Welke jam en welke stroop?

14-12-2014 17:47 60 berichten
Ik ben op zoek naar jam en stroop met liefst weinig calorieën en zonder toegevoegde suikers.

Iemand een idee welke jam/ stroop en waar te koop?



Tja, soms komen er op dit forum nu eenmaal ook korte vragen van huishoudelijke/ eet- aard. 😜
Alle reacties Link kopieren
Zelf koken met een bindmiddel als agar-agar ?

Bij de natuurvoedingswinkel hebben ze echt goede jams.



Snoezekind heeft dit jaar geleerd bramenjam te maken.

Gewoon met ordinaire kristalsuiker, maar het resultaat smaakt heerlijk.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
quote:riannerianne schreef op 14 december 2014 @ 23:06:

Ik zie dat ahornsiroop nog niet genoemd is. Moet je wel pure hebben en geen mix van suikerwater en ahornsiroop,Jawel, enkele posts boven die van jouw. EN noemt de maple syrup al.
Alle reacties Link kopieren
Verse vijgen nemen en daar jam van maken met gelatine. Heb je alleen de fruitsuikers. Evt dadels mee koken voor nog zoeter en er later weer uit halen.
quote:riannerianne schreef op 14 december 2014 @ 23:06:

Ik zie dat ahornsiroop nog niet genoemd is. Moet je wel pure hebben en geen mix van suikerwater en ahornsiroop,2 replies voor de jouwe noemde ik 't al (maar ik noem 't bij z'n originele naam maple)
Na het snel doorlezen van dit stukje, kom ik nog met een paar aanvullingen: zonnatura jam, Hero delight jam, vind ik erg lekker en zit minder suiker in.



Qua stroop zou je eens kunnen kijken naar ahornsiroop, agavesiroop, maar ook bijvoorbeeld naar speltstroop of rijststroop. Vind ik zelf erg lekker!
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 15 december 2014 @ 05:57:

[...]



2 replies voor de jouwe noemde ik 't al (maar ik noem 't bij z'n originele naam maple) Dat is de Engelse naam, in het Nederlands is het esdoornsiroop.
Alle reacties Link kopieren
waarom gebruik je niet gewoon fruit, bananen of aardbeien of bessen etc



en stroop zou ik gewoon achterwege laten
Misschien is de Chia jam van Mr Kitchen iets voor je. Die is verdikt met chiazaad, waardoor er minder suiker nodig is.
Alle reacties Link kopieren
Zonnestroop van Zonnatura is lekker en bestaat voor 50 procent uit perensap en voor 50 procent uit appelsap. In mijn appie staat ie bij de dieetproducten, vreemd genoeg, niet bij het broodbeleg
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 07-06-2017 17:10
Reden: spam
99.12% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven