Kom hier maar heen, hier is alles gratis

09-04-2014 13:31 495 berichten
Alle reacties Link kopieren
http://www.nu.nl/buitenla ... nd-bootvluchtelingen.html



Tsja, als ik dit soort berichten dan groeit mijn angst voor de toekomst van ons land. Angst dat onze sociale voorzieningen nog verder uitgekleed worden, omdat ze nog onbetaalbaarder zijn geworden. Angst dat gezondheidszorg nóg duurder wordt. Angst dat wachtlijsten voor woningen nóg langer worden. Angst dat de werkloosheidscijfers nóg verder oplopen. Angst dat de gewelddadige criminaliteit in verband met bovenstaande nóg verder toeneemt. Angst dat ik van mijn bruto salaris nóg meer belasting moet betalen. En zo kan ik nog wel een tijdje verder gaan.



Zijn er meer mensen die deze angsten met mij delen? Of zijn er wellicht mensen die mij gerust kunnen stellen?



Ik hoop echt dat Europa het probleem een keer oplost. Ze zouden moeten kijken hoe Australië dit probleem oplost. Want die pakt het probleem met succes aan. Ik zou willen dat onze regering bij de Australische regering in de leer ging. Daar kunnen ze een hoop van leren.
Alle reacties Link kopieren
Bron: Dagblad De Limburger:



Vakantiebaan zorgmedewerkers na ontslag



Ontslagen zorgmedewerkers in Limburg worden in groten getale gevraagd om weer aan de slag te gaan bij hun oude werkgever. Maar wel als vakantiekracht en tegen een lager loon. „Waanzin” en „slecht getimed”, zeggen de vakbonden.



Door Eric Seuren



Om hoeveel werknemers het gaat, weten de bonden Abvakabo FNV, CNV Publieke Zaak, NU'91 en FBZ niet, maar ze zeggen veel meldingen van leden te krijgen. „Hoewel er op het eerste oog geen regels overtreden worden, verdient dit absoluut geen schoonheidsprijs. Het is te gênant voor woorden”, vindt Jacob Riepe, bestuurder Zorg van de CNV. „Eerst ontsla je mensen en dan haal je ze weer terug als goedkope vakantiekracht.”

De vakantiebaan weigeren is voor medewerkers geen optie, zegt Karim Skalli, bestuurder Zorg bij Abvakabo FNV. „Als ze via het UWV teruggevraagd worden, betekent weigering in veel gevallen korting op de WW-uitkering. Ze staan met de rug tegen de muur.”

Volgens de bonden speelt de situatie bij diverse zorginstellingen in de provincie, maar gaan de meeste meldingen over de grootste en dat is De Zorggroep. Skalli: „Behalve dat het heel vervelend is voor medewerkers, die zich afgedankt voelen, en toch weer terug keren, is hier ook sprake van zeer slechte timing. Je weet dat de druk op de organisatie in de zomer het grootst is. Waarom hebben ze daar dan geen rekening mee gehouden?”

CNV-collega Riepe noemt de instelling „op dit punt” een voorbeeld van hoe het niet moet. Bestuursvoorzitter Wouter van Soest van De Zorggroep bevestigt dat een deel van het ontslagen personeel komende zomer weer tijdelijk bij de instelling werkt. „We zijn elk jaar op zoek naar vakantiekrachten. Nu doet zich de situatie voor dat ook mensen die wij eerder ontslagen hebben, in aanmerking komen voor deze vacatures. Dat is voor sommige werknemers wrang, voor anderen juist fijn. Wij hebben de plicht om, als er vacatures zijn, die eerst voor te leggen aan medewerkers die we eerder hebben moeten laten gaan. We proberen hier zo goed mogelijk over te communiceren.”

Volgens UWV Limburg is de terugkeer van ontslagen medewerkers als vakantiewerker niet uniek voor de zorgsector „Het komt eigenlijk in alle branches voor. We adviseren altijd zo'n baan aan te nemen. Je weet immers nooit waar het toe kan leiden. Misschien wel weer tot een vast dienstverband”, zegt een woordvoerster.



Tijd Gepubliceerd op: 19.05.14 06:00, laatste update: 19.05.14 08:32
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
Bron Dagblad De Limburger:





‘Meer loon top Zorggroep schandalig'



Terwijl afgelopen weken ontslag is aangevraagd voor 476 medewerkers, zagen de bestuurders van de Zorggroep hun salaris met tienduizenden euro’s stijgen. Wouter van Soest kreeg vorig jaar 261.038 euro, zijn collega Frank Rijnders 302.150 euro. Dat staat in het jaarverslag 2013.



Venlo

Van onze verslaggever



AbvaKabo-bestuurster Lilian Marijnissen spreekt er schande van. Ze wijst op de nieuwe Wet normering topinkomens (WNT), die bestuurders in de semipublieke sector aanspoort hun salaris te matigen en op de miljoenenbezuinigingen die ook op de Zorggroep afkomen. „Hoe haal je het in je hoofd dan jezelf tot 9 procent meer salaris te geven?”

De Zorggroep kwam recent negatief in het nieuws nadat de vakbonden hadden geklaagd over het feit dat ontslagen medewerkers werd gevraagd in de vakantie tegen een lager loon te komen helpen. Op 11 juni komt de Inspectie voor de Gezondheidszorg praten over de anonieme melding van een medewerker, die signaleert dat door de ontslaggolf en een personele onderbezetting vaker sprake is van gevaarlijke situaties voor cliënten.



Tijd Gepubliceerd op: 07.06.14 07:00
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
quote:missie_m schreef op 12 december 2014 @ 22:21:

[...]





Pensioenen zijn al aan het afbrokkelen. En jawel een heel groot deel van de Nederlanders denkt er zo over. Sterker nog, bij de laatste verkiezingen vroegen ze aan Turkse mensen in Nederland op wie ze gingen stemmen. Zij antwoorden allemaal stuk-voor-stuk "op Geert Wilders". Daar moet een filmpje van zijn.Het filmpje: http://youtu.be/P5GjPaVvquE
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen zomer, een periode die voor veel vaste krachten en flexers pieken is, heeft een grote instelling 200 flexers eruit gegooid. Kun je je voorstellen wat dat met de vaste krachten en met de cliënten deed? Beetje bij beetje werden ze weer aangenomen en inderdaad ook hier voor minder geld. Ik heb in het voorjaar bij deze instelling gesolliciteerd maar werd niet aangenomen omdat ik niet aan 'het profiel' voldeed. Leuke is ( supertriest eigenlijk) dat ze grote nood kregen en een uitzendbureau moesten inzetten. En raad eens wie daar 24/7 aan het werk kon



Slim omgaan met het geld van cliënten kun je het niet noemen daar ze enkel en alleen al voor een slaapdienst 600 euro moeten betalen als je een uitzendkracht moet inzetten. Een 0 uren contract of tijdelijk contract geven had voor iedereen gunstiger geweest!
Maar het is toch niet de schuld van de Syrische asielzoeker dat een directeur van een zorginstelling een bedrag van 250.000 ontvangt??



Ik zie geen verband hier
Alle reacties Link kopieren
quote:Daisy376 schreef op 13 december 2014 @ 19:20:

Afgelopen zomer, een periode die voor veel vaste krachten en flexers pieken is, heeft een grote instelling 200 flexers eruit gegooid. Kun je je voorstellen wat dat met de vaste krachten en met de cliënten deed? Beetje bij beetje werden ze weer aangenomen en inderdaad ook hier voor minder geld. Ik heb in het voorjaar bij deze instelling gesolliciteerd maar werd niet aangenomen omdat ik niet aan 'het profiel' voldeed. Leuke is ( supertriest eigenlijk) dat ze grote nood kregen en een uitzendbureau moesten inzetten. En raad eens wie daar 24/7 aan het werk kon



Slim omgaan met het geld van cliënten kun je het niet noemen daar ze enkel en alleen al voor een slaapdienst 600 euro moeten betalen als je een uitzendkracht moet inzetten. Een 0 uren contract of tijdelijk contract geven had voor iedereen gunstiger geweest!Maar die flexers hebben meestal ook een vast contract met de instelling,het zijn gewoon vaste medewerkers die op meerdere afdelingen de pieken opvangen. Als die wegvallen (dat is op meerdere plaatsen het geval) heeft de afdeling geen speling meer en word een zieke werknemer extra onder druk gezet omdat ie weet als ie ziek thuis is worden de collega's de dupe.



Uitzendkrachten van een uitzendbureau zijn inderdaad veel duurder dan een eigen flexkracht. De flexers zijn nooit overbodig geweest, hard nodig, als die wegvallen krijgt men op den duur problemen die duurder zijn omdat vaste krachten burn-out , overbelast of overspannen raken.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
quote:missie_m schreef op 13 december 2014 @ 03:41:

En het afbreken van de zorg (en dan heb ik het niet over een poetshulp) voor hulpbehoevenden terwijl ze elke maand zoveel geld moeten betalen, plus eigen risico.

Verzorgingstehuizen (en niemand zit zomaar in een verzorgingstehuis) worden gesloten, hulpbehoevende komen voor een gesloten deur te staan, maar wel vakantieparken inrichten voor goudzoekers. Ik vind het schandalig.

Echte zware gevallen die niet meer geholpen worden ivm bezuinigingen vind ik misdadig.Speciaal opgehaald voor Liubi, omdat ze de link niet ziet waarom het in eens over de zorg ging, en niet over haar Syriers.
LOEP ME MAAR aub.
quote:missie_m schreef op 13 december 2014 @ 23:05:

[...]





Speciaal opgehaald voor Liubi, omdat ze de link niet ziet waarom het in eens over de zorg ging, en niet over haar Syriers. Oh, oké, dus de gratis poetshulp mag ook volgens jou wel verdwijnen? Dat vind ik namelijk ook zo'n onzin, dat mensen hun huishoudelijke hulp vergoed krijgen. En dat kost miljoenen. Snel mee stoppen!
Alle reacties Link kopieren
quote:missie_m schreef op 13 december 2014 @ 23:00:

[...]





Maar die flexers hebben meestal ook een vast contract met de instelling,het zijn gewoon vaste medewerkers die op meerdere afdelingen de pieken opvangen. Als die wegvallen (dat is op meerdere plaatsen het geval) heeft de afdeling geen speling meer en word een zieke werknemer extra onder druk gezet omdat ie weet als ie ziek thuis is worden de collega's de dupe.



Uitzendkrachten van een uitzendbureau zijn inderdaad veel duurder dan een eigen flexkracht. De flexers zijn nooit overbodig geweest, hard nodig, als die wegvallen krijgt men op den duur problemen die duurder zijn omdat vaste krachten burn-out , overbelast of overspannen raken.



Wat ik van die collega's begreep is dat ze gewoon de contracten, al dan niet geoorloofd, hebben aangepast.

Sprak een man die er al 12 jaar werkte en nadat ze die 200 eruit hebben gegooid langzaam weer mensen aan gingen nemen hem gewoon een paar treden hebben lager ingezet. Schofterig gewoon!



Flexers zijn idd heel hard nodig. Ook nu het werk gewoon niet stopt en eigenlijk enkel maar meer wordt. Er komen ook meer en meer mensen vanuit de GGZ naar de instellingen omdat ze binnen de GGZ ook niet precies weten hoe ze er mee om moeten gaan ( binnen de GGZ komen ze er namelijk steeds vaker achter dat er heel wat mensen met een psychiatrische aandoening ook verstandelijk beperkt zijn) en worden ze , om gaten te vullen overal en nergens geplaatst. Als je enkel opgeleid bent om met en voor verstandelijk beperkten te werken en je krijgt een cliënt vanuit het GGZ binnen kun je je misschien wel een voorstelling maken van de druk die dat geeft.



Van mensen om me heen hoor ik dat ze binnen de GGZ ook vaker mensen moeten laten gaan die er eigenlijk nog lang niet aan toe zijn om op eigen benen te staan. Ze hebben afgelopen jaar bijv. iemand moeten laten gaan waarvan ze al wisten dat er een eind aan het leven gemaakt ging worden. En zal dat niet de enige zijn ( geweest).



Onze overheid, en de mensen die niet geïnteresseerd zijn in de zwakkeren om ons heen, kan haar hoofd wel wegdraaien maar zoals je al zegt er raken nu meer en meer collega's meer en meer overbelast. Ziekteverzuim is natuurlijk al veel langer een onderwerp van gesprek. Wie gaat die rekening straks betalen?!
Missie, verklaar hoe een asielzoeker er eigenhandig voor zorgt dat een directeur 250.000 krijgt en dat mensen voor een dichte deur staan. Maken zij dit beleid? Zijn zij er voor verantwoordelijk dat de regering de zorg afbreekt??



Ik snap nog steeds niet waarom er niet wordt gedemonstreerd tegen de afbraak van de zorg. Sluit aan bij het andere topic.
Alle reacties Link kopieren
quote:deepspace schreef op 13 december 2014 @ 23:51:

[...]



Oh, oké, dus de gratis poetshulp mag ook volgens jou wel verdwijnen? Dat vind ik namelijk ook zo'n onzin, dat mensen hun huishoudelijke hulp vergoed krijgen. En dat kost miljoenen. Snel mee stoppen!Zelf nog niet boven de 80 en hulpbehoevend he
quote:deepspace schreef op 13 december 2014 @ 23:51:

[...]



Oh, oké, dus de gratis poetshulp mag ook volgens jou wel verdwijnen? Dat vind ik namelijk ook zo'n onzin, dat mensen hun huishoudelijke hulp vergoed krijgen. En dat kost miljoenen. Snel mee stoppen!Voor huishoudelijke hulp wordt al een inkomensafhankelijke bijdrage gevraagd. Voor mijn ouders is die bijdrage zo hoog, dat zelf een particuliere hulp inhuren goedkoper zou zijn. Ze hebben een goed pensioen, maar zeker geen een topinkomen. Die eigen bijdrage betalen vinden ze niet erg, wel zijn ze verontwaardigd over hoe weinig "die meiden" er aan overhouden.
quote:meivogel schreef op 14 december 2014 @ 09:25:

[...]





Voor huishoudelijke hulp wordt al een inkomensafhankelijke bijdrage gevraagd. Voor mijn ouders is die bijdrage zo hoog, dat zelf een particuliere hulp inhuren goedkoper zou zijn. Ze hebben een goed pensioen, maar zeker geen een topinkomen. Die eigen bijdrage betalen vinden ze niet erg, wel zijn ze verontwaardigd over hoe weinig "die meiden" er aan overhouden.Nou, dan huren ze toch zelf een hulp in? Ik vind het echt zó dwaas dat dit door de overheid betaald wordt.
quote:Daisy376 schreef op 14 december 2014 @ 07:57:

[...]





Zelf nog niet boven de 80 en hulpbehoevend he Niet boven de 80 nee.
Alle reacties Link kopieren
quote:liubi schreef op 14 december 2014 @ 07:56:

Missie, verklaar hoe een asielzoeker er eigenhandig voor zorgt dat een directeur 250.000 krijgt en dat mensen voor een dichte deur staan. Maken zij dit beleid? Zijn zij er voor verantwoordelijk dat de regering de zorg afbreekt??



Ik snap nog steeds niet waarom er niet wordt gedemonstreerd tegen de afbraak van de zorg. Sluit aan bij het andere topic.quote:missie_m schreef op 13 december 2014 @ 23:05:

[...]



Speciaal opgehaald voor Liubi, omdat ze de link niet ziet waarom het in eens over de zorg ging, en niet over haar Syriers. antw MM:Liubi, ik zeg niet dat het de schuld is van de Syrier dat het op het Vivaforum ineens over de zorg ging. Ik gaf je uitleg waarom het hier ineens over de zorg ging.



Het is niet alleen maar Syriers én andere groepen waar het om draait. Maar nu je het er over hebt, Hier zijn zwakken (lichamelijk veel zwakker en kwetsbaarder dan een sterke jonge asielzoeker) die aan gesloten deuren komen. Als er dan al gemopperd word over geldtekort, dan begrijp ik niet dat onze regering het toelaat dat bij de zwaksten geld word weggehaald, hen aan hun lot overlaten (én nog meer werkelozen maakt) om het geld aan sterke kerels te schenken. Ik wil het ook niet over een groep Syriers hebben, want zij zijn denk ik echt vluchteling, maar ik bedoel vooral de grote groepen goedgeklede jonge mannen met de nieuwste snufjes op zak, alleen maar mannen (geen vrouwen) die op tv-beelden "money money money" riepen toen ze op weg gingen naar Nederland.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
quote:deepspace schreef op 14 december 2014 @ 11:14:

[...]





Nou, dan huren ze toch zelf een hulp in? Ik vind het echt zó dwaas dat dit door de overheid betaald wordt.Maar een wasmachine, nieuwe matrassen en ingericht huis betalen voor wildvreemden (wiens opperhoofd er een potje van maakt, en waar het volk braaf knikt en ze zelf niets aan veranderen) die nooit één cent belasting hebben betaald, is niet 'zó dwaas'?



Weet je misschien wat cijfers te noemen van Nederlanders die dakloos zijn geraakt of zelfmoord hebben gepleegd vanwege uitzichtloze situaties, hun hele leven belasting hebben betaald, nu geen baan, of ze konden de té hoge maandlasten niet meer opbrengen. Of weet je hoeveel voedselbanken er zijn in dit welvarend landje. Denk je dat ze ook een wasmachine en kamertje krijgen als ze bij de overheid aan kloppen?
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
quote:deepspace schreef op 13 december 2014 @ 23:51:

[...]



Oh, oké, dus de gratis poetshulp mag ook volgens jou wel verdwijnen? Dat vind ik namelijk ook zo'n onzin, dat mensen hun huishoudelijke hulp vergoed krijgen. En dat kost miljoenen. Snel mee stoppen!Gratis poetshulp? De mensen moeten straks zelf een "kleine" bijdrage betalen van 10,50 want de poetshulp zou iets van 23 euro verdienen? 23 euro? Zijn dat de tarieven van een hulp in Florida?



Ik heb het niet over poetshulpen maar over zware zorgverlening. Ongewassen ramen vind ik lang niet zo erg dan een volgepoepte luier.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
http://laatste24.nl/nieuw ... voor-opvang-vluchtelingen



Net op het NOS journaal

De EU gaat de opvang in de regio uitbreiden in Marokko om de toestroom van vluchtelingen in Spanje te verminderen.



Om dit te voorkomen



Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:deepspace schreef op 14 december 2014 @ 11:14:

[...]





Nou, dan huren ze toch zelf een hulp in? Ik vind het echt zó dwaas dat dit door de overheid betaald wordt.



Ik heb dit ook met ze besproken, maar hun argument was, dat ze nu altijd verzekerd zijn van hulp: in vakanties en bij ziekte komt er automatisch een vervanger. Bovendien is er een instantie waar ze kunnen aankloppen mocht er een probleem zijn. Dit vinden zij een prettig en veilig gevoel.

Als de gemeente bij het bedrag dat mijn ouders als eigen bijdrage moeten betalen, nog geld moeten bijleggen, dan doen ze volgens mij echt iets verkeerd. Ik denk eerder dat mijn ouders bijleggen bij het dikke salaris van de directeur. Maar goed, dat is hun eigen keuze.
quote:hollebollegijs schreef op 14 december 2014 @ 20:17:

http://laatste24.nl/nieuw ... voor-opvang-vluchtelingen



Net op het NOS journaal

De EU gaat de opvang in de regio uitbreiden in Marokko om de toestroom van vluchtelingen in Spanje te verminderen.



Om dit te voorkomen

[IMG]http://i1337.photobucket.com/albums/o68 ... a1dbed.jpg[/IMG]

[IMG]http://i1337.photobucket.com/albums/o68 ... 8f745b.jpg[/IMG]Ook goeiemorgen. Weet in ieder geval weer waar ik de deur voor uitga vandaag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven