Wat eet je op dit moment? Deel 8!

23-12-2013 22:07 3017 berichten


Welkom in alweer het achtste deel van het topic 'wat eet je op dit moment?'



Begonnen als telegramstijl-topic is dit topic uitgegroeid tot een topic waarop gezellig gekletst wordt over eten, drinken en alles wat daarmee te maken heeft.



Of je nu vroeg op bent of dat het gaat om een nachtelijke snack, of gewoon een lekker kopje koffie of thee, het kan hier allemaal! Van snackbar tot sterrenrestaurant!



Iedereen is welkom om gezellig mee te komen schrijven dus schuif gezellig aan en heel veel plezier in het nieuwe deel!



En we komen van hier:

Deel 7
Alle reacties Link kopieren
Bladora, hoe was je business trip?

Sri, hoop dat je een fijne avond hebt gehad met de curry en Harry Potter!



Vandaag als lunch lekkere broodjes filet americain gegeten. Wilde eigenlijk een lekkere loempia meenemen van de kraam maar het was zo bizar druk dat ik maar ben afgedropen. Had al een uur moeten wachten bij de apotheek en eenmaal uit de supermarkt kon ik echt geen mensen meer zien. Vanavond heerlijke home made verse groentesoep gegeten met een broodje. Nu weer trek en heb vandaag ovenfrikandellen meegenomen uit de winkel, die liggen nu in de oven om zometeen te proberen met een broodje. Heb er zin in! Ik ben dol op ovensnacks, de ovenkroketten van mora zijn ook erg lekker vind ik. Was ook op zoek naar ovenbitterballen van kwekkeboom maar die waren onvindbaar. We hebben bewust geen frituurpan vanwege de stank en het moeten schoonmaken van zo'n ding. Ovensnacks zijn echt ideaal!
Alle reacties Link kopieren
Hmz, in tegenstelling tot ovenkroketten waren de ovenfrikandellen geen daverend succes. Rest van de avond misselijk geweest. Nu aardappelkroketjes uit de oven, biefstuk en sla.
Alle reacties Link kopieren
Een sauvignon blanc en twee bapao kip.
Ik frituur nooit, om dezelfde reden als jij May. Maar ik kan maar niet wennen aan die ovendingen. Een paar weken geleden heb ik ovenkroketten geprobeerd, maar ik vind het niks. Ovenfriet vind ik nog erger. Dan twee keer per jaar maar even beladen met schuldgevoel naar de snackbar om de hoek lopen.



Een sauvignon blanc is dan weer stukken beter :-).



Grote pan bouillon getrokken en van een deel groentesoep gemaakt. De rest van de bouillon zit in de vriezer. Ik ben vast een kerst-basis aan het maken.
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!



Sorry voor de late reactie maar ik was zo druk!



Mijn trip naar champagne was echt fantastisch!



Het hotel was super mooi, mijn kamer ruim en geweldig en de spa was heerlijk!



De eerste avond hadden we dinner aan de Avenue de Champagne in een chateau van Moet & Chandon, en het diner werd gehost door een Wijnproevster van het bedrijf. Zij had zoveel kennis, dat was echt geweldig. En wát een baan! Elke dag twee champagnes proeven denk dat ik m'n roeping gemist heb haha.



Het is een chateau waar Napoleon ook champagne dronk voor zijn veldslagen. Het was echt sjiek de friemel en zo prachtig! We hadden diner aan een grote ovalen tafel met kandelaars en enorme bloemstukken in het midden, zilver, porselein en kristal op tafel... Alle gangen hadden een bijpassende champagne uit verschillende jaren. We kregen eentje uit 1985 die 7500¤ kost per liter! En we begonnen met een aperitief, een champagne glazen piramide, waar een ober met witte handschoenen aan uit een Magnum fles de champagne in het bovenste glas schonk, en van daar liep alles in de glazen eronder, zo leuk!



Ik ben ben beetje te moe om alle gangen te omschrijven, maar het was heerlijk!



Op de tweede dag zijn we naar Dom Perignon gegaan waar we de kerk, het klooster en de wijngaarden hebben bezichtigd en we ook weer een proeverij kregen. Daarna in een ander chateau weer een lunch. Ik kan eigenlijk niet omschrijven hoe mooi, interessant en heerlijk alles was, wat een ervaring!



Ot, een glas sauvignon en een linzensalade.



Morgen mijn laatste dag werken en dan naar Nederland! Heb vandaag Sinterklaas inkopen gedaan, dus ik ben er klaar voor haha! Meer kilo's aan cadeaus dan aan kleren in m'n koffer.



Vieren jullie Sinterklaas? Dit is de eerste keer voor mij in 7 jaar en heb er zin in! We hebben lootjes getrokken en ik ga een uitgebreid diner koken op sinterklaas avond. Zó leuk!
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Alle reacties Link kopieren
Sri, hoe maak jij je vlammenwerpende curry? Ik kan dan wel geen garnalen eten (allergie) maar ben wel benieuwd naar je recept!
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Alle reacties Link kopieren
Sri, ovenfriet vind ik ook niet lekker. Dan gaan we inderdaad gewoon naar de friettent Lekker, verse groentesoep! Daar ben ik dol op.



Bladora, je business trip klinkt geweldig! Helemaal glamour enzo. Dat moet een belevenis zijn geweest. Ik wens je nog een goede werkdag en daarna een hele goede reis naar Nederland! Dat je maar een hele fijne tijd mag hebben met je familie. Volgens mij ga je een geweldige Sinterklaasavond hebben!



Wij deden altijd gourmetten bij mijn ouders en cadeautjes maar sibling woont nu ook samen en we trekken meer ons eigen plan, heb de Sint-cadeautjes van mijn ouders en opa en oma al gekregen en wil op 5 december eigenlijk lekker gaan gourmetten of kaasfonduen met vriend en elkaar een kleinigheidje geven
Bladora, mijn vlammenwerpende curry is op basis van een vrij standaard droog vindaloo-mengsel dat ik eens in de zoveel tijd in een grote hoeveelheid maak. Dat recept heb ik jaren en jaren geleden uit een Indiaas kookboek gehaald.

Daar maak ik veel van en bewaar het in een goed afgesloten en donker bewaarde pot, en haal er iedere keer een of meer eetlepels uit.



Wat een adembenemende trip heb jij gehad, zeg! En je gaat me toch niet vertellen dat je daar ook nog voor betaald kreeg?!



Fijne Sint, jij ook May! Wij vieren het al eeuwen niet meer. En aangezien ik vandaag hordes wanhopige kadootjesjagers langs heb zien trekken (wij wonen in de binnenstad) weet ik ook weer precies waarom ik er zo'n hekel aan heb .
Alle reacties Link kopieren
Dank je, Sri! Ik woon ook in de binnenstad en koopzondag is sowieso iets om hier te vermijden maar het weekend voor Sinterklaas al helemaal. Ben alleen even naar de Action om de hoek geweest voor wat spullen die ik nodig had en toen dacht ik al dat ik in de negende laag van de hel was beland! De uitdrukking op mijn gezicht toen ik binnen kwam en die mensenmassa zag was er een van pure walging, haha!
De hele dag gewerkt in de gillende stress, dus helemaal geen zin om te koken. Dat wordt dus een zelfgemaakt broodje shoarma met (ook zelfgemaakte) knoflooksaus. Half mayo en half yoghurt, dan dondert het niet zo op je maag. Bovendien vind ik de kant en klare knoflooksaus tegenwoordig steeds zoeter worden. Gatver, je kunt niks meer kopen of ze hebben er een paar scheppen suiker aan toegevoegd, brrrr.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sri schreef op 04 december 2014 @ 19:19:

Gatver, je kunt niks meer kopen of ze hebben er een paar scheppen suiker aan toegevoegd, brrrr.



Helemaal waar! Ook als er ergens 'vernieuwd recept' op staat dan baal ik als een stekker, dan is het alleen maar zoeter geworden. Kan me voorstellen dat je echt geen zin meer had in koken maar broodje shoarma met zelfgemaakte saus klinkt heerlijk!



Hier vanavond spaghetti met vijfkazensaus en gerookte zalm. Als toetje straks een reep tiramisu uit de bak Zit hier nu gezellig met een kop thee en de kat die aan mijn voeten ligt
Alle reacties Link kopieren
Oh en Bladora, ik hoop dat je een goede reis hebt gehad en dat je het fijn hebt bij je familie! Wens je een superfijne avond voor morgen en natuurlijk heerlijke dagen met je ouders!
Alle reacties Link kopieren
up en kom je straks even updaten, het gaat goed hier
Hey Thee, wat heerlijk om te horen! Ik ben zo blij voor je. Nu opgewekt richting feestdagen, of is dat ook weer overdreven?
Alle reacties Link kopieren
Nee sri, dat is zeker niet overdreven!



Ben eerst even aan het teruglezen hier en kijken of ik m'n eigen laatste bericht van voor 11-12-14 kan terugvinden. Haha, veel te lang niet hier geweest terwijl ik juist hoopte dit weer tot een actief topic te maken. Moet ik natuurlijk niet zelf wegblijven!
Alle reacties Link kopieren
Thee wat ontzettend fijn te lezen dat het zo goed met je gaat! Ik ben erg blij voor je. Ik ga zo een lekkere pizza eten. Vanmorgen ontbeten met beschuit met muisjes (daar had ik gewoon zin in) en geluncht met vers stokbrood met Philadelphia bieslook.



En de eerste lichting zelfgemaakte appelflappen staat in de oven, bijna klaar
Alle reacties Link kopieren
Jeetje mijn laatste bericht was van half november, schande



Waren de appelflappen lekker?



Heb zoveel geforumd vanavond dat ik geen puf meer heb om hier uitgebreid te reageren.
Alle reacties Link kopieren
De appelflappen zijn heerlijk, ik laat ze me goed smaken
Alle reacties Link kopieren
Hi dames! Ook weer een berichtje van mij



Thee, wat fijn te lezen dat het beter met je gaat! En dat zo voor de feestdagen, super!



Mijn vakantie in NL was heerlijk, altijd lekker om in het warme nest van mijn ouders te zijn. Haard aan, hond aan de voeten (en stiekem op schoot) en lekker eten en drinken, heerlijk! Heb allemaal Nederlandse dingen gegeten haha. Zelfs twee keer een Hema hotdog gehaald, die vind ik toch zo goddelijk!

Toen ik terug kwam had ik nog twee dagen vrij en mijn vriend had als verrassing twee vakantiedagen genomen, dus lekker de tijd samen doorgebracht.



Nu super druk op werk met de aanloop naar kerst. Volle bak met christmas parties en alles. Ik moet helaas kerst en nieuw jaar werken, maar ik slaap wel lekker in het hotel van de 24e tot 1 januari. Ook niet verkeerd!



May geniet je ook zo lekker van het koude weer? Ik heb zo'n mooie warme nieuwe winterjas en ga er steeds lekker op uit als ik vrij ben en het droog is. Thuis de verwarming aan, kaarsjes aan, m'n boek, een kop thee of glühwein erbij en ik ben helemaal in m'n sas



Ot: vanavond in de kantine salade gegeten en verse vis goujons met in de oven gebakken krieltjes en boontjes. Lekker!



Nu een bakje uit NL meegenomen paprika chips en een glas wijn. Ben weer twee dagen vrij en ga morgen lekker uit lunchen met een vriendin.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Alle reacties Link kopieren
Boterhammen met heerlijke zelfgemaakte hummus, en wat rauwkost.

Maar goed dat ik thuiswerk vandaag, zat flink wat knoflook in de hummus.

En citroen-olijfolie, dat is wel een aanrader!
Alle reacties Link kopieren
up

nu eerst een cake maken (plus de appels daarvoor schillen) en dan kom ik eindelijk (echt, echt waar ) weer eens posten.
Alle reacties Link kopieren
Leuke om te lezen van Bladora.



Restjes van de afgelopen dagen.

Kip en groenten.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Een pak rijstwafels...sssst.
Alle reacties Link kopieren
Het klinkt idd als een heel gaaf tripje Bladora. Haha, had je de juiste kleding bij je? En inderdaad een cadeautje dat je 2e Kerstdag onverwacht vrij was. Las op je andere topic je vraag mbt 'kersterig' eten. Is het allemaal gelukt en is er reden dat vriend geen rund- en varkensvlees eet?



May, alles goed en vriend nog steeds plezier in het koken. En alles goed met poezekind? Gelukkig voor jou kun je aftellen qua vuurwerk en is het over een paar dagen voorbij. Lijkt me een vervelende periode voor je.



Sri, hoe is het met jou? Uitgebreid tekeer gegaan met Kerst?



Heeft iemand coetje nog wel eens gesignaleerd op het forum? Hoop dat het goed met haar gaat.



Hier gaat het in principe heel erg goed, alleen wil het eten nog niet zo lukken. Was helemaal blij dat ik wat aangekomen was en hoopte vorig weekend de 43 te bereiken. Helaas wat zorgelijke dingen die veel energie vreten (kan er niet over posten) en toen was het ineens weer 41,5. Gelukkig gister weer 41,8.

Vlees blijft nog steeds niet lekker en dan voornamelijk qua structuur. De smaak is goed, maar ik krijg het niet weg. Brood wisselt, maar eigenlijk alleen geroosterd of tosti of zoiets. Had vorige week een donkere boterham geroosterd met gravad lachs, en dat smaakte wel maar was ook meer dan genoeg (als avondmaaltijd).

Gister en vanavond had ik bami, dat ging wel en dan vooral veel pindasaus en kroepoek. Denk niet dat ik nog moet wennen na sondevoeding maar dat het de invloed van medicijnen is. Jammer want heb echt overal trek in.



*speels*, rijstwafels voor het lekkere?? Nee toch!



Jaja, niks mis met restjes toch!



Hebben jullie nog eetvoornemens voor het nieuwe jaar? Ik, ja logisch, meer eten kunnen eten zowel qua soort als in hoeveelheid en aankomen, het liefst veel
Alle reacties Link kopieren
blikje powerrr en plak verse appelcake (hij is deze keer precies goed, hou wel van een beetje 'natte cake', had alleen zakje vanillesuiker (extra) niet toe hoeven te voegen).



Straks proberen in m'n eentje naar de Lidl te lopen, is zo'n 5 maanden terug!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven