Je geboortedatum & woonplaats in het profiel op Viva

10-12-2014 17:27 24 berichten
Volgens mij hebben veel mensen op het forum niet door dat als ze hun geboortedatum en woonplaats invullen, dit voor iedereen te zien (nou ja, voor iedereen die op hun profiel kijkt). En dan maar denken dat je anoniem op een forum zit te kwekken...



Zo. En nu is iedereen gewaarschuwd.
Alle reacties Link kopieren




Daar moest ik ook pas aan denken
Niet zo zeuren joh. Vogels, die hebben pas last van katers!
Ik niet.

Maar dan nog.. ik kan geen AnnaP's vinden met mijn geboortedatum en woonplaats, mijn echte naam is namelijk niet AnnaP
Ja, maar waarom zou je dat dan invullen?



Ik vul meestal, als ik ergens mijn geboortedatum moet invullen en het een niet belangrijke organisatie is (een winkel of zo) , als geboortejaar 1975 in, maar dat komt niet in de buurt van mijn eigen geboortejaar.
Dat lijkt me nogal logisch, maar blijkbaar denkt niet iedereen daar zo over?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ooit mn profiel aangemaakt niet wetende dat hier de meesten onbekend willen blijven.



Ik zit nl nog op een ander forum en daar is het geen geheim wie je bent of uit welk deel van het land je bent!



Nu zal ik hier ook niet persoonlijke dingen gaan schrijven wat bekenden niet mogen weten want ik ben vrij herkenbaar hier!
Soms zie je een topic en wil je even loepen, en dan zie ik dus heel vaak dat die dingen wel ingevuld zijn, terwijl ze best persoonlijke dingen schrijven. Valt me gewoon op. En een gewaarschuwd mens telt voor twee, dus nu heeft Viva twee keer zoveel bezoekers!
Ik vul altijd mijn gegevens zo correct mogelijk in
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er bewust voor gekozen om mijn geslacht in te vullen om te voorkomen dat daar onduidelijkheid over ontstaat.



Verder heb ik de Regio opgegeven waarin ik woon, niet mijn woonplaats.
Niet geschoten is altijd mis
Zou het onverstandig zijn om mijn gegevens correct in te vullen dan? Op mijn leeftijd weet je dat soort dingen vaak niet zo goed he
Alle reacties Link kopieren
quote:eldorado schreef op 10 december 2014 @ 17:43:

Zou het onverstandig zijn om mijn gegevens correct in te vullen dan? Op mijn leeftijd weet je dat soort dingen vaak niet zo goed he
O, dat heb ik gewoon (nog) niet ingevuld.

Volgens mij staat er nu automatisch bij mijn geboortedatum 1 januari 2014. Maargoed ik ben geen 0 jaar oud hoor.

Doet me denken aan een keer op een stage. Had ik bij mijn geboortedatum het jaar ingevuld dat het op dat moment was. Haha, was ik een wonderkind
Je bent gewoon een lekker jong bloempje!
er staat bij mij wel bij dat ik sinds 18:57 lid ben..
Alle reacties Link kopieren
Haha Jaa dacht ik 2 uur geleden toevallig ook aan! Dus maar snel aangepast. Plus een andere profielplaatje genomen, was ook een foto van mezelf! Alleen mijn gebruikersnaam kan je niet veranderen toch? Niet dat het mijn echte naam is :p maar had een andere leuke in gedachten
Heel relevante info.
quote:sandra1905 schreef op 10 december 2014 @ 17:59:

Heel relevante info.Ja, dan heb je een alibi.
Verder heb ik geen geboortedatum en geen woonplaats.
quote:ikeaverslaafde schreef op 10 december 2014 @ 18:00:

[...]

Ja, dan heb je een alibi. Je weet maar nooit waar dat goed voor is...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn maand en dag een tijd terug expres verkeerd ingevuld. Geboortejaar klopt wel.
Alle reacties Link kopieren
dat vul je toch niet in? Ik heb overigens voor al die rare sites die persoonsgegevens willen weten omdat je anders niet verder kunt een valse postcode en geboortedatum in mijn hoofd.



Komt bijna even makkelijk uit mijn toetsenbord rollen als mijn eigen gegevens
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren
Ik zal eens kijken bij mijn profiel, maar volgens mij staat daar verder weinig ingevuld dat mensen aan mij kunnen linken.

Mensen die hier komen en die mijn IRL zouden kennen, herkennen me vermoedelijk aan avatar en nickname wel

Tot nu toe heb ik nog nooit iemand gehad die mij herkende, dus ik vermoed dat ik redelijk anoniem ben.
Zonder dat is je identiteit ook op een andere manier makkelijk te achterhalen.

Van de klantenservice van mijn provider - voor het oplossen van bepaalde problemen - heb ik ook wat handige tips gekregen. In het verleden heb ik wel eens een forum gezien dat gegevens zichtbaar maakte waarmee zelf volledige adresgegevens waren op te vragen voor iedereen via internet. Ik heb geen enkel probleem met beheerders van een site. Die kunnen dat ook.

En die doen dat ook als een van de gebruikers zich niet netjes gedraagt.



Maar ik vind het vooral belangrijk om niet benaderd te worden door figuren die er op uit zijn om complete profielen samen te stellen en op basis daarvan aanbiedingen gaan doen. Precies gericht op je persoonlijke behoeftes. Dan heb je dat niet meteen in de gaten.

Maar het kan ieder moment veranderen. Is ooit een keer op dit forum geweest dat alles per ongeluk zichtbaar was.

Dat was wel leuk. Ontstond er een bitchfight van een deelnemer die een gevecht aan ging met een soort van hacker. Die hacker gaf steeds meer prijs van de wijze waarop... Héél interessant. Die deelnemer was dom en ontplofte bijna. Wat je dan allemaal te lezen krijgt....
anoniem_64f4bc1c8e92f wijzigde dit bericht op 12-12-2014 06:56
Reden: Nachtdienst voorbij....
% gewijzigd
Ik kan me niet herinneren (is zo'n 14 jaar geleden) ooit iets ingevuld te hebben bij m'n aanmelding. Misschien moest het toen nog met de post

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven