Werk & Studie alle pijlers

Wat te doen nieuwe baan

11-12-2014 18:23 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil graag wissellen van werk maar was van plan te gaan solliciteren in het nieuw jaar.

Wel heb ik alvast mijn cv op internet gezet en andere dingen geüpdate.

Nog geen week later had ik een goede/leuke/intressante aanbieding via een recruiter in mijn mailbox (ja ik ben een echte ´bofkont´)



Met het idee van zo snel gaat het allemaal niet (eind November eerste contact) ben ik op sollicitatie gegaan.

Alles was heel erg positief en ik wil hier echt heel graag werken.



Nu heb ik vandaag officieel gehoord dat ik daar mag komen werken, inclusief aanbod (wat meer is dan gevraagd/verwacht)



Nu het probleem ze willen dat ik begin Januarie begin.

Ik heb een maand opzeg termijn, dus dat is geen probleem, alleen heb ik aangegeven graag halverwege februari te willen beginnen.

In mijn huidige bedrijf gaan we een hele drukke chaotische periode tegemoet, we zijn klein (8 mensen) en hebben net een doorstart gemaakt.

Ik wil graag die periode afmaken, zodat ik mijn collega´s niet nog meer stress oplever. Ik denk namelijk niet dat mijn baas zomaar iemand vindt die mijn plaats kan innemen (ik woon in het buitenland en er moet verplicht NL gesproken worden voor deze baan, dus de kandidaten zijn beperkt).



Veel van me vrienden zeggen, probleem van het bedrijf, maar mijn baas heeft al laten weten dat we niet genoeg mensen hebben om de planning rond te krijgen en of wij geen kennissen hadden die ons kunnen helpen.



Moet ik nu gewoon opzeggen en hier vertrekken, of proberen een maand later te beginnen dan gevraagde datum (12 januari).



Wat zouden jullie doen?
The best way to get along with people is to expect them not to like you
@TO

Als je vanaf het begin aangeeft in februari te willen beginnen, en je krijgt de baan, dan zou je toch denken dat ze daar ook akkoord mee zijn. Ik zou dus zeker proberen om afspraken te maken. Op goede voet de andere baan achterlaten is ook wat waard. Lukt het echt niet, dan zou je eventueel met huidige werkgever kunnen overleggen over wat extra hulp in de avonden of weekenden?
quote:sweetmadness schreef op 11 december 2014 @ 20:30:



@ elninjoo Ik woon en werk in Parijs, zijn genoeg mensen die hier naar toe willen komen, maar dat is niet zo een twee drie geregeld, vooral de huisvestiging...

Nah, niet mijn smaak (het land, de taal en de stad niet), had verwacht dat je ergens lekker op de Antillen zat ofzo
quote:elninjoo schreef op 11 december 2014 @ 21:00:

[...]



Nah, niet mijn smaak (het land, de taal en de stad niet), had verwacht dat je ergens lekker op de Antillen zat ofzo



Wilde je jezelf al aanbieden als vervanger?



TO; ik zou voor je nieuwe baan gaan.
quote:roze-bank schreef op 11 december 2014 @ 21:06:

[...]





Wilde je jezelf al aanbieden als vervanger?

Nee, ik heb op dit moment gelukkig 'n leuke baan en ook nog lekker dicht bij huis. Maar ik kan me voorstellen dat als je in 'n aantrekkelijk land woont met 'n aantrekkelijk klimaat, er genoeg Nederlanders te vinden zijn die daar voor 'n baan naartoe willen komen.
Fijn dat je weer werk hebt! Je hebt best een tijdje zonder gezeten toch?
Klopt. Maar voorlopig is m'n contract weer voor 7 maanden verlengd, dus zit weer ruim 'n half jaar goed.
Dat is mooi!
Alle reacties Link kopieren
@ Elninjoo: antillen is de volgende stap



Ik heb vrijdag geprobeerd te overleggen met de HR manager bij de nieuwe baan.

Maar het was absoluut niet mogelijk om later te beginnen, omdat er al trainingen zijn geregeld!



Vandaag heb ik het aan mijn baas verteld en hij was er cool onder.

Feliciteerde me en zei dat hij het begreep, dat wet wel moeilijk zou worden komende periode.



Wat een opluchting :-)
The best way to get along with people is to expect them not to like you

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven