Lijf & Lijn alle pijlers

koolhydraatarm dieet. Ervaringen, tips en recepten.

11-12-2014 20:59 24 berichten
Ik wil graag een koolhydraatarm dieet beginnen, maar op google kan ik eigelijk weinig vinden over wat ik nou mag eten. En dan bedoel ik echt concrete voorbeelden, zoals welk beleg mag etc.



Kun je overal koolhydraatarm brood kopen?

Wie heeft er ervaring met op deze manier dieten?

Welk avondeten kun je maken ? (liefst zo simpel mogelijke recepten).
Alle reacties Link kopieren
Daar zijn al 100 topics over, even zoeken.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Ga je eerst eens goed inlezen wát het nu precies inhoud khd arm eten. Want je begint nu al over brood.

Meld je aan bij een van de fora, die kunnen je prima op weg helpen.
Alle reacties Link kopieren
Ik eet alles behalve pasta, brood, rijst, suiker en zo min mogelijk zoetstof. Ik eet koolhydraatarm en paleo. Geen pakjes en zakjes en natuurlijk.

ik eet niet vetvrij omdat je vet nodig hebt.

Ik eet eieren, vleeswaren, vlees, groentes, noten en zaden, fruit met mate, sla, gewoon alles dus.

daarbij eet ik 1 koolhydraatarme boterham per dag die ik zelf bak.
Alle reacties Link kopieren
Google er op los...is genoeg over te vinden maar begin bij het begin. Weet wat suikers en koolhydraten met je lichaam en bloedsuikers doen en als je die achtergrond weet zal je ook weten wat je wel en niet mag eten.

Wil je in ketose? hoeveel koolhydraten wil je max per dag eten?

Ik ben eerst afgekickt van suikers wat echt niet zo prettig was en daarna wat koolhydraten gaan toevoegen. Ik eet nu dusdanig dat ik me goed voel, geen suiker en vreetkick heb, ontlasting goed is en toch blijf afvallen.
Alle reacties Link kopieren
Je bent niet toe aan koolhydraatarm wanneer het eerste voedingmiddel wat je omschrijft brood is en je je afvraagt welk beleg koolhydraat arm is...je hebt het niet begrepen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Daarom vraagt ze het toch ook?
Alle reacties Link kopieren
quote:nina1966 schreef op 11 december 2014 @ 21:10:

Ga je eerst eens goed inlezen wát het nu precies inhoud khd arm eten. Want je begint nu al over brood.

Meld je aan bij een van de fora, die kunnen je prima op weg helpen.



Inderdaad hier sluit ik me bij aan, eerst even inlezen. En schrik niet, in zowat alles wat geprefabriceerd is zitten heul veul koolhydraten.



Wordt dus veel groenten, vlees, vis, eieren en zo nu en dan kaas, yoghurt en fruit eten (paar keer per week).

Zoek bijvoorbeeld naar de south beach methode. Na 5 dagen koolhydraatloos (max 10 gr per dag) hield ik het niet meer vol (trillen, misselijk, hartkloppingen) dus ben ik bij mijn ontbijt fruit gaan eten (door de kwark). Normaal mag je volgens mij de eerste 2 weken geen fruit oid eten. Maar toen was het veel beter te doen. Ik volgde het wel heel strikt.

Nu doe ik het af en toe nog eens, 3 dagen heel laag in koolhydraten, zo blijf ik op gewicht.



Maar het is meer een levenswijze dan een dieet, want als je erna weer "gewoon" gaat eten (lees: snoepen, veel pasta, brood, aardpelen) dan kom je ook gewoon weer aan
Ik ben 23 kilo afgevallen met het Cohen dieet, google daar eens op. Op www.weegclub.nl is er heel veel over te lezen qua recepten en ervaringen. Succes!
quote:nina1966 schreef op 11 december 2014 @ 21:10:

Ga je eerst eens goed inlezen wát het nu precies inhoud khd arm eten. Want je begint nu al over brood.

Meld je aan bij een van de fora, die kunnen je prima op weg helpen.Dat is nou juist het punt van dit topic. koolhydraat vrij brood inderdaad, wat is daarmee dan? Welke fora?
quote:lamamma1966 schreef op 11 december 2014 @ 21:34:

Ik ben 23 kilo afgevallen met het Cohen dieet, google daar eens op. Op www.weegclub.nl is er heel veel over te lezen qua recepten en ervaringen. Succes!Dankjewel! Ik ga er eens kijken!
quote:somana schreef op 11 december 2014 @ 21:22:

Daarom vraagt ze het toch ook?Dankje.
Alle reacties Link kopieren
quote:Feen schreef op 11 december 2014 @ 22:25:

[...]





Dat is nou juist het punt van dit topic. koolhydraat vrij brood inderdaad, wat is daarmee dan? Welke fora?

Bv atkinsforum.nl Die hebben ook kennis van paleo en khd arm in het algemeen. Hangen zeker NIET de atkins methode van het bedrijf atkins aan wat niet is zoals de dokter zelf het bedoelt heeft.

Op atkins site zelf dus niet gaan lezen, dat is alleen maar commercieel geleuter sinds een paar jaar.
quote:viva-amber schreef op 11 december 2014 @ 21:18:

Je bent niet toe aan koolhydraatarm wanneer het eerste voedingmiddel wat je omschrijft brood is en je je afvraagt welk beleg koolhydraat arm is...je hebt het niet begrepen.



Dankjewel voor je nuttige bijdrage.

Ik weet helemaal niks van dat dieet, dat is het hele punt van dit topic. Slimmerd.
Alle reacties Link kopieren
quote:Feen schreef op 11 december 2014 @ 22:25:

[...]





Dankjewel! Ik ga er eens kijken!

Cohen is wel calorie en vet arm. Een crash dieet dus wat wel redelijk op de verkeerde khd let maar evengoed een crash dieet is.

Leuk voor als je het khd arme een beetje onder de knie hebt en ff een push wilt geven aan je lijf. Zeker niet te lang doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Feen schreef op 11 december 2014 @ 22:29:

[...]





Dankjewel voor je nuttige bijdrage.

Ik weet helemaal niks van dat dieet, dat is het hele punt van dit topic. Slimmerd.Maar dan is jouw vraagstelling verkeerd. Je vraagt om recepten en concrete voorbeelden. Daar heb je niets aan zolang je niet weet wat het dieet inhoud. Daarom moet je je eerst daar eens op richten, slimmerd.
quote:nina1966 schreef op 11 december 2014 @ 22:32:

[...]

Maar dan is jouw vraagstelling verkeerd. Je vraagt om recepten en concrete voorbeelden. Daar heb je niets aan zolang je niet weet wat het dieet inhoud. Daarom moet je je eerst daar eens op richten, slimmerd. Wederom, daar is dit topic voor.
quote:nina1966 schreef op 11 december 2014 @ 22:30:

[...]



Cohen is wel calorie en vet arm. Een crash dieet dus wat wel redelijk op de verkeerde khd let maar evengoed een crash dieet is.

Leuk voor als je het khd arme een beetje onder de knie hebt en ff een push wilt geven aan je lijf. Zeker niet te lang doen.Bedankt. Ik zal daar eens naar kijken. Ik heb nog nooit van mijn leven een dieet gevolgd of me ermee bezig gehouden. Maar het laatste jaar ben ik 10 kilo aangekomen en daar wil ik vanaf. Ik heb dus 0,0 verstand van dieten etc.
Alle reacties Link kopieren
quote:Feen schreef op 11 december 2014 @ 22:38:

[...]





Wederom, daar is dit topic voor.

Sorry, maar als je zegt " ik wil gaan beginnen met een koolhydraatarm dieet" dan moet je daar een reden voor hebben. Waarom niet vetvrij? Waarom geen shakedieet? Waarom geen 5:2 vastendieet? Dus als je roept dat je met koolhydraatarm wil beginnen dan heb je er al iets over gelezen of gehoord en denk je van "ah, dat past bij mij".



De opmerking over het brood: koolhydraatarm wil zeggen GEEN brood, dus als je ook maar 1x had gegoogled op koolhydraatarm dieet, dan had je dat gelezen

Zelfde met "koolhydraatarme recepten" het internet staat er vol mee!



En ik geef je ook een tip maar daar reageer je niet op..
quote:slagroom-met-dip schreef op 11 december 2014 @ 22:43:

[...]



Sorry, maar als je zegt " ik wil gaan beginnen met een koolhydraatarm dieet" dan moet je daar een reden voor hebben. Waarom niet vetvrij? Waarom geen shakedieet? Waarom geen 5:2 vastendieet? Dus als je roept dat je met koolhydraatarm wil beginnen dan heb je er al iets over gelezen of gehoord en denk je van "ah, dat past bij mij".



De opmerking over het brood: koolhydraatarm wil zeggen GEEN brood, dus als je ook maar 1x had gegoogled op koolhydraatarm dieet, dan had je dat gelezen

Zelfde met "koolhydraatarme recepten" het internet staat er vol mee!



En ik geef je ook een tip maar daar reageer je niet op..



Zucht. Ik ga weer weg. Wat maakt het uit dat ik dit dieet ga volgen? Ik weet van geen een dieet iets af. Sorry en mijn welgemeende excuses dat ik een vraag stel op een forum notabene.

En ik heb wel op google gekeken en daar las ik over koolhydraat arm brood, dus tja. Ik ga weer.
Alle reacties Link kopieren
Download de fatsecret app en vul in wat je eet.probeer onder de 40gr kh tr blijven en zorg dat de meeste van die 40gr uit groente komt.



Heb het even gedaan maar de eieren en vlees kwamen me mijn neus uit
Alle reacties Link kopieren
quote:Feen schreef op 11 december 2014 @ 22:51:

[...]





Zucht. Ik ga weer weg. Wat maakt het uit dat ik dit dieet ga volgen? Ik weet van geen een dieet iets af. Sorry en mijn welgemeende excuses dat ik een vraag stel op een forum notabene.

En ik heb wel op google gekeken en daar las ik over koolhydraat arm brood, dus tja. Ik ga weer.



Zucht.. Ik vraag toch, waarom lijkt je dit wat? Wat is je gedachtengang? Je hoeft niet meteen weg te gaan?

Zoek anders gewoon op internet op: "soorten dieten" en lees eens wat voor soorten je hebt. Kies dan wat je denk van, ah dat lijkt me wel wat. Google daarop. Lees jezelf in. Niet ieder dieet past bij iedereen, tis net wat je voorkeur is. Op die websites zie je namen van dieten. Google daar verder op, in combinatie met "recepten".



We hoeven toch niet al het werk voor jou te doen? Komt op mij een beetje over als: " ik wil op vakantie, maar waarheen, help!" Zoek eerst een beetje een richting
Alle reacties Link kopieren
quote:katrien1974 schreef op 11 december 2014 @ 22:52:

Download de fatsecret app en vul in wat je eet.probeer onder de 40gr kh tr blijven en zorg dat de meeste van die 40gr uit groente komt.



Heb het even gedaan maar de eieren en vlees kwamen me mijn neus uitDan at je niet gevarieerd genoeg en te weinig groentes
Alle reacties Link kopieren
Koolhydraatvrij bestaat niet. Er zit altijd wel iets van koolhydraten ergens in behalve in vlees.

Punt is dat er in de loop der jaren steeds meer koolhydraten aan ons eten toegevoegd is. Het eten is ons makkelijker gemaakt (pakjes, zakjes, kant en klaar waar ook nog eens een hoop koolhydraten inzit)

In de loop der jaren zie je steeds meer dieetprodukten, vetarm enz. Toch worden we met ons allen steeds dikker. Al zou je volgens de schijf van vijf eten dan nog zal je aankomen. De schijf van vijf was jaren geleden een goed hulpmiddel om te weten of je genoeg binnen kreeg maar door de vele koolhydraten werkt dat dus niet meer tenzij je echt puur natuur gaat eten. Dus geen light, dieet, vetvrij maar volle produkten. Er zijn maar weinig mensen die de spaghettie combineren met een saus van verse tomaten, vers gesneden biologische groentes, verse kruiden, bio gehakt, op smaak maken met eerlijke pure produkten. Daarbij moet de groente overheersen en de pasta staat onderaan.

Flink pasta met een makkelijke pot saus is toch wel erg makkelijk na een dag hard werken.
somana wijzigde dit bericht op 11-12-2014 23:37
Reden: nog niet af
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven