Doe je ook mee met `deelcember`?

08-12-2014 00:38 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Doen jullie mee met `DEELCEMBER`? (initiatief van 24kitchen)



Waarschijnlijk weten jullie ook niet wat het is . Ik kijk vrij vaak naar 24 kitchen en al de hele maand maken ze filmpjes hierover. De bedoeling is dat je iets extra`s maakt en dat doneert aan iemand die het `echt` verdient. Iemand in het zonnetje zetten met wat lekkers.



Zo zag ik vandaag dat Rudolph een taart bracht bij een vrijwilligster van Villa Pardoes.



Het initiatief vind ik zo leuk dat ik ook graag wil meedoen. Tot 1 minuut geleden wist ik alleen niet voor wie ik iets zou gaan maken, ik heb even niet de mogelijkheid om het OV te pakken en het bij iemand af te leveren. (ik doe wel vrijwilligerswerk hier maar daar kan ik gewoon altijd wat lekkers meenemen, zijn een stel smulpapen daar )



Maar ik ben eruit, ik ken iemand die heel veel vrijwilligerswerk doet voor de Voedselbank. Die ga ik verrassen. Nog even bedenken wat ik dan ga maken



Doen jullie ook mee en voor wie?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
quote:Sri schreef op 12 december 2014 @ 06:25:

Ik maak regelmatig te veel Indisch, maar zou dat "kersterig"genoeg zijn? Mijn ouders vinden het bijvoorbeeld helemaal niks, Indisch met kerst.Heerlijk juist. Gewoon doen, lijkt mij lekker.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
Heb nog wat vragen mbt uit te delen dingen, maar post ik nog wel (nu te moe) en jullie hebben vast wel tips
Ik ga niemand een plezier doen met mijn kookgestuntel, maar ik stuur wel altijd kerstkaarten die ik over heb van zo'n pakje naar een bejaardenhuis in de buurt. Ik schrijf er ook wat op en versier ze met stickers enzo. Dat kan ik nog wel.
Alle reacties Link kopieren
Heel waarschijnlijk komt de persoon die zoveel doet voor de voedselbank en de kerk, komt hier woensdag wat thee drinken. Ik ben zelf niet van het bakken dus even bedenken wat ik dan ga maken wat niet kan mislukken. Brownies zijn nog nooit mislukt. Verder heb ik nog honderden ideeen maar nog niet geprobeerd hahahaha. En ik weet niet waar ze van houdt dus ik moet ook op save spelen.



Ik heb niet alles in huis om dit te maken, maar wel lekker, maar nog niet uit hoor of ik het ga maken;

Omgekeerde Mangotaartjes met rode peper.



Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
Woensdagochtend komt de persoon die ik in het zonnetje wil zetten hier theedrinken. Dus dan moet ik het dinsdagavond na het werk maken. Heel eng ga ik iets maken wat de eerste keer niet helemaal perfect was. Ik hoop dat het nu de 2e keer wel goed lukt. Vorige keer was hij zo;







Ik maak dinsdagavond of woensdagochtend wel een foto van mijn baksel.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
Laatst heb ik de vrijwilligster, van o.a. de Voedselbank en de kerk en nog een aantal dingen, verrast met een zelfgemaakte appelkwarktaart. Ze was erg verbaast en verrast en ik kreeg later nog een email dat hij verrukkelijk smaakte. Dus gister er ook eentje gemaakt voor mijn moeder. Die vond hem ook super gelukt. Nou gelukkig. Dacht, stel dat hij niet lekker is, die vrijwilligster zal dat niet tegen mij zeggen. Maar mijn moeder zei dat hij echt goed was dus ben opgelucht



Eindresultaat van de Appelkwarktaart;









Zo ziet hij er van binnen uit;





Hoe maak je hem?



Beslag in de bakvorm en de appelpartjes erop gelegd;





Amandelen verstrooid over de cakemix en de appelschijfjes;





Laatste stap om wat suiker met kaneel over de taart te strooien voor hij de oven in gaat;





Resultaat is de bovenste foto.



(ps, hij was heerlijk)
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
Complimenten Myv, ziet er geweldig uit.
Alle reacties Link kopieren
quote:MocyMoos schreef op 21 december 2014 @ 14:00:

Complimenten Myv, ziet er geweldig uit.Dank je, ik was even onzeker of het goed gelukt was .
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Ik bak nooit iets, maar heb meegedaan met een actie voor de voedselbank.
Alle reacties Link kopieren
Mijn draadjesvlees voor hachee voor de deelcember staat lekker te pruttelen (en het ruikt lekker in de keuken).
Alle reacties Link kopieren
quote:thee schreef op 21 december 2014 @ 15:13:

Mijn draadjesvlees voor hachee voor de deelcember staat lekker te pruttelen (en het ruikt lekker in de keuken).



Is het voor vandaag of geef je het morgen?



Lekker ruikt hachee of draadjesvlees idd.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
Ik vries het vanavond in en geef het dinsdag, kan ze zelf bekijken wanneer ze het wil ontdooien. Maar durfde er niet op te gokken dat ik morgen genoeg energie heb om het te maken.
Alle reacties Link kopieren
quote:thee schreef op 21 december 2014 @ 18:08:

Ik vries het vanavond in en geef het dinsdag, kan ze zelf bekijken wanneer ze het wil ontdooien. Maar durfde er niet op te gokken dat ik morgen genoeg energie heb om het te maken.Gelijk heb je om het nu te maken, af is maar af.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven