Wat is een goede leeftijd om aan kinderen te beginnen ?

15-12-2014 06:32 79 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vraag me volgende af. Wat is een goede leeftijd om gemiddeld aan kinderen te beginnen? Biologisch en er gewoon mentaal klaar voor zijn. Ik weet dat de nlse vrouw gemiddeld op haar 29ste eerste kind krijgt maar vind dat zelf best oud. Wat vinden jullie?
I'm Doing Me
Alle reacties Link kopieren
quote:lux. schreef op 15 december 2014 @ 16:48:

[...]





Wow, wat bijzonder. Was daar een verklaring voor?Ondergewicht. Dus eigenlijk kun je stellen dat ik er lichamelijk maar vooral ook mentaal nog niet klaar voor was ondanks dat ik al van af kinds af aan een wens had voor een groot gezin.
quote:baukje schreef op 15 december 2014 @ 17:36:

[...]

Ondergewicht. Dus eigenlijk kun je stellen dat ik er lichamelijk maar vooral ook mentaal nog niet klaar voor was ondanks dat ik al van af kinds af aan een wens had voor een groot gezin.Ah ja, I see. Heftig. Fijn dat je toch je kinderwens hebt kunnen verwezenlijken
Ik denk voor de gemiddelde vrouw een jaartje of 30. Dan ben je nog vruchtbaar maar heb je ook flink wat levenservaring en ken je jezelf aardig. Ik ben zelf niet zo heel veel veranderd de laatste 10 jaar maar ik merk dat ik veel meer geduld heb nu.



Ik wilde graag een opleiding af hebben, lange relatie, getrouwd, koophuis en wat reizen gemaakt hebben. Dat was voor mij nodig, ik ben geen type voor studeren en kinderen krijgen in een huis waarvan ik niet zeker weet hoe lang ik er kan wonen. Dat ben ik, dat weet ik van mezelf dus daar kies ik voor en het was ook nog allemaal mogelijk. Ik ben straks nog net 28 of net 29 als de baby geboren wordt, 5 jaar geleden had ook prima gekund op relatie gebied maar nu is het voor ons het juiste moment.



Een goede relatie is wel belangrijk en inderdaad de wil om een kind op te voeden ook als het even niet zo leuk is.
Alle reacties Link kopieren
In mijn geval 40+
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven