Wasmysterie... wie helpt het oplossen?

15-07-2012 18:00 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi ladies,



Ik zit dus even met een wasmysterie waar ik maar niet uitkom. Wellicht hebben jullie enig idee??



Deze week voor de vierde keer een shirtje ontdekt met mysterieuze bleekvlekken erin (dus plekken waar de kleur vervaagd/vergeeld is) en ik kom er maar niet achter waar het aan ligt. De vorige keren was het elke keer kleding waarvan ik dacht: jammer maar soit. Dit keer was het echter een mooi shirtje wat ik regelmatig ook naar werk ed aantrek, dus baalde behoorlijk. Ik heb het donderdag nog aangehad en voor zover ik kon nagaan is het zonder de vlekken de wasmand ingegaan. Nu trek ik het dus net uit de wasmand en zitten die rare plekken erin. .



Conclusie zou logisch moeten zijn: het ligt aan de wasmand. Maar ik heb deze plekken eerder deze week ook op een trui ontdekt die niet in de wasmand heeft gelegen, maar een tijdje op een krukje naast het bed. Verder op een shirtje dat ik al gewassen had (maar mogelijk met de plekken erin de wasmand in is gegaan, dat zou kunnen) en op mijn dekbedovertrek (dat had ik al een maand eerder ontdekt).



Voor zover ik weet zaten er geen rare dingen in de wasmand die ik met chemische zaken heb behandeld. Het enige wat er in de wasmand zit, zijn zweetshirts van het sporten. Maar het lijkt me gek dat dat deze plekken veroorzaakt.



Ik begrijp dat jullie het misschien ook niet kunnen verklaren, maar wellicht heeft iemand een ingeving waar ik nog niet aan gedacht heb?



Tot die tijd heb ik de binnenkant van de wasmand maar even bedenkt met een vuilniszak...
Alle reacties Link kopieren
Heb je je haar onlangs gekleurd/geblondeerd? Kan het via een handdoek op je kleding terecht zijn gekomen?
Alle reacties Link kopieren
quote:commotion schreef op 16 juli 2012 @ 10:02:

Heb je je haar onlangs gekleurd/geblondeerd? Kan het via een handdoek op je kleding terecht zijn gekomen?Nope, ik heb gewoon mijn eigen haarkleur, zonder verf. Maar dank voor het meedenken!
Alle reacties Link kopieren
hallo daar,

ik weet niet of er nog kan gereageerd worden op de opmerking over de bleekwatervlekken in de kleding na het wassen.

ik heb het probleem alleszins al meerdere keren voorgehad. Aangezien ik de oorzaak niet ken, is het probleem onvoorspelbaar. ik heb de indruk dat het in periodes voorkomt.

de vlekken zijn ontkleurd, net als stevige bleekwatervlekken. soms, als de machine vol zit, maar op 1 kledingstuk. ik begrijp er niets van en als je het probleem opzoekt op het net (vooral als je gaat zoeken in het engels), blijkt dat heel veel mensen dit probleem al gehad hebben, maar het blijft onopgelost.

vandaar mijn vraag, heeft iemand hier al een oorzaak kunnen voor traceren?
Alle reacties Link kopieren
Bij mij bleek het in ieder geval toch de acnegel te zijn geweest. Sindsdien een stuk voorzichtiger mee geweest en geen last meer gehad.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven