Een eigen blog hebben

01-10-2014 16:19 1102 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag!



Ik vroeg me af of er hier meerdere mensen zijn die een eigen site bijhouden? Misschien leuk om ervaringen uit te wisselen, elkaar tips te geven en feedback te krijgen?



Je mag hier de link naar je eigen blog posten mits deze niet commercieel is. Geen links naar webshops, websites die veel inkomen genereren of andere commerciele sites dus! Mensen die dit toch doen zullen gestaft worden.
Ik zit ook op zo'n twee of drie posts per week, een overzichtje van wat we deze week krijgen en waar we dus iets mee 'moeten' verzinnen, en een recept. Maar deze week zat er bijvoorbeeld ook een post bij over wat prettig is om in huis te hebben om te koken.
quote:ikeaverslaafde schreef op 16 november 2014 @ 14:39:

Elfquest Wat een blog heb je. Ben er heel erg van onder de indruk, en vooral ook van jou. Wat ben jij een sterke vrouw.Wow. Dank je wel.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook bezig met het maken van mijn eigen blog. Alleen durf ik niet zo goed.

Ik ben bang dat mijn blog niet gelezen wordt en ik ben bang dat mijn blog wel gelezen wordt. Voor dat laatste misschien nog wel het meest. Ik wil namelijk alleen maar hele positieve reacties . Wat nou als iemand commentaar heeft? Dat vind ik zo spannend, dat ik niet online durf.

Mijn blog onderwerp is werkgerelateerd. Als het nou gewoon voor de hobby was, was het niet zo eng. Misschien eerst eens met een hobby blog beginnen dan maar?
Alle reacties Link kopieren
Ik begon op tumblr ooit een sportblog, ik gebruik het nu als soort van website voor mijn "Bootcamp" ik heb een facebookpagina met de zelfde naam en daar "Blog"ik eigenlijk meer op.
Misschien wel een goed idee om eerst een 'algemeen' blog te beginnen dan ja. Aan de andere kant: áls er dan iemand commentaar geeft, is het wel gelijk persoonlijker. Zo kreeg ik vandaag van iemand de vraag, n.a.v. mijn food blog, of we ook echt de voedselbank nodig hadden, of er alleen kwamen voor de gratis producten. Dat raakte me toch echt wel even: het is iets wat heel dichtbij komt, meer of er aan mij als persoon getwijfeld wordt dan wanneer het over iets werkgerelateerds zou gaan.



Oh en om dingen over bloggen te leren is via twitter #blogpraat ook erg leuk. Elke maandag tussen 20.00 en 21.00 uur is dat een soort chat over die hashtag. Vandaag worden er reviews van blogs gedaan, maar er komt bijvoorbeeld ook wel eens iets langs over SEO etc.
Alle reacties Link kopieren
Knuffeltijgertje, ik snap heel goed dat je dat enorm raakt! Beetje 'bijzondere' vraag ook!



Voor mij voelt werkgerelateerd juist extra kwetsbaar, omdat mijn collega's er dan ook wat van kunnen vinden. Stom eigenlijk.

Echt persoonlijk zou ik ook niet willen hoor. Dat zou ik dan echt anoniem doen. Ik heb wel een leuk idee, maar moet er nog even op broeden .
Ik ben heel benieuwd :-) zie het graag komen!
Leuk topic!



Ik heb zelf een engelstalige blog, die gaat over talen leren (Ik leer op dit moment spaans en japans) Ik post handige sites/leerzame boeken en deel tips. Ik eet ook vegatarisch en deel ook recepten. (Net begonnen met recepten plaatsen dus nu staat er nog maar 1) www.thevegpolyglot.com is mijn blog.



Ik had wat vragen voor de bloggers hier



1. Hoe komen jullie aan inspiratie voor artikelen?

Als ik mij niet zo lekker voel dan vind ik het heel lastig om een artikel te verzinnen en dus inspiratie op te doen. Soms kijk ik op pinterest en dat helpt wel.

2. Schrijven jullie vooruit?

Ik wel, helemaal nu met deze aankomende drukke decembermaand schrijf ik zoveel mogelijk vooruit.



Jullie hoeven de vragen niet te beantwoorden
Mag ik hier aansluiten?



Blog al een tijdje, een jaar of 3. Maar niet erg intensief, en heb veel ook weer verwijderd van mijn blog.



Nu wil ik meer ook persoonlijk gaan bloggen, ipv alleen over mijn studie. Het stomme is: over mijn studie blog ik het liefst in het nederlands, over mijn persoonlijke leven liever in het engels. What to do?
@matroesjka_



Hi! Ik zag dat je nog geen reactie hebt gekregen, dus bij deze. Ik moet eerlijk zeggen dat ik je niet echt advies kan geven..haha. Als het helpt, ik ben ook van plan om in 2 talen te bloggen. Engels en Nederlands. Nederlands bijvoorbeeld als ik over een aankoop praat van een nederlandse winkel omdat ik het zinloos vind om over een artikel te praten die je nergens anders kan krijgen dan Nederland. Veel succes met bepalen iedergeval! Er is iedergeval niks mis mee met twee-talig bloggen.
Waarom bloggen in slecht Engels als je ook kunt bloggen in goed Nederlands? Dat vraag ik me dan af.
Wie zegt dat ik in slecht Engels zou bloggen?
Nee, ik had het over de blog die boven jouw vorige reactie stond.
Zolang mensen niet dingen typen zoals 'looking the cat out of the tree' of 'I have you in the holes' dan vind ik het prima als mensen begrijpend engels bloggen.
Whahaha I have you in the holes...
Maar je noemt je site (jezelf?) polyglot. Dan heb je toch een titel hoog te houden, of niet?
Ach ja, mijn ego is te groot om in het Engels te bloggen. Zou me elke fout aantrekken haha.
Echt erg vind ik het Engels niet, eigenlijk. Ja, zelf zou ik wat zinnen omgooien, ik zie wat veel ge-ing en wat 'stijlfouten' die ik mezelf nooit toe zou staan, maar om nou te zeggen dat het slecht Engels is vind ik erg overdreven.



Het is wel ... Moeizaam Engels, waardoor ik me afvraag of je het vol gaat houden om (in deze taal in ieder geval) te bloggen. Als je in het Nederlands blogt, kan het zo zijn dat je meer energie overhoudt om leuke onderwerpen te vinden. Of dat je onderwerpen vindt die je beter aandurft, omdat je geen vertaalslag hoeft te maken. Verder, over die onderwerpen: andere blogs lezen helpt bij mij, instagram ook.
quote:ikeaverslaafde schreef op 04 december 2014 @ 17:17:

Ach ja, mijn ego is te groot om in het Engels te bloggen. Zou me elke fout aantrekken haha.Ik ook maar ja, na een paar jaar leraaropleiding moet ik van mezelf foutloos Engels kunnen schrijven
Ik heb een domeinnaam geregistreerd met .nl, maar nu staan je voor- en achternaam op de site van SIDN als eigenaar/beheerder/whatever van je site. Kun je dat op de een of andere manier nog veranderen? Ik las dat je wel met een of andere geweldige reden misschien dat nog kan veranderen, maar wat als je geweldige reden alleen je privacy is? Ik blijf liever anoniem.
Als ik op SIDN kijk zie ik alleen mijn achternaam en mijn voorletter. Niet zo herkenbaar dus. Het ligt misschien aan je registrar, hoe die dat hebben doorgegeven?
Mijn registrar heeft mijn voornaam (voluit) en mijn achternaam doorgegeven. Helaas. Maar goed dat je het zegt, want ik dacht dat het misschien bij iedereen zo zou zijn dat de voornaam er voluit staat. Ik zal wel even mijn registrar mailen.
leuk topic
Alle reacties Link kopieren
Hallo!



Ik en mijn vriendinnen zijn pas een blog begonnen.

Leuk topic om wat tips te krijgen

Onze blog is: [...]

Ik ben benieuwd wat jullie van de layout en de posts vinden?



Groetjes!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 27-03-2015 18:25
Reden: reclame eigen blog
% gewijzigd
Slapen
Coherent

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven