Verwijderde foto linkedin nog steeds te vinden in google...

12-12-2014 22:35 14 berichten
Even een vraagje, ik had op mijn Linkedin-account jaren geleden een profielfoto geplaatst, maar die is inmiddels wel erg verouderd (of nouja, ik ben verouderd ).



De foto heb ik daarom een half jaartje geleden verwijderd.



Helaas is die foto echter nog steeds te vinden op Google. Het is het eerste wat je ziet als je op mijn naam zoekt.



Als ik op de foto klik krijg ik de melding:

HTTP Status 404 -

type Status report

message

description The requested resource is not available.

Apache Tomcat



Ik heb Linkedin al gecontacteerd, maar die geven aan dat de foto al verwijderd is en ik het moet oplossen met Google. Ik heb bij Google al een aantal keren een verzoek ingediend, maar deze wordt elke keer geweigerd.



Wat kan ik nu het beste doen?
Pfoe geen flauw idee.. Maar alles wat je.op internet zet zal er nooit meer af gaan. Daarom ga ik altijd vrij bewust om met foto's online zetten. Nu is dit geen gigantisch probleem zo te horen en krijg je het misschien idd via voor elkaar dat die niet direct bij afbeeldingen word weergeven.



Heb het bij mijzelf wel is getest maar nog nooit bij google mijzelf gespot.
Kan het trouwens niet zo zijn dat je die foto nog ergens anders gebruikt? Bijvoorbeeld een Google account?
Vanuit de hogescholen en universiteiten wordt er tegenwoordig steeds meer gestimuleerd zo vroeg mogelijk Linkedin aan te maken voor het onderhouden van connecties en dergelijke. Achteraf een beetje spijt van...



Het is inderdaad geen gigantisch probleem, maar wel vervelend i.v.m. toekomstige werkgevers.



Verder staan er ook helemaal geen foto's van mij op internet. Om bovenstaande ook de keuze gemaakt om geen nieuwe profielfoto op Linkedin te plaatsen.
quote:n93 schreef op 12 december 2014 @ 22:49:

Kan het trouwens niet zo zijn dat je die foto nog ergens anders gebruikt? Bijvoorbeeld een Google account?Nee, dat kan het niet zijn. De link is: linkedin.com/vsearch/...
quote:meldepel schreef op 12 december 2014 @ 22:52:Om bovenstaande ook de keuze gemaakt om geen nieuwe profielfoto op Linkedin te plaatsen.Het lijkt mij dat juist het plaatsen van een nieuwe foto het probleem omzeilt: als je naam dan gegoogled wordt duikt je oude foto niet meer zomaar op omdat die oude foto naar een dode link verwijst. Je nieuwe foto komt iig hoger in de zoekresultaten omdat die er dan ook werkelijk staat.
Alle reacties Link kopieren
https://www.google.com/webmasters/tools/removals?pli=1



Heel makkelijk via deze link



Google: pagina verwijderen van google
quote:fbjewel schreef op 12 december 2014 @ 23:06:

https://www.google.com/webmasters/tools/removals?pli=1



Heel makkelijk via deze link



Google: pagina verwijderen van googleDie link heb ik gebruikt! Maar dan krijg ik de melding dat mijn verzoek is geweigerd omdat de webmaster van de site niet het juiste robots.txt-bestand of de juiste metatags heeft toegepast.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt ook allerlei wie o wie pagina's die informatie van linkedin en andere profielen af halen. Die hebben vaak ook een foto van jou in bezit. Gewist van Linkedin is niet gewist van het internet.
quote:yoshe schreef op 12 december 2014 @ 23:42:

Je hebt ook allerlei wie o wie pagina's die informatie van linkedin en andere profielen af halen. Die hebben vaak ook een foto van jou in bezit. Gewist van Linkedin is niet gewist van het internet.Dat is zo. Ik heb er allemaal niet super veel verstand van, maar de link van de foto is linkedin.com/..., dus ik weet vrijwel zeker dat de foto niet van een andere site afkomt.
Er zijn bedrijven die zulke dingen van internet kunnen krijgen. Maar dat kost wel veel geld.
Alle reacties Link kopieren
Voor de volgende keer, foto uploaden met dezelfde naam, met een andere afbeelding. Google vernieuwd dan zijn plaatje maar dan heb je er bv een zwart vlak of een bloemetje ofzo op staan.

Googlebots gaan zoeken en vernieuwen zodra iets opnieuw gevonden is. Vind ie niets blijft de oude staan. Vind de bot een nieuwere versie word de oude vervangen.
Alle reacties Link kopieren
quote:meldepel schreef op 12 december 2014 @ 23:27:

[...]





Die link heb ik gebruikt! Maar dan krijg ik de melding dat mijn verzoek is geweigerd omdat de webmaster van de site niet het juiste robots.txt-bestand of de juiste metatags heeft toegepast.





Heb je de link van de foto gebruikt?

Ik heb namelijk wel op deze manier al mijn gegevens van internet kunnen halen.
quote:nina1966 schreef op 13 december 2014 @ 00:20:

Voor de volgende keer, foto uploaden met dezelfde naam, met een andere afbeelding. Google vernieuwd dan zijn plaatje maar dan heb je er bv een zwart vlak of een bloemetje ofzo op staan.

Googlebots gaan zoeken en vernieuwen zodra iets opnieuw gevonden is. Vind ie niets blijft de oude staan. Vind de bot een nieuwere versie word de oude vervangen.Aha! Dankjewel, ga ik doen! :D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven