luiers verschonen

15-12-2014 21:32 94 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik vraag me iets af. Ik had laatst een vriendin op visite en terwijl ik lekker hapjes aan het aanrecht sta te maken en net op tafel wil zetten (er was nog meer bezoek) verschoont zij op de bank een meter verderop een luier en begint de hele keuken te stinken. Is vies toch? Ze deed de luier vervolgens in een antistinkzakje en liet hem op haar tas liggen. Heb hem opgepakt en buiten weggegooid in de container. Is toch vies? Of ligt dat aan mij?

Groeten Rosie
quote:lisaviva schreef op 16 december 2014 @ 09:09:

Het lijkt me fatsoenlijk om vooraf aan je gastvrouw te vragen waar je je baby kunt verschonen. Wat ik een logische plek vind, daar kan een ander compleet anders over denken, blijkt wel.Dat.
Ik zie mijn beste vriendin niet als gastvrouw, ik ben daar gewoon thuis en thuis zou ik ook ff snel op de bank verschonen. Gelukkig voelt vriendin dit omgekeerd ook zo.
quote:Desperate_Housewive schreef op 16 december 2014 @ 09:43:

Ik zie mijn beste vriendin niet als gastvrouw, ik ben daar gewoon thuis en thuis zou ik ook ff snel op de bank verschonen. Gelukkig voelt vriendin dit omgekeerd ook zo.





Ja dit!En ik doe er netjes een matje onder en is het poep vraag ik of ik op dr commode mag.

Maar als die er niet is waarom is op grond op een matje niet gepast? En netjes in een zakje doen is ook al niet goed? Ik zou wel meteen vragen of ik hem in de bak mag gooien, wat een gezever om niks.
Alle reacties Link kopieren
quote:Desperate_Housewive schreef op 16 december 2014 @ 09:43:

Ik zie mijn beste vriendin niet als gastvrouw, ik ben daar gewoon thuis en thuis zou ik ook ff snel op de bank verschonen. Gelukkig voelt vriendin dit omgekeerd ook zo.als ik alleen was met een vriendin is dat prima. Maar niet als er ook anderen zijn en net eten op tafel komt. dat vind ik echt wel iets anders. Deze vriendin doet het bij haar thuis ook, laatstvlak naast mijn vriend op de bank, die vond dat ook heel vies haha/
Alle reacties Link kopieren
Naast het feit dat mijn familie- en vriendenkring gewoon aanbiedt om op de bank of eettafel te verschonen, gaat er ook altijd iemand naast staan, met een wijntje in de hand, of wil helpen. Blijkbaar is het heel erg leuk om te zien hoe een baby verschoond wordt. Vooral als de poep buiten de luier gespoten is en de baby helemaal verkleed moet worden.
Alle reacties Link kopieren
quote:JanneJip schreef op 16 december 2014 @ 07:57:

Met dank aan het vivaforum heb ik nu geleerd dat het voor niet- moeders blijkbaar een heel ding is waar ik verschoon. Bedankt voor het attenderen! Was me daar echt niet zó van bewust, tot nu toe alleen bij familie en daar wil iedereen het voor mij doen...Onzin. Ligt gewoon aan de persoon. Ik ben geen moeder en van mij mag het best op mijn bank, tafel of vloer. Met matje of handdoek uiterraard. Ik wil hem zelf ook wel verschonen, geen probleem. Maar als er eten op tafel komt/is dan is het gewoon vies vooral een poepluier. Je bent niet thuis je kan gewoon even vragen waar je kunt verschonen.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
quote:rosie76 schreef op 16 december 2014 @ 10:16:

[...]





als ik alleen was met een vriendin is dat prima. Maar niet als er ook anderen zijn en net eten op tafel komt. dat vind ik echt wel iets anders. Deze vriendin doet het bij haar thuis ook, laatstvlak naast mijn vriend op de bank, die vond dat ook heel vies haha/Ik zie echt het probleem niet. Ze legt die luier toch niet tussen het eten op die tafel? Ik verschoon gewoon snel en klaar, de geur verdwijnt binnen no time weer als de luier weggegooid is.
quote:Mevrouw75 schreef op 16 december 2014 @ 10:25:

Naast het feit dat mijn familie- en vriendenkring gewoon aanbiedt om op de bank of eettafel te verschonen, gaat er ook altijd iemand naast staan, met een wijntje in de hand, of wil helpen. Blijkbaar is het heel erg leuk om te zien hoe een baby verschoond wordt. Vooral als de poep buiten de luier gespoten is en de baby helemaal verkleed moet worden.Hier dus ook. Er staat altijd wel iemand te koetsjiekoeien boven de baby en zowat met z'n neus in de poepluier. Ik heb nog nooit iemand raar zien kijken of commentaar horen geven. Zal misschien wel aan de soort vrienden liggen. Ik ga om met mensen die ongeveer hetzelfde zijn als ons, die hebben er dus ook geen problemen mee
Alle reacties Link kopieren
Ik vind trouwens zelf de poepbroeken van m'n dochter smeriger dan de visite, die staan er inderdaad met hun neus bovenop.
Alle reacties Link kopieren
quote:Desperate_Housewive schreef op 16 december 2014 @ 09:43:

Ik zie mijn beste vriendin niet als gastvrouw, ik ben daar gewoon thuis en thuis zou ik ook ff snel op de bank verschonen. Gelukkig voelt vriendin dit omgekeerd ook zo.Precies. En als het echt stinkt heeft ze altijd wel een raampje dat open kan of een spray verfrisser. Zie mijn vriendinnen al een topic hierover openen, haha. Wat een issue.
dat vind ik dan weer raar. heb het zelf ook regelmatig meegemaakt. Dat ik de baby sta te verschonen en dat iemand er bij komt staan kijken. ook toen ik een keer bij een kennis de baby in de slaapkamer op een handdoek verschoonde kwam ie er naast staan. Why.
Alle reacties Link kopieren
quote:Desperate_Housewive schreef op 16 december 2014 @ 09:01:

Ik verschoon waar ik denk dat het kan. En ja, dat is ook weleens op de bank bij vrienden. Wel altijd met een matje of hydrofiel eronder. Maar die mensen hebben geen commode en ik ga niet zelf het halve huis door om een plek te zoeken. Heb overigens ook nooit commentaar gehad hierop. En ik vind het ook geen probleem als anderen dat hier zouden doen op de bank of op de eettafel als die verder leeg is. Een bank die naast een tafel staat met hapjes vind ik ook geen enkel probleem. Die lucht is zo weer weg en anders steek ik een geurkaars aan ofzo.

Thuis deed ik luiers nooit in een zakje, heb een hele goede luieremmer. Vanaf een jaar of 1,5 deed ik poepluiers meteen in de container. Bij andere mensen gooi ik hem ook meteen in de container, al dan niet in een extra zakje als ik die bij heb of de mensen die zelf hebben.Je kunt die lucht geen probleem vinden, een ander wel. Ik ga bijna over mijn nek van de geur van poep. Sorry, geen aanval op je kind maar ik vind dat echt waanzinnig smerig. Zou dan ook geen hapjes meer hoeven.
Alle reacties Link kopieren
quote:Vergeetmenietje1980 schreef op 16 december 2014 @ 10:55:

dat vind ik dan weer raar. heb het zelf ook regelmatig meegemaakt. Dat ik de baby sta te verschonen en dat iemand er bij komt staan kijken. ook toen ik een keer bij een kennis de baby in de slaapkamer op een handdoek verschoonde kwam ie er naast staan. Why.



Om gezellig naar je baby te kijken?

Ik kijk ook als mijn vriendin verschoond. Niet omdat ik die poep zo lekker vind, in tegendeel.

Haar kind is gewoon een schatje. Even aaien en kroellen en kletsen er tegen.

Maar als je daar niet van gediend bent zeg je dat toch?
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Alle reacties Link kopieren
Koetsjiekoeien! Bedankt DH dat is het woord dat ik zocht.

Ik koetsjiekoei dan gezellig met haar kind.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
maar dat kan toch ook voor of na het verschonen.
quote:minnimouse schreef op 16 december 2014 @ 11:02:

[...]

Je kunt die lucht geen probleem vinden, een ander wel. Ik ga bijna over mijn nek van de geur van poep. Sorry, geen aanval op je kind maar ik vind dat echt waanzinnig smerig. Zou dan ook geen hapjes meer hoeven.mijn vrienden heb ik er nooit over gehoord en heb er ook nooit iemand een hap minder om zien eten. Dus dat scheelt
Alle reacties Link kopieren
quote:Vergeetmenietje1980 schreef op 16 december 2014 @ 11:17:

maar dat kan toch ook voor of na het verschonen.





Mijn baby is opvallend gezellig tijdens het verschonen en wat ik van vriendinnen hoor is dat bij hun baby ook het geval. Een blote baby is ook nog eens heel erg cutie en volgens mij is het voor opa's en oma's een kwestie van nostalgie.



Bovendien kun je dan na het verschonen weer lekker volwassenpraat doen.
Alle reacties Link kopieren
Jemig wat een drama om een luier verschoning zeg.. Dan zijn er blijkbaar geen andere dingen waar je je druk om kan maken! Lucky you!
Alle reacties Link kopieren
quote:dikkie1 schreef op 16 december 2014 @ 11:45:

Jemig wat een drama om een luier verschoning zeg.. Dan zijn er blijkbaar geen andere dingen waar je je druk om kan maken! Lucky you!ach, wat zal ik zeggen. soms is het wel lekker om even over iets minder belangrijks te praten, getuige ook de vele triviale topics hier. deze reactie vind ik altijd een beetje een flauwe dooddoener....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven