Het noorderlicht

22-11-2014 21:26 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Graag hoor ik goede adviezen over reizen naar het Noorderlicht. Gewoon voor een paar dagen, wsl is doordeweeks goedkoper?

Tips, manier van reizen, alles is welkom!



Zit er aan te denken dit cadeau te doen aan mijn beste vriendin, enigszins low budget zou fijn zijn!



Wij komen uit 040, mocht dat relevant zijn.. Alle tips zijn welkom!
Alle reacties Link kopieren
http://www.npo.nl/joanna- ... 30-12-2010/VARA_101250242





Geen eigen ervaring, helaas, maar deze documentaire vind ik erg mooi.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Ja die docu is geweldig, Joanna Lumley op zoek naar het noorderlicht...helemaal emotioneel als ze het eindelijk aanschouwt :-)
Afgelopen september was er een avond dat het tot in Nederland te zien zou zijn. Wij zijn het halve land doorgereden, hadden een goede plek gevonden met vrij zicht op het noorden, en toen het grote wachten en Twitter in de gaten houden of iemand al iets zag. Helaas, niets gezien (anderen wel trouwens).



Ook in Schotland hebben wij het nog nooit gezien. We hadden wel een goede week ervoor uitgezocht. Ik geloof de laatste nieuwe maan van het winterseizoen, in een winter waarin veel activiteit was. Toch niets.
Alle reacties Link kopieren
Je kan met Norwegian redelijk goedkoop van Schiphol naar Oslo vliegen en dan een binnenlandse vlucht naar Tromsø.

Er is een heel redelijke kans dat je als je daar met een Northern Lights Chase Tour meegaat tussen november en maart, dat je het ziet. Kan wel tot diep in de nacht duren. Meestal vertrekken ze om 2200 uur en zijn rond 2-300 terug.

Als je dat twee avonden hebt, heb hee grote kans dat je het ziet.

Tromsø is een studentenstad en heeft mooie natuur er omheen. Je kan met een kabelbaan de berg op voor een heel mooi uitzicht, de Arctic Cathedral bezoeken, een hondensleetocht maken etc etc.

Er is een Thon budget hotel dat goed is en redelijk te betalen voor Noorse begrippen (er zijn twee Thon hotels dus kies de goedkoopste).

Tijdens zo een NL Chase Tour kan je ver de binnenlanden ingaan en kan het erg koud worden. Wij kwamen bij de Finse grens en daar was het -19... Thermokleding mee dus.

Het is geweldig!
WTF?
Alle reacties Link kopieren
Klinkt geweldig!
Die kou Dolfje, echt fantastisch. Ik haat kou, maar met -29 in het donker onder een volle maan buiten lopen is geweldig.
Alle reacties Link kopieren
Dank je wel Abusu! Late reactie van mijn kant maar hier heb ik zeker iets aan, thnx!
Alle reacties Link kopieren
You're welcome! Veel plezier :D
WTF?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven