Bewust geen kinderen en voordelen voor jou

21-10-2014 13:57 717 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo,

Ik ben nieuw hier en heb eigenlijk nooit een kinderwens gehad, zie mezelf niet als moeder. In mijn omgeving zie ik juist zussen/broers en vrienden wel kinderen krijgen.

Heb jij bewust geen kinderen en heb je hier ooit aan getwijfeld? Wat zijn voor jou de voordelen?

Alvast bedankt voor de reacties
Alle reacties Link kopieren
Dat is vaak wel de kern, wel kinderen willen maar niets willen opgeven, waardoor oa ouders worden ingezet onder het mom van ze vinden het zo leuk en het is goed voor de band....



Ik lees ook veel wat de ouders willen en weinig wat de kinderen willen of goed voor ze is.
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 10 december 2014 @ 18:30:

Zoals je in het artikel hierboven kunt lezen bepalen mensen dat niet altijd voor zichzelf. Dat ze bij kleinkind nummer 1 enthousiast aanbieden op te passen, wil niet zeggen dat ze trek hebben er een hele rits te moeten doen en dat jaren aan 'n stuk. Mensen durven vaak geen nee te zeggen tegen hun kinderen als het om oppassen gaat.En? Wat moet ik met een een of andere oma, die zich klemgezet voelt? Gaat dit topic toch niet over? Beetje van de hak op de tak dit, rare wending.
Alle reacties Link kopieren
quote:spectral schreef op 10 december 2014 @ 18:36:

Dat is vaak wel de kern, wel kinderen willen maar niets willen opgeven, waardoor oa ouders worden ingezet onder het mom van ze vinden het zo leuk en het os goed voor de band....

Dat lijkt me niet echt de kern van dit topic, maar is het wel ineens gemaakt. Komt ineens de wending van onwillende grootouders erin. Raar verhaal, maar goed, laat maar.



Voordeel van bewust geen kinderen of juist wel: dat je in dit deel van de wereld het je vrij staat hiervoor te kiezen (voor zover er te kiezen valt) en we niet meer in een tijd leven, dat kinderen krijgen je plicht was (als vrouw) en wij niet in een deel van de wereld leven, waar we zonen moeten baren. Enough said
Alle reacties Link kopieren
quote:natasha_poet schreef op 10 december 2014 @ 15:13:

[...]



Je kan wel hysterisch om je heen gaan maaien, maar ik leef echt liever in een hecht netwerk waar oplossingen voor handen zijn (en daar hoef ik niet achter te komen, ik maak het al jaren dagelijks mee en zorg mee) dan hier uit mijn panty moeten gaan omdat anderen de zaken anders geregeld hebben dan jijzelf hebt. Iedereen maakt daarin eigen keuzes.Whaha jij bent echt een giller! Ik ben niet hysterisch hoor! Maar je lult als een kip zonder kop, nog steeds en dat zal ook blijven ook! Heel fijn voor je netwerk maar je kan alleen maar lulkoek lullen. Je hebt niks beters te doen! Wens je veel plezier met je netwerk en je makkelijke leven met kind waar je niks voor op hoeft te geven.
Leef & laat leven!
Alle reacties Link kopieren
quote:chick28 schreef op 10 december 2014 @ 18:53:

[...]

Whaha jij bent echt een giller! Ik ben niet hysterisch hoor! Maar je lult als een kip zonder kop, nog steeds en dat zal ook blijven ook! Heel fijn voor je netwerk maar je kan alleen maar lulkoek lullen. Je hebt niks beters te doen! Wens je veel plezier met je netwerk en je makkelijke leven met kind waar je niks voor op hoeft te geven.
Alle reacties Link kopieren
Jij kan alleen nog maar lulkoek lullen man! Jeweettoch!

Ik hou hem erin chickie
Alle reacties Link kopieren
Goedzo poetje! Doe jij dat maar
Leef & laat leven!
Alle reacties Link kopieren
OMG is dit echt? Nou vooruit dan maar:
Alle reacties Link kopieren
OMG?

Wat is dit? Komt als een dramaqueen over.

Ga je echt met de minuut kanslozer vinden.

En nee dit is niet echt...mevrouw betweter.
Leef & laat leven!
Alle reacties Link kopieren
quote:chick28 schreef op 10 december 2014 @ 19:15:

OMG?

Wat is dit? Komt als een dramaqueen over.

Ga je echt met de minuut kanslozer vinden.

En nee dit is niet echt...mevrouw betweter.Oh nou, gelukkig maar dan.
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 10 december 2014 @ 18:30:

Mensen durven vaak geen nee te zeggen tegen hun kinderen als het om oppassen gaat.Dat is dan mooi stom. Nee is ook een antwoord.
Alle reacties Link kopieren
Gezellig hier, heerlijk kersterig



Het is nu 1 groot moddergooien van vooroordelen en waardeoordelen geworden, jammer hoor.
Alle reacties Link kopieren
quote:natasha_poet schreef op 10 december 2014 @ 15:48:

[...]



Ik heb ook nergens beweerd dat er niets veranderd, er worden hier alleen erg overdreven ideeen gespuid, en vaak ook vooroordelen van mensen zonder kinderen. Hoe erg het je allemaal belemmerd en je leven nergens anders meer om draait dan huilbabies, kinderfeestjes, sportmiddagen, op school moeten helpen, geen oppas kunnen regelen, niks is mogelijk, de stad uit moeten verhuizen voor je kinderen, en full time werken is al helemaal uit den boze want andere verzorgenden en/of opvang is dumpen en egoisme. Je zal maar zo denken te moeten leven... Maar zeggen dat het anders kan is verboden, dat blijkt maar uit dit topic (en in dat reistopic over reizen met een baby naar Australie lees ik dezelfde tendens).Tja...ik ben het eigenlijk wel met je eens. Je leven verandert inderdaad na de komst van een kind maar om nou te zeggen dat mijn leven 180 graden gedraaid is??? Neuh.....niet alles staat in het teken van de kinderen
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben met ouders en schoonouders de afspraak dat zij alleen oppassen wanneer ze hier zelf voldoening uit halen, zeker als t op regelmatige basis is. Ik zou niet eens willen dat iemand met tegenzin bij mijn kinderen is. Zonder dat die persoon te verwijten want het zijn mijn kinderen en dus mijn verantwoordelijkheid. Ik bof met een grote familie vol met nichtjes die graag willen oppassen. Dus voor s avonds is er bijna altijd iets te regelen, ook op t laatste moment. Zo niet, dan niet en dan is t ook geen probleem. Ik vind het niet erg om mijn kinderen als eerste prioriteit te hebben, daarom heb ik ze.
Alle reacties Link kopieren
quote:evelynsalt schreef op 12 december 2014 @ 13:40:

[...]





Tja...ik ben het eigenlijk wel met je eens. Je leven verandert inderdaad na de komst van een kind maar om nou te zeggen dat mijn leven 180 graden gedraaid is??? Neuh.....niet alles staat in het teken van de kinderenBij ons zeer zeker ook niet. Maar ik ken ook ouders bij wie dat wel zo is. Neemt niet weg dat het een keuze is, het kan ook in balans zijn, hoeft niet in een uiterste te zitten. Niet alles staat in het teken van kinderen maar er staat wel een deel in het teken van de kinderen.
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 10 december 2014 @ 18:30:

Zoals je in het artikel hierboven kunt lezen bepalen mensen dat niet altijd voor zichzelf. Dat ze bij kleinkind nummer 1 enthousiast aanbieden op te passen, wil niet zeggen dat ze trek hebben er een hele rits te moeten doen en dat jaren aan 'n stuk. Mensen durven vaak geen nee te zeggen tegen hun kinderen als het om oppassen gaat.



die discussie is al een keer gevoerd en ik vind dat vooral storend dom van de oppassers. Als het je niet zint, dan moet je stoppen, klaar.



Mijn ouders hebben op mijn beide kinderen gepast, maar ik heb ze jaarlijks gevraagd of ze nog wilden. En ja.. ik zag het plezier bij zowel mijn ouders als mijn kinderen. Toch gaf mijn moeder aan dat een derde teveel zou worden en ze zou niet langer oppassen dan een bepaalde leeftijd.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Natasha_Poet, ik krijg het idee dat jij in een soort woongroep leeft ofzo? Daar kan ik me dergelijke opvang nog wel voorstellen. In een gewone buurt met rijtjeshuizen oid in een stad een stuk minder. Of je moet echt een hele grote familie/vriendenkring om je heen hebben met heel veel tijd en ruimte (over)



Daarom lijkt het me mooi, het klinkt ook mooi, maar hoop ik voor je dat het haalbaar is. Zie mijn eigen ervaring dat oppassen als alleenstaande zonder kinderen een stuk makkelijker was dan nu als moeder van 2. (die inmiddels puber zijn en weer op zouden kunnen passen, dat dan weer wel)
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven