Hond en puppy gestolen!!!

09-12-2014 22:41 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
di 09 dec 2014, 16:59|

Hond en puppy gestolen



Een moederhond en haar puppy zijn zondagnacht gestolen uit een woning in Helden (Limburg).







Foto: Facebook



De bewoners werden wakker door gestommel en zagen nog net twee mannen wegrennen. Ze gingen ervandoor in een auto.

De pup van vier maanden oud is er eentje uit een nest. De andere pups zijn verkocht maar de familie wilde deze pup houden omdat hij een auto-immuunziekte heeft.

De honden zijn van het ras Engelse Springer Spaniëls.

Via Facebook en Twitter is een grootschalige zoektocht opgezet.



En nu ook via Viva.......



Hoop zo dat de hondjes veilig en gezond weer gevonden worden.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
Jeetje, honden jatten ... waarom?
Alle reacties Link kopieren
Waarom zaten die honden eigenlijk niet binnen?
Alle reacties Link kopieren
quote:iones schreef op 09 december 2014 @ 22:44:

Waarom zaten die honden eigenlijk niet binnen?



Ik zie ook niet staan dat ze buiten waren?



Eigenaresse zie ik bij de Telegraaf dit zeggen;



WTF!!!!:(:(

Vannacht om 12 uur hebben 3 mannen onze honden gestolen. Pap werd wakker van het gejoeker van onze puppy Bearke toen hij voetstappen hoorde is hij snel opgestaan en hij zag 2 jongens/mannen wegrennen naar hun "vluchtauto" die er super hard vandoor ging. Ze hebben Tessa en Bearke meegenomen. Lotje kwam super bang naar ons toegerend. Heb je iets gezien of gehoord of zie je onze honden ergens geadverteerd staan laat het ons aub weten. Alsjeblieft dit bericht delen zodat zoveel mogelijk mensen dit lezen.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Wat verdrietig, hopelijk zijn ze snel en gezond weer terecht!
Alle reacties Link kopieren
quote:Mylene_Valerie schreef op 09 december 2014 @ 22:48:

[...]

http://www.1limburg.nl/te ... en?context=latestarticles



Onbekenden hebben in de nacht van zondag op maandag twee honden gestolen uit een hondenhok aan de Neerseweg in Helden.
:( Wat naar, ik zou ten einde raad zijn.. Zijn er contact gegevens bekend van de eigenaars mocht er een tip zijn?
Wat erg! Hoe komen mensen erbij om een hond te stelen?!
Alle reacties Link kopieren
quote:fru1t3lla schreef op 09 december 2014 @ 23:11:

:( Wat naar, ik zou ten einde raad zijn.. Zijn er contact gegevens bekend van de eigenaars mocht er een tip zijn?



Naam van de eigenaar staat bij het artikel, nou eronder haar tekst. Vanwege privacy zal ik die hier niet neerzetten. FB heb ik niet gekeken, heb geen zin om te zoeken. Ik zou 112 bellen



Nee niet doen hoor, gewone politie bellen op 0900-8044? is het dacht ik uit mijn hoofd.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Vreselijk! Arme hond en pup.



Maar... Wat ik hier niet lees en op FB wel zag staan: de hondjes zaten vannacht in een buitenhok toen zij gestolen werden. Best kans dat iemand meende ze te moeten "redden". Met dit weer in een buitenhok vind ik ook niet kunnen.

(Überhaupt, honden buiten houden vind ik niet meer van deze tijd).
In de vrieskou honden s'nachts in een buitenhok laten ????? Echt wel erg :(
quote:Ma_Griffe schreef op 09 december 2014 @ 23:33:

In de vrieskou honden s'nachts in een buitenhok laten ????? Echt wel erg :(



Nou ja, dat weten we niet precies natuurlijk. Misschien is dat buitenhok goed verwarmt?



Maar sowieso vind ik het niet kunnen. En helemaal niet slim ook, als je bedenkt dat er steeds vaker honden uit tuinen worden gestolen en meestal voor de fok.
Het is te hopen dat het goed afloopt voor de honden.
Alle reacties Link kopieren
quote:NummerZoveel schreef op 09 december 2014 @ 23:21:

Vreselijk! Arme hond en pup.



Maar... Wat ik hier niet lees en op FB wel zag staan: de hondjes zaten vannacht in een buitenhok toen zij gestolen werden. Best kans dat iemand meende ze te moeten "redden". Met dit weer in een buitenhok vind ik ook niet kunnen.

(Überhaupt, honden buiten houden vind ik niet meer van deze tijd).

Wel nee er valt flink te verdienen aan deze honden er worden veel honden ook overdag met mooi weer uit tuinen gestolen.

Ik ken iemand die snachts beneden bij zijn ( naakt )kat sliep die had kittens zodat hij gelijk de inbrekers in de nek kon pakken mocht het nodig zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:NummerZoveel schreef op 09 december 2014 @ 23:21:

Vreselijk! Arme hond en pup.



Maar... Wat ik hier niet lees en op FB wel zag staan: de hondjes zaten vannacht in een buitenhok toen zij gestolen werden. Best kans dat iemand meende ze te moeten "redden". Met dit weer in een buitenhok vind ik ook niet kunnen.

(Überhaupt, honden buiten houden vind ik niet meer van deze tijd).Ik denk niet dat mensen die oud genoeg zijn om te rijden met een auto dit als een 'reddingsoperatie' doen. Ik hoop dat de dieren snel terecht zijn en naar huis kunnen. Wat een idee om honden te stelen... Paar jaar terug liepen ze in deze omgeving duiven en volièrevogels te jatten.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
quote:lemoos2 schreef op 09 december 2014 @ 23:44:

[...]Wat een idee om honden te stelen... Paar jaar terug liepen ze in deze omgeving duiven en volièrevogels te jatten.Tja, het levert geld op. In het contract met de fokker van onze raskatten (Britjes) staat zelfs dat ze om die reden niet naar buiten mogen. Het schijnt te gebeuren. Mijn katten komen alleen onder toezicht in de tuin, maar dat is ook om andere redenen. Maar, inderdaad, hoe komt iemand erop.
Alle reacties Link kopieren
quote:ninon schreef op 10 december 2014 @ 00:04:

[...]





Tja, het levert geld op. In het contract met de fokker van onze raskatten (Britjes) staat zelfs dat ze om die reden niet naar buiten mogen. Het schijnt te gebeuren. Mijn katten komen alleen onder toezicht in de tuin, maar dat is ook om andere redenen. Maar, inderdaad, hoe komt iemand erop.Nu heb ik niet echt een idee hoeveel dieren zonder stamboom opleveren maar het lijkt mij niet erg winstgevend, zul je toch heel wat nestjes moeten fokken. Je moet toch de dieren voeden tijdens zwangerschap, de pups/kittens slijten... En zo'n heel exotisch (gewild) ras is het nu ook niet echt geloof ik. Gelukkig hebben wij een merkloze hond, daar verdien je niet veel aan. De 'merkhonden' waren hier altijd van het kaliber 'try me, bring it on' dus die waren wel veilig in de tuin.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
quote:minnimouse schreef op 09 december 2014 @ 22:43:

Jeetje, honden jatten ... waarom?



Waarschijnlijk voor het geld. Ik hoop dat ze snel terecht zijn.
Jeetje wat afschuwelijk! Toevallig vandaag net een vergelijkbaar verhaal gehoord. Daar is ook echt ingebroken snaakst om die puppies te stelen. Doodeng! Ze waren ook nog eens nog veel te klein om bij moeder weg te gaan. :(
Alle reacties Link kopieren
@Lemoos, het fokken van de dieren zelf levert idd niet veel op (tenzij je broodfokker bent) maar alleen de verkoop natuurlijk wel. Ik heb mijn Britten in een tijd gekocht dat de whiskaskat heel populair was en daar werd flink in gehandeld. Katten zonder stamboom leverden ook aardig wat op, zolang het beest er als een raszuivere Brit uitzag, was een stamboom niet zo belangrijk (helaas). Zo'n beest van de straat plukken en doorverkopen of gebruiken voor de broodfok was makkelijk geld verdienen.
Ik lees net op Facebook dat de pup terecht is.
Alle reacties Link kopieren
Alleen de pup is terecht, de moeder nog niet. Merkwaardig.
Alle reacties Link kopieren
quote:iones schreef op 13 december 2014 @ 23:50:

Alleen de pup is terecht, de moeder nog niet. Merkwaardig.



Oh wat zielig. Ze hebben vast gelezen dat de pup ziek was. Die moederhond zullen ze wel in een schuur houden om jonkies te krijgen. Hoop het niet natuurlijk.



Waar hebben ze de pup dan gevonden?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
quote:Mylene_Valerie schreef op 09 december 2014 @ 23:16:

[...]





Nee niet doen hoor, gewone politie bellen op 0900-8044? is het dacht ik uit mijn hoofd.Bijna, 0900 TUIG (8844)
wie de toekomst als tegenwind ervaart, loopt in de verkeerde richting.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven