014 @ 20:25:

Wat ik mij wel afvraag: waarom toch zo vaak dure auto's als je heel veel geld hebt?Een dure auto is heel vaak onderdeel van het totaalplaatje wat je wil presenteren bij het zakendoen.
quote:netniet schreef op 11 december 2014 @ 23:42:

[...]

Een dure auto is heel vaak onderdeel van het totaalplaatje wat je wil presenteren bij het zakendoen.

Mijn partner heeft een zeer succesvolle zaak en rijdt met een peugeot partner (wat een heel handige auto is met de hond )

Edit: wil maar zeggen dat je geen veel te dure auto nodig hebt om zaken te doen/professioneel te lijken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven