Wat lekker bij gegrilde coquilles?

12-12-2014 14:50 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Met kerst wil ik als warm tussengerecht gegrilde coquilles maken; alleen wat erbij?

Uiteraard wemelt het op internet van de recepten; maar ik heb nog niks gevonden waarvan ik denk 'dit is het'.



Wie o wie heeft een goed idee? Ik wil het in elk geval niet te zwaar maken met romige sauzen en dergelijke; het is een tussengerecht en bij het hoofdgerecht heb ik al een wat vollere saus. Dus wat ik zoek is simpel en smaakvol.



Alvast bedankt voor het meedenken.
Klein beetje geraspte limoenschil, paar druppeltjes limoensap, paar druppeltjes sojasaus en een druppie sesamolie.
Alle reacties Link kopieren
quote:paresseuse schreef op 12 december 2014 @ 21:52:

[...]





Vind ik wel heel apart, aangezien er, behalve dan qua vorm en dat het om rauwe producten gaat, weinig overeenkomsten zijn tussen een carpaccio van coquille, vlees of een van bietjes, qua smaak(combinaties). Of kent hij alleen de traditionele met vlees?



In plaats van doperwtjespuree is een beetje puree van bloemkool ook lekker. Spekjes kun je er ook verkruimeld over strooien.



Hij houdt niet van rauwe vlees en vis, zal dus ook niet filet americain, sushi e.d. eten.

We hebben een keer in een verrassingsmenu een carpaccio van coquilles gekregen en hij heeft 1 zuinig hapje genomen (en ik de rest 😀).
Ah ok, maar gegrild gaat hij ze vast erg lekker vinden.
Alle reacties Link kopieren
@tickel: gisteren je recept gemaakt; het was heerlijk!

Volgende week zaterdag krijg ik ook mensen te eten en dan maak ik het als voorgerecht.

Bedankt!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven