de (r)emigranten gaan verder

28-07-2011 12:46 1672 berichten
Alle reacties Link kopieren




Waar ter wereld je ook woont, hier kun je je verhalen over je leven in binnen- en buitenland kwijt.



EDIT (19 oktober 2012):



Abusu: Noorwegen Nederland

Ainne: Ierland

Beleza: Japan

Caramella: Duitsland

Chicha: Tenerife

Discovery: Nederland

Dutchie: USA

Fladder: Nederland

Guiri: Spanje

HKGirl: Hongkong

Keranet: België

Lapin: Zwitserland Duitsland

Lila72: Frankrijk

Liubi: Duitsland Saudi Arabië

Mapleleaf: Canada

Nanien: Italië

Noppies: Oostenrijk

Nymeria: Engeland

Olifantjeinhetbos: Canada

Pompedon: Oostenrijk

Raccoon: USA

Seymour: Canada Nederland

SFO: USA

Snjokorn: IJsland Nederland

Sombrerito: Bolivia

Yette: Nederland
Snjókorn falla, á allt og alla
Alle reacties Link kopieren
Ainne, plantenspuit werkt toch het beste. Bij mij heb ik altijd maar 1 of 2 keer hoeven spuiten en daarna was klotsen met de plantenspuit genoeg om ze af te schrikken. Harde stem is geen goed idee omdat ze dan bang wordt voor je stem. Zelfde als een tik of schop, dan wordt ze bang voor je handen en voeten.



De meet was heel gezellig! Lekker gekletst met Yette in de auto, leuke mensen op de meet (Yasmijn en Flowerpower leren kennen) en daarna ook nog gezellig uit eten geweest bij een geweldige Thai. Was heerlijk om SFO weer eens een knuffel te geven 😊.
WTF?
Alle reacties Link kopieren
Het was weer heerlijk om iedereen te zien, een vriendin had ik zelfs 9 jaar geleden voor het laats gezien in Belize tijdens mijn vertrek uit NL.

Daarnaast natuurlijk eerder genoemde forummers die moeite hadden genomen om meer dan 2uur in de auto te rijden om deze gek te zien. En het was zeker niet verkeerd om dan nog even bij een geweldige thai te eten.

Ik ben vervolgens nog even de stad ingegaan met het gevolg dat de zondag aktiviteit ver te zoeken was. Sterker nog ik was een verjaardag vergeten.
Alle reacties Link kopieren
Dat is niet zo handig, was het een belangrijke verjaardag of die van jezelf ?



Ik vond het zaterdag inderdaad erg gezellig! Leuke mensen en een superthai. Wow, zou willen dat ik zo kon koken!
Alle reacties Link kopieren
Sterker nog ik was een verjaardag vergeten.









En wij maar wachten op jou
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren
Joehoe, hoe was de meet? Of komt die nog? En die high tea klinkt ook al zo gezellig. Was ik ook maar in de buurt...



Heb een (bijna) internetloze maand achter de rug, lig verder achter dan ooit met mijn kennis van zaken.



Ainne en Snjo hier geen katten maar heb het vermoeden dat mijn ballen ook niet veilig hangen dit jaar.



Chicha hoe was je Sinterklaas? Hebben anderen nog Sint gevierd, hoe doen jullie dat in het buitenland? Ik heb het dit jaar nog gelaten voor wat het is, de twins zijn nog te klein, maar volgend jaar moet ik kiezen: ga ik ze met Sinterklaas verblijden of wordt het de Kerstman? Of geen van beiden, gezien hun verjaardag vlak na kerst? Ik heb keine Ahnung!



Voor mijn gevoel voegen andere vierende kinderen / school / tv / familie erg veel toe aan de feestvreugde rondom de Sint, dus ben erg benieuwd hoe jullie daar invulling aan geven/gaven en hoe jullie bubsjes dat vinden.



Groet!
Alle reacties Link kopieren
Ah SFO ik lees dat het leuk was. Mooi zo! Bijzonder he, hoe mensen hun best doen om je te zien wanneer je op bezoek bent in het buitenland... Word ik elke keer weer blij van.
Alle reacties Link kopieren
@Yasmijn drank maakt soms meer kapot dan je lief is, in dit geval ben ik weer tien hersen cellen lichter.



@Carmella het was weer erg geslaagt, net zoals alle tijd dat ik van dochter en zoon geniet op dit moment. En dat allemaal tussen het werken door want dat stopt niet.



En wat betreft mijn eigen verjaardag, die vergeet ik niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik ook niet



Gefeliciteerd!
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoor op de radio dat er in NL een harde wind waait.... hebben jullie er last van? Hier in Frankrijk ook een stevige en gure wind, maar nog geen storm.



SFO geniet nog ff van je kids in NL!!



Ainne ben je weer wat opgeknapt?



Chicha hoe was Sinterklaas in NL? is je heks nog lekker verwend?



Caramella hoe is't bij jouw? de tweeling al weer bijna 2..... waar blijft de tijd......



Disco hoe gaat het met de voorbereidingen van je huis?



Abusu geen sneeuw in Zwitserland hoop ik.



Lapin kom je ook weer eens buurten?!!



Anky hebben ze in Duitsland ook Sinterklaas of is het meer kerst bij jullie?



Snjo hoe is het met je kattenbeesten? al aan elkaar gewend?



Orbit zit jouw laatste schooldag voor de zomervakantie er al weer op? Hele fijne zomervakantie gewenst!! Komt je dochter met kerst naar huis of blijft ze in NL?



Raccoon ik hoop dat bij jouw alle bladeren van de bomen zijn gewaaid en de tuin blad vrij is dan kan de sneeuw komen



Alejandra gaat het goed met de projecten waar je aan werkt? hoop dat jullie veel steun krijgen, het zijn mooie projecten.



Sombrerito hoe staat het met jullie verhuizing? al dozen aan het inpakken?



Yette hoe is't bij jullie?



Rest van de dames hoe is het bij jullie? jammer dat het hier zo rustig is



Hier nog het weekend werken en vlg week 4 dagen en dan vanaf zaterdag ruim een week vakantie!!! Zo'n zin in en behoeft aan!!!! Vandaag ga ik maar eens kerstkaarten maken en versturen. Vanmiddag laatste afspraak voorlopig bij de tandarts, dus best een relaxte dag



Fijne dag allemaal xXx
Alle reacties Link kopieren
Lila: hier heft het ook hard gewaaid, zo hard dat heel veel gezinnen en gebouwen geen electriciteit meer hebben. De school van de kids is vandaag gesloten. Zoon heft pech hij heft vandaag een shadowday op een highschool en die is gewoon open.

Alle bladeren zijn zo'n beetje opgeruimd.

Inderdaad een beetje sneeuw zou ook leuk zijn..Maar zit er nog niet aan te komen.



SFO: wens je nog een paar fijne dagen in Nederland..
Alle reacties Link kopieren
Lila: Ik heb poezenbeest vandaag (enkele minuten geleden) voor het eerst mogen aaien en kroelen nu is ze weer wat afwachtender maar volgens mij gaat het helemaal de goede kant op. Ze stond vanochtend ook al op mijn bed te mauwen (wekker was al afgegaan) terwijl ik daar nog in lag en ander poezebeest lag er ook.
Snjókorn falla, á allt og alla
Alle reacties Link kopieren
Ik was vandaag trouwens erg blij met mijn regenpak , de wind was vanochtend wel hard en vlagerig, nu valt het wel weer mee.
Snjókorn falla, á allt og alla
Alle reacties Link kopieren
Snjo ga jij ondanks de regen op de fiets?! wat ben je toch een bikkel! Hier word er ook regelmatig gefietst maar zodra het spetterd pakken we de auto toch wel wat verfranst denk ik

Wat heerlijk dat je poezebeest mocht knuffelen!!! gaat zeker de goede kant op.



Raccoon niet leuk om in deze tijd zonder electrischiteit te zitten maar jullie hebben nog wel electrischiteit?!



Ik ga ff eten. Bonne appetit
Alle reacties Link kopieren
´t Is nog geen 2 km Lila, dat overleef ik echt wel (ben wel beroerder weer gewend), ben op de fiets waarschijnlijk net zo snel als met de auto (enkele rotondes op de rit). Naar de molen neem ik tegenwoordig wel de auto (lui varken dat ik ben).



Bonne appetit.



Jeetje Raccoon, hoelang gaat die storing nog duren?? Kan je op gas koken of is dat ook electrisch?
Snjókorn falla, á allt og alla
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben gelukkig nergens last van. Maar er zijn wijken waar ze al uren zonder stroom zitten. Gisteren flikkerde het af en toe maar daar bleef het gelukkig bij.
Hier vieren we een beetje Sinterklaas en voornamelijk kerst. Kinderen kijken het Sinterklaasjournaal op internet en zetten ook iets van 2 keer hun schoen. Cadeaus komen van het Christkind. In onze streek kennen ze trouwens nog wel een soort van sinterklaas: Nikolaus en zijn (enge) knecht Ruprecht. Die komt de huizen langs om een zak snoep te brengen.

We geven de kinderen voornamelijk wat mee van sinterklaas omdat het schoenzetten zo'n spannende, leuke traditie is en het snoepgoed zo lekker is .
Ik heb het schoenzetten overgeslagen. Helemaal niet meer aan gedacht. We hebben wel Sinterklaas gevierd bij de Nederlandse vereniging. Dat was erg leuk en gezellig. Als afscheid kregen we nog drie zakken snoep met pepernoten, Sinterklaasschuim etc. Kreeg er een beetje heimwee van, van de smaak van Sinterklaasschuim



Kerstboom staat ook al. Laat de kerst maar komen!
;;
Alle reacties Link kopieren
Hier hebben ze een keer de schoen gezet, was eigenlijk helemaal niet de bedoeling. Maar zoon kwam ineens op het idee. We doen wel aan kerst, heb alleen nog helemaal niks gekocht..
Alle reacties Link kopieren
Leuk dat jullie het Sinterklaas feest blijven vieren met de kinderen. Leuk dat je zoon met het schoen zetten kwam Raccoon, jou kinderen zijn toch bijna hun hele leven in Amerika, sommige dingen vergeten ze dus echt niet.

In Australië is het in december 30*C en er is geen Sinterklaas spul te krijgen. Het eerste jaar werden er vanuit NL nog chocoladeletters opgestuurd maar die kwamen als gesmolten plakken chocola aan.

Hier is the 'silly season' begonnen. Parties , BBQs en feesten overal. Mensen hebben ook grote tuinen dus er kan een hoop. Gisteren een BBQ met super gave muziek en (HEEL Australisch) een slib&slide : een glijbaan van plastic met zeep erop. Iedereen in de bikini lekker glibberend van de helling af. Ozzies getting ready for CHristmas
Alle reacties Link kopieren
Orbit: het ging mijn zoon niet zo zeer om Sinterklaas maar meer om het kadootje.

Een bikini kerst lijkt mij ook weleens fijn. Misschien toch maar eens overwegen om naar Hawaii te gaan..

Ik heb een paar weken geleden nog een chocolade letter gehad, ik vond hem toch niet meer zo lekker dan toen ik kind was.
Ik vind er niks aan aan kerst in de hitte haha. Probeer het wel gezellig te maken. We hebben de kerstboom kunnen meenemen maar behalve op de compounds is er van kerst geen sprake in Saudi.
Lekker Hawaii, daar wil ik ook wel heen (ik was er lang geleden). Nu gaan we naar de sneeuw, ook leuk, maar heel anders.
Alle reacties Link kopieren
Kerst in de sneeuw lijkt me ook mooi Anky!! Ik ben nog nooit op wintersport geweest, lijkt me heerlijk als het zonnig is met sneeuw...... maar manlief heeft een hekel aan sneeuw en kou dus dat gaat hem niet worden

Maar ik verheug me op ons kerstweekje in Friesland de temperatuur is nog hoog dus de kans op sneeuw vlg week lijkt me klein. En daar ben ik blij mee, want met sneeuw rijden vind ik geen pretje.



Hier staat vanavond stampot zuurkool op het menu. Meestal doen we een ovenschotel maar deze keer maar eens een ouderwetse stampot. Lekker!!!



Fijne avond allemaal xXx
Alle reacties Link kopieren
Zo, nu even een paar minuten vrij maken voor mijn forumvriendinnetjes en -vriendje!



Ben de afgelopen maand idioot druk geweest, zowel op het werk als privé. Helemaal niet erg, maar het forum is er wel ernstig bij ingeschoten zeg!

Maar goed, morgen nog een dagje werken (half dagje hopelijk) en dan ben ik tot 5 januari vrij, heer-lijk. Mijn kantoor hier lijkt wel Santa's grotto momenteel, ligt vol met cadeaus! Ik laat alles altijd lekker hier liggen en neem het pas op het laatste moment mee naar huis, want we hebben niet zoveel verstopplekjes thuis...!



Wij doen dus geen Sinterklaas verder, kinderen zijn hier geboren en getogen en Santa is nu eenmaal de norm, dus daar houden we het dan bij. We eten wel pepernoten en chocoladeletters, maar voor de meisjes zit daar verder geen verband met Sinterklaas aan. Mijn ouders, en vooral mijn vader, heb ik dus ook echt op het hart moeten drukken om het verder niet over de Sint te hebben, want ze geloven nog heilig in Santa.



Hoe doen jullie dat dan eigenlijk Dekenopdebank, want jullie zoon zal toch ook allemaal vriendjes hebben die allemaal bezoek van de kerstman verwachen?



Oh wat lekker Orbit, van die zomerse activiteiten, kan ik alleen maar van dromen! Maar goed, silly season is hier ook inderdaad dubbel en dwars aangebroken hoor, echt elk weekend is er wel feest ergens en de stad is belachelijk druk. Man en ik zijn afgelopen vrijdag nog lekker samen uitgeweest, dat komt zelden of nooit voor, maar we hadden gratis babysitters thuis, dus onze kans gegrepen!



Anky veel plezier in de sneeuw!



Allemaal: Fijne Kerstdagen! xxx



Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven