Die ellendige kerstboomverlichting

12-12-2014 21:47 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
Waarom ik ze vorig jaar niet netjes om een kartonnetje gewikkeld heb, weet ik ook niet. Misschien zaten ze toen al in de knoop. Nu ben ik bijna twee uur bezig geweest met het ontwarren van drie strengen met kerstverlichting. Het resultaat: één heb ik in stukken geknipt (anders kreeg ik het echt niet los), één doet het wel, nee niet, hé nu wel weer en één doet het! Mag ook wel, na twee uur prutsen. Nu heb ik dus 100 lampjes over voor een grote boom en dat vind ik te weinig. Wat nu?



Mijn opties:

- nog een streng van 100 lampjes kopen en hopen dat de twee snoeren na Kerst netjes uit de boom komen.

- één snoer van 100 lampjes in de boom. Maar dat staat nogal armoedig...

- één nieuw, goed, handig snoer kopen met genoeg lampjes.



Dat laatste wil ik het liefst, maar wat koop ik dan en waar? Wat hebben jullie? En hoeveel lampjes heb ik nodig?

Ter info: boom (nepperd) is zo'n 1.80 meter hoog. Budget, voor iets heul moois, is 20 euro.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt wel gelijk hoor, dit jaar zal ik ze netjes opbergen!
Alle reacties Link kopieren
Dit jaar dacht ik mijn (10 jaar) oude lampjes eens te vervangen door een nieuwe set, met veiligheidslampje deze keer.

Er staat hier jaarlijks een kleine boom van 1.20, met 35 lichtjes dus. Helaas had ik mijn oude set al weggegooid, toen bleek dat de nieuwe snoer tussen elke twee lampjes 8 cm kortere snoer heeft dan mijn oude set. 1.65 m korter dus ongeveer.

Dit jaar is de boom onderin niet verlicht, en straks: op naar de uitverkoop. Dan zal het waarschijnlijk een set van 50 lichtjes worden, hoewel dat voor mij niet hoeft, zoveel. Ik vind een boom mooier met weinig lichtjes (maar zo te lezen ben ik in de minderheid).Een boom met teveel lichtjes vind ik net een showroomboom, en een boom met weinig lichtjes benadert meer het kaarslichtprototype.
De toekomst is niet meer wat het was
Alle reacties Link kopieren
Heel erg mooi Tickel!



Mijn eerste snoer clusterverlichting was er een van 368 lampjes, ik dacht nou wordt mijn boom da bomb.

Wist ik veel dat zo'n 'slinger' maar een meter lang is. Kon ik net één tak mee verlichten
Wegens grote belangstelling ben ik momenteel verminderd beschikbaar. Dit kan tijdelijk zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:Soulcats schreef op 13 december 2014 @ 00:02:

Heel erg mooi Tickel!



Mijn eerste snoer clusterverlichting was er een van 368 lampjes, ik dacht nou wordt mijn boom da bomb.

Wist ik veel dat zo'n 'slinger' maar een meter lang is. Kon ik net één tak mee verlichten





Die fout maakte ik dus ook, vandaar 2 snoeren nu. Bij 368 lampjes is het aanloopsnoer 4 meter tegenover 2,5 meter lampjes.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
quote:Nouschi schreef op 12 december 2014 @ 23:31:

[...]





Klinkt toch wel goed. Maar die van mij gaan echt al járen mee nooit problemen mee. Ik gooi ze er in, beetje uittrekken hier en daar en klaar Stuk of 100 lampjes denk ik, 3 strengen.

Even een duidelijke foto van cluster.



"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Wauw ideaal. Die moet ik ook maar erns aanschaffen. In januari zijn ze in de uitverkoop? Dan stuur ik er iemand op af.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben vanmorgen geslaagd! Er was 21% korting bij de Gamma en daar heb ik ledverlichting gekocht: 180 lampjes voor ¤10,25. Bevalt goed, het is gewoon een snoer met begin en eind. Ik heb het er zo in gewikkeld. Boom kan er mee door zo, maar ik ga tijdens de echte uitverkoop stiekem nog wat meer van die ledgevalletjes kopen. Man vindt het prima zo, maar ik ben ook voor 'hoe meer, hoe mooier'.

Dreumes vindt de boom ook mooi. Er flink gewezen (en veel nee gezegd door mama) met de bijbehorende 'ooooh' en 'aaaah' kreten.
Alle reacties Link kopieren
quote:liubi schreef op 13 december 2014 @ 09:09:

Wauw ideaal. Die moet ik ook maar erns aanschaffen. In januari zijn ze in de uitverkoop? Dan stuur ik er iemand op af.Waarschijnlijk al de dag na kerst hoor.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Hier 4 snoeren clusterverlichting. Staat prachtig, ennehhh nu bij intratuin ook in de aanbieding, 768 lichtjes, 14,95.
Iedereen wil oud worden, maar niemand wil het zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven